DERINIMO PAŽYMA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 1-192 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTERIJOS ENERGETIKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 03-001-06-03-03 „ĮGYVENDINTI  DEGALŲ IŠ AEI GAMYBOS PRIEMONES IR PLĖTOTI JŲ PANAUDOJIMO INFRASTRUKTŪRĄ TRANSPORTO SEKTORIUJE“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

Eil. Nr.

Institucijos pavadinimas, rašto data ir numeris

Pastabos ir pasiūlymai

Žyma apie nepriimtas arba iš dalies priimtas (nurodyti motyvus) pastabas ir pasiūlymus

1.        

LR Žemės ūkio ministerija 2022-07-05 raštas Nr. 2D-1994 (11.4 E )

Lietuvos žemės ūkyje yra didelis žaliavų potencialas biodujų gamybai. Biodujų gamyba iš žemės ūkyje susidarančių žaliavų gali žymiai prisidėti prie aplinkos taršos mažinimo, o patiems žemės ūkio subjektams sudaro sąlygas patenkinti ūkio poreikius ir (ar) užsidirbti alternatyvių, ne iš žemės ūkio gaunamų pajamų. Manome, kad biodujų gamybai ypatingai svarbu nuoseklus žaliavos biodujoms gaminti turėjimas, ypač, jei žaliavos susidaro pačiame objekte. Taip sumažinamas biodujų gamybos rizikos ir projekto veiklos tvarumas dėl žaliavų srautų svyravimo eliminavimo. Taip pat tokie projektai yra efektyvesni dėl mažesnių transportavimo / logistikos kaštų. Atsižvelgdami į tai, siūlome Biometano finansavimo aprašo 6 punkte nurodytam projektų atrankos kriterijui – gamybos įrenginio pajėgumas, tenkantis vienam investuotam viešųjų lėšų eurui – skiriamą balų skaičių sumažinti iki 65–70 balų, o kriterijui – produkto vertės grandinės išnaudojimas, kai žaliava susidaro objekte gaminant pagrindinį produktą, – skiriamą balų skaičių padidinti iki 20–25 balų.

Neatsižvelgta

Yra papildomi kriterijai palankūs žemės ūkio subjektams:

papildomas balas skiriamas už įmonės statusą, į kurį įeina žemės ūkio  subjekto statusą turinti įmonė;

kriterijus skatinantis biometano gamybai naudoti atliekas ir (ar) liekanas susidarančias vykdant kitą ūkinę veiklą, kur papildoma veikla dažnu atveju bus vykdoma žemės ūkio subjekto.

Bendra suma sudaro 20 proc. kriterijaus svorio.

2.        

LR Žemės ūkio ministerija 2022-07-05 raštas Nr. 2D-1994 (11.4 E )

 Manome, kad siekiant užtikrinti nedviprasmišką nuostatų aiškinimą ir taikymą, Biometano finansavimo aprašo 9 punktą reikėtų papildyti nuostatomis dėl konkrečių tinkamų finansuoti projekto išlaidų, atsižvelgus į numatomą finansuoti veiklą (2.21 ir 2.2.2 papunkčiai), kadangi 9.1 papunktyje nurodytas aprašas[1] nustato labiau bendruosius išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus.

Neatsižvelgta

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 7 d.  įsakymą Nr. 1K-240 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas) 2 priede nurodyti išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai. Išlaidos aprašytos vadovaujantis Tvarkos aprašo 1 priedo 9 p. nurodytu pagrindimu.

3.        

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra 2022-07-11 raštas Nr. 2022/2-3264

Pažangos priemonės aprašo III skyriuje „Plėtros programos pažangos priemonės veiklų suvestinė“ veikla „Biometano dujų gamybos pajėgumų didinimas“ išskirta į dvi poveikles: „2.1 Naujų biometano dujų gamybos įrenginių statyba“, kuriai Pažangos priemonės apraše numatyta Europos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) lėšomis finansuojama suma yra 11 824 tūkst. eurų ir „2.2. Biometano dujų gamybos įrenginių plėtra, įrengiant biodujų valymo įrenginius prie jau esamų biodujų gamybos įrenginių“, kuriai Pažangos priemonės apraše numatyta EGADP lėšomis finansuojama suma yra 10 386 tūkst. eurų, tačiau šis lėšų išskaidymas neatsispindi PFSA. Kadangi projektai bus atrenkami konkurso būdu, nėra aišku, ar teigiamai įvertinus projektus, turi būti atrenkami finansuoti tokie projektai, kuriems skyrus naudos ir kokybės vertinimo balus neužtektų finansavimo pagal vienoje poveiklėje nurodytą sumą, tačiau kitoje poveiklėje būtų lėšų likutis. Taip pat nėra aišku, ar naudos kokybės vertinimas turėtų būti atliekamas pagal abi poveikles finansuojamiems projektams kartu, ar atskirai.

Paaiškinimas

Plėtros programos pažangos priemonės apraše apskaičiuota kiek kokia veikla pagal galimą finansavimą galimai siektų nustatyto rodiklio. Kadangi abi veiklos prisideda prie vieno ir to pačio rodiklio siekimo, finansavimo sąlygų apraše lėšos nėra skirstomos pagal poveikles. Todėl vertinimui ir lėšų skyrimui numatyta viena bendra visos priemonės lėšų suma.

4.        

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra 2022-07-11 raštas Nr. 2022/2-3264

PFSA 5.2 papunktyje nurodyta, jog „taikant valstybės pagalbą vadovaujamasi 2014 m. birželio 17 d. Europos Komisijos reglamentu Nr. 651/2014 (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) taikant bendrąsias ir specialiąsias 41 straipsnio 10 punkte nustatytas sąlygas“. PFSA 5.12 papunktyje nustatyta, jog „Tinkamos finansuoti išlaidos yra papildomos investicinės išlaidos, būtinos atsinaujinančių išteklių energijos gamybai skatinti. Išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su aukštesnio aplinkos apsaugos lygio užtikrinimu, nėra tinkamos finansuoti“. Nėra aišku, ar vertinant tinkamas finansuoti išlaidas turės būti vertinamos papildomos investicinės išlaidos, būtinos atsinaujinančių išteklių energijos gamybai skatinti, t. y. išlaidos turės būti lyginamos su mažiau aplinkai naudingomis investicijomis, jei taip – prašome nurodyti su kokiomis aplinkai mažiau naudingomis investicijomis turės būti lyginamos tinkamos finansuoti išlaidos. Atsižvelgiant į tai, kad Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio 10 punktas Lietuvoje nebuvo taikytas, rekomenduojame į jo taikymą atkreipti detalesnį Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos dėmesį bei pagal galimybes kreiptis dėl detalesnio šio punkto nuostatų taikymo išaiškinimo.

Neatsižvelgta

Papildomos investicinės išlaidos neturės būti vertinamos ir neturės būti lyginamos su mažiau aplinkai naudingomis investicijomis.

PFSA projektas derintas su Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, kuri teisės akto derinimo metu nepateikė pastabų dėl BBIR 41 str. 10 p. taikymo.

Atkreiptinas dėmesys, kad pagal BBIR 41 str. 10 p. jau anksčiau buvo teikiama finansinė parama biometano dujų gamybos įrenginių įrengimui iš Klimato kaitos programos. Parama buvo teikiama remiantis 2020 m. birželio 29 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-358 Dėl Klimato kaitos programos priemonės “Investicinė parama biometano dujų gamybai ir (ar) biodujų valymo įrenginiams įrengti”.

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/b20931d0e61911eb9f09e7df20500045

5.        

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra 2022-07-11 raštas Nr. 2022/2-3264

Siekiant aiškumo, rekomenduojame PFSA 6 punkto 3 prioritetinio kriterijaus vertinimo aprašyme nurodyti, kokį minimalų laiko tarpą iki Projekto įgyvendinimo plano pateikimo biometano gamybai turi būti naudojamos atliekos ir (ar) liekanos susidarančios vykdant kitą ūkinę veiklą.

Neatsižvelgta

PĮP vertinimo metu pareiškėjas turi įrodyti, kad naudoja atliekas susidarančias vykdant kitą ūkinę veiklą. Laikotarpis atliekų naudojimui nenustatomas, kadangi žaliavos susidarymas objekte nėra prognozuojamas, o žaliavų pasiūla rinkoje gali daryti įtaką biodujų gamybai naudojamų žaliavų pasiskirstymui.

6.        

Addeco – Biojėgainių vystymo klasteris 2022-07-07 raštas

Aprašo 2.4 p. nurodoma, kad „Galimi pareiškėjai – privatūs juridiniai asmenys: Labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės“.

Ar yra keliami kokie nors reikalavimai pareiškėjui, susiję su jo veiklos trukme ar apyvarta. Ar gali paraišką teikti specialiai šiam projektui įsteigta nauja įmonė?

Paaiškinimas

Nėra numatyta jokių reikalavimų susijusių su pareiškėjo vykdomos veiklos trukme ar apyvarta.

7.        

Addeco – Biojėgainių vystymo klasteris 2022-07-07 raštas

Aprašo 2.15 punkte nurodoma, kad ”Kartu su Projekto įgyvendinimo planu (toliau – PĮP) Pareiškėjas turi pateikti dokumentus/informaciją:”.

Manome, kad turėtų būti ”Kartu su Paraiška Pareiškėjas turi pateikti dokumentus/informaciją:”

Neatsižvelgta

Vadovaujantis 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 7 d.  įsakymą Nr. 1K-240 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), Tvarkos apraše numatyta, kad Pareiškėjai teikia ne paraiškas (kaip buvo numatyta ankstesniuose finansavimo perioduose), o Priemonės įgyvendinimo planus (PĮP). Atitinkamai Projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta, kad turi būti teikiami PĮP.

8.        

Addeco – Biojėgainių vystymo klasteris 2022-07-07 raštas

Aprašo 2.15.8 punkte nurodoma, kad pareiškėjas turi pateikti ”pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimą padengti netinkamas finansuoti, ..., ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, įrodančius dokumentus”.

Kokius dokumentus reikia pateikti? Ar užtenka, kad pareiškėjas pateiks laisvos formos įsipareigojimų deklaraciją?

Paaiškinimas

Tinkama pateikti laisvos formos deklaraciją. Jei yra, galima pateikti ir įrodančius dokumentus.

Priemonės įgyvendinimo plano vertinimo metu administruojančioji institucija turi teisę paprašyti papildomų dokumentų pagrindimui.

9.        

Addeco – Biojėgainių vystymo klasteris 2022-07-07 raštas

Projektų atrankos kriterijaus Nr.2 ”Pareiškėjo įmonės dydis” apraše nurodoma, kad ”1. Kai pareiškėjas yra žemės ūkio veiklos subjektas jam skiriama 1 balas”. Ar galima pareiškėjui už šį kriterijų skirti 1 balą, jeigu pareiškėjas yra naujai įsteigta įmonė, kurios 51% akcijų priklauso ūkininkui ar žemės ūkio bendrovei?

Paaiškinimas

Nesvarbu kam priklauso kontroliuojantis akcijų paketas, nes pagal apibrėžimą tai vis tiek  bus juridinis asmuo. Jeigu juridinis asmuo turės žemės ūkio veiklos subjekto statusą tuomet jam ir bus skiriamas papildomas balas.

10.    

Addeco – Biojėgainių vystymo klasteris 2022-07-07 raštas

Projektų atrankos kriterijaus Nr.3 ” Atliekų ir (ar) liekanų žiedinės vertės išnaudojimas” apraše nurodoma, kad ”Prioritetas teikiamas pareiškėjams, kurie biometano gamybai naudoja atliekas ir (ar) liekanas susidarančias vykdant kitą ūkinę veiklą pareiškėjui arba susijusiai įmonei priklausančiame objekte nutolusiame ne toliau kaip per 10 km nuo biometano gamybos vietos.”. Ar galima pareiškėjui už šį kriterijų skirti 1 balą, jeigu pareiškėjas yra naujai įsteigta įmonė, kurios 51% akcijų priklauso ūkininkui ar žemės ūkio bendrovei, kurie naudoja savo veikloje susidarančias žemės ūkio atliekas ir liekanas?

Paaiškinimas

Nesvarbu kam priklauso kontroliuojantis akcijų paketas, nes pagal apibrėžimą tai vis tiek  bus juridinis asmuo. Jeigu juridinis asmuo turės žemės ūkio veiklos subjekto statusą tuomet jam ir bus skiriamas papildomas balas.

11.    

Addeco – Biojėgainių vystymo klasteris 2022-07-07 raštas

Aprašo 9.2.4 punkte nurodoma, kad ”transporto priemonių pirkimo išlaidos” yra netinkamos finansuoti išlaidos. Ar žemės ūkio technika, naudojama kasdienėje biometano gamybos įrenginių veikloje žaliavų atsivežimui, pakrovimui į reaktorių ir digestato išvežimui (pvz., frontalinis krautuvas, srutovežis, traktorius su šiaudų presu ir pan.) gali būti priskiriama prie tinkamų išlaidų?

Neatsižvelgta

Nustatyti transporto priemonių naudojimo paskirtį Projekto įgyvendinimo ir tęstinumo laikotarpiu yra itin sudėtinga, tu būti nuolat kontroliuojama ar transporto priemonės yra naudojamos išskirtinai tik projekto apimtyje, todėl siekiant mažesnės administracinės naštos transporto priemonės laikytinos kaip netinkamos finansuoti.

12.    

ADIA - Alternatyvių degalų ir infrastruktūros asociacija 2022-07-07 raštas Nr. 22-0707

Papildyti vertinimo kriterijus ir skirti 10 balų įmonėms, kurios biometano gamybai naudoja atliekas vykdant kitą ūkinę veiklą.

Neatsižvelgta

Subjektams, kurių gamybinėje veikloje susidaro atliekos ir kurios yra panaudojamos biometano gamybai yra skiriama 10 balų, t. y. 1 balas, kurio svorio koeficientas yra 10: 1 X 10=10 balų.

13.    

ADIA - Alternatyvių degalų ir infrastruktūros asociacija 2022-07-07 raštas Nr. 22-0707

Viešo pristatymo metu buvo nurodyta, kad maksimalus 45% paramos dydis buvo nustatytas vertinant praeito etapo paramą gavusių projektų paramos dydžio prašymus. Iš tiesų turėtų būti vertinami visų pateiktų paraiškų paramos prašymai. Siūlome nustatyti 65% maksimalų paramos dydį.

Neatsižvelgta

Intensyvumas yra nustatytas įvertinus preliminarius projektų investicinius kaštus ir projektuojamą grąžą.

14.    

ADIA - Alternatyvių degalų ir infrastruktūros asociacija 2022-07-07 raštas Nr. 22-0707

Papildyti vertinimo kriterijus ir skirti papildomai balų įmonei už projekto išbaigtumą paraiškos teikimo metu.

Neatsižvelgta

Pastaboje nėra pateiktas apibrėžtumas, kaip turėtų būti suprantamas projekto išbaigtumas.

15.    

ADIA - Alternatyvių degalų ir infrastruktūros asociacija 2022-07-07 raštas Nr. 22-0707

Teikti prioritetą pareiškėjams, kurie biometano gamybai naudoja atliekas susidarančias vykdant kitą ūkinę veiklą nutolusioje ne toliau kaip per 150 km. nuo biometano gamybos vietos.

Neatsižvelgta

Prioritetinių kriterijų nustatymo metu prioritetas teikiamas įmonėms, kurios naudos žaliavas iš artimesnės vietos, kur bus įgyvendinamas Projektas. Siekiama skatinti projektus, kurie naudos vietoje susidarančias žaliavas, arba žaliavas susidarančias nedideliu atstumu. 150 km. atstumas žaliavų gabenimui transporto priemonėmis yra sąlyginai didelis atstumas tvarumo atžvilgiu. Toks procesas gali būti įgyvendinamas ir dalyvauti atrankoje dėl paramos skyrimo, tačiau projektams priklausomiems nuo žaliavų gabenamų dideliu atstumu prioritetiniai balai Energetikos ministerijos nuomone neturėtų būti skiriami.  

16.    

Alternatyvių degalų ir infrastruktūros asociacija 2022-07-07 raštas Nr. 22-0707

Skirti vienodą balų skaičių pareiškėjams, nepririotizuojant žemės ūkio veikla užsiimančių ūkio subjektų.

Neatsižvelgta

Žemės ūkio veiklą vykdančių subjektų objektuose susidaro žaliava, kurios nereikia gabenti dideliu nuotoliu. Taip pat tokiu principu skatinama žiedinė ekonomika.

17.

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

2.9 papunktyje nurodyta, „kad projekto įgyvendinimo trukmė 36 mėnesiai, tačiau projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas“, siūlome Jums nustatyti kokiam laikui projekto įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas, kaip įforminamas projekto įgyvendinimo pratęsimas (pvz. projekto sutarties pakeitimas).

Atsižvelgta iš dalies

Nustatyta kokiam laikotarpiui gali būti pratęstas projekto įgyvendinimo terminas.

18.

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Siūlome Energetikos ministerijai patvirtinti šių prašomų pateikti dokumentų tipines formas.

Neatsižvelgta

Informaciją Pareiškėjas gali teikti laisvos formos dokumentu.

19.

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Siūlome patikslinti šį papunktį „paaiškinimą ir (ar) pagrindžiančius dokumentus, jei biometano gamybai naudojama žaliava taikant produkto vertės grandinės principus“; nes nėra aišku kokių dokumentų prašoma.

Neatsižvelgta

Informaciją Pareiškėjas gali teikti laisvos formos dokumentu.

20.

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Siūlome Energetikos ministerijai patvirtinti tipinę projekto įgyvendinimo plano formą.

 

Neatsižvelgta

Projekto įgyvendinimo forma yra patvirtinta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 7 d.  įsakymu Nr. 1K-240 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 8 priede.

21.

 

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Manome, kad reikalavimas su paraiškas pateikti operatoriaus išduotas preliminarias prijungimo sąlygas, gali riboti pareiškėjų galimybes suspėti laiku pateikti paraiškas, nes šių dokumentų gavimas užtrunka, o paraiškų pateikimo terminas trumpa (2-3 mėn.). Juolab, kad nėra garantijos, kad pateikta paraiška bus finansuota.

Neatsižvelgta

Prijungimo sąlygų išdavimas trunka iki 6 mėn., todėl prašoma tik preliminarių prijungimo sąlygų, kurių išdavimas trunka 1 mėn.

22.

 

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Siūlome tiksliai išrašyti tinkamas finansuoti išlaidas, kad pareiškėjams ir projektus vertinančiai agentūra būtų aišku.

Neatsižvelgta

Projektų finansavimų sąlygų aprašo formos 9 punkte (patvirtinta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 7 d.  įsakymu Nr. 1K-240 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“) nurodyta kada išlaidos aprašomos kaip tinkamos finansuoti ir kada nurodomos tik netinkamos finansuoti išlaidos. Ministerija vadovaujasi PFSA paaiškinimais, rengiant teisės aktą.

23.

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Atsižvelgiant į tai, kad dvejus metus biometano projektai buvo finansuojami Klimato kaitos programos lėšomis, siūlome naudoti jau rinkai atpažįstamą kriterijų 80 balų suteikiama efektyviausiam projektui, vertinamas vidutinis projekto efektas paramos eurui (1 m3 biometano/Eur subsidijos); likusiems projektams atitinkama eilės tvarka skiriamas proporcingai mažesnis balų kiekis lyginant efektyviausiu projektu. Jei jis savo esme sutampa su Energetikos ministerijos (80 balų) kriterijumi. 

Paaiškinimas

Maksimalus nustatytas balas 4 lygus 80.

24.

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Manome, kad šis kriterijus nėra sąžiningas, nes labai mažos ir mažos įmonės ir žemės ūkio subjektai automatiškai gaus 10 balų už savo statusą. Neaišku, kodėl žemės ūkio subjektai neskaidomi pagal jų dydį: mažos, vidutinės, didelės įmonės.

Paaiškinimas

Žemės ūkio veiklą vykdančių subjektų objektuose susidaro žaliava, kurios nereikia gabenti dideliu nuotoliu. Tokiu principu skatinama ir žiedinė ekonomika.

25.

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Mažiausia galima surinkti balų suma – 20. Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių prioritetas teikiamas projektui, kurio paraiška buvo pateikta pirmesnė. Manome, kad projektus atrenkant konkurso būdu, nėra sąžininga įvesti vertinimo paraiškos pateikimo pagal greitį/ laiką kriterijų.

Neatsižvelgta

Pastaboje nėra pagrindimo, kodėl toks vertinimo principas galėtų būti nesąžiningas ir nepateiktas pasiūlymais kaip galima būtų jį pakeisti.

26.

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Atsižvelgiant į tai, kad 2 metus projektai buvo finansuojami iš Klimato kaitos programos lėšų ir finansavimo intensyvumas mažoms įmonėms sudarė iki 65 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų, todėl siūlome įvertinti ar toks drastiškas finansavimo intensyvumo sumažinimas (25-45 proc.) neatbaidys pareiškėjų.

Neatsižvelgta

Nepateiktas pagrindimas kuo vadovaujantis apskaičiuojamas finansavimo intensyvumas. Atkreipiamas dėmesys, kad LR Energetikos ministerija atliko skaičiavimus finansavimo intensyvumui nustatyti.

 

27.

LR Aplinkos ministerija 2022-07-11 raštas Nr. D8(E)-3677

Neaišku kiek laiko truks paraiškų pateikimas.

Neatsižvelgta

Paraiškų pateikimo terminas bus skelbiamas kvietime.

 

 

Investicijų grupės projektų vadovė                                                                                                                                                   Rūta Mickevičienė

 

 

Tvarios energetikos politikos grupės patarėjas                                                                                                                                 Aurimas Salapėta

 

 

 

__________________