Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SU NEKILNOJAMUOJU TURTU SUSIJUSIO KREDITO ĮSTATYMO NR. XII-2769
31, 37, 45, 48, 49, 50, 51, 52, 53 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 361 STRAIPSNIU IR 54, 55 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 31 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Vadovu, fiziniu arba juridiniu asmeniu ar kartu veikiančiu asmeniu, kuriam priklausančių balsavimo teisių arba įstatinio kapitalo dalis yra lygi arba viršija 20 procentų arba kuris gali daryti tiesioginį ir (arba) netiesioginį lemiamą poveikį, kaip tai apibrėžta Įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme, kredito davėjui, negali būti asmuo, atitinkantis bent vieną iš šių sąlygų:
1) fizinis asmuo yra
pripažintas kaltu padaręs nusikalstamą veiką, susijusią su pinigų plovimu ar
teroristų finansavimu, sunkų, labai sunkų nusikaltimą arba nusikaltimą ar
baudžiamąjį nusižengimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams,
ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai ar juos atitinkančias
nusikalstamas veikas pagal kitų valstybių baudžiamuosius įstatymus, jeigu jo
teistumas už pirmiau nurodytus nusikaltimus nėra išnykęs ar panaikintas arba
nepraėjo 5 metai nuo teismo nuosprendžio, kuriuo fizinis asmuo yra pripažintas
kaltu dėl šiame punkte nurodytų baudžiamųjų nusižengimų, įsiteisėjimo fizinis
asmuo yra pripažintas kaltu padaręs sunkų, labai sunkų nusikaltimą arba
nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir
turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai,
visuomenės saugumui, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar juos
atitinkančias nusikalstamas veikas pagal kitų valstybių baudžiamuosius
įstatymus, jeigu jo teistumas už pirmiau nurodytus nusikaltimus nėra išnykęs ar
panaikintas arba nepraėjo 3 metai nuo teismo
nuosprendžio, kuriuo fizinis asmuo yra pripažintas kaltu dėl šiame punkte nurodytų
baudžiamųjų nusižengimų padarymo, įsiteisėjimo;
2) juridiniam asmeniui yra
įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už šios dalies 1 punkte nurodytas
nusikalstamas veikas ir nepraėjo 53 metai nuo teismo nuosprendžio
įsiteisėjimo;
3) jam už įstatymo ar kito
teisės akto, reglamentuojančio finansinių paslaugų teikimą arba finansų įstaigų
veiklą, reikalavimų pažeidimą pritaikyta administracinė nuobauda arba kita
įstatymuose nustatyta poveikio priemonė, jeigu nuo administracinės nuobaudos arba
kitos įstatymuose nustatytos poveikio priemonės pritaikymo nepraėjo vieni metai
jam už šiurkštų įstatymo ar kito teisės akto, reglamentuojančio
finansinių paslaugų teikimą arba finansų įstaigų veiklą, reikalavimo pažeidimą, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų
finansavimo įstatymo pažeidimą pritaikyta administracinė nuobauda arba
kita įstatymuose nustatyta poveikio priemonė, jeigu nuo sprendimo taikyti
administracinę nuobaudą arba kitą įstatymuose nustatytą poveikio priemonę
įsigaliojimo dienos nepraėjo 3 metai;
4) jis tiesiogiai ar
netiesiogiai valdo arba valdė kvalifikuotąją įstatinio kapitalo ir (arba)
balsavimo teisių dalį arba dalį, leidžiančią daryti tiesioginį ir (arba)
netiesioginį lemiamą poveikį juridiniam asmeniui, arba yra ar buvo vadovu
juridinio asmens, kuriam buvo pritaikyta poveikio priemonė už įstatymuose
numatytus šiurkščius įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių finansinių
paslaugų teikimą arba finansų įstaigų veiklą, reikalavimų pažeidimus arba už
tokį pažeidimą buvo panaikinta teisė verstis finansinių paslaugų teikimu, jeigu
nepraėjo 5 metai nuo poveikio priemonės pritaikymo, arba tam juridiniam
asmeniui yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už šios dalies 1
punkte nurodytas nusikalstamas veikas ir nepraėjo 5 metai nuo teismo
nuosprendžio įsiteisėjimo jis tiesiogiai ar netiesiogiai valdo arba
valdė kvalifikuotąją įstatinio kapitalo ir (arba) balsavimo teisių dalį arba
dalį, leidžiančią daryti tiesioginį ir (arba) netiesioginį lemiamą poveikį
juridiniam asmeniui, arba yra ar buvo vadovu juridinio asmens, kuriam buvo
panaikinta teisė verstis finansinių paslaugų teikimu arba už šiurkštų įstatymo
ar kito teisės akto, reglamentuojančio finansinių paslaugų teikimą arba finansų
įstaigų veiklą, reikalavimo pažeidimą buvo pritaikyta kita poveikio priemonė,
jeigu nepraėjo 3 metai nuo sprendimo taikyti poveikio priemonę įsigaliojimo
dienos, arba tam juridiniam asmeniui yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo
nuosprendis už šios dalies 1 punkte nurodytas nusikalstamas veikas ir nepraėjo 3 metai nuo teismo nuosprendžio įsiteisėjimo.“
2 straipsnis. Įstatymo papildymas 361 straipsniu
Papildyti Įstatymą 361 straipsniu:
„361 straipsnis. Skundų nagrinėjimas
1. Kredito davėjai privalo priežiūros institucijos nustatyta tvarka nagrinėti kredito gavėjų skundus (prašymus), susijusius su kredito davėjų teikiamomis paslaugomis ir (arba) su kredito sutartimis, sudarytomis su kredito gavėjais (toliau – skundai).
2. Kredito davėjas privalo išnagrinėti rašytinius kliento skundus ir raštu jam atsakyti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jų gavimo dienos. Esant sudėtingam atvejui, kredito davėjas privalo leisti klientui dalyvauti nagrinėjant jo skundą ir raštu informuoti klientą apie ilgesnį nagrinėjimo terminą. Šis terminas negali viršyti 35 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. Kredito davėjas skundus nagrinėja neatlygintinai.“
3 straipsnis. 37 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 37 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Tarpusavio
skolinimo platformos operatoriui mutatis mutandis taikomos šio įstatymo
II, III, VI, VII skyrių, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 27-36 361
straipsnių nuostatos, taikomos kredito davėjui.“
4 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
Pripažinti netekusiomis galios 45 straipsnio 3 ir 4 dalis.
3. Priežiūros institucija
turi teisę iš kitų valstybių narių priežiūros institucijų gautą informaciją
perduoti kitiems fiziniams ar juridiniams asmenims tik turėdama išankstinį
kitos valstybės narės priežiūros institucijos sutikimą perduoti suteiktą
informaciją ir tik jame nurodytais tikslais, nebent informacijos perdavimas
nesant tokio sutikimo ar kitais, negu nurodyti, tikslais būtų pateisinamas
vadovaujantis Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis – tokiu
atveju priežiūros institucija nedelsdama apie tai praneša informaciją
pateikusiai kitos valstybės narės priežiūros institucijai.
4. Iš kitų valstybių narių priežiūros
institucijų gauti asmens duomenys gali būti perduodami kitiems fiziniams ar
juridiniams asmenims tik laikantis Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo
reikalavimų.
5 straipsnis. 48 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 48 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„48 straipsnis. Priežiūros institucijos funkcijos, teisės ir pareigos
1. Priežiūros institucija atlieka šias funkcijas:
1) įrašo asmenis į viešąjį kredito davėjų sąrašą ir iš jo išbraukia;
2) įrašo asmenis į viešąjį nepriklausomų kredito tarpininkų sąrašą arba viešąjį priklausomų kredito tarpininkų, veikiančių daugiau negu vieno kredito davėjo vardu, sąrašą ir iš jo išbraukia;
3) įrašo asmenis į viešąjį tarpusavio skolinimo platformos operatorių sąrašą ir iš jo išbraukia;
4) stebi, analizuoja, tikrina ir kitaip prižiūri kredito davėjų, kredito tarpininkų ir tarpusavio skolinimo platformos operatorių veiklą;
5) atlieka kitas šiame ir kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose finansų rinkų veiklą, nustatytas funkcijas.
2. Be kitų Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatyme (toliau – Lietuvos banko įstatymas), šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatytų pareigų ir teisių, priežiūros institucija, atlikdama jai pavestas funkcijas, turi teisę imtis kitų teisėtų priemonių, kad kredito davėjai, kredito tarpininkai ir tarpusavio skolinimo platformos operatoriai nuolat laikytųsi šiame įstatyme ir kituose su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito teikimo veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų.
3. Priežiūros institucija, nustačiusi ar turėdama pagrindą įtarti teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai, pažeidimus, kredito davėjo, kredito tarpininko arba tarpusavio skolinimo platformos operatoriaus veiklos trūkumus, taip pat jei kyla grėsmė visuomenės ir (arba) kredito gavėjų interesams, Lietuvos banko įstatymo nustatyta tvarka kredito davėjui, kredito tarpininkui arba tarpusavio skolinimo platformos operatoriui duoda šiuos privalomus nurodymus:
1) per priežiūros institucijos nustatytą terminą pašalinti teisės aktų pažeidimus arba veiklos trūkumus;
2) atkurti prieš pažeidžiant teisės aktus buvusią padėtį;
3) laikinai uždrausti kredito davėjui, kredito tarpininkui arba tarpusavio skolinimo platformos operatoriui sudaryti kredito sutartis;
4) priežiūros institucijai pateikti papildomą informaciją arba teikti dažniau, nei nustatyta teisės aktuose, informaciją, reikalingą priežiūros funkcijoms vykdyti;
5) viešai atskleisti papildomą informaciją;
6) nutraukti neteisingos, klaidinančios ar neaiškios kredito sutarties reklamos skleidimą ir (arba) prireikus patikslinti ir (arba) paneigti jau paskleistą kredito sutarties reklamą;
7) atlikti kitus veiksmus arba neatlikti tam tikrų veiksmų, kad būtų pašalinti teisės aktų pažeidimai arba veiklos trūkumai.
4. Kredito davėjai, kredito tarpininkai ir tarpusavio skolinimo platformos operatoriai privalo vykdyti šio straipsnio 3 dalyje nustatytus privalomus nurodymus priežiūros institucijos nustatytais terminais ir nedelsdami, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po nurodymo įvykdymo, apie tai raštu pranešti priežiūros institucijai.“
6 straipsnis. 49 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 49 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„49 straipsnis. Priežiūros
tikslu institucijos teisė į informaciją ir gautos informacijos apsauga
1. Valstybės ir
savivaldybių institucijos ir įstaigos, kiti fiziniai ir juridiniai asmenys priežiūros
institucijos prašymu privalo pateikti jai informaciją, taip pat konfidencialią
informaciją, duomenis, dokumentus, jų kopijas, reikalingus jos funkcijoms
atlikti ir teisėms įgyvendinti. Tais atvejais, kai pagal Lietuvos Respublikos
finansinių priemonių rinkų įstatymą šioje dalyje nurodytai informacijai gauti
reikalingas teismo leidimas, tokia informacija gali būti gauta tik gavus teismo
leidimą.
2. Priežiūros institucija
turi teisę kreiptis į kitų valstybių narių ar užsienio valstybių kompetentingas
institucijas, finansų ir kapitalo rinkų priežiūros institucijas,
už vartotojų teisių apsaugą atsakingas institucijas ar kitas institucijas,
fizinius ir juridinius asmenis, kitas organizacijas ir jų padalinius su prašymu
pateikti informaciją, reikalingą priežiūros funkcijoms atlikti ir teisėms
įgyvendinti.
3. Informacijos Informacijai, kurią priežiūros
institucija gauna priežiūros tikslu, apsaugai apsaugoti taikomos Lietuvos
Respublikos Lietuvos banko įstatymo 19 43 straipsnio
nuostatos.“
7 straipsnis. 50 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 50 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„50 straipsnis. Priežiūros institucijos atliekami patikrinimai
1. Priežiūros institucija
organizuoja ir atlieka kredito davėjų, kredito tarpininkų ir tarpusavio
skolinimo platformų operatorių veiklos patikrinimus (toliau –
patikrinimas), kad nustatytų, ar laikomasi šio įstatymo reikalavimų ir kitų teisės aktų,
kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai.
2. Patikrinimai atliekami priežiūros
institucijos nustatyta tvarka Reikalavimai priežiūros institucijos
rengiamiems patikrinimams yra nustatyti Lietuvos banko įstatymo 421
straipsnyje. Atlikdami patikrinimą, priežiūros institucijos tarnautojai turi
Lietuvos banko įstatyme ir šiame įstatyme nustatytas teises.“
8 straipsnis. 51 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 51 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„51 straipsnis. Priežiūros institucijos taikomos poveikio priemonės
Priežiūros institucija turi
teisę taiko fiziniams asmenims, kurie
verčiasi ūkine komercine ar profesine veikla, ir juridiniams asmenims
taikyti šias poveikio priemones:
1) viešai paskelbia šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimą ir jį padariusį asmenį;
12) įspėti dėl šio
įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų pažeidimo (toliau – teisės akto
pažeidimas) ir nurodyti protingą, bet ne ilgesnį kaip 14 darbo dienų, terminą
nutraukti teisės akto pažeidimą ir užtikrinti, kad jis nesikartotų įspėja
dėl šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta
priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimo ir nurodo per nustatytą
terminą nutraukti teisės akto pažeidimą;
23) skirti skiria
šio įstatymo 53 straipsnyje nustatytas pinigines baudas;
34) įpareigoti
įpareigoja kredito davėją, kredito tarpininką arba tarpusavio skolinimo
platformos operatorių pakeisti vadovą;
4) laikinai uždrausti
kredito davėjui arba tarpusavio skolinimo platformos operatoriui sudaryti kredito
sutartis;
5) išbraukti išbraukia
asmenį iš šio įstatymo 25, 28 ir 38 straipsniuose nurodytų viešųjų sąrašų;
6) uždrausti skleisti
neteisingą, klaidinančią ar neaiškią kredito sutarties reklamą ir (arba)
prireikus įpareigoti jau paskleistą kredito sutarties reklamą patikslinti ir
(arba) paneigti;
76) kitoje valstybėje
narėje įsteigtam kredito tarpininkui, veikiančiam Lietuvos Respublikoje,
pažeidžiančiam šio įstatymo reikalavimus, uždrausti uždraudžia
vykdyti kredito tarpininko veiklą Lietuvos Respublikoje.“
9 straipsnis. 52 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 52 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„52 straipsnis. Poveikio priemonių taikymo pagrindai ir tvarka
1. Šiame įstatyme nustatytos
poveikio priemonės taikomos fiziniams asmenims,
kurie verčiasi ūkine komercine ar profesine veikla,
ir juridiniams asmenims, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
1) kredito davėjo, kredito tarpininko arba tarpusavio skolinimo platformos operatoriaus veikla vykdoma asmens, neįrašyto į šio įstatymo 25, 28, 29 arba 38 straipsnyje nurodytą viešąjį sąrašą, arba atliekami kiti veiksmai ar veikla, kuriuos draudžia šis įstatymas;
2) kredito davėjas, kredito tarpininkas arba tarpusavio skolinimo platformos operatorius į šio įstatymo 25, 28 arba 38 straipsnyje nurodytą viešąjį sąrašą buvo įrašytas priežiūros institucijai pateikus neteisingą informaciją ar pasinaudojus kitomis neteisėtomis priemonėmis;
3) nustatytais terminais nepateikiama šio įstatymo nustatyta ar priežiūros institucijos pareikalauta informacija arba pateikiama neišsami ar netiksli informacija;
4) asmuo nebeatitinka reikalavimų, taikomų įrašant asmenis į šio įstatymo 25, 28 arba 38 straipsnyje nurodytą viešąjį sąrašą;
5) trukdoma priežiūros institucijai ar jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus;
6) nustatyta tvarka nevykdomi arba netinkamai vykdomi priežiūros institucijos pagal šio įstatymo 48 straipsnį duoti privalomi nurodymai;
67) padaromas kitas
teisės akto pažeidimas padaromi kiti šio įstatymo arba kitų teisės aktų,
kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai,
pažeidimai.
2. Priežiūros institucija
poveikio priemones taiko Finansinių priemonių rinkų įstatymo nustatyta tvarka
Poveikio priemonių taikymo tvarką nustato Lietuvos banko įstatymas.
3. Priežiūros institucija
turi teisę taikyti vieną ar kelias poveikio priemones.
4. Priežiūros
institucijos sprendimas taikyti poveikio priemonę (priemones) įsigalioja kitą
dieną po jo priėmimo dienos, jeigu priežiūros institucijos sprendime
nenustatyta kitaip.
5. Poveikio priemonės,
kurios taikomos laikinai, galioja iki priežiūros institucijos sprendime taikyti
poveikio priemonę (priemones) nurodyto termino. Šis terminas gali būti
apibrėžtas konkrečia data, laikotarpiu ar susietas su tam tikrų sąlygų atsiradimu
(aplinkybių išnykimu), nebent priežiūros institucija priima sprendimą jas
atšaukti anksčiau nustatyto termino, kai turi pagrindą manyti, kad priežiūros
tikslas yra pasiektas iki priežiūros institucijos sprendime taikyti poveikio
priemonę (priemones) nurodyto termino.
6. Poveikio priemonė gali
būti taikoma, jeigu praėjo ne daugiau kaip 3 metai nuo teisės akto pažeidimo
padarymo dienos, o kai teisės akto pažeidimas yra tęstinis arba trunkamasis, –
nuo paskutinių tęstinio teisės akto pažeidimo veiksmų atlikimo dienos arba
trunkamojo teisės akto pažeidimo pasibaigimo dienos.
7. Priežiūros
institucija, svarstydama, ar taikyti šiame įstatyme nustatytas poveikio
priemones, atsižvelgdama į Finansinių priemonių rinkų įstatymo 94 straipsnio 5
dalyje nurodytas aplinkybes ir, kai nėra atsakomybę sunkinančių aplinkybių,
vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, gali netaikyti šio įstatymo
51 straipsnyje nurodytų poveikio priemonių, jeigu teisės akto pažeidimas yra
mažareikšmis, nedarantis esminės žalos šio įstatymo ir (arba) jo įgyvendinamųjų
teisės aktų saugomiems interesams, arba jeigu ji turi pagrindą manyti, kad
priežiūros tikslas gali būti pasiektas ir kitomis priemonėmis, ne tik taikant
poveikio priemones.“
10 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 53 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„53 straipsnis. Baudos
1. Priežiūros
institucija turi teisę skirti skiria:
1) už nustatytais
terminais šiame įstatyme ir (arba) jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose
nustatytos ar priežiūros institucijos pareikalautos informacijos, duomenų ar
dokumentų nepateikimą arba neteisingos, neišsamios ar netikslios informacijos
pateikimą – fiziniams asmenims, kurie verčiasi ūkine
komercine ar profesine veikla, ir juridiniams asmenims – iki 15 000
eurų dydžio baudą;
2) už trukdymą priežiūros
institucijai arba jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus – fiziniams
asmenims,
kurie verčiasi ūkine komercine ar profesine veikla,
ir juridiniams asmenims – iki 25 000 eurų dydžio baudą;
3) už šio įstatymo
draudžiamų atlikti veiksmų ar veiklos vykdymą arba už kitus, išskyrus šios dalies 1
ir 2 punktuose nurodytus, šio įstatymo pažeidimus – juridiniams asmenims iki
2 procentų bendrųjų metinių pajamų dydžio baudą, o fiziniams asmenims,
kurie verčiasi ūkine komercine ar profesine veikla, – iki 50 000 eurų dydžio
baudą.
1) juridiniams asmenims iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą;
2) juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims iki 50 000 eurų baudą.
2. Juridinio asmens bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, nustatomos pagal paskutinių juridinio asmens sudarytų (pasirašytų) metinių finansinių ataskaitų duomenis. Jeigu juridinis asmuo priklauso patronuojančiajai įmonei, bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, yra pajamos, nurodytos pagrindinės patronuojančiosios įmonės paskutinėse sudarytose (pasirašytose) metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose.
3. Tais atvejais, kai sunku ar
neįmanoma nustatyti juridinio asmens bendrųjų metinių pajamų arba bendrosios
metinės pajamos yra mažesnės negu vienas milijonas eurų, priežiūros institucija
vietoj šio straipsnio 1 dalies 31 punkte nurodytos baudos skiria
juridiniams asmenims baudą iki 80 000 100 000 eurų.
4. Jeigu dėl šio įstatymo 52 straipsnio 1 dalyje nurodytų pažeidimų buvo neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengta nuostolių ar padaryta žalos ir tokių pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydis, jeigu jį įmanoma nustatyti, viršijo šio straipsnio 1 arba 3 dalyje nurodytus baudų dydžius, priežiūros institucija skiria baudą iki dvigubo neteisėtai gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydžio.
5. Šio įstatymo 52 straipsnio 1 dalies 6 punkte nurodytais atvejais priežiūros institucija už kiekvieną privalomo nurodymo nevykdymo ar netinkamo vykdymo dieną skiria baudą iki 1 procento bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti bendrųjų metinių pajamų, – iki 1 500 eurų.
6. Baudos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos banko įstatymo 433 straipsnyje nustatyta tvarka.“
11 straipsnis. 54 ir 55 straipsnių pripažinimas netekusiais galios
Pripažinti netekusiais galios 54 ir 55 straipsnius.
54 straipsnis.
Priežiūros institucijos sprendimų, veiksmų (neveikimo) apskundimas ir viešas
skelbimas
1. Priežiūros
institucijos sprendimus, veiksmus (neveikimą) asmenys, manantys, kad buvo
pažeistos jų teisės arba įstatymų saugomi interesai, turi teisę skųsti teismui
Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
2. Skundo padavimas teismui
iki teismo sprendimo dėl jo įsiteisėjimo dienos nesustabdo skundžiamo
priežiūros institucijos sprendimo, išskyrus sprendimą skirti šiame įstatyme
nustatytas baudas, arba priežiūros institucijos veiksmo vykdymo.
3. Priežiūros institucijos
sprendimas dėl poveikio priemonės (priemonių) taikymo ar netaikymo per 3 darbo
dienas nuo jo priėmimo dienos paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis išsiunčiamas
asmeniui, dėl kurio veiksmų buvo svarstomas poveikio priemonės taikymo
klausimas, arba jam įteikiamas pasirašytinai.
4. Informacija apie
pritaikytas poveikio priemones, įskaitant informaciją apie padaryto teisės akto
pažeidimo esmę ir jį padariusio asmens pavadinimą, kai jis yra juridinis asmuo,
arba vardą ir pavardę, kai jis yra fizinis asmuo, skelbiama priežiūros
institucijos interneto svetainėje nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo
dienas nuo tada, kai priežiūros institucijos sprendimas išsiunčiamas paštu ar
elektroninių ryšių priemonėmis arba įteikiamas pasirašytinai asmeniui, kuriam
poveikio priemonė buvo pritaikyta. Jeigu priežiūros institucijos sprendimas
pritaikyti poveikio priemonę (priemones) yra apskundžiamas, priežiūros
institucijos interneto svetainėje taip pat pateikiama informacija apie dėl
pritaikytų poveikio priemonių pateiktus skundus ir jų nagrinėjimo rezultatus.
Jeigu informacijos apie pritaikytas poveikio priemones paskelbimas padarytų
neigiamą įtaką finansų rinkos stabilumui, atliekamam ikiteisminiam tyrimui ar
padarytų neproporcingą žalą fiziniams ar juridiniams asmenims, tokia
informacija neskelbiama tol, kol šios aplinkybės išnyksta, arba ji skelbiama
neatskleidžiant teisės akto pažeidimą padariusio asmens duomenų. Priežiūros
institucija užtikrina, kad paskelbta informacija būtų prieinama 5 metus nuo jos
paskelbimo dienos. Asmens duomenys priežiūros institucijos interneto svetainėje
skelbiami tik tokį laikotarpį ir naudojant tokias organizacines ir technines
priemones, kad nebūtų pažeistos Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo
nuostatos.
55 straipsnis. Priežiūros
institucijos sprendimo vykdymas
1. Priežiūros
institucijos sprendimas dėl baudos skyrimo turi būti įvykdytas ne vėliau kaip
per 30 dienų nuo tos dienos, kurią šio įstatymo reikalavimus pažeidusiam
asmeniui jis buvo įteiktas. Apskundus priežiūros institucijos sprendimą dėl
baudos skyrimo, priežiūros institucijos sprendimas dėl baudos skyrimo turi būti
įvykdytas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos.
2. Priežiūros
institucijai priėmus sprendimą taikyti šio įstatymo 51 straipsnio 4, 5, 6 ar
7 punkte nurodytą poveikio priemonę, ji pradedama taikyti kitą dieną nuo
sprendimo taikyti poveikio priemonę įteikimo asmeniui.
3. Priežiūros institucijos sprendimas yra vykdomasis
dokumentas, vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta
tvarka. Priežiūros institucijos sprendimas gali būti pateikiamas vykdyti ne
vėliau kaip per 3 metus nuo jo įsigaliojimo dienos.
12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. gegužės 1 d.
2. Priežiūros institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas