LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ETIKOS IR PROCEDŪRŲ KOMISIJA

 

 

IŠVADA

DĖL PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO ĮSTATYMO NR. I-1495 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4804 SVARSTYMO

 

 

2017-06-07   Nr. 101-I-23

Vilnius

 

 

Seimo Etikos ir procedūrų komisija (toliau – Komisija): Rita Tamašunienė, Justas Džiugelis, Viktorija Čmilytė-Nielsen, Asta Kubilienė, Antanas Matulas, Rūta Miliūtė, Aušrinė Norkienė, Aušra Papirtienė, Andrius Palionis, Kazys Starkevičius, gavusi žodinį Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko pavaduotojos Irenos Degutienės pavedimą dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo Nr. I-1495 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-4804 svarstymo, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (toliau – Seimo statutas) 78 straipsnio 1 dalies 3 punktų nuostatomis teikia šią išvadą.

 

Etikos ir procedūrų komisija nustatė:

2017 m. birželio 6 d. Seimo vakariniame plenariniame posėdyje buvo svarstomas Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo Nr. I-1495 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-4804 (toliau – Projektas).

Seimo narys Linas Balsys pristatė Seimo narių grupės: Kęstučio Bacvinkos, Lino Balsio, Gintauto Kindurio, Pauliaus Saudargo, Algimanto Salamakino ir Naglio Puteikio 2016 m. gruodžio 15 d. pasiūlymą pakeisti Projekto 8 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „Jeigu iki programos patvirtinimo savivaldybės, kurios teritorijoje planuojama ūkinė veikla, taryba priima neigiamą motyvuotą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių, poveikio aplinkai vertinimo procedūros negali būti tęsiamos tol, kol galioja savivaldybės tarybos priimtas sprendimas, išskyrus atvejus, kai planuojama ūkinė veikla yra valstybinės reikšmės ir jos įgyvendinimas numatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintuose valstybės strateginiuose planuose. Apie savivaldybės tarybos priimtą neigiamą sprendimą savivaldybės administracija nedelsdama (per 3 darbo dienas) informuoja atsakingą instituciją ir planuojamos ūkinės veiklos organizatorių (užsakovą) ir kartu pateikia savivaldybės tarybos sprendimą. Atsakinga institucija, gavusi savivaldybės tarybos sprendimą, apie tai informuoja visuomenę Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka.“ Šiam pasiūlymui pagrindinis Aplinkos apsaugos komitetas nepritarė. Seimas šį pasiūlymą taip pat atmetė: balsavo 101 Seimo narys: už – 32, prieš – 34, susilaikė 35.

Seimo posėdžiui pirmininkavusi Seimo Pirmininko pavaduotoja Irena Degutienė pažymėjo, jog yra Valstybės ir savivaldybių valdymo komiteto 2017 m. kovo 15 d. pasiūlymas, analogiškas savo prasme anksčiau nurodytam, kuriam Seimas nepritarė. Valstybės ir savivaldybių komiteto pirmininkas Povilas Urbšys paaiškino, kad komiteto siūlymas nėra identiškas ir „aiškiau apibrėžia būtent veto teisės panaudojimą savivaldybėje“. Pagrindinis Aplinkos apsaugos komitetas nepritarė ir Valstybės ir savivaldybių valdymo komiteto siūlymui pakeisti Projekto 8 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „Jeigu iki programos patvirtinimo savivaldybės, kurios teritorijoje planuojama ūkinė veikla, taryba priima neigiamą motyvuotą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių, poveikio aplinkai vertinimo procedūros negali būti tęsiamos tol, kol galioja savivaldybės tarybos priimtas sprendimas, išskyrus atvejus, kai planuojama ūkinė veikla yra valstybinės reikšmės ir jos įgyvendinimas numatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintuose valstybės strateginiuose planuose. Apie savivaldybės tarybos priimtą neigiamą sprendimą savivaldybės administracija nedelsdama (per 3 darbo dienas) informuoja atsakingą instituciją ir planuojamos ūkinės veiklos organizatorių (užsakovą) ir kartu pateikia motyvuotą (Komisijos pastaba. Siūlymai skiriasi šiuo vienu žodžiu) savivaldybės tarybos sprendimą. Atsakinga institucija, gavusi savivaldybės tarybos sprendimą, apie tai informuoja visuomenę Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka.“

Išklausiusi Valstybės ir savivaldybių valdymo komiteto pirmininko P. Urbšio motyvų, Seimo posėdžio pirmininkė Seimo Pirmininko pavaduotoja I. Degutienė pasiūlė Seimui apsispręsti balsuojant ir dėl Valstybės ir savivaldybių valdymo komiteto pasiūlymo. Seimas šiam pasiūlymui pritarė: balsavo 105: už – 60, prieš – 24, susilaikė 21.

Seimo statuto 151 straipsnio 3 dalies 9 punktas numato, kad Seimo posėdyje svarstomi ir priimami sprendimai dėl įstatymo projekto pataisų ir papildymų, kuriuos svarstymo pagrindiniame komitete metu pateikė įstatymų leidybos iniciatyvos teisę turintys asmenys ir kuriems pagrindinis komitetas nepritarė.

Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja:

Pateikti siūlymai Projektui buvo panašūs savo prasme, tačiau ne identiški savo formuluote, todėl dėl abiejų Seimas turėjo teisę balsuoti.

Etikos ir procedūrų komisija nusprendė:

1.              Balsuojant dėl Seimo narių grupės Kęstučio Bacvinkos, Lino Balsio, Gintauto Kindurio, Pauliaus Saudargo, Algimanto Salamakino ir Naglio Puteikio 2016 m. gruodžio 15 d. pasiūlymo bei dėl Valstybės ir savivaldybių valdymo komiteto 2017 m. kovo 15 d. pasiūlymo buvo laikomasi Seimo statuto normų.

2.              Daugumai Seimo narių balsavus už Valstybės ir savivaldybių valdymo komiteto 2017 m. kovo 15 d. pasiūlymą Projektui, jis laikomas priimtu.

 

Pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                                      Rita Tamašunienė