Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys
nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Seimo
kanceliarijos
Teisės
departamentas,
2024-10-03
|
1
|
|
|
Įvertinę
projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės
technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto
aiškinamajame rašte nurodoma, kad „vadovaujantis Lietuvos kariuomenės karinių
poligonų ir karinio mokymo teritorijų nuostatais, patvirtintais Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2000 m. gegužės 12 d. nutarimu Nr. 545 „Dėl Lietuvos
kariuomenės karinių poligonų ir karinio mokymo teritorijų“ kariniuose
poligonuose medžioti draudžiama“, taigi „įstatymo projekto tikslas –
užtikrinti didesnį visuomenės palaikymą karinių poligonų plėtrai nustatant
tvarką, kaip būtų kompensuojama medžioklės
plotų naudotojams, netekusiems dalies ar viso medžioklės plotų vieneto Žemės
paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos
projektus įstatymo nustatyta tvarka atlikus žemės paėmimo visuomenės
poreikiams procedūras“. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Žemės paėmimo
visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus
įstatymo 2 straipsnio 1 dalimi, ypatingos valstybinės svarbos projektams
priskiriami energetikos infrastruktūros, transporto infrastruktūros ar krašto
apsaugos sričių projektai, kuriuos šio įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos
Respublikos Vyriausybės teikimu Lietuvos Respublikos Seimas pripažįsta
valstybei ypač svarbiais ekonominiu ar strateginę reikšmę nacionaliniam
saugumui turinčiais projektais, taip pat karinės infrastruktūros, reikalingos
priimančiosios šalies paramai užtikrinti, pritaikymo ir (ar) sukūrimo
projektai. Taigi pažymėtina, kad Žemės paėmimo visuomenės poreikiams
įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo nustatyta
tvarka žemės paėmimas visuomenės poreikiams vykdomas ne tik karinių poligonų,
kuriuose yra nustatytas draudimas medžioti, steigimui, bet ir kitiems
ypatingos valstybinės reikšmės objektams, todėl projekto nuostatos neatitinka
projekto aiškinamajame rašte nurodyto įstatymo tikslo. Atsižvelgiant į tai
projekto nuostatos tikslintinos detalizuojant, ar siūlomas teisinis
reguliavimas būtų taikomas tik kai žemė visuomenės poreikiams būtų paimama
karinių poligonų steigimui, ar visais atvejais, kai žemė visuomenės
poreikiams paimama Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos
valstybinės svarbos projektus įstatymo nustatyta tvarka ir dėl to medžioklės
plotų naudotojai netektų dalies ar viso medžioklės ploto vieneto.
Pastebėtina
ir tai, kad žemė visuomenės poreikiams gali būti paimama bei medžioklės
ribojimai nustatomi ir Žemės įstatymo VIII skyriaus nustatyta tvarka, todėl
svarstytina, ar projektu siūlomas teisinis reguliavimas, kuriuo įtvirtinama,
kad medžioklės plotų vienetų ribos ir teritorijos, kuriose leidžiama
medžioti, gali būti tikslinamos bei papildomi medžioklės plotai suteikiami
tik tuo atveju, kai žemė paimama Žemės paėmimo visuomenės poreikiams
įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo nustatyta
tvarka, yra pakankamas.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Šio įstatymo projekto tikslas yra
nustatyti netektų medžioklės plotų kompensavimo pagrindą būtent dėl žemės
paėmimo visuomenės poreikiams, įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos
krašto apsaugos srities projektus. Todėl atsižvelgiant į LRSK Teisės
departamento pastabą, siūloma vietoje projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo
8 straipsnio 2 dalies 3 punkto pakeitimo, daryti 2 dalies papildymą nauju 6
punktu.
Pasiūlymas:
Projekto 1 straipsnį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 8 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti Papildyti
8 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip dalį 6 punktu:
„3) kai
medžioklės plotų vieneto ribas arba teritorijas, kuriose leidžiama medžioti,
būtina patikslinti, įsteigus pagal Saugomų teritorijų įstatymą naujas
saugomas teritorijas arba pakeitus esamų saugomų teritorijų, kuriose medžioti
draudžiama, ribas ar Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant
ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo nustatyta tvarka atlikus
žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras;“
6) atlikus žemės
paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, įgyvendinant ypatingos valstybinės
svarbos krašto apsaugos srities projektus.“
|
2.
|
Seimo
kanceliarijos
Teisės
departamentas,
2024-10-03
|
2
|
1
|
|
Projekto
2 straipsnio 1 dalimi keičiamo Medžioklės įstatymo (toliau – keičiamas
įstatymas) 10 straipsnio 2 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad naujas
leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius
medžioklės plotų vienete medžioklės plotų naudotojui išduodamas pasibaigus
ankstesniojo leidimo galiojimo terminui, jeigu medžioklės plotų naudotojas
tinkamai vykdė leidime nustatytas sąlygas. Atkreiptinas dėmesys, kad nėra
aiškus minėtos keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 3 punkto ir šio
straipsnio 5 dalies santykis, nes keičiamo įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje
numatoma, kad pasibaigus leidimo naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius
medžioklės plotų vienete laikotarpiui, kuriam jis buvo išduotas, jeigu šio
leidimo gavėjas tinkamai vykdė visas jame nustatytas sąlygas ir pasibaigus
šio leidimo galiojimui per 2 mėnesius pateikė prašymą pratęsti jo galiojimo
laiką, šis leidimas pratęsiamas, o ne išduodamas naujas
leidimas. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos derintinos tarpusavyje.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į LRSK Teisės
departamento pastabą siūloma atsisakyti projekto 2 straipsnio 1 dalies kaip
perteklinės, nesusijusios su šio įstatymo projekto tikslais ir ją išbraukti.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti 10
straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3)
naujas leidimas naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų
vienete medžioklės plotų naudotojui išduodamas pasibaigus
ankstesniojo leidimo galiojimo terminui, jeigu medžioklės plotų naudotojas
tinkamai vykdė leidime nustatytas sąlygas;“
|
3.
|
Seimo
kanceliarijos
Teisės
departamentas,
2024-10-03
|
2
|
|
|
Redakciniu aspektu tikslintinas projekto 2 straipsnio 2 dalimi
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 5 punktas, vietoje žodžių „skiriant medžioklės plotą neturintį naudotojo, profesionalios medžioklės
plotą ar mokslo ir mokymo medžioklės plotą“ įrašant žodžius „skiriamas
medžioklės plotas neturintis naudotojo, profesionalios medžioklės plotas ar
mokslo ir mokymo medžioklės plotas“.
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Projekte netikslinga detalizuoti
kokie turi būti medžioklės plotai, tačiau būtina reglamentuoti, kad medžioklės
plotų naudotojas netenka dalies ar viso medžioklės plotų vieneto įgyvendinant
krašto apsaugos srities ypatingos valstybinės svarbos projektus ir kaip
kompensacija jam skiriami medžioklės plotai
neturintys naudotojo.
Pasiūlymas:
Projekto 2 straipsnį, kuriuo
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalis papildoma nauju 5 punktu, išdėstyti
taip:
„2 straipsnis.
10 straipsnio pakeitimas
„5) medžioklės plotų naudotojui netekusiam naudotojas
netenka dalies ar viso medžioklės plotų vieneto Žemės paėmimo
visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus
įstatymo nustatyta tvarka atlikus žemės paėmimo visuomenės poreikiams
procedūras, įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos krašto
apsaugos srities projektus įgyvendinančiosios institucijos siūlymu
ir kaip kompensaciją skiriant medžioklės
plotą neturintį naudotojo, profesionalios
medžioklės plotą ar mokslo ir mokymo medžioklės plotą kompensacija jam skiriami medžioklės plotai,
neturintys naudotojo. Ypatingos valstybinės svarbos
krašto apsaugos srities projektą įgyvendinanti institucija apie įgyvendinamą
ypatingos valstybinės svarbos krašto apsaugos srities projektą, dėl kurio medžioklės
plotų naudotojas netenka dalies ar viso medžioklės plotų vieneto, informuoja
institucijas, šio Įstatymo nustatyta tvarka sudarančias medžioklės plotų
vienetus ir išduodančias leidimus naudoti
medžiojamųjų gyvūnų išteklius medžioklės plotų vienete. Kaip kompensacija
skiriami medžioklės plotai negali skirtis daugiau kaip 20 procentų nuo
medžioklės plotų naudotojo netektos medžioklės plotų dalies ar viso
medžioklės plotų vieneto, atsižvelgiant į jų dydį ir kokybę, išreiškiamą
apskaičiuotu mokėtinu mokesčiu už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą.“
|
4.
|
Seimo
kanceliarijos
Teisės
departamentas,
2024-10-03
|
2
|
|
|
Tikslintinos projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 10
straipsnio 2 dalies 5 punkto nuostatos nurodant, kad medžioklės plotų
naudotojui gali būti suteikiamas ne bet koks, o būtent netekto medžioklės
ploto dydžio medžioklės plotas.
Be to, iš projekto nuostatų nėra aišku, ar kaip kompensacija
skiriami medžioklės plotai, kai netenkama dalies medžioklės plotų vieneto,
turėtų būti skiriami taip, kad šie plotai su likusiais medžioklės plotais
atitiktų medžioklės plotų vieneto vientisumo kriterijų; ar kaip kompensacija
galėtų būti skiriami ir tokie medžioklės plotai, kurie galėtų būti nutolę nuo
likusios medžioklės plotų vieneto dalies (neatitikti medžioklės plotų vieneto
vientisumo kriterijaus). Siekiant aiškumo, projekto nuostatos tikslintinos.
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Siūloma keičiamo įstatymo 10
straipsnio 2 dalies 5 punktą papildyti nuostatomis, kad kompensuojamas
medžioklės plotas negali skirtis daugiau kaip 20 proc. lyginant plotą ir
medžioklės plotų kategorijas.
Keičiamame įstatyme numatyti
reikalavimai dėl medžioklės plotų vienetų vientisumo ir minimalaus 1000 ha
dydžio. Šie įstatymo reikalavimai išlieka privalomi ir tais atvejais kai
keičiamos medžioklės plotų vienetų ribos dėl kompensavimo, t.y. prijungiamoji
dalis turi fiziškai ribotis, kad būtų užtikrintas vientisumas, arba kaip
kompensacija turi būti paskiriamas atskiras, ne mažesnis kaip 1000ha
medžioklės plotų vienetas.
Pasiūlymas:
Keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2
dalies 5 punktą išdėstyti taip:
„5)
medžioklės plotų naudotojas netenka dalies ar viso medžioklės plotų vieneto įgyvendinant
ypatingos valstybinės svarbos krašto apsaugos srities projektus ir kaip
kompensacija jam skiriami naudotojo neturintys
medžioklės plotai. Ypatingos valstybinės svarbos krašto
apsaugos srities projektą įgyvendinanti institucija apie įgyvendinamą
ypatingos valstybinės svarbos krašto apsaugos srities projektą, dėl kurio medžioklės
plotų naudotojas netenka dalies ar viso medžioklės plotų vieneto, informuoja
institucijas, šio Įstatymo nustatyta tvarka sudarančias medžioklės plotų
vienetus ir išduodančias leidimus naudoti medžiojamųjų gyvūnų išteklius
medžioklės plotų vienete. Kaip kompensacija skiriami medžioklės plotai negali
skirtis daugiau kaip 20 procentų nuo medžioklės plotų naudotojo netektos
dalies ar viso medžioklės plotų vieneto, atsižvelgiant į jų dydį ir kokybę,
išreiškiamą apskaičiuotu mokėtinu mokesčiu už medžiojamųjų gyvūnų išteklių
naudojimą.“
|
5.
|
Seimo
kanceliarijos
Teisės
departamentas,
2024-10-03
|
2
|
|
|
1.
Projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2
dalies 5 punkte siūloma nustatyti, kad medžioklės plotų naudotojui, netekusiam
dalies ar viso medžioklės plotų vieneto kaip kompensacija gali būti skiriamas
medžioklės plotas, neturintis naudotojo, o taip pat profesionalios
medžioklės plotas ar mokslo ir mokymo medžioklės plotas. Taigi
projektu siūloma nustatyti, kad kaip kompensacija, medžioklės plotų
naudotojui, netekusiam dalies ar viso medžioklės plotų vieneto, būtų
suteikiama kitų subjektų (miškų urėdijos bei biologinio profilio mokslo ir
mokymo įstaigų) naudojami medžioklės plotai, kuriuose įgyvendinamos
specialios medžiojamųjų gyvūnų populiacijų gausinimo priemonės bei plėtojamas
medžioklės turizmas ar kurie skirti laukinės gyvūnijos, jos gyvenamosios
aplinkos ir medžioklės moksliniams tyrimams, studentų, medžiotojų arba
siekiančių jais tapti asmenų mokymui. Abejotina ar toks teisinis
reguliavimas, be kita ko nenustatantis jokių kompensacijos priemonių
minėtiems subjektams, yra proporcingas ir pagrįstas.
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Įgyvendinant ypatingos
valstybinės svarbos projektus, susijusius su karinės infrastruktūra, miškų
urėdijai jos steigėjas gali siūlyti atsisakyti jos valdomų profesionalios
medžioklės plotų kitų naudotojų, įgyjančių teisę gauti kompensaciją
medžioklės plotais, naudai, nes medžioklės plotai miškų urėdijai buvo
paskirti be konkurso. Tokie siūlymai gali būti teikiami ir biologinio
profilio mokslo ir mokymo įstaigoms, kurios šiuos plotus taip pat gauna be
konkurso, be to nemoka ir mokesčio už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą.
Jeigu šių plotų naudojimo būtų atsisakoma, būtų laikoma, kad jie neturi
naudotojo, todėl atskiras profesionalios medžioklės plotų ar mokslo ar mokymo
medžioklės plotų paminėjimas įstatymo tekste būtų perteklinis.
Pasiūlymas dėl keičiamo įstatymo
10 straipsnio 2 dalies 5 punkto suformuluotas teikiant siūlymą dėl 1
pastabos.
Pasiūlymas:
Atsisakyti 3 straipsniu siūlytų pakeitimų
11 straipsnyje (išbraukti iš projekto 3 straipsnį):
3 straipsnis. 11
straipsnio pakeitimas
Papildyti 11
straipsnio 1 dalį 5 punktu:
„5)
profesionalios medžioklės plote ar mokslo ir mokymo medžioklės plote, kai šie
plotai ypatingos valstybinės svarbos projektus įgyvendinančiosios
institucijos siūlymu skiriami kaip kompensacija medžioklės plotų naudotojui,
kuris neteko dalies ar viso medžioklės plotų vieneto Žemės paėmimo visuomenės
poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo
nustatyta tvarka atlikus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.“
|
6.
|
Seimo
kanceliarijos
Teisės
departamentas,
2024-10-03
|
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad Seime šiuo metu
svarstomas Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 10 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektas reg. Nr. XIVP-3091(2), kurio 1 straipsniu
keičiamas Medžioklės įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 3 punktas ir ši dalis
pildoma nauju 5 punktu. Pažymėtina, kad minėtame projekte siūloma nustatyti
įstatymo įsigaliojimo data (2025 m. sausio 1 d.) yra tokia pati kaip ir
siūloma nustatyti teikiamame projekte. Atsižvelgiant į tai, kad projekto 2
straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 3 punktas yra
analogiškas projekto reg. Nr. XIVP-3091(2) 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo
Medžioklės įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 3 punktui, o projekto 2 straipsnio
2 dalimi keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 5 punktą siūloma išdėstyti
kitaip nei projekte Nr. XIVP-3091(2), reikėtų suderinti teikiamo projekto ir
projekto Nr. XIVP-3091(2) minėtas nuostatas tarpusavyje, nes kitu atveju tą
pačią dieną įsigaliotų įstatymo nuostatos, nustatančios skirtingą teisinį reguliavimą.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Iš projekto išbraukiamas
pasiūlymas pakeisti Medžioklės įstatymo 10 str. 2 d. 3 p.
Siekiant išspręsti skirtingų
įstatymų projektų, keičiančių tą pačią įstatymo dalį, tarpusavio
suderinamumą, siūloma paankstinti šio įstatymo įsigaliojimo datą į
2024-12-01, o įstatymo projektą reg. Nr.
XIVP-3091(2) svarstančiam pagrindiniam komitetui (Kaimo reikalų komitetas),
siūlyti pakeisti keičiamos įstatymo 20 str. 2 d. punktų numeraciją (įtraukti
naują 6 dalį).
Pasiūlymas:
Projekto 3 (buvusį 4) straipsnį
išdėstyti taip:
„3 straipsnis. Įstatymo
įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio
straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2025 m. sausio 1 d 2024 m. gruodžio 1
d.
2. Vyriausybė ar jos įgaliotos
institucijos Aplinkos ministras kartu su žemės ūkio ministru iki
2024 m. gruodžio 31 lapkričio 30 d. priima šio įstatymo
įgyvendinamuosius teisės aktus.
|
7.
|
Seimo
kanceliarijos
Teisės
departamentas,
2024-10-03
|
|
|
|
Atsižvelgiant
į Vyriausybės ir Aplinkos ministerijos kompetenciją, nustatytą
keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punkte bei 2 dalies 2 punkte,
manytina, kad dėl projekto turėtų būti gauta Vyriausybės išvada.
|
Nepritarti
|
Šis įstatymo projektas turi
įsigalioti kartu su Lietuvos Respublikos Lietuvos kariuomenės Tauragės
karinio poligono ir Lietuvos kariuomenės Šilalės karinio poligono įstatymo
projektu Nr. XIVP-4028, abiejų projektų įsigaliojimo data 2024 m. gruodžio 1
d.
|