LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO NR. IX-325 2, 6, 71, 72, 73, 11, 22, 292 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 74 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-12-13 Nr. XIVP-3358

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 6 straipsniu siūloma papildyti Azartinių lošimų įstatymą (toliau – keičiamas įstatymas) 74 straipsniu, numatančiu pareigą informuoti Priežiūros tarnybą ir gauti jos išankstinį pritarimą atlikti pakeitimus. Minėto straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad lošimų organizatorius apie keičiamame įstatyme nurodytų asmenų pasikeitimus privalo informuoti Priežiūros tarnybą ir pateikti keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 3 punkte ir 2 dalies 3 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 3 punkte ir 2 dalies 3 punkte nustatomas reikalavimas pateikti dokumentus, patvirtinančius duomenis apie asmenis, nurodytus minėtame straipsnyje, siekiant teisinio tikslumo ir aiškumo, siūlytina vietoj žodžio „informaciją“ įrašyti žodį „duomenis“. Analogiška pastaba taikytina ir projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 74 straipsnio 10 daliai.

2.    Pastebėtina, kad projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 74 straipsnio 2 dalyje nustatoma, jog Priežiūros tarnyba gavusi keičiamo įstatymo 1 dalyje nurodytus dokumentus ir informaciją, juos įvertinusi priima atitinkamą sprendimą. Nustačius tam tikrus trūkumus yra nustatomas 5 darbo dienų terminas trūkumams pašalinti. Svarstytina, ar neturėtų būti nustatoma, nuo kada terminas trūkumams pašalinti bus skaičiuojamas, pavyzdžiui: <…> 5 darbo dienų terminas, nuo pranešimo gavimo dienos <...>. Analogiška pastaba taikytina ir projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 74 straipsnio 10 daliai.

3.    Svarstytina, ar projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 74 straipsnio 8 dalies formuluotė „ir 5 dalies 2-4 punktuose“ neišbrauktina kaip perteklinė, kadangi keičiamo įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nustatyti visi tie atvejai, kai asmuo nelaikomas nepriekaištingos reputacijos (tos pačios nusikalstamos veikos, buvimas uždraustos organizacijos nariu).

4.    Projekto 10 straipsnio 3 dalyje yra numatyta, kad „Bendrovės, turinčios iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos Priežiūros tarnybos išduotą licenciją, ir asmenys, atitinkantys iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusio Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 11 straipsnyje nurodytus reikalavimus, įsigaliojus šiam įstatymui, laikomi nepriekaištingos reputacijos, jeigu, įsigaliojus šiam įstatymui, neatsiranda aplinkybių, nustatytų šio įstatymo 7 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 11 straipsnyje“. Siekiant išvengti galimų normos taikymo problemų, siūlytina vietoj formuluotės „jeigu, įsigaliojus šiam įstatymui, neatsiranda aplinkybių, nustatytų šio įstatymo 7 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 11 straipsnyje“ įrašyti formuluotę „išskyrus atvejus, kai, įsigaliojus šiam įstatymui, atsiranda aplinkybės, nustatytos šio įstatymo 7 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo 11 straipsnyje“.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R. Dirgėlienė, tel. +370 5 209 6350, el. p. [email protected]

E. Drėgvaitė, tel. +370 5 209 6891, el. p. [email protected]

A. Dulevičiūtė-Akimovienė, tel. +370 5 209 6164, el. p. [email protected]