Projekto

lyginamasis variantas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

LAIKINO TIESIOGINIO VALDYMO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE ĮSTATYMO
NR. I-830 2, 4 ir 5 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2018 m.          d. Nr.      

Vilnius

 

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Tiesioginis valdymas negali trukti ilgiau kaip 6 mėnesius, išskyrus atvejus,:

1) kai nuo Seimo nutarimo dėl laikino tiesioginio valdymo įvedimo priėmimo iki savivaldybės tarybos kadencijos pabaigos liko mažiau kaip vieneri metai., Šiais atvejais tiesioginis valdymas įvedamas iki savivaldybės tarybos kadencijos pabaigos.;

2) kai tiesioginio valdymo laikotarpiu išrinktos naujos savivaldybės tarybos rinkimų rezultatai pripažinti negaliojančiais, tiesioginis valdymas pratęsiamas iki išrinkta nauja savivaldybės taryba susirenka į posėdį, kuriame šios tarybos nariai prisiekia ir kuriame, jei meras neišrinktas, paskiriamas mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys;

3) Tiesioginis kai tiesioginis valdymas, remiantis šio straipsnio 3 dalies 6 punktu, įvedamas tam laikui, per kurį savivaldybės taryba negali vykdyti savo įgaliojimų.“

2. Pakeisti 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Seimas, priimdamas sprendimą savivaldybės teritorijoje iki 6 mėnesių įvesti tiesioginį valdymą šio straipsnio 3 dalies 1–5 punktų pagrindais, nustato naujų rinkimų į savivaldybės tarybą datą. Šiuo atveju naujai išrinktos savivaldybės tarybos kadencija baigiasi tuo laiku ir ta pačia tvarka, kaip būtų pasibaigusi įgaliojimų netekusios savivaldybės tarybos kadencija.“

 

2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

4 straipsnis. Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo skyrimas bei atleidimas

1. Įsigaliojus Seimo nutarimui dėl laikino tiesioginio valdymo įvedimo savivaldybės teritorijoje, Vyriausybė vidaus reikalų ministro teikimu ne vėliau kaip per 10 dienų paskiria Vyriausybės įgaliotinį ir jo pavaduotoją. Iki Vyriausybės įgaliotinio paskyrimo savivaldybės funkcijų įgyvendinimą be atskiro sprendimo organizuoja savivaldybės administracijos direktorius. Jie pareigas pradeda eiti nuo dienos, kai įsigalioja Seimo nutarimas dėl laikino tiesioginio valdymo įvedimo savivaldybės teritorijoje.

2. Vyriausybės įgaliotinis ir Vyriausybės įgaliotinio pavaduotojas yra politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai. Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo skyrimo ir atleidimo bei darbo apmokėjimo tvarką nustato Valstybės tarnybos įstatymas.

3. Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo įgaliojimai pasibaigia, kai naujai išrinkta savivaldybės taryba išrenka merą išrinkta nauja savivaldybės taryba susirenka į posėdį, kuriame šios tarybos nariai prisiekia ir kuriame, jei meras neišrinktas, paskiriamas mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys. Jeigu laikinas tiesioginis valdymas įvestas remiantis šio Įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 6 punktu, Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo įgaliojimai pasibaigia, kai pasibaigia įvesto laikino tiesioginio valdymo terminas ir negalėjusi vykdyti įgaliojimų savivaldybės taryba posėdyje priima sprendimą dėl savo įgaliojimų vykdymo. Vyriausybės įgaliotinis ir jo pavaduotojas iš pareigų atleidžiami Vyriausybės nutarimu.“

 

3 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo funkcijos ir įgaliojimai

1. Vyriausybės įgaliotinis priima įgyvendina savivaldybės tarybos ir savivaldybės tarybos nario – savivaldybės mero (toliau – meras) kompetencijai priskirtus sprendimus, kurie būtini Vietos savivaldos įstatymo nustatytoms savivaldybių funkcijoms įgyvendinti, ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, taip pat vykdo kitus savivaldybės tarybos ir mero įgaliojimus, kurie būtini Vietos savivaldos įstatymo nustatytoms savivaldybių funkcijoms vykdyti. Vyriausybės įgaliotinis nepriima sprendimų ir nevykdo įgaliojimų funkcijų, kurie galimi kurios galimos tik tuo atveju, kai veikia savivaldybės taryba (t. y. dėl savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo, mero rinkimo ir mero pavaduotojo skyrimo, savivaldybės tarybos komitetų, komisijų ir kolegijos sudarymo, kontrolės Kontrolės komiteto pirmininko rinkimo ir jo pavaduotojo skyrimo, sprendimų dėl seniūnijų steigimo ir jų skaičiaus, dėl savivaldybės tarybos narių delegavimo į regionines tarybas bei komisijas, neteikia siūlymų dėl savivaldybių gyvenamųjų vietovių herbų tvirtinimo, savivaldybės simbolių tvirtinimo, dėl savivaldybės piliečio garbės vardo suteikimo, dėl jungimosi į savivaldybių sąjungas, dėl savivaldybės tarybos veiklos planavimo, taip pat nepriima sprendimų, kurie nėra priskirti savivaldybės tarybai tarybos ar mero kompetencijai).

2. Vyriausybės įgaliotinis, laikydamas manydamas, kad savivaldybės institucijų sprendimai, priimti iki laikino tiesioginio valdymo įvedimo, arba jų pagrindu sudaryti sandoriai neatitinka Konstitucijos ar įstatymų, kreipiasi į Vyriausybės atstovą, kad šis Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka imtųsi reikiamų priemonių.

3. Nepaprastosios padėties metu Vyriausybės įgaliotinis užtikrina, kad savivaldybės teritorijoje būtų vykdomi Nepaprastosios padėties įstatymo reikalavimai.

4. Laikino tiesioginio valdymo metu savivaldybės tarybos ir mero skiriamus priimamus ir atleidžiamus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus ir mero priimamus kitus darbuotojus įstatymų nustatytais pagrindais iš pareigų atleidžia Vyriausybės įgaliotinis. Jis turi teisę į atleistų karjeros valstybės tarnautojų pareigas paskirti valstybės tarnautojus, į atleistų politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigas tuo pačiu pagrindu paskirti priimti kitus asmenis, į atleistų pagal darbo sutartis dirbusių darbuotojų pareigas priimti kitus asmenis. Į pareigas skiriami priimami valstybės tarnautojai turi atitikti Valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus.

5. Vyriausybės įgaliotinis, išskyrus atvejį, kai tiesioginis valdymas įvedamas remiantis šio įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 6 punktu, priima sprendimą dėl savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir paveda savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui ar kitam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui laikinai eiti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas savivaldybės administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas) naujai kadencijai. Laikinai savivaldybės administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojo (pavaduotojų) pareigas vykdantys asmenys yra pavaldūs ir atskaitingi Vyriausybės įgaliotiniui. Jeigu tiesioginis valdymas įvedamas remiantis šio Įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 6 punktu, savivaldybės administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas) toliau eina savo pareigas.

56. Vyriausybės įgaliotinio sprendimai įforminami potvarkiais.

67. Vyriausybės įgaliotinio pavaduotojas atlieka Vyriausybės įgaliotinio jam pavestas funkcijas, o kai Vyriausybės įgaliotinis laikinai negali eiti savo pareigų, – visas jo funkcijas bei ir įgaliojimus.

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

Respublikos Prezidentas

Teikia

Valstybės valdymo ir savivaldybių

komiteto vardu

Komiteto pirmininko pavaduotojas                                                                             Algis Strelčiūnas