Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
LAIKINO TIESIOGINIO VALDYMO SAVIVALDYBĖS
TERITORIJOJE ĮSTATYMO
NR. I-830 2, 4 ir 5 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Tiesioginis valdymas negali trukti ilgiau kaip 6 mėnesius, išskyrus
atvejus,:
1) kai nuo Seimo nutarimo dėl laikino
tiesioginio valdymo įvedimo priėmimo iki savivaldybės tarybos kadencijos
pabaigos liko mažiau kaip vieneri metai., Šiais atvejais
tiesioginis valdymas įvedamas iki savivaldybės tarybos kadencijos pabaigos.;
2) kai tiesioginio valdymo laikotarpiu išrinktos naujos savivaldybės tarybos rinkimų rezultatai pripažinti negaliojančiais, tiesioginis valdymas pratęsiamas iki išrinkta nauja savivaldybės taryba susirenka į posėdį, kuriame šios tarybos nariai prisiekia ir kuriame, jei meras neišrinktas, paskiriamas mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys;
3) Tiesioginis kai tiesioginis valdymas, remiantis šio straipsnio 3
dalies 6 punktu, įvedamas tam laikui, per kurį savivaldybės taryba
negali vykdyti savo įgaliojimų.“
2. Pakeisti 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Seimas, priimdamas sprendimą savivaldybės
teritorijoje iki 6 mėnesių įvesti tiesioginį valdymą šio straipsnio 3 dalies
1–5 punktų pagrindais, nustato naujų rinkimų į savivaldybės tarybą datą. Šiuo
atveju naujai išrinktos savivaldybės tarybos kadencija baigiasi tuo laiku ir ta
pačia tvarka, kaip būtų pasibaigusi įgaliojimų netekusios savivaldybės tarybos
kadencija.“
2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„4 straipsnis. Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo skyrimas bei atleidimas
1. Įsigaliojus Seimo nutarimui dėl laikino
tiesioginio valdymo įvedimo savivaldybės teritorijoje, Vyriausybė vidaus
reikalų ministro teikimu ne vėliau kaip per 10 dienų paskiria
Vyriausybės įgaliotinį ir jo pavaduotoją. Iki Vyriausybės įgaliotinio
paskyrimo savivaldybės funkcijų įgyvendinimą be atskiro sprendimo organizuoja
savivaldybės administracijos direktorius. Jie
pareigas pradeda eiti nuo dienos, kai įsigalioja Seimo nutarimas dėl laikino
tiesioginio valdymo įvedimo savivaldybės teritorijoje.
2. Vyriausybės įgaliotinis ir Vyriausybės įgaliotinio pavaduotojas yra politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai. Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo skyrimo ir atleidimo bei darbo apmokėjimo tvarką nustato Valstybės tarnybos įstatymas.
3. Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo
įgaliojimai pasibaigia, kai naujai išrinkta savivaldybės taryba išrenka merą
išrinkta nauja savivaldybės taryba susirenka į posėdį, kuriame šios tarybos
nariai prisiekia ir kuriame, jei meras neišrinktas, paskiriamas mero pareigas
laikinai einantis savivaldybės tarybos narys. Jeigu laikinas tiesioginis
valdymas įvestas remiantis šio Įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 6 punktu,
Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo įgaliojimai pasibaigia, kai
pasibaigia įvesto laikino tiesioginio valdymo terminas ir negalėjusi vykdyti
įgaliojimų savivaldybės taryba posėdyje priima sprendimą dėl savo įgaliojimų
vykdymo. Vyriausybės įgaliotinis ir jo pavaduotojas iš pareigų atleidžiami
Vyriausybės nutarimu.“
3 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„5 straipsnis. Vyriausybės įgaliotinio ir jo pavaduotojo funkcijos ir įgaliojimai
1. Vyriausybės įgaliotinis priima įgyvendina
savivaldybės tarybos ir savivaldybės tarybos nario – savivaldybės mero
(toliau – meras) kompetencijai priskirtus sprendimus, kurie būtini
Vietos savivaldos įstatymo nustatytoms savivaldybių funkcijoms įgyvendinti, ir
kontroliuoja jų įgyvendinimą, taip pat vykdo kitus savivaldybės tarybos ir mero
įgaliojimus, kurie būtini Vietos savivaldos įstatymo nustatytoms
savivaldybių funkcijoms vykdyti. Vyriausybės įgaliotinis nepriima
sprendimų ir nevykdo įgaliojimų funkcijų, kurie galimi kurios
galimos tik tuo atveju, kai veikia savivaldybės taryba (t. y. dėl
savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo, mero rinkimo ir mero
pavaduotojo skyrimo, savivaldybės tarybos komitetų, komisijų ir kolegijos
sudarymo, kontrolės Kontrolės komiteto pirmininko rinkimo
ir jo pavaduotojo skyrimo, sprendimų dėl seniūnijų steigimo ir jų skaičiaus,
dėl savivaldybės tarybos narių delegavimo į regionines tarybas bei komisijas, neteikia
siūlymų dėl savivaldybių gyvenamųjų vietovių herbų tvirtinimo, savivaldybės
simbolių tvirtinimo, dėl savivaldybės piliečio garbės vardo suteikimo,
dėl jungimosi į savivaldybių sąjungas, dėl savivaldybės tarybos veiklos
planavimo, taip pat nepriima sprendimų, kurie nėra priskirti
savivaldybės tarybai tarybos ar mero kompetencijai).
2. Vyriausybės įgaliotinis, laikydamas manydamas,
kad savivaldybės institucijų sprendimai, priimti iki laikino tiesioginio
valdymo įvedimo, arba jų pagrindu sudaryti sandoriai neatitinka Konstitucijos
ar įstatymų, kreipiasi į Vyriausybės atstovą, kad šis Savivaldybių
administracinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka imtųsi reikiamų priemonių.
3. Nepaprastosios padėties metu Vyriausybės įgaliotinis užtikrina, kad savivaldybės teritorijoje būtų vykdomi Nepaprastosios padėties įstatymo reikalavimai.
4. Laikino tiesioginio valdymo metu savivaldybės
tarybos ir mero skiriamus priimamus ir atleidžiamus politinio
(asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus ir mero priimamus kitus
darbuotojus įstatymų nustatytais pagrindais iš pareigų atleidžia
Vyriausybės įgaliotinis. Jis turi teisę į atleistų karjeros valstybės
tarnautojų pareigas paskirti valstybės tarnautojus, į atleistų politinio
(asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigas tuo pačiu pagrindu paskirti
priimti kitus asmenis, į atleistų pagal darbo sutartis dirbusių
darbuotojų pareigas priimti kitus asmenis. Į pareigas skiriami
priimami valstybės tarnautojai turi atitikti Valstybės tarnybos įstatymo
ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus.
5. Vyriausybės įgaliotinis, išskyrus atvejį, kai tiesioginis valdymas įvedamas remiantis šio įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 6 punktu, priima sprendimą dėl savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir paveda savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui ar kitam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui laikinai eiti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas savivaldybės administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas) naujai kadencijai. Laikinai savivaldybės administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojo (pavaduotojų) pareigas vykdantys asmenys yra pavaldūs ir atskaitingi Vyriausybės įgaliotiniui. Jeigu tiesioginis valdymas įvedamas remiantis šio Įstatymo 2 straipsnio 3 dalies 6 punktu, savivaldybės administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas) toliau eina savo pareigas.
56. Vyriausybės įgaliotinio sprendimai
įforminami potvarkiais.
67. Vyriausybės įgaliotinio pavaduotojas atlieka
Vyriausybės įgaliotinio jam pavestas funkcijas, o kai Vyriausybės įgaliotinis
laikinai negali eiti savo pareigų, – visas jo funkcijas bei ir įgaliojimus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Valstybės valdymo ir savivaldybių
komiteto vardu
Komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas