PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS
NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI ĮSTATYMO NR. VIII-822 PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIIIP-2862
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1 |
Argumentai:
Pasiūlymas: Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 1 straipsnis. Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo Nr. VIII-822 nauja redakcija Pakeisti Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymą Nr. VIII-822 ir jį išdėstyti taip: |
||
2. |
1 |
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymas 1.
Šis įstatymas nustato neformaliojo suaugusiųjų švietimo tikslą, principus,
aprėptį, organizacines ir finansines prielaidas kiekvienam asmeniui įgyti
naujų kompetencijų, nuolat tobulėti, aktyviai prisidėti prie visuomenės ir
valstybės darnaus vystymosi bei gyvenimo kokybės gerinimo. 2.
Šio įstatymo nuostatos neformaliajam suaugusiųjų švietimui taikomos
tiek, kiek jo nereglamentuoja atitinkamos 3. Šis įstatymas netaikomas neformaliajam suaugusiųjų švietimui, vykdomam pagal neformaliojo profesinio mokymo programas Profesinio mokymo įstatymo nustatyta tvarka. |
||
3. |
2 |
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos 1. Andragogas – asmuo, įgijęs valstybės nustatytą išsilavinimą ir kompetencijas, reikalingas atlikti suaugusiųjų švietimo funkcijas, nustatytas Andragogo profesinės veiklos apraše.
3. Kvalifikacijos tobulinimo programos – programos, skirtos konkrečios profesijos (specialiųjų) kompetencijų plėtotei siekiant lanksčiai įsitraukti į besikeičiančią darbo rinką ir (arba) planuojant profesinę karjerą.
|
||
4. |
3 |
Pasiūlymas: pakeisti projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „3 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo tikslas ir principai 1.
Neformaliojo suaugusiųjų švietimo tikslas – prisidėti prie įtraukios
visuomenės plėtotės: užtikrinti galimybes suaugusiesiems dalyvauti švietimo
veikloje siekiant įgyti kompetencijų, svarbių sėkmingai profesinei karjerai,
prasmingai saviraiškai, aktyviam dalyvavimui 2.
Neformalusis suaugusiųjų švietimas yra 2.1. lygių galimybių – užtikrinama kiekvieno asmens teisė realizuoti savo prigimtines galimybes nepaisant lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos; 2.2.
įtraukties – plėtojama neformaliojo suaugusiųjų švietimo turinio
ir 2.3. kontekstualumo – atskleidžiamas visuomenės ir valstybės darnaus vystymosi įgyvendinimo būdų savitumas vietos kontekste; 2.4. dinamiškumo
– 2.5. partnerystės
– telkiamos visų suinteresuotųjų |
||
5. |
4 |
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „4 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjai 1. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka gali teikti juridiniai arba fiziniai asmenys (laisvieji mokytojai), parengę atitinkamas programas ir turintys jų įgyvendinimui būtinus žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius. 2. Paslaugų teikėjai – juridiniai asmenys apima šias institucijų grupes: 2.1. nevyriausybinės organizacijos; 2.2. formaliojo švietimo institucijos (mokyklos, profesinės mokyklos, kolegijos, universitetai), turinčios teisę vykdyti neformalųjį švietimą; 2.3. mokytojų (pedagogų) švietimo centrai; 2.4. Trečiojo amžiaus universitetai; 2.5. valstybės institucijos ir joms pavaldžios įstaigos, kurioms švietimas nėra pagrindinė veikla; 2.6. darbdaviai (verslo įmonės); 2.7. profesinės sąjungos; 2.8. kiti teikėjai, atitinkantys teisės aktais nustatytus reikalavimus. 3. Paslaugų
teikėjas privalo viešai skelbti |
||
6. |
5 |
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „5 straipsnis. Trečiojo amžiaus universitetai 1. Trečiojo amžiaus universitetas – savivaldybės teritorijoje veikianti neformaliojo švietimo organizacija, telkianti vyresnio ir (ar) pensinio amžiaus asmenis įvairių sričių pažintinės veiklos bei bendrųjų gebėjimų plėtotės ir saviraiškos poreikiams tenkinti, nepriklausomai nuo jų išsilavinimo ir (ar) profesijos.
|
||
7. |
6. |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 6 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos 1.
Neformalusis suaugusiųjų švietimas vykdomas pagal programas. Programa gali
būti teikiama kontaktiniu, nuotoliniu ir (ar
2.1.
bendrųjų 2.2. kvalifikacijos tobulinimo – programos, skirtos konkrečios profesijos (specialiųjų) kompetencijų plėtotei siekiant lanksčiai įsitraukti į besikeičiančią darbo rinką ir (arba) planuojant profesinę karjerą; 2.3. saviraiškos – programos, skirtos lavinti asmens kūrybines galias ir gebėjimus, įgyvendinti prasmingus laisvalaikio ir (arba) savanorystės projektus; 2.4.
3.
Pagal 4.
|
8 |
7 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 7 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kokybės užtikrinimas 1. Programų
kokybės kriterijus nustato užsakovas. Už neformaliojo suaugusiųjų
švietimo 2. Paslaugų teikėjas privalo viešai skelbti išsamią informaciją apie neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų kokybės užtikrinimo vidinę tvarką, į(si)vertinimo rezultatus bei dalyvių atsiliepimus.
|
9. |
8 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 8 straipsnis.
Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyvių teisės ir pareigos 1. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyviai turi teisę: 1) nemokamai gauti išsamią informaciją apie neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjus bei programas ir konsultacijas šiais klausimais; 2) pasirinkti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėją ir programą; 3) gauti tinkamos kokybės neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi; (įsi)vertinimo rezultatus bei dalyvių atsiliepimus; 4) gauti finansavimą pagal Vyriausybės patvirtintas finansavimo metodikas mokytis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas; 5) į mokymosi atostogas teisės aktų nustatyta tvarka; 6) į neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimą. 2. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjai privalo: 1) sudaryti mokymo sutartį su neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyviu, jeigu neformalusis suaugusiųjų švietimas ir tęstinis mokymasis yra finansuojami, finansuojamų iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų; 2) užtikrinti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyviams tinkamos kokybės neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi; 3) viešai skelbti informaciją apie vykdomas neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas ir teikti švietimo ir mokslo ministro arba savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotai institucijai, koordinuojančiai suaugusiųjų informavimą ir konsultavimą, informaciją apie vykdomas neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas, finansuojamas iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų. |
10 |
9 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 9 straipsnis. Asmens įgytų kompetencijų ir (arba) kvalifikacijos pripažinimas 1. Asmens
įgytų kompetencijų įvertinimą ir pripažinimą organizuoja kvalifikacijų
tvarkymo institucija, vadovaudamasi švietimo,
|
11. |
10 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
10 straipsnis. Neformaliojo
suaugusiųjų švietimo 1. Valstybės
neformaliojo suaugusiųjų švietimo politiką pagal šiame ir kituose įstatymuose
bei kituose teisės aktuose nustatytą kompetenciją formuoja Lietuvos
Respublikos Seimas (toliau – Seimas), Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau
– Vyriausybė), Lietuvos Respublikos 2. Valstybės
neformaliojo suaugusiųjų švietimo politiką pagal šiame ir kituose įstatymuose
bei kituose teisės aktuose nustatytą kompetenciją įgyvendina Lietuvos
neformaliojo suaugusiųjų švietimo taryba, Vyriausybės 3. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė tvirtina 4.
Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į Neformaliojo suaugusiųjų švietimo
plėtros programos įgyvendinimo priemonių planą ir Savivaldybės gyventojų,
darbdavių, kitų socialinių partnerių |
12. |
11 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
11 straipsnis. Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo taryba 1.
Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo taryba (toliau – Taryba) yra
kolegiali, atstovavimo pagrindu sudaryta nuolat veikianti švietimo savivaldos
institucija, teikianti pasiūlymus ir rekomendacijas Seimui, Vyriausybei ir
savivaldybėms neformaliojo suaugusiųjų švietimo politikos ir jos įgyvendinimo
klausimais. Tarybos nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė. 2. Taryba sudaroma iš valstybės ir savivaldybių institucijų, regioninės plėtros tarybų, socialinių partnerių, nevyriausybinių organizacijų ir kitų neformaliojo suaugusiųjų švietimo interesams atstovaujančių organizacijų deleguotų atstovų 3 metų kadencijai. Taryba susideda iš 25 asmenų
3.7. teikia pasiūlymus dėl tikslinių nacionalinių programų (projektų) poreikio ir jų įgyvendinimo; 3.8. atlieka kitas nuostatuose įvardintas arba Vyriausybės deleguotas funkcijas. 3. Taryba savo funkcijoms atlikti turi teisę sudaryti komitetus bei ekspertų grupes, nustatydama jų narių skaičių, sudarymo būdą, kvalifikacinius reikalavimus, pareigas ir įgaliojimus. 4.
Tarybos sekretoriato funkcijas atlieka Vyriausybės įgaliota institucija
|
13. |
12 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 12
straipsnis. Vyriausybės įgaliota 1.
Vyriausybės įgaliota 2.
Vyriausybės įgaliota 2.1. vykdo neformaliojo suaugusiųjų švietimo metodinę veiklą; 2.2.
inicijuoja ir (ar 2.3. atlieka neformaliojo suaugusiųjų švietimo stebėseną (analizę, vertinimą, prognozavimą) ir tikslinius tyrimus;
2.4. konsultuoja neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjus ir savivaldybių koordinatorius programų vadybos klausimais;
2.6. atlieka kitas nuostatuose įvardintas arba Vyriausybės deleguotas funkcijas. 3.
Vyriausybės įgaliota |
14. |
13 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 13 straipsnis. Savivaldybės įgaliojimai neformaliojo suaugusiųjų švietimo srityje
3.1.
kaupti, analizuoti ir skleisti informaciją apie neformaliojo suaugusiųjų
švietimo veiklą, vertinti jos kokybę 3.2. koordinuoti neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjų veiklą, siekiant jos tarpusavio papildomumo ir išvengiant veiklos dubliavimo, bendradarbiauti su regioninės plėtros taryba; 3.3.
vadovaujantis savivaldybės strateginiu veiklos planu,
4.
Savivaldybės 5.
|
15. |
14 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 14 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
14 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų finansavimas 1. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų finansavimo šaltiniai yra: 1.1. valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšos; 1.2. darbdavio lėšos;
1.4. tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų skiriamos lėšos; 1.5. lėšos, gautos kaip parama pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą; 1.6. neformaliojo suaugusiųjų švietimo dalyvio lėšos; 1.7. kitos teisėtai gautos lėšos. 2. Lėšos, nustatytos šio straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose skiriamos neformaliojo suaugusiųjų švietimo programoms įgyvendinti pagal lėšų teikėjo nustatytą paskirtį, kriterijus ir veiklos vykdymo reikalavimus. 3. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimo metodiką tvirtina Vyriausybė, suderinusi su Neformaliojo suaugusiųjų švietimo taryba. 4. Valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšos skiriamos visų tipų neformaliojo suaugusiųjų švietimo programoms: bendrųjų gebėjimų plėtotės, kvalifikacijos tobulinimo, saviraiškos, strateginėms.
2.1.
Valstybės ir (arba) savivaldybės inicijuotoms tikslinėms visuomenės
švietimui strateginiais visuomenės ir valstybės raidos klausimais programoms
ir jų 2.2. valstybės ir (arba) savivaldybės užsakomoms kvalifikacijos tobulinimo programoms įgyvendinti – Profesinio mokymo įstatymo arba atitinkamų sektorių (sveikatos, švietimo, valstybės tarnybos ir kitų) darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka;
|
16. |
16 |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
16 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas 1.
Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 12 straipsnį įsigalioja nuo 20 2.
Šio įstatymo 12 straipsnis įsigalioja nuo 202
|
Teikia
Seimo narys Aušra Papirtienė