PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS

NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI ĮSTATYMO NR. VIII-822 PAKEITIMO 

ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIIIP-2862

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

1.

1

Argumentai: 

 

Pasiūlymas: Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo Nr. VIII-822 nauja redakcija

Pakeisti Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymą Nr. VIII-822 ir jį išdėstyti taip:

2.

1

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymas

1. Šis įstatymas nustato neformaliojo suaugusiųjų švietimo tikslą, principus, aprėptį, organizacines ir finansines prielaidas kiekvienam asmeniui įgyti naujų kompetencijų, nuolat tobulėti, aktyviai prisidėti prie visuomenės ir valstybės darnaus vystymosi bei gyvenimo kokybės gerinimo. Neformalusis suaugusiųjų švietimas yra mokymosi visą gyvenimą sudėtinė dalis.

2. Šio įstatymo nuostatos neformaliajam suaugusiųjų švietimui taikomos tiek, kiek jo nereglamentuoja atitinkamos jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo bei Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo nuostatos

    3. Šis įstatymas netaikomas neformaliajam suaugusiųjų švietimui, vykdomam pagal neformaliojo profesinio mokymo programas Profesinio mokymo įstatymo nustatyta tvarka.

3.

2

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

1. Andragogas asmuo, įgijęs valstybės nustatytą išsilavinimą ir kompetencijas, reikalingas atlikti suaugusiųjų švietimo funkcijas, nustatytas Andragogo profesinės veiklos apraše.

12. Kvalifikacijos tobulinimas – mokymasis, siekiant plėtoti turimas ir (arba) įgyti naujųas kompetencijųas, reikalingųas profesinei veiklai (pareigybei).

3. Kvalifikacijos tobulinimo programos – programos, skirtos konkrečios profesijos (specialiųjų) kompetencijų plėtotei siekiant lanksčiai įsitraukti į besikeičiančią darbo rinką ir (arba) planuojant profesinę karjerą.

24. Mokymasis visą gyvenimą – mokymosi veiklų visuma, siekiant nuolatinio asmens tobulėjimo, apimanti visus asmens amžiaus tarpsnius ir mokymosi formas: formalųjį švietimą, neformalųjį švietimą; savišvietą.

35. Neformalusis suaugusiųjų švietimas – švietimas pagal įvairias švietimo poreikių tenkinimo, kvalifikacijos tobulinimo, papildomos kompetencijos įgijimo programas, išskyrus formaliojo švietimo programas, teikiamas ne jaunesniems negu 18 metų asmenims suaugusiems asmenims.

46. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programa (toliau – programa) – neformaliojo suaugusiųjų švietimo veiklos aprašas, kuriame įvardinti numatomi programos dalyvio mokymosi rezultatai (kompetencijos) ir jiems pasiekti būtinas mokymosi turinys, metodai, priemonės bei žmogiškieji ir materialieji ištekliai.

57. Kitos įstatyme vartojamos sąvokos atitinka sąvokas apibrėžtas suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Švietimo įstatyme, Lietuvos  Respublikos Profesinio mokymo įstatyme ir bei Lietuvos Respublikos Mokslo ir studijų įstatyme.

4.

3

Pasiūlymas: pakeisti projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo tikslas ir principai

1. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo tikslas – prisidėti prie įtraukios visuomenės plėtotės: užtikrinti galimybes suaugusiesiems dalyvauti švietimo veikloje siekiant įgyti kompetencijų, svarbių sėkmingai profesinei karjerai, prasmingai saviraiškai, aktyviam dalyvavimui bendruomenės demokratinės visuomenės gyvenime atstovaujant socialinius, kultūros, ekonomikos ir aplinkos apsaugos interesus.

2. Neformalusis suaugusiųjų švietimas yra viešoji gėrybė ir yra grindžiamas šiais principais:

2.1. lygių galimybių – užtikrinama  kiekvieno asmens teisė realizuoti savo prigimtines galimybes nepaisant lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos;

2.2. įtraukties – plėtojama neformaliojo suaugusiųjų švietimo turinio ir formų metodų įvairovė, teikianti prielaidų kiekvienam asmeniui dalyvauti neformaliojo švietimo pasirinkti programą pagal savo poreikius ir interesus bei stiprinti bendruomeniškumą;

2.3. kontekstualumo – atskleidžiamas visuomenės ir valstybės darnaus vystymosi įgyvendinimo būdų savitumas vietos kontekste;

2.4. dinamiškumo atliepiami atsižvelgiama į nuolat kintantysčius asmens, socialinių gupių ir valstybės poreikiaius, įvertinant ateities perspektyvą;

2.5. partnerystės – telkiamos visų suinteresuotųjų institucijų (valstybės, savivaldos, švietimo, verslo) ir nevyriausybinių organizacijų šalių pastangos, skatinamas tarpžinybinis bendradarbiavimas ir veiklos koordinavimas.

5.

4

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

4 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjai

1. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka gali teikti juridiniai arba fiziniai asmenys (laisvieji mokytojai), parengę atitinkamas programas ir turintys jų įgyvendinimui būtinus žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius.

2. Paslaugų teikėjai – juridiniai asmenys apima šias institucijų grupes: 

2.1. nevyriausybinės organizacijos;

2.2. formaliojo švietimo institucijos (mokyklos, profesinės mokyklos, kolegijos, universitetai), turinčios teisę vykdyti neformalųjį švietimą;

2.3. mokytojų (pedagogų) švietimo centrai;

2.4. Trečiojo amžiaus universitetai;

2.5. valstybės institucijos ir joms pavaldžios įstaigos, kurioms švietimas nėra pagrindinė veikla;

2.6. darbdaviai (verslo įmonės);

2.7.    profesinės sąjungos;

2.8. kiti teikėjai, atitinkantys teisės aktais nustatytus reikalavimus.

3. Paslaugų teikėjas privalo viešai skelbti išsamią informaciją apie savo kvalifikaciją ir vykdomas neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas ir jas įgyvendinančių asmenų kvalifikaciją.

6.

5

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. Trečiojo amžiaus universitetai

1. Trečiojo amžiaus universitetas – savivaldybės teritorijoje veikianti neformaliojo švietimo organizacija, telkianti vyresnio ir (ar) pensinio amžiaus asmenis įvairių sričių pažintinės veiklos bei bendrųjų gebėjimų plėtotės ir saviraiškos poreikiams tenkinti, nepriklausomai nuo jų išsilavinimo ir (ar) profesijos.

12. Trečiojo amžiaus universitetas – neformaliojo švietimo paslaugų teikėjas, tenkinantis vyresniojo amžiaus suaugusiųjų asmenų žinių, kompetencijų plėtotės ir saviraiškos reikmes  teisės aktų nustatyta tvarka gauna savivaldybės, valstybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansavimą.

2. Trečiojo amžiaus universitetai ir kiti vyresniojo amžiaus suaugusiųjų asmenų neformaliojo švietimo teikėjai konkurso būdu gali gauti valstybės paramą.

7.

6.

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

6 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos

1. Neformalusis suaugusiųjų švietimas vykdomas pagal programas. Programa gali būti teikiama kontaktiniu, nuotoliniu ir (arba) mišriu  nuotoliniu būdu.

2. Pagal savo paskirtį neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos apima šias lygiavertes sritis ir atitinkamus programos tipus:

2.1. bendrųjų kompetencijų gebėjimų plėtotės – programos, skirtos plėtoti aktualius praktinius gebėjimus (informacinio raštingumo, finansinio raštingumo ir kt.), nustatytus švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu mokymosi visą gyvenimą kompetencijas: raštingumo; kalbų; matematikos, gamtos mokslų, technologijų ir inžinerijos; skaitmenines; asmenines, socialines ir mokymosi; pilietines; verslumo; kultūrinio sąmoningumo ir raiškos; kitas aktualias kompetencijas, tiesiogiai nesiejamaus su profesine kvalifikacija;

2.2. kvalifikacijos tobulinimo – programos, skirtos konkrečios profesijos (specialiųjų) kompetencijų plėtotei siekiant lanksčiai įsitraukti į besikeičiančią darbo rinką ir (arba) planuojant profesinę karjerą;

2.3. saviraiškos  – programos, skirtos lavinti asmens kūrybines galias ir gebėjimus, įgyvendinti prasmingus laisvalaikio ir (arba) savanorystės projektus;

2.4. tikslinės (užsakomosios) strateginės – programos, skirtos visuomenės švietimui strateginiais visuomenės ir valstybės raidos klausimais (pavyzdžiui, sveikos gyvensenos, smurto prevencijos, energijos tausojimo, ekosistemų apsaugos, socialinio dialogo ir kt.), skatinant visuomenės solidarumą, aktyvų pilietiškumą ir dalyvavimą.

3. Pagal savo įgyvendinimo aprėptį neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos skirstomos į nacionalines, įgyvendinamas visoje šalies teritorijoje, regionines ir savivaldybių programas.

4. Kvalifikacijos tobulinimo Programos dalyviui, pabaigusiam programą ir atlikusiam visas numatytas užduotis, suteikiamas išduodamas pažymėjimas, kurio formą ir išdavimo tvarką nustato paslaugos teikėjo savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) arba užsakovas.

5. Programa yra autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugos objektas.

8

7

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

7 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kokybės užtikrinimas

1. Programų kokybės kriterijus nustato užsakovas. Už neformaliojo suaugusiųjų švietimo kokybę atitiktį kokybės kriterijams atsako neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjas ir (arba) jo savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas). Neformaliojo suaugusiųjų švietimo kokybė užtikrinama atliekant paslaugų teikėjo įsivertinimą ir vykdant neformaliojo suaugusiųjų švietimo stebėseną ir tikslinius tyrimus.

2. Paslaugų teikėjas privalo viešai skelbti išsamią informaciją apie neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų kokybės užtikrinimo vidinę tvarką, į(si)vertinimo rezultatus bei dalyvių atsiliepimus.

3. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjų, finansuojamų iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų, veiklos išorinio vertinimo tvarką nustato valstybinės ir savivaldybės mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas), atsižvelgdami (pasirinktinai) į šias kokybės vertinimo sritis: švietimo programų vertinimo,  paslaugų viešinimo vertinimo, vadybos (organizacinio) vertinimo, projektinės veiklos vertinimo, švietimo teikėjo vadovo ir kitų darbuotojų kvalifikacijos vertinimo.

9.

8

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

8 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų akreditavimas

1. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, išskyrus kvalifikacijos tobulinimo programas, įvertina ir akredituoja paslaugos teikėjo savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) savo nustatyta tvarka.

2. Kvalifikacijos tobulinimo programas įvertina ir akredituoja Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija teisės aktų nustatyta tvarka; akredituotos programos registruojamos Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre.

Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyvių teisės ir pareigos

1. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyviai turi teisę:

1) nemokamai gauti išsamią informaciją apie neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjus bei programas ir konsultacijas šiais klausimais;

2) pasirinkti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėją ir programą;

3) gauti tinkamos kokybės neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi; (įsi)vertinimo rezultatus bei dalyvių atsiliepimus;

4) gauti finansavimą pagal Vyriausybės patvirtintas finansavimo metodikas mokytis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas;

5) į mokymosi atostogas teisės aktų nustatyta tvarka;

6) į neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimą.

2. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjai privalo:

1) sudaryti mokymo sutartį su neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyviu, jeigu neformalusis suaugusiųjų švietimas ir tęstinis mokymasis yra finansuojami, finansuojamų iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų;

2) užtikrinti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi dalyviams tinkamos kokybės neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi;

3) viešai skelbti informaciją apie vykdomas neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas ir teikti švietimo ir mokslo ministro arba savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotai institucijai, koordinuojančiai suaugusiųjų informavimą ir konsultavimą, informaciją apie vykdomas neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas, finansuojamas iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų.

10

9

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

9 straipsnis. Asmens įgytų kompetencijų ir (arba) kvalifikacijos pripažinimas

1. Asmens įgytų kompetencijų įvertinimą ir pripažinimą organizuoja kvalifikacijų tvarkymo institucija, vadovaudamasi švietimo, ir mokslo ir sporto  ministro nustatyta ir su ūkio ministru bei socialinės apsaugos ir darbo ministru suderinta asmens įgytų kompetencijų pripažinimo vertinimo tvarka.

2. Neformaliojo švietimo įgyta bendroji arba profesinė (specialioji)  kompetencija gali būti pripažinta ir prilyginta formaliuoju būdu įgytai kompetencijai šiais atvejais:

2.1. baigta programa yra pripažinta kaip formaliojo bendrojo ugdymo arba profesinio mokymo programos dalis – švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

2.2. baigta programa yra pripažinta kaip studijų programos dalis (modulis) – aukštosios mokyklos nustatyta tvarka.

3. Darbdavys (verslo įmonė), suderinęs su kvalifikacijų tvarkymo institucija, gali pripažinti profesinėje veikloje įgytą specialiąją kompetenciją, vadovaudamasis atitinkamo profesinio standarto aprašu arba profesinės veiklos aprašu.

4. Kvalifikacija suteikiama asmeniui, įgijusiam visas kvalifikacijai įgyti reikalingas kompetencijas, nustatytas atitinkamo profesinio standarto apraše arba profesinės veiklos apraše. Suteikiama kvalifikacija gali būti priskirta tam tikram Lietuvos kvalifikacijų sandaroje nustatytam lygiui pagal kompetencijų atitiktį profesinės veiklos sudėtingumo, savarankiškumo ir kintamumo reikalavimams. Kvalifikaciją (ar jos dalį) suteikia profesinio mokymo teikėjas arba aukštoji mokykla, gavę kompetencijų įvertinimo rezultatus.

5. Užsienyje įgytos kvalifikacijos pripažinimą Lietuvoje reglamentuoja Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktai ir (arba) tarptautinės sutartys.

11.

10

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

10 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo valdymo sistema politikos formavimas ir įgyvendinimas

1. Valstybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo politiką pagal šiame ir kituose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytą kompetenciją formuoja Lietuvos Respublikos Seimas (toliau – Seimas), Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė), Lietuvos Respublikos socialinių reikalų ir darbo švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ministerija ir kitos suinteresuotos ministerijos pagal savo kompetenciją bei savivaldybės.

2. Valstybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo politiką pagal šiame ir kituose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytą kompetenciją įgyvendina Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo taryba, Vyriausybės ir (arba) ministerijos įgaliota institucija (institucijos), savivaldybės institucijos ir įstaigos bei neformaliojo suaugusiųjų , šio įstatymo 4 str. nustatyti švietimo paslaugų teikėjai.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė tvirtina nacionalinę Neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros programą, kurioje nustato neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros tikslus ir uždavinius. Vyriausybės įgaliota ministerija, konsultuodamasi su suinteresuotomis ministerijomis ir kitais socialiniais dalininkais  parengia ir teikia tvirtinti Vyriausybei 3 metų trukmės Neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros programos įgyvendinimo priemonių planą trejiems metams Lietuvos suaugusiųjų švietimo tarybos teikimu tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

4. Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į Neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros programos įgyvendinimo priemonių planą ir Savivaldybės gyventojų, darbdavių, kitų socialinių partnerių dalininkų poreikius, į tvirtina savivaldybės strateginį veiklos planą įtraukia neformaliojo suaugusiųjų švietimo priemones veiksmų planą, o Savivaldybė administracijos direktorius paskiria jo įgyvendinimo koordinatorių.

12.

11

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

11 straipsnis. Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo taryba

1. Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo taryba (toliau – Taryba) yra kolegiali, atstovavimo pagrindu sudaryta nuolat veikianti švietimo savivaldos institucija, teikianti pasiūlymus ir rekomendacijas Seimui, Vyriausybei ir savivaldybėms neformaliojo suaugusiųjų švietimo politikos ir jos įgyvendinimo klausimais. Tarybos nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Tarybą lygiomis dalimis sudaro valstybės institucijų, nevyriausybinių organizacijų ir verslo įmonių (darbdavių) deleguoti atstovai.

2. Taryba sudaroma iš valstybės ir savivaldybių institucijų, regioninės plėtros tarybų, socialinių partnerių, nevyriausybinių organizacijų ir kitų neformaliojo suaugusiųjų švietimo interesams atstovaujančių organizacijų deleguotų atstovų 3 metų kadencijai. Taryba susideda iš 25 asmenų

23. Taryba atlieka šias pagrindines funkcijas:

23.1. svarsto neformaliojo suaugusiųjų švietimo strateginius klausimus, skatina neformaliojo suaugusiųjų švietimo tyrimus ir inovacijas;

23.2. teikia rekomendacijas dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo įtraukimo į strateginio planavimo dokumentus bei jų įgyvendinimo teisės aktus;

23. svarsto ir teikia pasiūlymus dėl Neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros programos formavimo ir finansavimo ir programos įgyvendinimo priemonių plano rengimo stebėsenos;

23.4. atlieka neformaliojo suaugusiųjų švietimo sistemos plėtotės projektų analizę ir teikia išvadas nacionalinių programų (projektų) poreikio vertinimą;

23.5. teikia informaciją apie savo veiklą ir priimtus sprendimus socialiniams dalininkams ir plačiajai visuomenei

23.6. atlieka vertina neformaliojo suaugusiųjų švietimo veiklos stebėsenos išvadas ir teikia tobulinimo rekomendacijas stebėseną ir kitas nuostatuose įvardintas arba Vyriausybės deleguotas funkcijas.;

3.7. teikia pasiūlymus dėl tikslinių nacionalinių programų (projektų) poreikio ir jų įgyvendinimo;

3.8. atlieka kitas nuostatuose įvardintas arba Vyriausybės deleguotas funkcijas.

3. Taryba savo funkcijoms atlikti turi teisę sudaryti komitetus bei ekspertų grupes, nustatydama jų narių skaičių, sudarymo būdą, kvalifikacinius reikalavimus, pareigas ir įgaliojimus.

4. Tarybos sekretoriato funkcijas atlieka Vyriausybės įgaliota institucija arba atviro konkurso būdų atrinkta nacionalinio lygmeniu veikianti nevyriausybinė organizacija. Sekretoriato funkcijoms atlikti skiriamas adekvatus tarybos poreikius atitinkantis finansavimas iš valstybės biudžeto finansavimas.

5. Taryba sudaroma ir veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintais nuostatais ir yra jai atskaitinga.

13.

12

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

12 straipsnis. Vyriausybės įgaliota institucija įstaiga

1. Vyriausybės įgaliota institucija įstaiga yra biudžetinė švietimo pagalbos įstaiga, veikianti nacionaliniu lygmeniu.

2. Vyriausybės įgaliota institucija įstaiga atlieka šias pagrindines funkcijas:

2.1. vykdo neformaliojo suaugusiųjų švietimo metodinę veiklą;

2.2. inicijuoja ir (arba) įgyvendina profesijos mokytojų, kitų neformaliojo suaugusiųjų švietimo veiklą vykdančių asmenų teikėjų  kvalifikacijos tobulinimo programas;

2.3. atlieka neformaliojo suaugusiųjų švietimo stebėseną (analizę, vertinimą, prognozavimą) ir tikslinius tyrimus;

2.3. vertina ir akredituoja kvalifikacijos tobulinimo, išskyrus profesinių studijų, programas;

2.4. konsultuoja neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjus ir savivaldybių koordinatorius programų vadybos klausimais;

2.5. vertina institucijų pasirengimą vertinti asmens kompetencijas ir (arba) teikti profesines kvalifikacijas;

2.6. atlieka kitas nuostatuose įvardintas arba Vyriausybės deleguotas funkcijas.

3. Vyriausybės įgaliota institucija įstaiga turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų ir organizacijų, valstybės registrų, kitų asmenų, kurių veikla susijusi su šiuo įstatymu reglamanetuojama neformaliojo švietimo veikla informaciją, būtiną nustatytoms funkcijoms atlikti.

14.

13

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

13 straipsnis. Savivaldybės įgaliojimai neformaliojo suaugusiųjų švietimo srityje

1.        Neformalusis suaugusiųjų švietimas yra savivaldybės savarankiška funkcija.

21. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo veikla yra Savivaldybės veiklos strateginio plano sudėtinė dalis, finansuojama iš Savivaldybės biudžeto.

32. Savivaldybės įgaliojimai neformaliojo suaugusiųjų švietimo srityje apima šias veiklas, jomis neapsiribojant:

3.1. kaupti, analizuoti ir skleisti informaciją apie neformaliojo suaugusiųjų švietimo veiklą, vertinti jos kokybę ir atitiktį Savivaldybės gyventojų ir (arba) jų specifinių grupių, darbdavių, kitų socialinių partnerių poreikiams bei nacionaliniams strateginiams dokumentams, organizuoti diskusijas šiais klausimais;

3.2. koordinuoti neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjų veiklą, siekiant jos tarpusavio papildomumo ir išvengiant veiklos dubliavimo, bendradarbiauti su regioninės plėtros taryba;

3.3. vadovaujantis savivaldybės strateginiu veiklos planu, inicijuoti neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, organizuoti jų atrankos konkursus ir administruoti įgyvendinimą;

3.4. organizuoti kvalifikacijos tobulinimą neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjams.

4. Savivaldybės administratorius administracijos direktorius skiria neformaliojo suaugusiųjų švietimo koordinatorių, kuris yra Savivaldybės administracijos arba pavaldžios institucijos darbuotojas, šiai funkcijai atlikti numatant ne mažesnį nei vieno etato darbo krūvį. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo koordinavimo funkcijas gali atlikti  atviro konkurso būdu atrinkta savivaldybės lygmeniu veikianti nevyriausybinė organizacija, jai skiriant ne mažiau ne vieno etato atlyginimą atitinkantį finansavimą.

5. Savivaldybė Savivaldybės institucijos gali inicijuoti kolegialios, visuomeniniais pagrindais neatlygintinai veikiančios patariamosios institucijos (kolegijos, platformos ar kt.) įsteigimą, įtraukiant socialinių dalininkų partnerių atstovus.

15.

14

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 14 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

14 straipsnis. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų finansavimas

1. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų finansavimo šaltiniai yra:

1.1. valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšos;

1.2. darbdavio lėšos;

1.3. valstybės fondų lėšos;

1.4. tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų skiriamos lėšos;

1.5. lėšos, gautos kaip parama pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą;

1.6. neformaliojo suaugusiųjų švietimo dalyvio lėšos;

1.7. kitos teisėtai gautos lėšos.

2. Lėšos, nustatytos šio straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose skiriamos neformaliojo suaugusiųjų švietimo programoms įgyvendinti pagal lėšų teikėjo nustatytą paskirtį, kriterijus ir veiklos vykdymo reikalavimus. 

3. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimo metodiką tvirtina Vyriausybė, suderinusi su Neformaliojo suaugusiųjų švietimo taryba.

4. Valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšos skiriamos visų tipų neformaliojo suaugusiųjų švietimo programoms: bendrųjų gebėjimų plėtotės, kvalifikacijos tobulinimo, saviraiškos, strateginėms.

25. Valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšos skiriamos:

2.1. Valstybės ir (arba) savivaldybės inicijuotoms tikslinėms visuomenės švietimui strateginiais visuomenės ir valstybės raidos klausimais programoms ir jų Neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros programos įgyvendinimo veiksmų plano priemonėms ir veiksmams vykdyti juos įgyvendinančioms institucijoms Vyriausybės tvarkoje numatoma mažiausiai viena tikslinė programa iš kiekvienai ministerijai skirtų.

2.2. valstybės ir (arba) savivaldybės užsakomoms kvalifikacijos tobulinimo programoms įgyvendinti – Profesinio mokymo įstatymo arba atitinkamų sektorių (sveikatos, švietimo, valstybės tarnybos ir kitų) darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka;

2.3. tikslinėms visuomenės švietimo programoms įgyvendinti – Vyriausybės patvirtinta tvarka;

3. Darbdavio lėšos skiriamos darbuotojų kvalifikacijai tobulinti; Vyriausybės nustatyta tvarka darbdavys gali gauti valstybės paramą patirtoms išlaidoms iš dalies finansuoti.

5. Lėšos, nustatytos šio straipsnio 1 dalies 1.3-1.5 ir 1.7 punktuose skiriamos neformaliojo suaugusiųjų švietimo programoms įgyvendinti pagal lėšų teikėjo (asignavimų valdytojo) nustatytą paskirtį, kriterijus ir veiklos vykdymo reikalavimus.

16.

16

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti projekto 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

16 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 12 straipsnį įsigalioja nuo 201920 m. liepos 1 d.

2. Šio įstatymo 12 straipsnis įsigalioja nuo 20201 m. sausio 1 d.“

 

 

Teikia

Seimo narys                            Aušra Papirtienė