1.
|
Socialinių reikalų ir darbo komitetas,
2018-12-04
|
|
|
|
|
pritarti
iniciatorių (Vyriausybės) pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2713,
atitinkamai patikslinus jį pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento
pastabas, pateiktas įstatymo projektui Nr. XIIIP-2713, ir Valstybės valdymo
ir savivaldybių komiteto siūlomiems techniniams pakeitimams, kurie
nekeičia iniciatorių teikto įstatymo projekto koncepcijos.
Atkreiptinas
dėmesys , kad Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (toliau – VVSK)
Vyriausybės pateiktą įstatymo projektą Nr. XIIIP- 2713, kuriam Socialinių
reikalų ir darbo komitetas pritarė, pakeitė iš esmės. VVSK papildė įstatymo
projektą nauju 2 straipsniu, kuriame keičia Valstybės tarnybos įstatymo 7
straipsnį ir nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. siūlo atsisakyti įstaigų skirstymo į
grupes, nustatant pareiginės algos koeficientus taip, kad žemiausiu
koeficientu visoms įstaigų grupėms būtų laikomas šiuo metu nustatytos
III įstaigų grupės koeficiento intervalo žemiausias koeficientas, o
didžiausiu – I įstaigų grupės aukščiausias koeficientas ir tai galiotų visoms
pareigybėms, nepriklausomai nuo hierarchinės institucijų sistemos.
Pažymėtina,
kad Konstitucinis Teismas, formuodamas oficialią konstitucinę valstybės
tarnautojų darbo apmokėjimo doktriną, savo jurisprudencijoje (2004 m.
gruodžio 13 d., 2009 m. gruodžio 11 d. ir 2015 m. rugsėjo 29 d. nutarimuose)
yra konstatavęs, kad valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą
hierarchinę valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės
tarnautojams mokamų atlyginimų dydžius; valstybės tarnautojų atlyginimų
dydžių skirtumai priklauso nuo daugelio objektyvių valstybės tarnybos
ypatumų, kaip antai valstybės institucijai priskirtų atliekamų funkcijų
pobūdžio, valstybės tarnautojui pavestų funkcijų sudėtingumo ir apimties,
tenkančios atsakomybės ir t.t.
Be
kita ko pažymėtina, kad skirstymas į įstaigų grupes išlieka Valstybės ir
savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatyme, todėl tokio
pobūdžio keitimai, jei jie yra būtini, turi būti daromi kompleksiškai. Todėl
VVSK siūlomi struktūriniai pakeitimai, paliesiantys visą valstybės tarnybos
sistemą, prieš juos priimant turi būti įvertinti, išsamiai išdiskutuoti.
Jei
būtų pritarta VVSK patobulintam įstatymo projektui Nr.XIIIP-2713(2), turėtų
būti prašoma Vyriausybės išvados ar atliktas atitinkamas ekspertinis teisės
akto projekto vertinimas (remiantis Seimo statuto 145 straipsnio 2 dalimi).
|
Atsižvelgti
|
|
2.
|
Socialinių reikalų ir darbo komitetas,
2018-12-04
|
2
|
|
|
|
Argumentai:
Valstybės valdymo
ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma
atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms
nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai
nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos
sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę
valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams
mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio
diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti
įvertintas, išsamiai išdiskutuotas.
Atkreiptinas
dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas
ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje.
Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams
atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.
Pasiūlymas:
Išbraukti
įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 2 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po to
sekančių straipsnių numeraciją.
2 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos
Respublikos valstybės tarnybos įstatymo
7 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos
valstybės tarnybos įstatymo 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„7 straipsnis. Valstybės tarnautojų
pareigybių grupės ir pareiginių algų koeficientai
1. Valstybės tarnautojų pareigybės
skirstomos į 10 grupių, nurodytų šio įstatymo 1 priede. Aukščiausia yra
1 grupė, žemiausia – 10 grupė.
2. Valstybės tarnautojų pareiginių algų
koeficientai ar jų intervalai, priskirti valstybės tarnautojų pareigybių
grupėms, pateikiami šio įstatymo 1 priede.“
|
Pritarti
|
|
3.
|
Socialinių reikalų ir darbo komitetas,
2018-12-04
|
6
|
|
|
|
Argumentai:
Valstybės valdymo
ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma
atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms
nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai
nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos
sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę
valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams
mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio
diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti
įvertintas, išsamiai išdiskutuotas.
Atkreiptinas
dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas
ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje.
Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams
atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.
Pasiūlymas:
Išbraukti
įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 6 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po to
sekančių straipsnių numeraciją.
6 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos
Respublikos valstybės tarnybos
įstatymo
28 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos
Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 28 straipsnį nauja 2 dalimi:
„2. Valstybės ir savivaldybių institucijose ir
įstaigose arba įstaigų sistemoje nustatoma valstybės tarnautojų darbo
apmokėjimo sistema. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija
nustato jos reguliavimo sričiai priskirtų valstybės ir savivaldybių
institucijų ir įstaigų vadovų darbo apmokėjimo sistemą. Nustatant darbo
apmokėjimo sistemą, detalizuojami valstybės tarnautojų pareiginės algos
nustatymo kriterijai (veiklos sudėtingumas, darbo krūvis, atsakomybės lygis,
papildomų įgūdžių ar einamoms pareigoms svarbių žinių turėjimas ir pan.), šio
įstatymo 30 straipsnyje nustatytų priemokų ir 31 straipsnio 2 dalies 3 punkte
numatytos išmokos mokėjimo tvarka ir sąlygos. Valstybės ir savivaldybių
institucijose ir įstaigose arba įstaigų sistemoje darbo apmokėjimo sistema
įgyvendinama neviršijant institucijai ar įstaigai darbo užmokesčiui skiriamų
valstybės biudžeto asignavimų, suderinus su Lietuvos Respublikos finansų
ministerija.“
2. Buvusias 28
straipsnio 2 ir 3 dalis laikyti atitinkamai 3 ir 4 dalimis.
|
Pritarti
|
|
4.
|
Socialinių reikalų ir darbo komitetas,
2018-12-04
|
12
|
|
|
|
Argumentai:
Valstybės valdymo
ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma
atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms
nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai
nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos
sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę
valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams
mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio
diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti įvertintas,
išsamiai išdiskutuotas.
Atkreiptinas
dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas
ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje.
Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams
atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.
Pasiūlymas:
Išbraukti
įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 12 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po
to sekančių straipsnių numeraciją.
12 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės
tarnybos įstatymo 1 priedo pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės
tarnybos įstatymo 1 priedą ir jį išdėstyti taip:
„Lietuvos Respublikos
valstybės tarnybos įstatymo
1 priedas
LIETUVOS
RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ PAREIGINIŲ ALGŲ KOEFICIENTAI
Eil. Nr.
|
Įstaigų vadovų ir karjeros valstybės tarnautojų pareigybių grupė
arba pareigybė
|
Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybės
|
Pareiginės algos koeficientai
(baziniais dydžiais)
|
1.
|
Seimo
kancleris
|
Vyriausybės
kancleris, Respublikos Prezidento kanceliarijos kancleris
|
22
|
2.
|
Vyriausybės
įstaigos vadovas,
Nacionalinės
teismų administracijos vadovas, direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai
įstaiga veikia visoje valstybės teritorijoje),
ministerijos
kancleris, teismo kancleris
|
viceministras,
Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas,
Seimo
Pirmininko sekretoriato vadovas,
Ministro
Pirmininko biuro vadovas
|
17–21,5
|
2.1.
|
|
Respublikos
Prezidento vyriausiasis patarėjas
|
19,5–21
|
3.
|
Vyriausybės
kanclerio pavaduotojas, direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga
veikia ne visoje valstybės teritorijoje)
|
|
16,2–20,5
|
3.1.
|
|
Respublikos
Prezidento patarėjas, Ministro Pirmininko patarėjas
|
18,7–20
|
4.
|
direktoriaus
pavaduotojas (taikoma įstaigos vadovo pavaduotojui),
prokuratūros
kancleris,
departamento
direktorius (Seimo kanceliarijoje), grupės vadovas (Seimo kanceliarijoje),
savivaldybės
kontrolierius
|
Vyriausybės
įgaliotinis,
savivaldybės
administracijos direktorius
|
14,5–19
|
5.
|
departamento
direktorius, valdybos viršininkas, grupės vadovas,
komisijos
administracijos direktorius,
tarybos
administracijos direktorius,
įstaigos
prie ministerijos kancleris, Seimo komiteto biuro vedėjas (Seimo
kanceliarijoje),
sekretoriato
vedėjas (Seimo kanceliarijoje),
skyriaus,
kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas (Seimo
kanceliarijoje),
savivaldybės
kontrolieriaus pavaduotojas
|
savivaldybės
administracijos direktoriaus pavaduotojas,
Vyriausybės
įgaliotinio pavaduotojas
|
9,5–18,5
|
5.1.
|
ministerijos
gynybos politikos direktorius, generalinis inspektorius,
vyriausiasis
patarėjas, teismo pirmininko patarėjas,
Vyriausybės
atstovas Europos Žmogaus Teisių Teisme,
gynybos
patarėjas,
vyresnysis
patarėjas (Seimo kanceliarijoje)
|
Seimo
Pirmininko pavaduotojo patarėjas,
opozicijos
lyderio patarėjas
|
9,5–18
|
6.
|
skyriaus,
kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas,
komisijos
sekretoriato vadovas,
tarybos
sekretoriato vadovas,
seniūnas,
skyriaus,
kuris yra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas (Seimo kanceliarijoje)
|
|
8,1–16,5
|
6.1.
|
vyresnysis
patarėjas,
patarėjas
(Seimo kanceliarijoje)
|
ministro patarėjas
|
8,1–16
|
7.
|
skyriaus,
kuris yra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas,
biuro
vedėjas,
poskyrio
vedėjas (savivaldybių viešojo administravimo įstaigose),
skyriaus,
nesančio kitame struktūriniame padalinyje, vedėjo pavaduotojas
(savivaldybių viešojo administravimo įstaigose),
seniūno
pavaduotojas
|
|
7,4–15,5
|
7.1.
|
patarėjas,
vyriausiasis
valstybinis auditorius,
vyriausiojo
prokuroro padėjėjas,
teismo
pirmininko padėjėjas,
teismo
skyriaus pirmininko patarėjas,
teisėjo
vyresnysis padėjėjas,
gynybos
patarėjo pavaduotojas,
Seimo
nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje,
specialusis
atašė,
vyriausiasis
specialistas (Seimo kanceliarijoje)
|
Respublikos
Prezidento atstovas spaudai,
Seimo
Pirmininko atstovas spaudai,
Ministro
Pirmininko atstovas spaudai,
ministro
atstovas spaudai
|
7,4–15
|
8.
|
vyriausiasis
specialistas,
specialiojo
atašė pavaduotojas,
vyresnysis
valstybinis auditorius,
prokuroro
padėjėjas,
teisėjo
padėjėjas,
teismo
konsultantas,
padėjėjas
(Seimo kanceliarijoje),
vyresnysis specialistas
(Seimo kanceliarijoje)
|
savivaldybės
tarybos sekretorius,
mero
patarėjas,
Respublikos
Prezidento referentas,
Seimo
Pirmininko padėjėjas,
Ministro
Pirmininko padėjėjas,
Seimo
frakcijos referentas
|
6,4-13,5
|
8.1
|
|
Seimo nario
patarėjas, Seimo nario padėjėjas
|
5,7-12
|
9.
|
vyresnysis
specialistas,
valstybinis
auditorius,
specialistas
(Seimo kanceliarijoje)
|
ministro
padėjėjas,
mero
padėjėjas
|
4,8–12
|
10.
|
specialistas,
teismo
administracijos sekretorius,
valstybinio
auditoriaus padėjėjas,
teismo posėdžių
sekretorius
|
|
4-11“
|
|
Pritarti
|
|
5.
|
Socialinių reikalų ir darbo komitetas,
2018-12-04
|
13
|
|
|
|
Argumentai:
Valstybės valdymo
ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma
atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms
nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai
nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos
sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę
valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams
mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio
diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti
įvertintas, išsamiai išdiskutuotas.
Atkreiptinas
dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas
ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje.
Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams
atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.
Pasiūlymas:
Išbraukti
įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 13 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po
to sekančių straipsnių numeraciją.
13
straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos
įstatymo 2 priedo pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti
netekusiu galios 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos valstybės
tarnybos įstatymo 2 priedą.
|
Pritarti
|
|
6.
|
Socialinių reikalų ir darbo komitetas,
2018-12-04
|
15
|
|
|
|
Argumentai:
Valstybės valdymo
ir savivaldybių komiteto (toliau – VVSK) siūlomi struktūriniai pakeitimai (siūloma
atsisakyti institucijų skirstymo į grupes ir visoms institucijoms
nustatyti koeficientus, kurie galiotų atitinkamoms pareigybėms, tačiau nepriklausomai
nuo hierarchinės institucijų sistemos), palies visą valstybės tarnybos
sistemą. Pats valstybės tarnybos institutas implikuoja tam tikrą hierarchinę
valstybės tarnautojų sistemą ir diferencijuotus valstybės tarnautojams
mokamų atlyginimų dydžius, todėl prieš priimant sprendimą tokio
diferencijavimo bei hierarchijos atsisakyti, toks pasiūlymas turi būti
įvertintas, išsamiai išdiskutuotas.
Atkreiptinas
dėmesys ir į tai, kad institucijų skirstymas į grupes visų pirma reikalingas
ir tam, kad išlaikyti tam tikrą finansinę discipliną valstybės tarnyboje.
Tokios nuomonės taip pat laikosi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
bei Vidaus reikalų ministerijos atstovai, kurie VVSK pateiktiems pasiūlymams
atsisakyti įstaigų skirstymo į grupes nepritaria.
Pasiūlymas:
Išbraukti
įstatymo projekto Nr. XIIIP-2713(2) 15 straipsnį, atitinkamai pakeičiant po
to sekančių straipsnių numeraciją.
15 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šio
įstatymo 2, 12 ir 13 straipsniai įsigalioja 2019 m. rugsėjo 1 d.
2. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė iki 2019 m. rugpjūčio 1 d. priima šio įstatymo
įgyvendinamuosius teisės aktus.
|
Pritarti
|
|