LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA
Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius, tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected], atsisk. sąskaita LT574010051004670211 Luminor Bank AS, banko kodas 40100. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955
2021-10- Nr. |
Į 2021-09-20 Nr. S-2021-4340-XIVP-853 |
Lietuvos Respublikos Seimui
Dėl lietuvos respublikos Geriamojo vandens įstatymo Nr. IX-433 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto nr. XIVP-853 ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos geriamojo vandens įstatymo Nr. IX-433 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-853 (toliau – Projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei teikiame pastabas ir pasiūlymus.
Projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad Direktyvoje (ES) 2020/2184 „<...> nurodoma, jog turi būti gerinama prieiga prie žmonėms vartoti skirto vandens. Todėl Direktyvos 16 straipsnio 2 dalyje nurodoma, jog atsižvelgiant į vandens paskirstymo vietos, regionines ir kultūrines perspektyvas ir aplinkybes, valstybės narės imasi būtinų priemonių pagerinti ar išlaikyti prieigą prie žmonėms vartoti skirto vandens visiems gyventojams. Be kitų minėtame straipsnyje nurodytų priemonių, valstybėms narėms rekomenduojama skatinti nemokamai arba už nedidelį aptarnavimo mokestį siūlyti šį vandenį restoranų, valgyklų bei kitų maisto ir gėrimų tiekimo įstaigų klientams.“
Pažymime, kad Direktyvos (ES) 2020/2184 16 straipsnio 2 dalies 2 pastraipoje pateikiamos kelios alternatyvios priemonės, kuriomis gali būti skatinamas žmonėms vartoti skirto vandentiekio vandens naudojimas. Kaip kad pastebėjo Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, dėl Projektu įtvirtinamos pareigos kartu su tiekiamu maistu teikti geriamąjį vandenį, finansinė ir administracinė našta kris ūkio subjektams. Atsižvelgiant į tai, Projektas turėtų būti įvertintas Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 2 punkte įtvirtinto proporcingumo principo aspektu, reiškiančiu, kad pasirinktos teisinio reguliavimo priemonės turi sudaryti kuo mažesnę administracinę ir kitokią naštą, nevaržyti teisinių santykių subjektų daugiau, negu to reikia teisinio reguliavimo tikslams pasiekti bei pagal Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą 2003 m. vasario 26 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 276, todėl siekiant sistemiškai perkelti Direktyvą (ES) 2020/2184 bei įvertinti ūkio subjektams kilsiančią naštą, turėtų būti prašoma Vyriausybės išvados.
Teisingumo ministrė |
Evelina Dobrovolska |
Simas Grigonis, (8 5) 266 2919, el. p. [email protected]