PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS
LOBISTINĖS VEIKLOS ĮSTATYMO NR. VIII-1749 PAKEITIMO
ĮstatymO projektUI (Nr. XIIP-2731(2))
2017-06-15
Vilnius
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|
7 |
|
|
Argumentai: Projekto 7 straipsnyje, įvardijant išimtis iš lobistinės veiklos reguliavimo apimties, įtrauktas ir paskutinis punktas, atveriantis galimybę dideliam įtakos darytojų ratui išvengti lobistinės veiklos reguliavimo taikymo - leidžiantis lobistine veikla nelaikyti „kitos specialiųjų įstatymų nustatyta tvarka vykdomos veiklos rūšių“. Toks neaiškiai formuluojamas reguliavimas yra išties ydingas, skatinantis neskaidrios įtakos galimybes (pavyzdžiui, advokatų, kurių veiklą reguliuoja specialusis LR Advokatūros įstatymas, verslo asociacijų, kurios veikia pagal LR Asociacijų įstatymą). Kaip tik to ragina išvengti tiek Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO), dėl kurios narystės Lietuva dabar derasi, teigdama, kad lobistinės veiklos apibrėžimuose neturi būti neaiškių formuluočių, neaiškaus išdėstymo, ir jos turi būti kiek įmanoma aiškios ir nedviprasmiškos, tiek ir Europos Taryba, kuri 2017 metų kovo mėnesį priimtoje Ministrų Komiteto rekomendacije „Dėl lobistinės veiklos teisinio reguliavimo viešųjų sprendimų priėmimo kontekste“ nurodo, kad lobistinės veiklos teisinio reguliavimo išimtys turi būti aiškiai apibrėžtos ir pagrįstos. Projekto 7 straipsnyje numatyta nuostata dėl „kitų veiklos rūšių“ sudaro galimybes lobistine veikla nelaikyti neaiškios apimties veiklos atstovų veiksmų.
Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „7 straipsnis. Veikla, kuri nelaikoma lobistine Lobistine veikla nelaikoma: 1) viešosios informacijos rengėjų, skleidėjų, jų dalyvių, žurnalistų veikla renkant, rengiant, skelbiant ir skleidžiant viešąją informaciją pagal Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymą; 2) asmenų veikla, kai jie valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų iniciatyva ir kvietimu atlygintinai ar neatlygintinai kaip ekspertai ar specialistai dalyvauja susitikimuose, posėdžiuose, pasitarimuose teisės aktų projektams rengti pagal Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymą; 3) valstybės politikų, valstybės pareigūnų ar valstybės tarnautojų veiksmai inicijuojant, rengiant, svarstant ir priimant įstatymų ar kitų teisės aktų projektus, atliekami pagal teisės aktų nustatyta tvarka jiems suteiktas pareigines funkcijas; 4) konsultavimasis su visuomene ir jo metu gauti pasiūlymai bei vertinimai pagal Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymą; 5) peticijos, referendumo, piliečių įstatymų leidybos iniciatyvos teisės įgyvendinimas atitinkamai pagal Lietuvos Respublikos peticijų įstatymą, Lietuvos Respublikos referendumo įstatymą ir Lietuvos Respublikos piliečių įstatymų leidybos iniciatyvos įstatymą; 6) fizinio asmens pareikšta nuomonė dėl teisėkūros;
|
Teikia
Seimo nariai Dainius Kreivys
Virginijus Sinkevičius