Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SEIMO STATUTAS
DĖL
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399
50, 54, 67, 135, 136, 138, 147, 148, 149, 150, 151, 155, 160, 164, 165, 167,
170, 1713, 1716, 175, 1807, 18010,
18011, 18025 IR 182 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
2024 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 50 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 50 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Nagrinėjant įstatymo projektą, Seimo paskirtas papildomas komitetas
savo išvadas išvadą turi pateikti Seimo paskirtam pagrindiniam
komitetui ir Seimui.“
2 straipsnis. 54 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 54 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Įstatymo projekto ir dėl jo pateiktų siūlymų bei pataisų pradiniam
aptarimui, kai komitetas atlieka parlamentinį tyrimą, taip pat išvadų išvados
dėl svarstomo klausimo projektui parengti komitetas gali nutarti surengti
specialius komiteto klausymus.“
2. Pakeisti 54 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Tokiems klausymams suorganizuoti ir išvadoms išvadai
dėl projekto parengti komitetas turi paskirti du atsakingus komiteto narius
(paprastai vieną iš Seimo daugumos ir vieną iš Seimo mažumos), taip pat
nutarti, kokius ekspertus, suinteresuotus asmenis ir valstybės pareigūnus
privaloma pakviesti į klausymus.“
3 straipsnis. 67 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 67 straipsnio 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) svarstyti ir teikti išvadas dėl siūlomų Konstitucijos pakeitimų ir
papildymų projektų, taip pat preliminariai vertinti, ar svarstomi įstatymų
projektai atitinka Konstituciją;“.
2. Papildyti 67 straipsnį nauju 5 punktu:
„5) Seimo kanceliarijos Teisės departamentui pateikus išvadą, kad įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektas arba Respublikos Prezidento dekrete, kuriuo įstatymas grąžintas Seimui pakartotinai svarstyti, pateiktas pasiūlymas prieštarauja Konstitucijai, vertinti to projekto ar pasiūlymo atitiktį Konstitucijai;“.
3. Buvusius 67 straipsnio 5–12 punktus laikyti atitinkamai 6–13 punktais.
4 straipsnis. 135 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 135 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Šio statuto V dalies reikalavimai, išskyrus reikalavimą teikti
aiškinamąjį raštą ir Teisingumo ministerijos išvadą, taikomi visiems
įstatymų ir kitų Seimo priimamų norminių teisės aktų projektams (toliau
šiame skirsnyje – įstatymų projektai įstatymo projektas),
išskyrus specialius šiame statute numatytus atvejus.“
5 straipsnis. 136 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 136 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Dėl užregistruoto įstatymo, Seimo statuto ar Seimo nutarimo
projekto Seimo kanceliarijos Teisės departamentas ne vėliau kaip per 7 darbo
dienas nuo gavimo dienos pateikia išvadas išvadą, ar tas
projektas atitinka Konstituciją, įstatymus, teisėkūros principus ir teisės
technikos taisykles, taip pat ar kartu pateikti dokumentai atitinka šio statuto
reikalavimus. Jeigu įstatymo projektas didelis, Seimo kanceliarijos
Teisės departamento direktorius gali kreiptis į Seniūnų sueigą dėl išvadų
išvados pateikimo termino pratęsimo.“
2. Pakeisti 136 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Įstatymo projektas, kurį teikia Seimo nariai, Respublikos
Prezidentas ar piliečiai, siunčiamas Teisingumo ministerijai, kad ši pateiktų išvadas
išvadą, ar tas projektas atitinka Europos Sąjungos teisę. Teisingumo
ministerija turi pateikti savo išvadas išvadą ne vėliau kaip per
10 darbo dienų nuo projekto gavimo dienos.“
6 straipsnis. 138 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 138 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Seimo
Pirmininkas, Seimo valdyba įstatymo projektą gali perduoti vienam iš komitetų
preliminariai išnagrinėti bei parengti išvadas išvadą
dėl šio projekto.“
2. Pakeisti 138 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Vyriausybė išvadas
išvadą dėl įstatymų projektų įstatymo projekto šiuo ir kitais atvejais pateikia Seimui
per 30 darbo dienų. Jeigu per šį terminą Vyriausybė išvadų išvados dėl
įstatymo projekto nepateikia, už Vyriausybės išvadų išvados parengimą
atsakinga institucija informuoja pagrindinį ir papildomą komitetus apie
priežastis, dėl kurių Vyriausybės išvados išvada
dėl įstatymo projekto Seimui nepateiktos
nepateikta per nustatytą terminą, ir numatomą Vyriausybės išvadų išvados pateikimo
terminą.“
7 straipsnis. 147 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 147 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Tam komitetas paskiria atsakingus komiteto narius – komiteto išvadų
išvados rengėjus (paprastai vieną iš Seimo daugumos, vieną iš Seimo
mažumos), numatoma, kokių ekspertų nuomonės privalo būti išklausytos, gali būti
paprašyta kitų komitetų ar valstybės institucijų papildomų išvadų, numatoma,
iki kada pastabas, pasiūlymus ir pataisas komitetui gali pateikti suinteresuoti
asmenys, kada komiteto išvadų išvados rengėjai privalo
komitetui pateikti pirmąjį išvadų išvados projektą, priimti
priimami kiti parengiamieji sprendimai.“
2. Pakeisti 147 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Asmenys, turintys įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pastabas ir
pasiūlymus gali pateikti likus ne mažiau kaip 24 valandos valandoms
iki pagrindinio komiteto posėdžio, kuriame pradedamas svarstyti komiteto išvadų
išvados projektas.“
8 straipsnis. 148 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 148 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Po to, kai baigiasi laikas pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl
įstatymo projekto, visos gautos iš suinteresuotų asmenų ir ekspertų pastabos
gali būti svarstomos pagrindinio komiteto klausymuose, kuriuose dalyvauti
kviečiami visi pastabų ir pasiūlymų teikėjai. Klausymus organizuoja komiteto išvadų
išvados rengėjai. Svarstymų rezultatai yra fiksuojami išvadų išvados
projekte.“
9 straipsnis. 149 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 149 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Ne vėliau kaip likus 4 darbo dienoms iki svarstymo
Seimo posėdyje įstatymo projektas ir komiteto išvadų išvados
projektas turi būti apsvarstyti pagrindiniame komitete. Apie tokio svarstymo
laiką ir vietą turi būti viešai pranešta Seimo nariams, Vyriausybei ir
Respublikos Prezidento kanceliarijai likus ne mažiau kaip 2 darbo dienoms iki
komiteto posėdžio. Komiteto išvadų išvados projekte nurodoma,
kokios pataisos ir pasiūlymai buvo gauti iš papildomų komitetų, ekspertų,
suinteresuotų asmenų bei asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę,
į kurias pastabas ir pasiūlymus yra atsižvelgiama, į kuriuos ne ir kodėl, kaip
siūloma keisti įstatymo projektą.“
10 straipsnis. 150 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 150 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„150 straipsnis. Pagrindinio komiteto sprendimai
1. Svarstymo pagrindiniame komitete metu turi būti priimtas vienas iš šių sprendimų, kuris pateikiamas projekto svarstymui Seimo posėdyje:
1) pritarti iniciatorių pateiktam arba komiteto
patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms išvadai;
2) pritarti arba nepritarti įstatymų leidybos
iniciatyvos teisę turinčių asmenų pateiktoms pataisoms dėl įstatymo projekto
(pataisos, kurioms pritarta, įtraukiamos į komiteto patobulintą įstatymo
projektą; visos iš šių asmenų gautos pataisos įtraukiamos į komiteto išvadas
išvadą);
3) daryti svarstymo komitete pertrauką ir grąžinti
įstatymo ir komiteto išvadų išvados projektus tobulinti išvadų
išvados rengėjams, kurie turi atlikti komiteto nurodytus veiksmus;
4) paskelbti projektą visuomenei svarstyti;
5) grąžinti projektą iniciatoriams patobulinti;
2. Jeigu pagrindinis komitetas priima sprendimą
grąžinti projektą iniciatoriams tobulinti arba projektą atmesti, šis komitetas
vis tiek turi pateikti savo išvadas išvadą Seimui.
3. Jeigu komitetui svarstyti buvo pateikti keli alternatyvūs projektai, komitetas viename iš artimiausių posėdžių apsisprendžia, kuriam iš alternatyvių projektų pritarti ir pradėti jo svarstymo komitete procedūrą.
4. Po svarstymo pagrindiniame komitete projektas,
kuriam pritarė pagrindinis komitetas, perduodamas Seimo kanceliarijos Dokumentų
departamentui redaguoti. Suredaguotas projekto tekstas derinamas su projekto
iniciatorių ir pagrindinio komiteto atstovais (komiteto išvadų
išvados rengėjais).
5. Svarstymo pagrindinio komiteto posėdyje metu pagal galimybes daromas garso įrašas.
6. Jeigu svarstant projektą pagrindiniame komitete ne
mažiau kaip trys komiteto nariai nesutinka su daugumos sprendimu, jie gali
Seimui pateikti savo atskirąją nuomonę, kuri privalo būti įtraukta į komiteto išvadas
išvadą ir apsvarstyta kaip alternatyvi svarstymo Seimo posėdyje metu.“
11 straipsnis. 151 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 151 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Seimo posėdžių sekretoriate užregistruoti įstatymo projektas ir
komiteto išvados išvada paskelbiami Seimo interneto svetainėje ne
vėliau kaip prieš 72 valandas iki Seimo posėdžio, kuriame svarstomas šis
projektas, pradžios.“
2. Pakeisti 151 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) pagrindinio įstatymo projektą nagrinėjančio komiteto pranešimas,
kurio metu pristatomos pristatoma komiteto išvados išvada
apie projekto svarstymo pagrindiniame komitete rezultatus;“.
12 straipsnis. 155 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 155 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Pagrindinis komitetas Seimui priimti privalo pateikti Seimo
kanceliarijos Dokumentų departamento iš naujo suredaguotą įstatymo projektą.
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas taip pat pateikia išvadas išvadą
dėl šio projekto. Projektai Įstatymo projektas šiems Seimo
kanceliarijos padaliniams turi būti perduoti perduotas ne vėliau
kaip prieš 4 darbo dienas iki jų jo priėmimo.“
2. Pakeisti 155 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Suredaguotas įstatymo projektas ir Seimo kanceliarijos Teisės
departamento išvados išvada turi būti užregistruoti Seimo
posėdžių sekretoriate ir paskelbti Seimo interneto svetainėje ne vėliau kaip
prieš 3 darbo dienas iki Seimo posėdžio.“
3. Pakeisti 155 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Seimo posėdžių sekretoriatas užregistruoja pataisas, papildymus ir
išbraukimus ir juos paskelbia Seimo interneto svetainėje. Iki įstatymo projekto
priėmimo pagrindinis komitetas turi būti įvertinęs gautas pataisas, papildymus,
išbraukimus ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas išvadą
dėl įstatymo projekto.“
13 straipsnis. 160 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 160 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Jei Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja, jog buvo šiurkščiai
pažeista įstatymų leidybos procedūra ar kitos svarbios šio statuto nuostatos ir
tai lėmė Seimo sprendimą priimti įstatymą, arba Etikos ir procedūrų
komisija nepateikė savo išvadų šio straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, Seimas
balsuoja, pripažinti netekusiu galios, ar palikti galioti ginčijamą
įstatymą. laikoma, kad įstatymas nepriimtas, ir jo projekto svarstymas
ir (ar) priėmimas kartojamas nuo tos stadijos, kai buvo padarytas pažeidimas.“
2. Pripažinti netekusia galios 160 straipsnio 5 dalį.
5. Jeigu Seimas šiuo atveju pripažįsta ginčijamą
įstatymą netekusiu galios, jo projekto svarstymas ir (ar) priėmimas kartojamas
nuo tos stadijos, kai buvo padarytas pažeidimas.
14 straipsnis. 164 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 164 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Ypatingos skubos tvarka svarstant ir priimant projektą, netaikomi
šio statuto 155 straipsnyje nustatyti reikalavimai ir priėmimo procedūra
po pateikimo gali būti pradėta ne anksčiau kaip po 3 valandų pertraukos. Per
šią pertrauką raštu pateikiamos įstatymų leidybos iniciatyvos teisę turinčių
asmenų pataisos dėl projekto, Seimo kanceliarijos Teisės departamento
išvados dėl jų ir projektas suredaguojamas Seimo kanceliarijos Dokumentų
departamente. Įstatymų leidybos iniciatyvos teisę turinčių asmenų pataisos dėl
projekto raštu pateikiamos ne vėliau kaip prieš vieną valandą iki projekto
priėmimo pradžios.“
15 straipsnis. 165 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 165 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„165 straipsnis. Seimo sprendimai dėl Respublikos Prezidento grąžinto įstatymo
1. Jeigu pagal Konstitucijos 71 straipsnio 1 dalį Respublikos Prezidentas Seimo priimtą įstatymą grąžina Seimui pakartotinai svarstyti, Seimo Pirmininkas apie tai praneša Seimui artimiausiame posėdyje. Seimas tame pačiame posėdyje paskiria Seimo posėdžio, kuriame bus sprendžiama, ar svarstyti grąžintą įstatymą iš naujo, ar laikyti jį nepriimtu, datą.
2. Dėl Respublikos Prezidento dekrete, kuriuo įstatymas grąžintas Seimui pakartotinai svarstyti, pateikto pasiūlymo – laikyti įstatymą nepriimtu arba jį pataisyti ir (ar) papildyti – Seimo kanceliarijos Teisės departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio dekreto gavimo dienos pateikia išvadą, kurioje įvertina šio pasiūlymo atitiktį Konstitucijai ir įstatymams.
3. Jeigu Seimo kanceliarijos Teisės departamentas pateikia išvadą, kad Respublikos Prezidento pateiktas pasiūlymas laikyti įstatymą nepriimtu arba jo teikiamos pataisos ir (ar) papildymai prieštarauja Konstitucijai, šio pasiūlymo arba šių pataisų ir (ar) papildymų atitiktį Konstitucijai per 5 darbo dienas privalo apsvarstyti ir savo išvadoje įvertinti Teisės ir teisėtvarkos komitetas.
24. Ne vėliau kaip kitą Seimo paskirtą
posėdžių dieną Seimas balsavimu turi nuspręsti, ar svarstyti grąžintą įstatymą
iš naujo, ar laikyti įstatymą nepriimtu.
5. Jeigu Teisės ir teisėtvarkos komitetas pateikia išvadą, kad Respublikos Prezidento pateiktas pasiūlymas laikyti įstatymą nepriimtu arba jo teikiamos pataisos ir (ar) papildymai prieštarauja Konstitucijai, Seimo paskirtą posėdžių dieną, kurią turi būti sprendžiama, ar svarstyti grąžintą įstatymą iš naujo, ar laikyti jį nepriimtu, Seimo Pirmininkas pirmiausia teikia Seimui svarstyti šią Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvadą.
6. Jeigu Seimas visų Seimo narių balsų dauguma pritaria Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvadai, kad Respublikos Prezidento pateiktas pasiūlymas laikyti įstatymą nepriimtu prieštarauja Konstitucijai, šis Seimo sprendimas laikytinas sprendimu svarstyti grąžintą įstatymą iš naujo.
7. Jeigu Seimas visų Seimo narių balsų dauguma pritaria Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvadai, kad Respublikos Prezidento teikiamos pataisos ir (ar) papildymai prieštarauja Konstitucijai, balsuojama, ar svarstyti grąžintą įstatymą iš naujo, ar laikyti jį nepriimtu.
38. Pastaruoju atveju Nusprendęs
laikyti įstatymą nepriimtu Seimas gali pavesti vienam iš komitetų parengti
naują įstatymo projektą arba sudaryti tam darbo grupę. Prieš balsavimą galima
kalbėti tik dėl balsavimo motyvų (du – „už“, du – „prieš“).
49. Jeigu nusprendžiama Seimas
nusprendžia grąžintą įstatymą svarstyti iš naujo, tame pačiame posėdyje jis
Seimas turi paskirti svarstymo Seimo posėdyje datą. Šis svarstymas
turi įvykti ne vėliau kaip po savaitės.“
16 straipsnis. 167 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 167 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„167 straipsnis. Grąžinto įstatymo priėmimas
1. Grąžinto įstatymo priėmimo metu pirmiausia balsuojama, ar priimti visą įstatymą be pakeitimų.
2. Pakartotinai Seimo apsvarstytas įstatymas laikomas priimtu, jeigu už įstatymą balsavo daugiau kaip pusė, o už konstitucinį įstatymą – ne mažiau kaip 3/5 visų Seimo narių.
3. Jeigu įstatymas be pakeitimų nepriimtas nepriimamas, o
Respublikos Prezidentas yra pateikęs pasiūlymą, kaip šį įstatymą pataisyti ir
(ar) papildyti, balsuojama, ar priimti įstatymą su visomis Respublikos
Prezidento teikiamomis pataisomis ir papildymais.
4. Šiuo atveju pakartotinai apsvarstytas įstatymas
laikomas priimtu, jeigu už jį balsavo dauguma posėdyje dalyvaujančių Seimo
narių, o už konstitucinį įstatymą – daugiau kaip pusė visų Seimo narių,
o už konstitucinių
įstatymų sąrašo konstitucinį įstatymą, taip pat konstitucinio įstatymo pakeitimo,
papildymo ar pripažinimo netekusiu galios konstitucinį įstatymą – ne mažiau
kaip 3/5 visų Seimo narių.
5. Jeigu įstatymas be pakeitimų nepriimamas, o Respublikos Prezidentas nėra pateikęs pasiūlymo, kaip šį įstatymą pataisyti ir (ar) papildyti, arba Seimas yra pritaręs Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvadai, kad Respublikos Prezidento pateiktos pataisos ir (ar) papildymai prieštarauja Konstitucijai, įstatymas laikomas nepriimtu.“
17 straipsnis. 170 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 170 straipsnio 6 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) pritarti iniciatorių pateiktam Konstitucijos keitimo įstatymo
projektui ir komiteto išvadoms išvadai;“.
2. Pakeisti 170 straipsnio 6 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) pritarti komiteto patobulintam Konstitucijos keitimo įstatymo
projektui ir komiteto išvadoms išvadai. Patobulintame
Konstitucijos keitimo įstatymo projekte gali būti atlikti tik neesminiai
pakeitimai, nekeičiantys Konstitucijos keitimo įstatymo projekto turinio esmės,
ir (ar) redakciniai ir (ar) dėl teisės technikos reikalingi pakeitimai;“.
18 straipsnis. 1713 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1713 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Teisės ir teisėtvarkos komitetas konstitucinio įstatymo projektą
privalo apsvarstyti ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki šio projekto svarstymo
Seimo posėdyje. Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvados išvada
ir, jei projektui pritarta, konstitucinio įstatymo projektas ir jo lyginamasis
variantas užregistruojami Seimo posėdžių sekretoriate ir paskelbiami Seimo
interneto svetainėje.“
19 straipsnis. 1716 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1716 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Biudžeto ir finansų komitetas Seimo nutarimo dėl struktūrinio
postūmio užduoties nustatymo projektą apsvarsto atsižvelgdamas į Valstybės
kontrolės išvadą dėl šio projekto ir pateikia Seimui savo išvadas išvadą.“
20 straipsnis. 175 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 175 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Biudžeto ir finansų komitetas, gavęs kitų komitetų išvadas,
frakcijų nuomones, siūlomas pastabas ir pasiūlymus, kartu su Vyriausybės,
frakcijų ir kitų komitetų atstovais apsvarsto valstybės biudžeto projektą ir suformuluoja
pateikia savo išvadas išvadą.“
21 straipsnis. 1807 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1807 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Specializuoto komiteto, Europos reikalų arba Užsienio reikalų
komiteto pirmininkas prireikus gali paskirti, o kai Lietuvos Respublikos
pozicija arba pasiūlymas priimti Europos Sąjungos teisės aktą su pozicijos
informacija pažymėtas žyma „Labai aktualus“ arba „Aktualus“, – privalo paskirti
atsakingus komiteto narius – komiteto išvadų išvados rengėjus,
atsakingus už dalyvavimą rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją.“
22 straipsnis. 18010 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 18010 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Lietuvos Respublikos pozicijos svarstymui specializuotas komitetas
paskiria atsakingus specializuoto komiteto narius – komiteto išvadų išvados
rengėjus. Be to, numatoma, kokių ekspertų nuomonės turėtų būti išklausytos,
gali būti paprašyta kitų specializuotų komitetų, valstybės institucijų išvadų
ar papildomos informacijos, Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadų
išvados dėl pasiūlymo priimti Europos Sąjungos teisės aktą galimo
poveikio Lietuvos Respublikos teisiniam reglamentavimui. Nustatomi terminai,
kada pastabos ir pasiūlymai gali būti pateikiami specializuotam komitetui, kada
komiteto išvadų išvados rengėjai privalo komitetui
pateikti komiteto išvadų išvados projektą, kada turi būti
priimami kiti parengiamieji sprendimai.“
23 straipsnis. 18011 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 18011 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Jeigu svarstant
Lietuvos Respublikos poziciją specializuotame komitete ne mažiau kaip 3 šio
komiteto nariai nesutinka su daugumos sprendimu, jie gali pateikti atskirąją
nuomonę. Ši nuomonė privalo būti įtraukta į specializuoto komiteto išvadas
išvadą ir kaip alternatyvi apsvarstyta Europos reikalų komitete, Užsienio
reikalų komitete arba Seimo posėdyje.“
24 straipsnis. 18025 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 18025 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Specializuotas komitetas, išskyrus Teisės ir teisėtvarkos komitetą,
gavęs Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas išvadą,
Teisingumo ministerijos išvadas išvadą ir Vyriausybės poziciją
dėl pagal teisėkūros procedūrą priimto akto teisėtumo, ne vėliau kaip per vieną
savaitę nuo Seimo sprendimo pradėti projekto svarstymo procedūrą priėmimo
pateikia Teisės ir teisėtvarkos komitetui, taip pat Europos reikalų komitetui
arba Užsienio reikalų komitetui išvadas išvadą dėl Seimo
kreipimosi į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą projekto.“
2. Pakeisti 18025 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Teisės ir teisėtvarkos komitetas, gavęs kitų specializuotų komitetų
išvadas, Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas išvadą,
Teisingumo ministerijos išvadas išvadą ir Vyriausybės
poziciją dėl pagal teisėkūros procedūrą priimto akto teisėtumo, ne vėliau
kaip per 2 savaites nuo Seimo sprendimo pradėti projekto svarstymo procedūrą
priėmimo pateikia Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui išvadas
išvadą dėl Seimo kreipimosi į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą
projekto.“
25 straipsnis. 182 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 182 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Kiti Seimo nenorminiai aktai (kreipimaisi, deklaracijos,
nenorminiai nutarimai ir kita) priimami taip pat kaip rezoliucijos.“
Seimo Pirmininkas
Projektą teikia Seimo narys Jurgis Razma