LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Audito komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ASOCIACIJŲ ĮSTATYMO NR. IX-1969 8, 9 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 101 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1865

 

 

2018-05-09  Nr. 141-P-12

Vilnius

 

 

1.   Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė, komiteto pirmininko pavaduotojas Naglis Puteikis, komiteto nariai: Agnė Bilotaitė, Petras Gražulis, Aušra Maldeikienė, Gintaras Vaičekauskas.

Komiteto biuras: vedėja Sigita Ščajevienė, patarėjos: Modesta Banytė, Laura Pranaitytė, Asta Rubežė, Jolanta Zibavičiūtė, padėjėja Lina Virgailytė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento direktorė Ingrida Muckutė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento direktoriaus pavaduotoja Paulė Svorobovičienė, Atviros Lietuvos fondo Finansų direktorė Julija Motiejūnienė, Nevyriausybinių organizacijų atstovas Rytis Jokubauskas, Nevyriausybinių organizacijų atstovas Paulius Bukelis, Nevyriausybinių organizacijų ir Lietuvos neįgaliųjų forumo atstovė Henrika Varnienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-04-05

3

 

 

Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 3 straipsniu keičiamo Asociacijų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 10 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad asociacijos įstatuose nurodytas valdymo organas, išskyrus šio straipsnio 6 dalyje nurodytą atvejį, pasibaigus finansiniams metams turi parengti ir visuotiniam narių susirinkimui pateikti metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą. Tuo tarpu projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 6 dalyje nustatyta, kad asociacija, kuri, vadovaudamasi Buhalterinės apskaitos įstatymu, yra pasirinkusi supaprastintą apskaitą, vietoj šio straipsnio 1 dalyje nurodytų ataskaitų, gali rengti ir visuotiniam narių susirinkimui pateikti metinę ataskaitą <...>. Taigi, iš nurodytųjų formuluočių nėra aišku, kas (koks valdymo organas) yra atsakingas už projekto 4 straipsniu keičiamo 11 straipsnio 8 dalyje nurodytos metinės ataskaitos parengimą asociacijos vardu ir jos pateikimą visuotiniam narių susirinkimui.

Analogiška pastaba taikytina ir projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 3 dalies nuostatoms.

Pritarti

Žr. 3 Audito komiteto pasiūlymą.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-04-05

3

 

 

2. Atsižvelgiant į tai, kad teisės akto tekstas turi būti tikslus, projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1, 2 ir 3 punktuose vietoj žodžio „subjekto“ turi būti įrašytas žodis „asociacijos“, kadangi sąvoka „subjektas“ šiame įstatyme nėra atskleista ir kitose nuostatose nevartojama.

Pritarti

Žr. 3 Audito komiteto pasiūlymą.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-04-05

2

 

 

3. Vadovaujantis Teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintomis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis (2017 m. liepos 11 d. redakcija), jei teisės akto, institucijos, pareigūno ir pan. pavadinimas, kuris prasideda žodžiais „Lietuvos Respublikos“, minimas ne kartą, pirmą kartą parašius visą pavadinimą, toliau jis gali būti rašomas be žodžių „Lietuvos Respublika“. Trumpinio šiuo atveju įvesti nereikia. Atsižvelgiant į tai, brauktinas trumpinys projekto 2 straipsnio 2 dalimi pildomame keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 1 punkte.

Pritarti

Žr. 2 Audito komiteto pasiūlymą.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Crypto Economy Organisation,

2018-05-08

4

 

 

 Kripto Ekonomikos Organizacija vienija ir atstovauja kriptografijos pagrindu veikiančių išskirstytų resursų kūrėjus, naudotojus ir kitus kripto ekosistemos dalyvius. Susipažinę su Viešųjų įstaigų įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIIIP-1863, Labdaros ir paramos fondų įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIIIP-1864 ir Asociacijų įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIIIP-1865 teikiame šias pastabas.

Lietuva konkuruoja su kitomis šalimis siekdama pritraukti kuo daugiau finansinių technologijų (fintech) startuolių. Startuoliai dažnai kuriasi įvairiuose verslo inkubatoriuose (dar vadinamuose slėniais ar hubais), kurie neretai turi asociacijos, viešosios įstaigos ar labdaros ir paramos fondo statusą. Finansų ministras taip pat viešai deklaruoja fintech ir blokų grandinių (blockchain) verslų pritraukimą į Lietuvą, pirminio žetonų siūlymo (ICO) vykdymą Lietuvoje. Tačiau lietuvių vykdomi ICO paprastai veikia per Estijoje ar Šveicarijoje veikiančius juridinius asmenis, įskaitant ir fondus/asociacijas, o pritraukti fintech startuolių darosi vis sudėtingiau. Taip yra dėl nelabai palankios ir vis bloginamos viešųjų įstaigų/labdaros ir paramos fondų/asociacijų teisinės aplinkos.

Šiuo metu siūlomame keisti Viešųjų įstaigų įstatymo pakeitimo projekte XIIIP-1863 siūloma 11 straipsnio 3 dalyje nustatyti, kad viešoji įstaiga turi viešinti visus paramos davėjus (juridinius asmenis), išskyrus teikusius labai mažas paramos sumas:

„3. Viešoji įstaiga, kuri per ataskaitinius finansinius metus gavo paramą, į finansinių ataskaitų aiškinamąjį raštą taip pat įtraukia informaciją apie gautą paramą ir jos panaudojimą bei apie kitas per finansinius metus gautas lėšas, jų šaltinius ir panaudojimą. Pateikiant informaciją apie paramos teikėjus juridinius asmenis, turi būti atskirai nurodytas kiekvienas paramą suteikęs juridinis asmuo, jo suteiktos paramos dalykas ir vertė. Jei paramos teikėjo per ataskaitinius finansinius metus suteiktos paramos vertė neviršija 2 vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, paramą suteikęs juridinis asmuo gali būti nenurodomas.“

Analogiškos nuostatos yra ir Labdaros ir paramos fondų bei Asociacijų įstatymų projektuose. Suprantama, kad šie pakeitimai tik performuluoja minėtuose įstatymuose jau esančią nuostatą, kuri įrašyta 2017 metais. Tačiau šia klaidą būtina kuo skubiau taisyti.

Minėtu įpareigojimu organizacijoms tik imituojamas skaidrumas (norint nuslėpti rėmimo pagrindą, tai nesudėtinga padaryti). Tačiau tokia viešinimo pareiga yra nepagrįsta biurokratinė našta organizacijai. Ji mažina Lietuvos patrauklumą fintech startuoliams bei norintiems vykdyti ICO. Paminėtina ir tai, kad visos organizacijos teikia Valstybinei mokesčių inspekcijai ataskaitas apie gautą paramą, tad jei jau būtų poreikis viešinti paramos duomenis, tai galėtų daryti pati valstybė.

Atsižvelgdami į išvardintus argumentus, minėtą nuostatą siūlome keisti taip:

„3. Viešoji įstaiga, kuri per ataskaitinius finansinius metus gavo paramą, į finansinių ataskaitų aiškinamąjį raštą taip pat įtraukia informaciją apie gautą paramą ir jos panaudojimą bei apie kitas per finansinius metus gautas lėšas, jų šaltinius ir panaudojimą. Pateikiant informaciją apie paramos teikėjus juridinius asmenis, turi būti atskirai nurodytas kiekvienas paramą suteikęs juridinis asmuo, jo suteiktos paramos dalykas ir vertė. Jei paramos teikėjo per ataskaitinius finansinius metus suteiktos paramos vertė neviršija 2 vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, paramą suteikęs juridinis asmuo gali būti nenurodomas.

Analogiškai suformuluoti ir Labdaros ir paramos fondų bei Asociacijų įstatymų pakeitimų projektus.

Jei vis tik būtų nuspręsta, kad negalima atleisti visų viešųjų įstaigų, labdaros ir paramos fondų bei asociacijų nuo pareigos viešinti paramos davėjus, prašome įstatymuose nustatyti, kad tokia pareiga netaikoma verslo inkubatoriams bei ICO vykdančioms organizacijoms.

Nepritarti

Audito komitetas, siekdamas skaidrumo, ne tik pritaria projektų iniciatorių siūlymams, kad informacija apie gautą, panaudotą paramą, būtų atskleidžiama finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, tačiau įvertinant tai, kad gauta parama gali būti ne tik finansinė, tačiau ir nefinansinė, t. y. turtas, gautas naudotis panaudos teise, siūlytina išplėsti paaiškinant, kokią informaciją apie gautą paramą asociacija turės įtraukti į aiškinamąjį raštą. Siūloma papildoma sąlyga, kada paramą teikęs juridinis asmuo gali būti nenurodomas, t. y. ne tik jei paramos teikėjo per ataskaitinius finansinius metus suteiktos paramos vertė neviršija 2 vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, bet ir jei sudaro ne daugiau kaip 10 procentų asociacijos per ataskaitinius finansinius metus gautos paramos ir (arba) gautų finansavimo sumų iš viso.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos Seimo Audito komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo Nr. IX-1969 8, 9, 10, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 101 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIIIP-1865(2) ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Audito komitetas,

2018-05-09

 

 

 

I

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad Seimo Audito komitetas savo 5 ir 6 pasiūlymais siūlo papildyti Asociacijų įstatymo Nr. IX-1969 8, 9 ir 10 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 101 straipsniu įstatymo projektą Nr. XIIIP-1865 naujais straipsniais, tikslintinas projekto pavadinimas.

Pasiūlymas:

Patikslinti projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

LIETUVOS RESPUBLIKOS

ASOCIACIJŲ ĮSTATYMO NR. IX-1969 8, 9, IR 10, 16 IR 17 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 101 STRAIPSNIU

ĮSTATYMAS

Pritarti

 

2.

Seimo Audito komitetas,

2018-05-09

2

(9)

2

(3)

 

1

3

4

5

 

Argumentai:

Šiuo metu galiojančiose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, nurodyta, kad teikiant nuorodą į tam tikrą įstatymą, nurodomas visas įstatymo pavadinimas, o kartojant tekste nuorodą – gali būti rašomas trumpesnis įstatymo pavadinimas.

Kadangi Juridinių asmenų registrui (JAR) teiktini dokumentai yra detalizuoti projekto 2 straipsnio 2 dalimi pildomame keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 2 punkte, o Civilinio kodekso 2.66 straipsnyje yra išvardinti būtini duomenys, kurie turi būti pateikti, tikslintinas keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 2 punktas.

Atsižvelgiant į tai ir pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 3 pastabai, siūlytina patikslinti projekto 2 straipsnio 2 ir 3 dalis.

Pasiūlymas:

1.  Pakeisti projekto 2 straipsnio 2 dalimi pildomą keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) buhalterinės apskaitos organizavimą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą (toliau – Buhalterinės apskaitos įstatymas);“.

2.  Pakeisti projekto 2 straipsnio 2 dalimi pildomą keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3) duomenų ir dokumentų, nurodytų Civilinio kodekso 2.66 straipsnyje, pateikimą Juridinių asmenų registrui;“.

3.  Pakeisti projekto 2 straipsnio 2 dalimi pildomą keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) metinių finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos ir auditoriaus išvados (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas) arba metinės ataskaitos paskelbimą asociacijos interneto svetainėje, jei asociacija ją turi;“.

4.  Pakeisti projekto 2 straipsnio 2 dalimi pildomą keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

„5) sąlygų tretiesiems asmenims susipažinti su metinių finansinių ataskaitų rinkiniu, veiklos ataskaita ir auditoriaus išvada (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas) arba metine ataskaita asociacijos buveinėje sudarymą;“.

Pritarti

 

3.

Seimo Audito komitetas,

2018-05-09

3

 

 

 

Argumentai:

Audito komitetas pritaria projektų iniciatorių siūlymams, kad informacija apie gautą, panaudotą paramą būtų atskleidžiama finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, tačiau įvertinant tai, kad gauta parama gali būti ne tik finansinė, tačiau ir nefinansinė, t. y. turtas, gautas naudotis panaudos teise, siūlytina išplėsti šią nuostatą, paaiškinant, kokią informaciją apie gautą paramą asociacija turės įtraukti į aiškinamąjį raštą. Taip pat, būtina įvesti papildomas sąlygas (kriterijus), kada paramą teikęs juridinis asmuo gali būti nenurodomas, t. y. ne tik jei paramos teikėjo per ataskaitinius finansinius metus suteiktos paramos vertė neviršija 2 vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, bet ir jei sudaro ne daugiau kaip 10 procentų asociacijos per ataskaitinius finansinius metus gautos paramos ir (arba) gautų finansavimo sumų iš viso.

Įvertinant tai, kad pagal šiuo metu galiojantį teisinį reglamentavimą, atsakomybė už finansinių dokumentų pateikimą taikoma vienasmeniam valdymo organui, siūlytina po finansinėmis ataskaitomis nereikalauti vyriausiojo buhalterio (buhalterio) parašo, tačiau tai neeliminuoja jo atsakomybės už finansinių ataskaitų parengimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą, nes projektas papildomas nuostata, kad aiškinamajame rašte turi būti nurodyta, kas tvarkė asociacijos buhalterinę apskaitą. Nes praktikoje neretai pasitaiko atvejų, kai asociacijos per einamuosius metus vykdo nustatytos trukmės projektus, ir tik jiems vykstant, apskaita tvarkoma buhalterio arba paslauga perkama. Tačiau pasibaigus finansiniams metams, kuomet rengiamas metinių finansinių ataskaitų rinkinys, o projektai yra pasibaigę, asociacijoms būtų papildoma finansinė našta pirkti buhalterines paslaugas.

Projekte suvienodinus pelno nesiekiančių subjektų ataskaitų pavadinimus ir įvertinus tai, kad asociacijos yra pelno nesiekiantys subjektai, tikslinga projekte įvesti vieną kitą tikslinančias sąvokas – perviršis (pelnas) bei deficitas (nuostolis).

Siekiant suvienodinti atitinkamų teisės aktų nuostatas su pagrindiniu laikytinu Viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 1, 9, 10, 11, 12 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1863 nuostatomis, tokiu būdu užtikrinant teisės aktų nuostatų aiškumą ir tikslumą, bei pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 1 ir 2 pastaboms, siūlytina patikslinti projekto 3 straipsnį.

Pasiūlymas:

Patikslinti projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

10 straipsnis. Metinių finansinių ataskaitų rinkinys ir veiklos ataskaita. Metinė ataskaita

1. Asociacijos įstatuose nurodytas valdymo organas, išskyrus šio straipsnio 6 dalyje nurodytą atvejį, pasibaigus finansiniams metams turi parengti ir visuotiniam narių susirinkimui pateikti:

1) metinių finansinių ataskaitų rinkinį;

2) veiklos ataskaitą.

2. Metinių finansinių ataskaitų rinkinį sudaro šios finansinės ataskaitos:

1) finansinės būklės ataskaita, kurioje rodomas visas subjektoasociacijos turtas, nuosavas kapitalas, finansavimo sumos ir įsipareigojimai paskutinę ataskaitinio laikotarpio dieną;

2) veiklos rezultatų ataskaita, kurioje rodomos visos subjektoasociacijos ataskaitinio laikotarpio pajamos, sąnaudos ir veiklos rezultatai – perviršis (pelnas) arba deficitas (nuostolis);

3) finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas, kuriame detalizuojamos ir paaiškinamos subjektoasociacijos finansinės būklės, veiklos rezultatų ataskaitose nurodytos sumos, nurodomas vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba pagal sutartį apskaitos paslaugas teikianti (teikusi) įmonė arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiantis (teikęs) asmuo ir laikotarpis, už kurį jis tvarko (tvarkė) asociacijos apskaitą, taip pat pateikiama papildoma reikšminga informacija ir kita šiame Įstatyme nurodyta informacija.

3. AsociacijaAsociacijos, kuri  per ataskaitinius finansinius metus gavo paramą, į finansinių ataskaitų aiškinamąjįajame raštąe taip pat įtraukiaturi būti nurodyta informacijąa apie gautą finansinę ir nefinansinę (nefinansinei paramai priskiriant ir turtą, gautą naudotis panaudos teise) paramą ir jos panaudojimą. Pateikiant informaciją apie paramos teikėjus, turi būti atskirai nurodytas kiekvienas paramą suteikęs juridinis asmuo, jo suteiktos paramos dalykas ir jo vertė. Jei paramos teikėjo per ataskaitinius finansinius metus suteiktos paramos vertė neviršija 2 vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, ir sudaro ne daugiau kaip 10 procentų asociacijos per ataskaitinius finansinius metus visos gautos paramos ir (arba) visų gautų finansavimo sumų,  paramą suteikęs juridinis asmuo gali būti nenurodomas.

4. Veiklos ataskaitoje turi būti nurodyta:

1) asociacijos veiklos tikslai, uždaviniai ir atlikti darbai, siekiant jos įstatuose nustatytų veiklos tikslų ar įgyvendinant uždavinius, taip pat nurodomi ateinančių finansinių metų veiklos tikslai, uždaviniai ir planuojami atlikti darbai;

2) asociacijos narių skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje ir praėjusių finansinių metų pabaigoje.

5. Veiklos ataskaitoje gali būti nurodyta ir kita informacija, kurią nusprendžia pateikti asociacijos valdymo organas ar visuotinis narių susirinkimas.

6. Asociacijaos, kuri, vadovaudamasi Buhalterinės apskaitos įstatymu, yra pasirinkusi supaprastintą apskaitą, įstatuose nurodytas valdymo organas vietoj šio straipsnio 1 dalyje nurodytų ataskaitų gali rengti ir visuotiniam narių susirinkimui pateikti metinę ataskaitą, kurioje turi būti pateikta informacija, nurodyta šio straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose ir 3–5 dalyse.

7. Metinių finansinių ataskaitų rinkinį sudarančių finansinių ataskaitų, veiklos ataskaitos ir metinės ataskaitos parengimo tvarką nustato ir informacijos, nurodytos šio straipsnio 2, 4 ir 6 dalyse, turinį detalizuoja Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Seimo Audito komitetas,

2018-05-09

4

(101)

 

1

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į Audito komiteto 3 pasiūlymo argumentus, bei įvertinant, kad projekto straipsnių numeracija nesuderinta, siekiant ištaisyti techninę klaidą, tikslintina projekto straipsnių numeracija ir 3 straipsnio 1 dalis.

Pasiūlymas:

1.  Patikslinti projekto 3 straipsnio numeraciją ir ją išdėstyti taip:

34 straipsnis. Įstatymo papildymas 101 straipsniu“         

2.  Patikslinti projekto 4 straipsniu pildomame keičiamo įstatymo 101 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1.         Metinių finansinių ataskaitų rinkinys, veiklos ataskaita ir metinė ataskaita turi būti pasirašyti asociacijos įstatuose nurodyto valdymo organo nario. Metinių finansinių ataskaitų rinkinys taip pat turi būti pasirašytas vyriausiojo buhalterio (buhalterio) arba kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal Buhalterinės apskaitos įstatymą. Šiuose dokumentuose turi būti nurodytos pasirašančiųo asmenųs pareigos, vardais ir pavardės.“

Pritarti

 

5.

Seimo Audito komitetas,

2018-05-09

5

 

 

N

Argumentai:

Įvertinant tai, kad asociacijos yra pelno nesiekiantys subjektai, projekte suvienodinami pelno nesiekiančių subjektų ataskaitų pavadinimai ir įtvirtinamos viena kitą tikslinančias (dvigubos) sąvokos – perviršis (pelnas) bei deficitas (nuostolis).

Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 16 straipsnyje taip pat minima sąvoka „pelnas“, kuri yra tikslintina pagal projekto iniciatorių siūlymus, siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo, siūlytina projektą papildyti nauju 5 straipsniu.

Pasiūlymas:

1.   Papildyti projektą 5 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas

1.   Pakeisti 16 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) mokėti asociacijos steigėjui ar nariui išmokas iš perviršio (pelno) dalies ar perduoti likviduojamos asociacijos turto dalį, viršijančią stojamąjį nario įnašą ar mokestį;“

2.   Pakeisti 16 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) asociacijos turtą ir lėšas, įskaitant perviršį (pelną), jokia forma, išskyrus labdarą ir paramą pagal Labdaros ir paramos įstatymą, skirstyti tos asociacijos ir (ar) jos valdymo organų nariams, asociacijoje darbo sutarties pagrindu dirbantiems asmenims, išskyrus atvejus, kai yra mokamas darbo užmokestis, kitos su darbo teisiniais santykiais susijusios išmokos ir kai autorinės sutarties pagrindu mokamas autorinis atlyginimas, atlyginama už suteiktas paslaugas ar parduotas prekes;“

2. Atitinkamai suderinti projekto straipsnių numeraciją.

Pritarti

 

 

 

6.

Seimo Audito komitetas,

2018-05-09

6

 

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad projekte pelno nesiekiančių subjektų balansas keičiamas į finansinės būklės ataskaitą, o keičiamo įstatymo 17 straipsnyje taip pat minima sąvoka „balansas“, siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo, siūlytina projektą papildyti nauju 6 straipsniu.

Pasiūlymas:

1.  Papildyti projektą 6 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

6 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 17 straipsnio 5 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

 „2) sudaryti likvidavimo laikotarpio pradžios balansą finansinės būklės ataskaitą;“

2. Atitinkamai suderinti projektų straipsnių numeraciją.

Pritarti

 

 

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Maldeikienė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                                              Ingrida Šimonytė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Asta Rubežė