LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 29, 385, 386, 387, 393, 394, 395, 396, 443 IR 589 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-12-18 Nr. XIVP-3267(2)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 5 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau - ANK) 393 straipsnio 2 dalyje nustatoma atsakomybė už Bepiločių orlaivių ir bepiločių orlaivių sistemų (toliau – UAS) naudojimo taisyklių, nustatytų 2019 m. gegužės 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2019/947 dėl bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir tvarkos, pažeidimą, išskyrus šio straipsnio 4, 8, 9 dalyse nurodytus pažeidimus. Atsižvelgiant į tai, kad ANK 393 straipsnio 5 dalyje numatyta atsakomybė už ANK 393 straipsnio 4 dalyje numatytą nusižengimą, padarytą pakartotinai, svarstytina, ar ANK 393 straipsnio 2 dalies dispozicija neturėtų būti patikslinta nuoroda ir į ANK 393 straipsnio 5 dalį.

2.    Projekto 5 straipsniu keičiamo ANK 393 straipsnio 16 dalyje numatyta, kad už šio straipsnio 3, 4, 7 ir 8 dalyse numatytus administracinius nusižengimus gali būti skiriamas UAS konfiskavimas. Atsižvelgiant į tai, kad ANK 393 straipsnio 2 dalyje numatoma atsakomybė už bepiločių orlaivių ir UAS naudojimų taisyklių pažeidimus, o už šio straipsnio pažeidimą, padarytą pakartotinai (ANK 393 straipsnio 3 dalis), numatomas tik UAS konfiskavimas, svarstytina, ar nebūtų tikslinga numatyti ir bepiločio orlaivio konfiskavimą.

3.    Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 5 straipsniu keičiamo ANK 393 straipsnio dalys nėra nuosekliai išdėstytos pagal sankcijos dydį, pavyzdžiui: 4 dalies sankcijos viršutinė riba yra mažesnė už 1 dalies sankcijos viršutinę ribą; 6 dalies sankcija yra mažesnė už 1 ir 4 dalies sankcijas. Pritarus šiai pastabai atitinkamai turėtų būti patikslintas ir projekto 6 straipsniu keičiamas ANK 394 straipsnis, kurio dalys taip pat yra išdėstytos nesistemiškai, pavyzdžiui: 6 dalies sankcijos apatinė riba yra daug žemesnė nei 3, 4, 5 dalyse įtvirtinta apatinė riba;  6, 7 ir 8 dalies viršutinė riba žemesnė nei 4 ar 5 dalyje numatytos viršutinės sankcijų ribos.

4.    Projekto 10 straipsnio vienintelė struktūrinė dalis neturėtų būti numeruojama.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Drėgvaitė, tel. +370 5 209 6891, el. p. [email protected]

M. Griščenko, tel. +370 5 209 6552, el. p. [email protected]

L. Schulte-Ebbert, tel.  +370 5 209 6055, el. p. liucija.schulteebbert@lrs.