PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

PAKUOČIŲ IR PAKUOČIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO ĮSTATYMO NR. IX-517 2, 4, 42, 7, 10, 112 STRAIPSNIŲ IR 2 PRIEDO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-172

 

 

2021-04-07

Vilnius

 

 

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

(2)

 

 

Argumentai:

Pasiūlymo tikslas – užtikrinti kokybiškos ir visuotinai prieinamos antrinių žaliavų rūšiavimo paslaugos teikimą gyventojams, stabilų šios paslaugos finansavimą, stiprinti atsakomybę ir reikalavimus gamintojų ir importuotojų organizacijoms.

 

Siūloma numatyti, kad savivaldybės (ar jų pavedimu komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai) parenka atliekų tvarkytojus, kurie teiks pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą, vadovaujantis įstatymais ir aplinkos ministro nustatytais būtinaisiais reikalavimais tokios paslaugos teikimui, o gamintojų ir importuotojų organizacijos finansuoja tokios paslaugos teikimą atitinkamai patikslinant įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje nustatytą sąvoką „pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo sutartis“. Taip pat pagal Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pateiktas pastabas siūloma patikslinti projekte pateiktas sąvokas „Gamintojų ir importuotojų organizacijų ar užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos atitiktis“ ir „Gamintojų ir importuotojų organizacijų ar užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos patikrinimo techninė užduotis“.

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti projekto 1 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Papildyti 2 straipsnį 41 dalimi:

„41. Gamintojų ir importuotojų organizacijų ir (ar) užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos atitiktisgamintojų ir importuotojų organizacijų ir (ar) užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos atitiktis ir šių subjektų ataskaitinio laikotarpio veiklos dokumentams dokumentų, nurodytiems nurodytų Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 3426 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir šio Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų įstatymo 112 straipsnio 9 dalyje, atitikimas.

 

2. Pakeisti projekto 1 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

7. Papildyti 2 straipsnį 42 dalimi:

„42. Gamintojų ir importuotojų organizacijų ir (ar) užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos patikrinimo techninė užduotis (toliau – veiklos patikrinimo techninė užduotis) – dokumentas, kuriame nurodyti nurodomi konkretūs Tarptautinės buhalterių federacijos Tarptautinių audito ir užtikrinimo standartų valdybos parengti ir patvirtinti tarptautiniai užtikrinimo užduočių, peržiūros užduočių, susijusių paslaugų standartai ir praktiniai nurodymai arba tarptautiniai audito standartai, kuriais vadovaujamasi atliekant vadovaujantis turi būti atliekamas gamintojų ir importuotojų organizacijų ir (ar) užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos atitikties patikrinimą patikrinimas, taip pat šio patikrinimo reikalavimai ir (ar) mastas apimtis.“

 

3. Papildyti projekto 1 straipsnį nauja 15 dalimi:

„15. Pakeisti 2 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip:

14. Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartis – trišalė daugiašalė sutartis tarp savivaldybės (arba tarp savivaldybės pavedimu – (kelių savivaldybių) įsteigto juridinio asmens, kuriam pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemą komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus), jos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atrinkto ir gamintojų ir importuotojų organizacijos, ir atliekų tvarkytojo ir gamintojų ir importuotojų organizacijų dėl pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje ir, vežimo paslaugos teikimo ir šios paslaugos finansavimo, perdirbimo, naudojimo. Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo sutartyje turi būti nurodyta: sutarties sudarymo, įsigaliojimo ir nutraukimo tvarka; infrastruktūros plėtros ir naudojimo sąlygos; paslaugų teikimo tvarka ir sąlygos; kainos nustatymo tvarka; atsiskaitymo tvarka; šalių teisės, pareigos ir atsakomybė už įsipareigojimų nevykdymą; pretenzijų pateikimo, nagrinėjimo ir ginčų sprendimo tvarka; sutarties galiojimo terminas, jos keitimo ar nutraukimo sąlygos ir tvarka. Pavyzdinę sutarties formą tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

4. Projekto 1 straipsnio 15 dalį atitinkamai laikyti 16 dalimi.

 

2.

4

(7)

 

 

Siūloma patikslinti, kad pareiga dalyvauti organizuojant pakuočių atliekų tvarkymą savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose taikoma tiems gamintojams ir importuotojams, kurie supakuotus gaminius tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai juos perleisdami kitiems asmenims Lietuvos Respublikos teritorijoje.

 

Pasiūlymas:

„Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Gamintojų ir importuotojų pareigos:

1) registruotis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;

2) organizuoti rūšiuojamąjį surinkimą, vežimą, paruošimą naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimą visų pakuočių atliekų, kurios susidarė naudojant gamintojų ir importuotojų tiektus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai supakuotus gaminius, ir (ar), jeigu Lietuvos Respublikos vidaus rinkai tiekia supakuotus gaminius juos perleisdami kitiems asmenims Lietuvos Respublikos teritorijoje, dalyvauti organizuojant tokių pakuočių atliekų tvarkymą savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, ir, jeigu tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai gaminius, už kurių vienkartinę pakuotę pagal šio įstatymo 11 straipsnio 2 dalį nustatytas užstatas, dalyvauti užstato už vienkartines pakuotes sistemoje, ir (ar) jeigu tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai gaminius, už kurių daugkartines pakuotes pagal šio įstatymo 11 straipsnio 1 dalį nustatytas užstatas, dalyvauti užstato už daugkartines pakuotes sistemoje;

3) aplinkos ministro nustatyta tvarka šviesti ir informuoti visuomenę pakuočių atliekų prevencijos ir tvarkymo klausimais: apie netinkamo pakuočių atliekų tvarkymo žalą aplinkai ir žmonių sveikatai, pakuočių pakartotinio naudojimo, paruošimo pakartotinai naudoti ir kitas atliekų tvarkymo galimybes, šiukšlinimo prevenciją ir pan.;

4) apmokėti šios dalies 2 punkte nurodyto pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, ir naudojimo išlaidas, ir (ar), jeigu tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai gaminius, už kurių vienkartinę pakuotę pagal šio įstatymo 11 straipsnio 2 dalį nustatytas užstatas, dalyvavimo užstato už vienkartines pakuotes sistemoje išlaidas, susijusias su užstato sistemoje surenkamų vienkartinių pakuočių atliekų sutvarkymu ir užstato už vienkartines pakuotes sistemos administravimu,  ir (ar) dalyvavimo užstato už daugkartines pakuotes sistemoje išlaidas, susijusias daugkartinių pakuočių surinkimu užstato sistemoje, taip pat šios dalies 3 punkte nurodyto visuomenės švietimo ir informavimo organizavimo ir vykdymo išlaidas;

5) tvarkyti pakuočių apskaitą ir teikti apskaitos ataskaitas Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

 

3.

5

(10)

 

 

Siūloma numatyti, kad savivaldybės (ar jų pavedimu komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai) parenka atliekų tvarkytojus, kurie teiks pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą, vadovaujantis įstatymais ir aplinkos ministro nustatytais būtinaisiais reikalavimais tokios paslaugos teikimui, o gamintojų ir importuotojų organizacijos finansuoja tokios paslaugos teikimą. Siekiant didinti pačių gamintojų ir importuotojų atsakomybę už sprendimus, kaip kolektyviai vykdomos jiems įstatyme nustatytos pareigos, ir užtikrinti stabilų pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo finansavimą, siūloma nustatyti griežtesnius reikalavimus gamintojų ir importuotojų organizacijoms.

Pasiūlymas:

 

1. Papildyti projekto 5 straipsnį nauja 1 dalimi:

„1. Pakeisti 10 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencija gali būti išduodama tik tai organizacijai, kuriai organizuoti pakuočių atliekų tvarkymą kaip jos dalyviai ar sutartiniais pagrindais pavedė ne mažiau kaip 10 procentų visų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai tiekiamų vienkartinių pakuočių tiekiantys gamintojai ir importuotojai. Organizacija, gavusi licenciją ir sudariusi visas šio straipsnio 4 dalies 1 ir 2 punktuose numatytas sutartis, gamintojų ir importuotojų pareigas, nurodytas šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2, 3 ir 4 punktuose, gali pradėti vykdyti nuo kalendorinių metų sausio 1 dienos.“

 

2. Buvusią projekto 5 straipsnį 1 dalį laikyti atitinkamai 2 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„2. Pakeisti 10 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Siekdama įvykdyti šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkte gamintojams ir importuotojams nustatytą pareigą, organizacija privalo sudaryti šias sutartis:

1) bendradarbiavimo sutartis su visomis savivaldybėmis (arba savivaldybių įsteigtais juridiniais asmenimis, kuriems pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemą) dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros priežiūros, atnaujinimo ir plėtros finansavimo (jeigu planuojama aplinkos ministro nustatytus būtinuosius reikalavimus, nurodytus šios dalies 2 punkte, viršijanti komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros plėtra) ir bendradarbiavimo šviečiant ir informuojant gyventojus pakuočių atliekų tvarkymo klausimais organizuojant komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamąjį surinkimą, vežimą ir paruošimą naudoti. Šiose sutartyse turi būti numatyta bendradarbiavimo eksploatuojant komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo sistemą, šviečiant ir informuojant gyventojus pakuočių atliekų tvarkymo klausimais sąlygos, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros finansavimo tvarka, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkėjų parinkimo tvarka;

2) ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų I ketvirčio pabaigos savivaldybėms (arba savivaldybių pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriams) Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka pagal būtinuosius reikalavimus, taikomus pakuočių atliekų, susidarančių komunalinių atliekų sraute, rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos teikimui (toliau – būtinieji reikalavimai paslaugos teikimui) parinkus atliekų tvarkytojus, kurie teiks komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo šios dalies 3 punkte nurodytiems atliekų tvarkytojams paslaugą (toliau – pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslauga), pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartis su visomis tokius atliekų tvarkytojus parinkusiomis savivaldybėmis (arba savivaldybių pavedimu – įsteigtais juridiniais asmenimis, kuriems pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemą su komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriais) ir pagal šios dalies 1 punkte nurodytose sutartyse nustatytą tvarką parinktais atliekų tvarkytojais surinkėjais dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti ir naudojimo. Būtinuosius reikalavimus paslaugos teikimui ir būtinuosius reikalavimus pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties sąlygoms, įskaitant reikalavimus rūšiuojamojo surinkimo priemonių tipui, dydžiui, išdėstymo tankiui, žymėjimui, šių priemonių ištuštinimo dažniui, surinkimo priemonėmis surinktų atliekų (pakuočių ir kitų atliekų) tvarkymo išlaidų apmokėjimo tvarkai, administravimo išlaidų, susijusių su atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės vykdymu, apmokėjimo tvarkai, tvirtina aplinkos ministras. Šiose sutartyse turi būti numatyta komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, naudojimo finansavimo (išlaidų apmokėjimo) tvarka, pakuočių atliekų sutvarkymą patvirtinančių dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka. Esant daugiau nei kaip vienai organizacijai, šiame punkte nurodytos sutartys pasirašomos vienodomis sąlygomis visos organizacijos pasirašo vieną bendrą pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartį su savivaldybe (arba savivaldybės pavedimu – su komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriumi) ir savivaldybės (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus) parinktu atliekų tvarkytoju. Jei organizacija per vieną kalendorinį mėnesį nuo dienos, kai savivaldybė (arba savivaldybės pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius) ją informavo apie savivaldybės (arba savivaldybės pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus) šiame punkte nustatyta tvarka parinktus atliekų tvarkytojus, nepasirašo pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties ar, pasirašiusi šią sutartį, nevykdo šioje sutartyje numatyto įsipareigojimo finansuoti pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos teikimo, pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos teikimas Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka finansuojamas šio straipsnio 51 dalyje nurodytų finansavimo dokumentų lėšomis;

3) su organizacijos pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką parinktais atliekų tvarkytojais dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo. Esant daugiau kaip vienai organizacijai, visos organizacijos kartu parenka pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką šiame punkte nurodytus atliekų tvarkytojus ir su kiekvienu parinktu atliekų tvarkytoju pasirašo vieną bendrą sutartį. Šiose sutartyse turi būti numatyta apmokėjimo už komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, paruošimą naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimą tvarka, komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančių dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka. Jei organizacija, pasirašiusi šiame punkte nurodytas sutartis, nevykdo šiose sutartyse numatyto įsipareigojimo apmokėti komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo išlaidas arba iki šiame punkto nurodyto termino nesudaro šiame punkte nurodytų sutarčių (šiuo atveju tokias sutartis su įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka parinktais atliekų tvarkytojais sudaro savivaldybės (arba savivaldybių pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai), tokių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo išlaidos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka apmokamos šio straipsnio 51 dalyje nurodytų finansavimo dokumentų lėšomis;

3)4) su pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką organizacijos pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką išrinktais pakuočių atliekų surinkėjais tvarkytojais dėl nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo, vežimo, surinktų pakuočių atliekų paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo arba su pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką organizacijos išrinktais pakuočių atliekų surinkėjais dėl nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, ir pakuočių atliekų naudotojais (perdirbėjais) ir (ar) eksportuotojais dėl surinktų ir paruoštų naudoti pakuočių atliekų panaudojimo (taip, kad visų Lietuvos Respublikos savivaldybių teritorijoje būtų užtikrintas pakuočių atliekų rūšiuojamasis surinkimas, vežimas, surinktų pakuočių atliekų paruošimas naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą visose Lietuvos Respublikos savivaldybėse). Šiose sutartyse turi būti numatyta apmokėjimo už nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamąjį surinkimą, vežimą, surinktų pakuočių atliekų paruošimą naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimą tvarka, nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų sutvarkymą patvirtinančių įrodančių dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka.“

 

3. Papildyti projekto 5 straipsnį nauja 3 dalimi:

„3. Papildyti 10 straipsnį 41 dalimi:

41. Organizacija privalo šio straipsnio 4 dalies 1 punkte nurodytose bendradarbiavimo su savivaldybėmis sutartyse arba šio straipsnio 4 dalies 2 punkte nurodytose pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartyse nustatyta tvarka finansuoti komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros priežiūrą, atnaujinimą ir plėtrą.

 

4. Papildyti projekto 5 straipsnį 4 dalimi:

„4. Pakeisti 10 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Organizacija šio straipsnio 4 dalies 2 ir 3 punkte punktuose nurodytas išlaidas ir komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo sistemos infrastruktūros priežiūrą, atnaujinimą ir plėtrą turi finansuoti proporcingai jos dalyvių ir organizuoti pakuočių atliekų tvarkymą sutartiniais pagrindais pavedusių gamintojų ir importuotojų užimamai rinkos daliai, kuri Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka apskaičiuojama pagal šių gamintojų ir importuotojų bei dalyvių deklaruotą ataskaitiniu laikotarpiu Lietuvos Respublikos vidaus rinkai tiektiems gaminiams supakuoti panaudotų pakuočių kiekį.

 

5. Papildyti projekto 5 straipsnį 5 dalimi:

„5. Papildyti 10 straipsnį 51 dalimi:

51. Organizacija privalo Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ir terminais licencijas išduodančiai institucijai pateikti banko garantiją ar laidavimo draudimo sutartį, įrodančią, kad bus finansuojamas komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų tvarkymas, sumai, lygiai ¼ komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamajam surinkimui, vežimui, paruošimui naudoti ir naudojimui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo užduočių vykdymui lėšų skirtos sumos, nurodytos organizacijos metinėje ataskaitoje apie praėjusių ataskaitinių metų atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plano vykdymą ir atliekų tvarkymo finansavimo schemoje ir visuomenės švietimo bei informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytų priemonių įgyvendinimą. Tokių dokumentų sudarymo, pateikimo ir jų reikalavimų vykdymo tvarką, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

6. Buvusias projekto 5 straipsnio 2, 3 dalis atitinkamai laikyti projekto 5 straipsnio 6, 7 dalimis.

4.

8

 

 

Siūloma nustatyti pakankamą terminą subjektams prisitaikyti prie naujų reikalavimų.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti projekto 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šio įstatymo 4 straipsnis, 5 straipsnio 1 ir 3 dalys 7 dalis bei 6 straipsnis įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

2. Įstatymo Šio įstatymo 4 straipsnis, 5 straipsnio 2 dalis 1-6 dalys įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.

3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministras ir jo įgaliota institucija, atsižvelgdami į šio straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas, priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

4. Užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorius auditorių dokumentus, išvardintus šio įstatymo 6 straipsnyje nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 112 straipsnio 11 dalyje, pirmą kartą savo interneto svetainėje paskelbia teikdamas 2022 metų duomenis.

5. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytos bendradarbiavimo sutartys su savivaldybėmis ir pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis iki 2022 m. kovo 1 d. turi būti pakeistos ar sudarytos naujos, kad šios sutartys atitiktų šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 1 punkto nuostatas.

6. Gamintojų ir importuotojų organizacijos, kurioms pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijos išduotos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, turi:

1) iki 2022 m. gegužės 1 d. aplinkos ministro nustatyta tvarka parinkti atliekų tvarkytojus, kurie apdoros, paruoš naudoti ir naudos savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktas pakuočių atliekas;

2) iki 2022 m. liepos 1 d. licencijas išduodančiai institucijai pateikti šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 51 dalyje nurodytus dokumentus, įrodančius, kad bus finansuojamas komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų tvarkymas, sumai, lygiai ¼ komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamajam surinkimui, vežimui, paruošimui naudoti ir naudojimui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo užduočių vykdymui skirtos lėšų sumos, kuri nurodyta šių organizacijų metinėje ataskaitoje apie 2021 metų atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plano vykdymą ir atliekų tvarkymo finansavimo schemoje ir visuomenės švietimo ir informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytų priemonių įgyvendinimą.

3) iki 2022 m. birželio 1 d. raštu informuoti savivaldybių administracijas, kur savivaldybių (arba jų pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių) parinkti atliekų tvarkytojai turės vežti savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktas pakuočių atliekas;

4) iki 2022 m. lapkričio 1 d. licencijas išduodančiai institucijai pateikti šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyto Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje nustatyto reikalavimo atitiktį patvirtinančius dokumentus.

7. Savivaldybės (arba jų pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai) iki 2022 m. spalio 1 d. įstatymų nustatyta tvarka turi paskelbti viešųjų pirkimų konkursus parinkti atliekų tvarkytojams, kurie teiks komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą. Savivaldybėms (arba jų pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriams) iki nurodyto termino nepaskelbus viešųjų pirkimų konkursų šioje dalyje nurodytiems atliekų tvarkytojams parinkti, jos tampa atsakingomis už komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos finansavimą, kol nebus paskelbti šioje dalyje nurodyti konkursai.

8. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytos terminuotos pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo sutartys su savivaldybėmis (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriais), pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis ir atliekų tvarkytojais, kuriuos savivaldybės (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai), bendradarbiaudamos su pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis, parinko viešojo konkurso, organizuoto Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka, būdu, galioja iki šiose sutartyse numatyto sutarties galiojimo termino pabaigos.

 

 

 

Teikia:

Seimo nariai                                                                                        Simonas Gentvilas                                                                                                                          Aistė Gedvilienė

Dalia Asanavičiūtė