1.
|
1
(2)
|
|
|
Argumentai:
Pasiūlymo tikslas – užtikrinti kokybiškos ir visuotinai
prieinamos antrinių žaliavų rūšiavimo paslaugos teikimą gyventojams, stabilų
šios paslaugos finansavimą, stiprinti atsakomybę ir reikalavimus gamintojų ir
importuotojų organizacijoms.
Siūloma numatyti, kad savivaldybės (ar jų pavedimu komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriai) parenka atliekų tvarkytojus, kurie teiks
pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą, vadovaujantis
įstatymais ir aplinkos ministro nustatytais būtinaisiais reikalavimais tokios
paslaugos teikimui, o gamintojų ir importuotojų organizacijos finansuoja
tokios paslaugos teikimą atitinkamai patikslinant įstatymo 2 straipsnio 14
dalyje nustatytą sąvoką „pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo sutartis“. Taip
pat pagal Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pateiktas pastabas siūloma patikslinti
projekte pateiktas sąvokas „Gamintojų ir importuotojų
organizacijų ar užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių
veiklos atitiktis“ ir „Gamintojų ir importuotojų organizacijų ar užstato už
vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos patikrinimo techninė
užduotis“.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti
projekto 1 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Papildyti 2 straipsnį 41 dalimi:
„41. Gamintojų ir importuotojų
organizacijų ir (ar) užstato už vienkartines pakuotes sistemos
administratorių veiklos atitiktis – gamintojų
ir importuotojų organizacijų ir (ar) užstato už vienkartines
pakuotes sistemos administratorių veiklos atitiktis ir šių
subjektų ataskaitinio laikotarpio veiklos dokumentams dokumentų,
nurodytiems nurodytų Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo
įstatymo 3426 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir šio
Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų įstatymo 112 straipsnio
9 dalyje, atitikimas.“
2. Pakeisti
projekto 1 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Papildyti 2 straipsnį 42 dalimi:
„42. Gamintojų ir importuotojų
organizacijų ir (ar) užstato už vienkartines pakuotes sistemos
administratorių veiklos patikrinimo techninė užduotis (toliau – veiklos
patikrinimo techninė užduotis) – dokumentas, kuriame nurodyti
nurodomi konkretūs Tarptautinės buhalterių federacijos Tarptautinių
audito ir užtikrinimo standartų valdybos parengti ir patvirtinti
tarptautiniai užtikrinimo užduočių, peržiūros užduočių, susijusių paslaugų
standartai ir praktiniai nurodymai arba tarptautiniai audito standartai,
kuriais vadovaujamasi atliekant vadovaujantis turi būti
atliekamas gamintojų ir importuotojų organizacijų ir (ar)
užstato už vienkartines pakuotes sistemos administratorių veiklos
atitikties patikrinimą patikrinimas, taip pat šio
patikrinimo reikalavimai ir (ar) mastas apimtis.“
3. Papildyti
projekto 1 straipsnį nauja 15 dalimi:
„15. Pakeisti 2 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip:
„14. Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir
finansavimo sutartis – trišalė daugiašalė sutartis
tarp savivaldybės (arba tarp savivaldybės pavedimu – (kelių
savivaldybių) įsteigto juridinio asmens, kuriam pavesta administruoti
komunalinių atliekų tvarkymo sistemą komunalinių
atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus), jos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atrinkto ir gamintojų ir importuotojų organizacijos, ir atliekų tvarkytojo ir gamintojų ir
importuotojų organizacijų dėl pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje ir,
vežimo paslaugos teikimo ir šios paslaugos finansavimo, perdirbimo,
naudojimo. Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo sutartyje turi
būti nurodyta: sutarties sudarymo, įsigaliojimo ir nutraukimo tvarka;
infrastruktūros plėtros ir naudojimo sąlygos; paslaugų teikimo tvarka ir
sąlygos; kainos nustatymo tvarka; atsiskaitymo tvarka; šalių teisės, pareigos
ir atsakomybė už įsipareigojimų nevykdymą; pretenzijų pateikimo, nagrinėjimo
ir ginčų sprendimo tvarka; sutarties galiojimo terminas, jos keitimo ar
nutraukimo sąlygos ir tvarka. Pavyzdinę sutarties formą tvirtina Vyriausybė
arba jos įgaliota institucija.“
4. Projekto 1
straipsnio 15 dalį atitinkamai
laikyti 16 dalimi.
|
2.
|
4
(7)
|
|
|
Siūloma patikslinti, kad pareiga dalyvauti organizuojant pakuočių atliekų
tvarkymą savivaldybių organizuojamose komunalinių
atliekų tvarkymo sistemose taikoma tiems gamintojams ir importuotojams, kurie
supakuotus gaminius tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai juos
perleisdami kitiems asmenims Lietuvos Respublikos teritorijoje.
Pasiūlymas:
„Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Gamintojų ir importuotojų pareigos:
1) registruotis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos
nustatyta tvarka;
2) organizuoti
rūšiuojamąjį surinkimą, vežimą, paruošimą naudoti, įskaitant pradinį
apdorojimą, naudojimą visų pakuočių atliekų, kurios susidarė naudojant
gamintojų ir importuotojų tiektus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai
supakuotus gaminius, ir (ar), jeigu Lietuvos Respublikos vidaus
rinkai tiekia supakuotus gaminius juos perleisdami kitiems asmenims Lietuvos
Respublikos teritorijoje, dalyvauti organizuojant tokių pakuočių atliekų
tvarkymą savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose,
ir, jeigu tiekia Lietuvos Respublikos vidaus rinkai gaminius, už kurių
vienkartinę pakuotę pagal šio įstatymo 11 straipsnio 2 dalį nustatytas
užstatas, dalyvauti užstato už vienkartines pakuotes sistemoje, ir (ar) jeigu tiekia Lietuvos Respublikos vidaus
rinkai gaminius, už kurių daugkartines pakuotes pagal šio įstatymo
11 straipsnio 1 dalį nustatytas užstatas, dalyvauti užstato už daugkartines
pakuotes sistemoje;
3) aplinkos ministro nustatyta tvarka šviesti ir informuoti
visuomenę pakuočių atliekų prevencijos ir tvarkymo klausimais:
apie netinkamo pakuočių atliekų tvarkymo žalą aplinkai ir žmonių sveikatai,
pakuočių pakartotinio naudojimo, paruošimo pakartotinai naudoti ir
kitas atliekų tvarkymo galimybes, šiukšlinimo prevenciją ir pan.;
4) apmokėti šios
dalies 2 punkte nurodyto pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo
naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, ir naudojimo išlaidas,
ir (ar), jeigu tiekia Lietuvos
Respublikos vidaus rinkai gaminius, už kurių vienkartinę pakuotę pagal šio
įstatymo 11 straipsnio 2 dalį nustatytas užstatas, dalyvavimo užstato už vienkartines pakuotes sistemoje išlaidas,
susijusias su užstato sistemoje surenkamų vienkartinių pakuočių atliekų
sutvarkymu ir užstato už vienkartines pakuotes sistemos administravimu, ir (ar) dalyvavimo užstato už daugkartines
pakuotes sistemoje išlaidas, susijusias daugkartinių pakuočių surinkimu
užstato sistemoje, taip pat šios dalies
3 punkte nurodyto visuomenės švietimo ir informavimo organizavimo
ir vykdymo išlaidas;
5) tvarkyti pakuočių apskaitą ir teikti apskaitos ataskaitas Vyriausybės
ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.“
|
3.
|
5
(10)
|
|
|
Siūloma numatyti, kad savivaldybės (ar jų pavedimu komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriai) parenka atliekų tvarkytojus, kurie teiks
pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą, vadovaujantis
įstatymais ir aplinkos ministro nustatytais būtinaisiais reikalavimais tokios
paslaugos teikimui, o gamintojų ir importuotojų organizacijos finansuoja
tokios paslaugos teikimą. Siekiant didinti pačių gamintojų ir importuotojų
atsakomybę už sprendimus, kaip kolektyviai vykdomos jiems įstatyme nustatytos
pareigos, ir užtikrinti stabilų pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir
vežimo paslaugos teikimo finansavimą, siūloma nustatyti griežtesnius
reikalavimus gamintojų ir importuotojų organizacijoms.
Pasiūlymas:
1. Papildyti
projekto 5 straipsnį nauja 1 dalimi:
„1. Pakeisti 10
straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
3. Pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencija gali būti išduodama
tik tai organizacijai, kuriai organizuoti pakuočių atliekų tvarkymą kaip jos
dalyviai ar sutartiniais pagrindais pavedė ne mažiau kaip 10 procentų
visų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai tiekiamų vienkartinių pakuočių
tiekiantys gamintojai ir importuotojai. Organizacija, gavusi licenciją ir
sudariusi visas šio straipsnio 4 dalies 1 ir 2 punktuose numatytas sutartis,
gamintojų ir importuotojų pareigas, nurodytas šio įstatymo 7 straipsnio 1
dalies 2, 3 ir 4 punktuose, gali pradėti vykdyti nuo kalendorinių metų
sausio 1 dienos.“
2. Buvusią
projekto 5 straipsnį 1 dalį laikyti atitinkamai 2 dalimi ir ją išdėstyti
taip:
„2. Pakeisti 10 straipsnio
4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Siekdama
įvykdyti šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 2 punkte gamintojams ir
importuotojams nustatytą pareigą, organizacija privalo sudaryti šias sutartis:
1) bendradarbiavimo sutartis
su visomis savivaldybėmis (arba savivaldybių įsteigtais juridiniais
asmenimis, kuriems pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo
sistemą) dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų
rūšiuojamojo surinkimo sistemos infrastruktūros priežiūros, atnaujinimo ir
plėtros finansavimo (jeigu planuojama aplinkos ministro nustatytus
būtinuosius reikalavimus, nurodytus šios dalies 2 punkte, viršijanti
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo
surinkimo sistemos infrastruktūros plėtra) ir bendradarbiavimo šviečiant
ir informuojant gyventojus pakuočių atliekų tvarkymo klausimais
organizuojant komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų
rūšiuojamąjį surinkimą, vežimą ir paruošimą naudoti. Šiose sutartyse turi
būti numatyta bendradarbiavimo eksploatuojant komunalinių atliekų sraute
susidarančių pakuočių atliekų surinkimo sistemą, šviečiant ir
informuojant gyventojus pakuočių atliekų tvarkymo klausimais sąlygos,
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo
sistemos infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros finansavimo tvarka,
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkėjų
parinkimo tvarka;
2) ne
vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų I ketvirčio pabaigos savivaldybėms (arba savivaldybių pavedimu – komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriams) Lietuvos Respublikos
įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka pagal būtinuosius reikalavimus,
taikomus pakuočių atliekų, susidarančių
komunalinių atliekų sraute,
rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugos
teikimui (toliau – būtinieji
reikalavimai paslaugos teikimui) parinkus atliekų tvarkytojus, kurie teiks komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo šios dalies 3
punkte nurodytiems atliekų tvarkytojams paslaugą (toliau – pakuočių atliekų
rūšiuojamojo surinkimo paslauga), pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartis
su visomis tokius atliekų tvarkytojus parinkusiomis savivaldybėmis
(arba savivaldybių pavedimu – įsteigtais juridiniais asmenimis,
kuriems pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemą su
komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriais) ir pagal šios
dalies 1 punkte nurodytose sutartyse nustatytą tvarką jų
parinktais atliekų tvarkytojais surinkėjais dėl komunalinių atliekų
sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo, vežimo,
paruošimo naudoti ir naudojimo. Būtinuosius reikalavimus paslaugos teikimui ir būtinuosius reikalavimus pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir
finansavimo sutarties sąlygoms, įskaitant reikalavimus rūšiuojamojo
surinkimo priemonių tipui, dydžiui, išdėstymo
tankiui, žymėjimui, šių priemonių ištuštinimo dažniui, surinkimo priemonėmis surinktų atliekų (pakuočių ir kitų atliekų)
tvarkymo išlaidų apmokėjimo tvarkai, administravimo išlaidų, susijusių su atliekų tvarkytojų teikiamos pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos kokybės priežiūros ir kontrolės
vykdymu, apmokėjimo tvarkai, tvirtina aplinkos ministras. Šiose sutartyse turi
būti numatyta komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų
rūšiuojamojo surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, naudojimo finansavimo
(išlaidų apmokėjimo) tvarka, pakuočių atliekų sutvarkymą patvirtinančių
dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės
tvarka. Esant daugiau nei kaip vienai
organizacijai, šiame punkte nurodytos sutartys pasirašomos vienodomis
sąlygomis visos organizacijos pasirašo vieną bendrą pakuočių atliekų
tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutartį su savivaldybe (arba
savivaldybės pavedimu – su komunalinių atliekų tvarkymo sistemos
administratoriumi) ir savivaldybės (arba komunalinių atliekų tvarkymo
sistemos administratoriaus) parinktu atliekų tvarkytoju. Jei
organizacija per vieną kalendorinį mėnesį nuo dienos, kai savivaldybė (arba savivaldybės pavedimu – komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratorius) ją informavo apie savivaldybės (arba savivaldybės pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo
sistemos administratoriaus) šiame punkte nustatyta tvarka parinktus atliekų tvarkytojus,
nepasirašo pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo ir finansavimo sutarties
ar, pasirašiusi šią sutartį, nevykdo šioje sutartyje numatyto įsipareigojimo
finansuoti pakuočių atliekų
rūšiuojamojo surinkimo paslaugos teikimo, pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo paslaugos teikimas Vyriausybės ar jos
įgaliotos institucijos nustatyta tvarka finansuojamas
šio straipsnio 51 dalyje nurodytų finansavimo dokumentų
lėšomis;
3) su
organizacijos pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką parinktais atliekų
tvarkytojais dėl komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų,
rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių
atliekų tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant
pradinį apdorojimą, naudojimo. Esant daugiau kaip vienai
organizacijai, visos organizacijos kartu parenka pagal aplinkos
ministro nustatytą tvarką šiame punkte nurodytus atliekų tvarkytojus ir su
kiekvienu parinktu atliekų tvarkytoju pasirašo vieną bendrą sutartį. Šiose
sutartyse turi būti numatyta apmokėjimo už komunalinių atliekų sraute
susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų
savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose,
paruošimą naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimą tvarka,
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų sutvarkymą įrodančių
dokumentų pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės
tvarka. Jei organizacija, pasirašiusi šiame punkte nurodytas sutartis,
nevykdo šiose sutartyse numatyto įsipareigojimo apmokėti komunalinių atliekų
sraute susidarančių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktų
savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose,
paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimo išlaidas arba iki
šiame punkto nurodyto termino nesudaro šiame punkte nurodytų sutarčių (šiuo
atveju tokias sutartis su įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka
parinktais atliekų tvarkytojais sudaro savivaldybės (arba savivaldybių pavedimu – komunalinių atliekų
tvarkymo sistemos administratoriai), tokių pakuočių atliekų, rūšiuojamojo
surinkimo būdu surinktų savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų
tvarkymo sistemose, paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą,
naudojimo išlaidos Vyriausybės ar jos įgaliotos
institucijos nustatyta tvarka apmokamos šio
straipsnio 51 dalyje nurodytų finansavimo dokumentų lėšomis;
3)4) su pagal aplinkos ministro nustatytą
tvarką organizacijos pagal aplinkos ministro nustatytą tvarką
išrinktais pakuočių atliekų surinkėjais tvarkytojais dėl
nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo
surinkimo, vežimo, surinktų pakuočių atliekų paruošimo naudoti, įskaitant
pradinį apdorojimą, naudojimo arba su pagal aplinkos ministro nustatytą
tvarką organizacijos išrinktais pakuočių atliekų surinkėjais dėl
nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo, vežimo,
paruošimo naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą, ir pakuočių atliekų
naudotojais (perdirbėjais) ir (ar) eksportuotojais dėl surinktų ir paruoštų
naudoti pakuočių atliekų panaudojimo (taip, kad visų Lietuvos
Respublikos savivaldybių teritorijoje būtų užtikrintas pakuočių atliekų
rūšiuojamasis surinkimas, vežimas, surinktų pakuočių atliekų paruošimas
naudoti, įskaitant pradinį apdorojimą visose Lietuvos Respublikos
savivaldybėse). Šiose sutartyse turi būti numatyta apmokėjimo už
nekomunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamąjį
surinkimą, vežimą, surinktų pakuočių atliekų paruošimą naudoti,
įskaitant pradinį apdorojimą, naudojimą tvarka, nekomunalinių atliekų sraute
susidarančių pakuočių atliekų sutvarkymą patvirtinančių įrodančių dokumentų
pateikimo tvarka ir sutartinių įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka.“
3. Papildyti
projekto 5 straipsnį nauja 3 dalimi:
„3. Papildyti 10 straipsnį 41 dalimi:
„41.
Organizacija privalo šio straipsnio 4 dalies 1
punkte nurodytose bendradarbiavimo su savivaldybėmis sutartyse arba šio
straipsnio 4 dalies 2 punkte nurodytose pakuočių atliekų tvarkymo
organizavimo ir finansavimo sutartyse nustatyta
tvarka finansuoti komunalinių
atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo sistemos
infrastruktūros priežiūrą, atnaujinimą ir plėtrą.“
4. Papildyti
projekto 5 straipsnį 4 dalimi:
„4. Pakeisti 10 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Organizacija šio straipsnio 4 dalies
2 ir 3 punkte punktuose nurodytas išlaidas ir
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų surinkimo sistemos
infrastruktūros priežiūrą, atnaujinimą ir plėtrą turi
finansuoti proporcingai jos dalyvių ir organizuoti pakuočių atliekų tvarkymą
sutartiniais pagrindais pavedusių gamintojų ir importuotojų užimamai rinkos
daliai, kuri Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka
apskaičiuojama pagal šių gamintojų ir importuotojų bei dalyvių
deklaruotą ataskaitiniu laikotarpiu Lietuvos Respublikos vidaus rinkai
tiektiems gaminiams supakuoti panaudotų pakuočių kiekį.“
5. Papildyti
projekto 5 straipsnį 5 dalimi:
„5. Papildyti 10 straipsnį 51 dalimi:
„51.
Organizacija privalo Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta
tvarka ir terminais licencijas išduodančiai institucijai pateikti banko garantiją ar laidavimo draudimo sutartį,
įrodančią, kad bus finansuojamas komunalinių atliekų sraute susidarančių
pakuočių atliekų tvarkymas, sumai, lygiai ¼ komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų
rūšiuojamajam surinkimui, vežimui, paruošimui naudoti ir naudojimui bei
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo užduočių
vykdymui lėšų skirtos sumos,
nurodytos organizacijos metinėje
ataskaitoje apie praėjusių
ataskaitinių metų atliekų tvarkymo veiklos organizavimo plano vykdymą ir atliekų tvarkymo
finansavimo schemoje ir visuomenės švietimo bei informavimo atliekų tvarkymo
klausimais programoje numatytų priemonių įgyvendinimą. Tokių dokumentų sudarymo, pateikimo ir jų
reikalavimų vykdymo tvarką, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo,
naudojimo ir grąžinimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.“
6. Buvusias
projekto 5 straipsnio 2, 3 dalis atitinkamai laikyti projekto 5 straipsnio 6,
7 dalimis.
|
4.
|
8
|
|
|
Siūloma nustatyti pakankamą terminą subjektams prisitaikyti prie naujų
reikalavimų.
Pasiūlymas:
Patikslinti projekto 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir
taikymas
1. Šio įstatymo 4 straipsnis, 5 straipsnio 1 ir 3
dalys 7 dalis bei 6 straipsnis įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.
2. Įstatymo Šio įstatymo 4 straipsnis, 5
straipsnio 2 dalis 1-6 dalys įsigalioja 2022
m. sausio 1 d.
3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministras ir jo įgaliota
institucija, atsižvelgdami į šio straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas, priima
šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
4. Užstato už vienkartines pakuotes sistemos
administratorius auditorių dokumentus, išvardintus šio įstatymo 6
straipsnyje nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių
ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 112 straipsnio 11
dalyje, pirmą kartą savo interneto svetainėje paskelbia teikdamas 2022 metų
duomenis.
5. Iki šio
įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytos bendradarbiavimo sutartys su
savivaldybėmis ir pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją
turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis iki 2022 m. kovo 1 d.
turi būti pakeistos ar sudarytos naujos, kad šios sutartys atitiktų šio
įstatymo 5 straipsnyje
nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų
tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 1 punkto nuostatas.
6. Gamintojų ir importuotojų organizacijos, kurioms
pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijos išduotos iki šio įstatymo
įsigaliojimo dienos, turi:
1) iki 2022 m. gegužės 1 d. aplinkos ministro nustatyta
tvarka parinkti atliekų tvarkytojus, kurie apdoros, paruoš naudoti ir naudos savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo
sistemose rūšiuojamojo surinkimo būdu surinktas pakuočių atliekas;
2) iki 2022 m. liepos 1 d. licencijas išduodančiai
institucijai pateikti šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyto Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10
straipsnio 51 dalyje nurodytus dokumentus, įrodančius, kad bus finansuojamas komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų tvarkymas, sumai, lygiai ¼ komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų
rūšiuojamajam surinkimui, vežimui, paruošimui naudoti ir naudojimui bei
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo užduočių
vykdymui skirtos lėšų sumos,
kuri nurodyta šių organizacijų metinėje ataskaitoje apie 2021 metų atliekų tvarkymo veiklos organizavimo
plano vykdymą ir atliekų tvarkymo finansavimo schemoje ir visuomenės švietimo
ir informavimo atliekų tvarkymo klausimais programoje numatytų priemonių
įgyvendinimą.
3) iki 2022 m.
birželio 1 d. raštu informuoti savivaldybių administracijas, kur savivaldybių
(arba jų pavedimu –
komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių) parinkti atliekų tvarkytojai turės vežti savivaldybių
organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose rūšiuojamojo surinkimo
būdu surinktas pakuočių atliekas;
4) iki 2022 m.
lapkričio 1 d. licencijas
išduodančiai institucijai pateikti šio įstatymo 5 straipsnyje nurodyto Pakuočių ir
pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje nustatyto reikalavimo
atitiktį patvirtinančius dokumentus.
7. Savivaldybės (arba jų pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo
sistemos administratoriai) iki 2022 m. spalio 1
d. įstatymų nustatyta tvarka turi paskelbti viešųjų pirkimų konkursus
parinkti atliekų tvarkytojams, kurie teiks komunalinių atliekų sraute
susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo paslaugą.
Savivaldybėms (arba jų
pavedimu – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriams) iki nurodyto termino nepaskelbus viešųjų pirkimų konkursų šioje
dalyje nurodytiems atliekų tvarkytojams parinkti, jos tampa atsakingomis už
komunalinių atliekų sraute susidarančių pakuočių atliekų rūšiuojamojo
surinkimo ir vežimo paslaugos finansavimą, kol nebus paskelbti šioje dalyje
nurodyti konkursai.
8. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos sudarytos
terminuotos pakuočių atliekų tvarkymo
organizavimo sutartys su savivaldybėmis (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos
administratoriais), pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją
turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis ir atliekų tvarkytojais, kuriuos savivaldybės (arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos
administratoriai), bendradarbiaudamos su pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją
turinčiomis gamintojų ir importuotojų organizacijomis, parinko viešojo konkurso, organizuoto Lietuvos Respublikos viešųjų
pirkimų įstatymo nustatyta tvarka, būdu, galioja iki šiose sutartyse numatyto sutarties galiojimo termino
pabaigos.“
|