PASIŪLYMAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

Nr. XIIIP-3491(2)

 

                                                                                                                                                                                                                                             2019-11-04

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

2

5

 

Argumentai:

Įvertinus Konstitucinio Teismo 2019 m. balandžio 16 d. nutartyje įvardintą reikalavimą pašalinti su Miškų įstatyme nurodytu valstybinių miškų valdymo modeliu susijusias teisinio reguliavimo spragas ir neapibrėžtumus ir tuo tikslu siekiant Miškų įstatyme aiškiai įvardinti valstybinių miškų valdymo modelį, įskaitant ir esminius šio modelio struktūros elementus, kartu siekiant įtvirtinti šių esminių elementų įstatyminę apsaugą, kuri reikalinga subalansuotam socialinių, aplinkosauginių ir ekonominių darnaus miškų ūkio aspektų įgyvendinimui, siūloma Miškų įstatyme aiškiai įvardinti pagrindinius miškų urėdijos teritorinius struktūrinius vienetus – filialus ir girininkijas. Tokiu būdu būtų užtikrintas tradicinės teritoriniu pagrindu paremtos miškų ūkio valdymo sistemos tęstinumas ir deramas dėmesys miškininkystės bei gamtosaugos priemonių tinkamam vykdymui tolygiai kiekviename, net mažiausiame valstybinių miškų urėdijai patikėtame valstybinės reikšmės miškų plote.

Tuo tikslu siūloma Miškų įstatyme papildomai apibrėžti smulkiausią, tačiau ypač svarbų miškų urėdijos teritorinį padalinį – girininkiją.

 

Pasiūlymas:

1. Papildyti  2 straipsnį nauja 5 dalimi ir ją išdėstyti taip:

5. Girininkijamiškų urėdijos filialo teritorinis padalinys.“

2. Buvusias 2 straipsnio 5-32 dalis laikyti atitinkamai 6-33 dalimis.

 

2.

2

21

 

Argumentai:

Siekiant nustatyti aiškų ir efektyvų valstybinių miškų valdymą, siūlytina Miškų įstatyme aiškiai įtvirtinti miškų urėdijos struktūrą, kad miškų urėdija turi teritorinius struktūrinius padalinius filialus, kurie vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą jų teritorijoje esančiuose miškų urėdijai patikėjimo teise perduotuose miškuose. Miškų urėdijos filialai, remiantis Civiliniu kodeksu, būtų registruoti Juridinių asmenų registre ir turėtų savo nuostatus su juose numatyta filialo buveine, filialo valdymo organu su nustatyta jo kompetencija bei būtų nustatyti filialo tikslai ir funkcijos. Miškų įstatyme taip pat siūloma įtvirtinti, kad miškų urėdijos filialai turi teritorinius padalinius girininkijas, kurios atliktų Miškų įstatyme numatytas miško auginimo ir jo priežiūros funkcijas.

Siūlomas reguliavimas nesugriautų esamos valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos organizacinės struktūros, tačiau suteiktų daugiau teisinio aiškumo teritoriniams padaliniams ir užtikrintų, kad miškų urėdija išliks dalinai decentralizuota bei būtent girininkijų pagrindu būtų vykdoma nuosekli miškų ūkio veikla valstybiniuose miškuose.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnio  21 dalį ir ją išdėstyti taip:

“21. Miškų urėdija – valstybės įmonė, patikėjimo teise valdanti, naudojanti valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą įmonės įstatuose numatytą veiklą. Miškų urėdija turi teritorinius struktūrinius padalinius – filialus. Miškų urėdijos filialai turi teritorinius padalinius – girininkijas.

 

3.

7

1

 

Argumentai:

Įvertinus Konstitucinio Teismo 2019 m. balandžio 16 d. nutartyje įvardintą reikalavimą pašalinti su Miškų įstatyme nurodytu valstybinių miškų valdymo modeliu susijusias teisinio reguliavimo spragas ir neapibrėžtumus ir tuo tikslu siekiant Miškų įstatyme aiškiai įvardinti valstybinių miškų valdymo modelį, įskaitant ir esminius šio modelio struktūros elementus, kartu siekiant įtvirtinti šių esminių elementų įstatyminę apsaugą, kuri reikalinga subalansuotam socialinių, aplinkosauginių ir ekonominių darnaus miškų ūkio aspektų įgyvendinimui, siūloma Miškų įstatyme aiškiai įvardinti pagrindinius miškų urėdijos teritorinius struktūrinius vienetus – filialus ir girininkijas. Tokiu būdu būtų užtikrintas tradicinės teritoriniu pagrindu paremtos miškų ūkio valdymo sistemos tęstinumas ir deramas dėmesys miškininkystės bei gamtosaugos priemonių tinkamam vykdymui tolygiai kiekviename, net mažiausiame valstybinių miškų urėdijai patikėtame valstybinės reikšmės miškų plote.

Miškų urėdijos filialai, remiantis Civiliniu kodeksu, būtų registruoti Juridinių asmenų registre ir turėtų savo nuostatus su juose numatyta filialo buveine, filialo valdymo organu su nustatyta jo kompetencija bei būtų nustatyti filialo tikslai ir funkcijos. Miškų urėdijos filialai turėtų teritorinius padalinius – girininkijas, kurios atliktų Miškų įstatyme numatytas miško auginimo ir jo priežiūros, taip pat gamtosaugos miškuose funkcijas.

Siūlomas reguliavimas nesugriautų esamos valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos organizacinės struktūros, tačiau suteiktų daugiau teisinio aiškumo teritoriniams padaliniams ir užtikrintų, kad miškų urėdija išliks dalinai decentralizuota.

Aiškus miškų urėdijos teisinio statuso (valstybės įmonė veikianti pagal Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą) įvardinimas pačiame įstatyme ne tik atitiktų minėtą Konstitucinio Teismo nutarties reikalavimą, tačiau kartu suteiktų įstatyminę apsaugą šiam geriausiai urėdijos funkcijų, ypač gamtosauginių ir socialinių, vykdymui tinkamam įmonės statusui, kartu neleistų pagrindinės įmonės krypties nukreipti vien komercinių paslaugų teikimo ir vien pelno siekimo linkme (pvz., tai grėstų įstatyme palikus galimybę valstybės valdomos įmonės teisinį statusą nustatyti Vyriausybei ir pastarajai nustačius akcinės bendrovės ar uždaros akcinės bendrovės teisinį statusą).

Be to, siūlomos struktūros įgyvendinimui nereikėtų dar vienos pertvarkos, kuri paliestų tiesiogiai dirbančiuosius, tokiu būdu būtų išvengta darbuotojų atleidimų ir užtikrintas darbų bei funkcijų tęstinumas, kartu padidinant įmonės veiklos stabilumą ir darbuotojų ateities užtikrintumą bei sudarant deramas teisines prielaidas nuosekliai tęsti valstybinių miškų valdymo optimizavimą konsoliduotos vienos įmonės – miškų urėdijos viduje.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdija veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose,. Miškų urėdija turi teritorinius struktūrinius padalinius – filialus, kurie vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą jiems priskirtuose miškų urėdijos patikėjimo teise valdomuose miškuose ir vykdo kitą filialo nuostatuose numatytą veiklą. Miškų urėdijos filialai turi teritorinius padalinius – girininkijas, kurios skirtos miško atkūrimo ir įveisimo, medynų ugdymo, miško sanitarinės, priešgaisrinės ir pažaidų apsaugos, gamtosauginių priemonių miškuose įgyvendinimo ir kitoms miškų urėdijos filialų nuostatuose numatytoms funkcijoms atlikti. Miškų urėdija gali turėti ir kitus struktūrinius padalinius šiame įstatyme ir miškų urėdijos įstatuose nustatytoms funkcijoms atlikti. Miškų urėdija Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.“

 

 

 

Teikia

Seimo narė                                                                                                                             Virginija Vingrienė