LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Švietimo ir mokslo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS EDUKOLOGIJOS UNIVERSITETO IR ALEKSANDRO STULGINSKIO UNIVERSITETO REORGANIZAVIMO PRIJUNGIMO PRIE LIETUVOS VYTAUTO DIDŽIOJO UNIVERSITETO BŪDU IR VYTAUTO DIDŽIOJO UNIVERSITETO STATUTO PATVIRTINIMO“ PROJEKTO NR. XIIIP-1802(2)
2018-05-31 Nr. 106-P-28
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša, Komiteto nariai: Mantas Adomėnas, Arūnas Gumuliauskas, Dainius Kepenis, Aušra Papirtienė, Edmundas Pupinis, Kęstutis Smirnovas, Levutė Staniuvienė, Dovilė Šakalienė; Komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas, patarėjos Aistė Kairienė, Rūta Norkienė, Justina Paukštė, padėjėjos Janina Antanavičienė, Lina Giriūnienė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
2 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Siekiant nutarimo projekto nuostatų sistemiškumo ir aiškumo, siūlytina nutarimo projekto 2 straipsnio 1 ir 2 punktais atskirai patvirtinti Lietuvos edukologijos universiteto ir Aleksandro Stulginskio universiteto reorganizavimo prijungimo prie Vytauto Didžiojo universiteto būdu sąlygas ir Vytauto Didžiojo universiteto statutą. Tuo tarpu Seimo pritarimas Lietuvos edukologijos universiteto ir Aleksandro Stulginskio universiteto reorganizavimo prijungimo prie Vytauto Didžiojo universiteto būdu planui turi būti dėstomas atskirame straipsnyje.
|
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
2. Nėra aiškus projekto 2 straipsnio 2 dalyje nurodyto Seimo pritarimo Lietuvos edukologijos universiteto ir Aleksandro Stulginskio universiteto reorganizavimo prijungimo prie Vytauto Didžiojo universiteto būdu planui tikslas bei teisinės pasekmės. Atkreiptinas dėmesys, kad pats Seimo pritarimas ar nepritarimas pateiktam planui, kaip neprivalomam reorganizavimo procedūros dokumentui, jokių realių teisinių pasekmių nesukels, nes reorganizavimas bus vykdomas pagal Seimo patvirtintas reorganizavimo sąlygas. Tuo labiau neaiškus nepritarimo plano V skyriui išskyrimas, kas savo ruožtu išreiškia tik deklaratyvią Seimo poziciją tam tikrais reorganizavimo plane numatytais klausimais. |
Nepritarti |
Argumentai: V skyriuje yra nustatyta pagrindiniai jungimosi darbai , etapai ir svarbios datos, be to yra sudėliotos lėšos kurios reikalingos šiems etapams vykdyti. O tai jau yra Vyriausybės kompetencija.
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
3. Projektu tvirtinamų Lietuvos edukologijos universiteto ir Aleksandro Stulginskio universiteto reorganizavimo prijungimo būdu prie Vytauto Didžiojo universiteto sąlygų (toliau - Reorganizavimo sąlygos) 1 punkte vietoj žodžių „universiteto sąlygos“ įrašytini žodžiai „universiteto sąlygomis“. |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
4. Reorganizavimo sąlygų 8 punkte turi būti patikslintas naujo Vytauto Didžiojo universiteto akademinio padalinio pavadiniams, nes šiame punkte naudojami du skirtingi pavadinimai - „Švietimo akademija“ bei „Edukologijos akademija“.
|
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
5. Tikslintina Reorganizavimo sąlygų 13 punkte nurodyta data iki kurios Lietuvos edukologijos universiteto studijų programos perregistruojamos į Vytauto Didžiojo universiteto studijų programas.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Siūloma nustatyti datą: iki 2018 m. liepos 1 d.
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
6. Reorganizavimų sąlygų 17 punkte brauktini skliaustuose nurodyti Vyriausybės 2001 m. sausio 5 d. nutarimo Nr. 16 pakeitimai |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
7. Siekiant teisinio aiškumo, Reorganizavimo sąlygų 24 punkte po žodžių „iki Lietuvos edukologijos universiteto reorganizavimo“ įrašytini žodžiai „procedūrų pradžios“. Analogiškai pildytinas ir reorganizavimo sąlygų 25 punktas |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
8. Seimo nutarimo projektu tvirtinamo Vytauto Didžio universiteto statuto (toliau – Statutas) 5 punkte nustatyta, kad universitete rengiami įvairių mokslo ir studijų krypčių bakalaurai, magistrai ir mokslo (meno) daktarai. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Mokslo ir studijų įstatyme nustatyta, kad bakalauras, magistras, mokslo daktaras ir meno daktaras yra aukštojo mokslo kvalifikacijos, suteikiamos asmenims, baigusiems atitinkamos pakopos studijas. Todėl statuto nuostatos turi būti tikslinamos, numatant, kad universitete kvalifikaciniai laipsniai ir kitos aukštojo mokslo kvalifikacijos ne rengiamos, o teikiamos |
Nepritarti |
Argumentai: Šis sakinys neprieštarauja Mokslo ir studijų įstatymo nuostatoms, todėl siūloma palikti šią nuostatą. Be to ši nuostata yra ir šiuo metu galiojančiame VDU statute.
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
9. Statuto 14 punkto 5 ir 6 papunkčiai nedera su Mokslo ir studijų įstatymo 55 straipsniu, kuriame nustatytas baigtinis atvejų, kada valstybinėje aukštojoje mokykloje gali būti dėstoma užsienio kalba, sąrašas. Tuo tarpu minėtuose punktuose iš esmės nustatyta, kad bet kokia studijų programa ar studijų dalykas Vytauto Didžiojo universitete galėtų būti dėstoma užsienio kalba, jei senatas ar rektorius taip nuspręstų |
Nepritarti |
Argumentai: Statuto 14 punkto 5 ir 6 papunkčiuose nustatyti atvejai, kada dėstoma užsienio kalba. |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
10. Statuto 30 punkto 19 papunktis ir 17 punkto 11 papunktis derintini tarpusavyje, nes 17 punkte įtvirtinta tik Tarybos teisė svarstyti Universiteto vidaus teisės aktus ir sprendimus ir teikti argumentuotą atsakymą dėl jų, o 30 punkte jau netiesiogiai įtvirtinti Tarybos įgalinimai panaikinti teisės aktus |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
11. Statuto 33 punktas taisytinas, nurodant, kokiu principu vadovaujantis būtų perskirstomos akademinių padalinių atstovavimo senate bei kitų asmenų buvimo senate proporcijos bei atšaukiami iš pareigų jau paskirti senato nariai, jeigu iki naujo padalinio įsteigimo Senato sudėtis jau siekė statuto 31 punkte nustatytą didžiausią senato narių skaičių |
Pritarti |
Pasiūlymas: „33. Senatas gali būti papildomas kadencijos metu, kai įsteigiamas naujas Universiteto akademinis padalinys, vadovaujantis šiame Statute įtvirtintais Senato sudarymo principais ir neviršijant Statuto 31 punkte nustatyto maksimalaus Senato narių skaičiaus“
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
12. Statuto 51 punkte numatyta garantija rektoriui ir prorektoriams, pasibaigus jų kadencijai, be konkurso 5 metams grįžti į iki kadencijos ar per kadenciją eitas dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas. Atkreiptinas dėmesys, kad Mokslo ir studijų įstatyme tokia galimybė nėra numatyta. Vadovaujantis Mokslo ir studijų įstatymo 72 straipsniu, į dėstytojų ir mokslo darbuotojų pareigas asmenys priimami 5 metų kadencijai, o antrą kartą laimėjus konkursą toms pačioms pareigoms eiti – neterminuotai. Siūlytina nustatyti galimybę grįžti į anksčiau eitas pareigas iki jau pradėtos (iki paskyrimo rektoriumi ar prorektoriumi) eiti 5 metų kadencijos pabaigos (jeigu buvo nustatyta kadencija) arba toliau eiti pareigas (jeigu darbo sutartis buvo neterminuota). Analogiškos pastabos taikytinos ir Statuto 64, 77, 80 punktams |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Patikslinti 51 punktą ir jį išdėstyti taip: „51. Pasibaigus rektoriaus ir prorektorių kadencijai, šie asmenys turi teisę be konkurso grįžti į iki kadencijos ar per kadenciją eitas dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas 5 metams.“ Atitinkamai patikslinti 64, 77 ir 80 punktai. |
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
13. Statuto 59 punkto 3 papunktyje po žodžių „kandidatūrą iš“ įrašytinas žodis „akademijos“ |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
14. Siekiant teisinio aiškumo, Statuto 60 punkte turi būti nustatyta, kas ir kokia tvarka renka Akademijos kanclerį |
Pritarti |
Pasiūlymas: ši tvarka nustatyta 17.12 ir 44. 15 papunkčiuose: „17.12. skiria ir atleidžia Švietimo akademijos ir Žemės ūkio akademijos kanclerius; 44.15. teikia Tarybai skirti Švietimo akademijos ir Žemės ūkio akademijos kanclerių kandidatūras:“
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
15. Statuto 65 punkto tekstas turi būti dėstomas atskirai nuo statuto 64 punkto teksto |
Pritarti |
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2018-05-31 |
|
|
|
|
16. Statuto 133 punkte, derinant su Mokslo ir studijų įstatymo 53 straipsnio 12 dalimi, vietoj žodžio „dvigubas“ įrašytini žodžiai „dviejų krypčių“ |
Pritarti |
|
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
4. Balsavimo rezultatai: už - 7; prieš - 0 ; susilaikė 2.
Komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša
Komiteto biuro patarėja Rūta Norkienė