LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠILUMOS ŪKIO ĮSTATYMO NR. IX-1565 2, 11, 12, 14 ir 16 straipsnių PAKEITIMO

 ĮSTATYMO PROJEKTO XIIP-4700

 

2016-09-21  Nr. 108-P-27

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis,  Komiteto pirmininko pavaduotojas Artūras Skardžius,  Komiteto nariai: Kęstutis Daukšys, Sergej Dmitrijev,   Zbignev Jedinskij,  Arvydas Mockus, Jurgis Razma, Birutė Vėsaitė, Rokas Žilinskas.

Komiteto biuro vedėja Regina Zabarauskienė, patarėjai: Raimonda Danė,  Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė,  Rima Petkūnienė, Darius Šaltmeris, padėjėja Giedrė Mickienė.

           Kviestieji asmenys: Energetikos ministras Rokas Masiulis, Energetikos viceministras Vidmantas Macevičius, Energetikos ministerijos Šilumos ūkio ir energijos efektyvumo skyriaus vedėja Dovilė Kapačinskaitė, Energetikos ministerijos Šilumos ūkio ir energijos efektyvumo skyriaus patarėjas Mindaugas Stonkus, Energetikos ministerijos Elektros ūkio skyriaus vedėjas Egidijus Purlys, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos narys Darius Biekša, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Dujų ir elektros departamento direktorius Renatas Pocius, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Teisės skyriaus patarėjas Augustas Muliarčikas, Seimo Teisės departamento Privatinės teisės skyriaus vyresnysis patarėjas Dainius Zableckis, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Vytautas Stasiūnas, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos viceprezidentas Romualdas Morkvėnas,  Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos specialistas Mantas Paulauskas, UAB „Vilniaus energija“ MT vadovas Petras Žalnieravičius, Lietuvos pramonininkų konfederacijos Energetikos komiteto pirmininkas Pijus Ralys.

 

 

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2016-09-13

2

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Projekto 2 straipsnio 2 dalimi siūloma įstatymo 11 straipsnį papildyti nauja 5 dalimi ir joje nustatyti, jog už šilumos skaitiklių „įrengimą, priežiūrą ir patikrą nustatomas atskiras mokestis vartotojams, kuriems įrengti šilumos skaitikliai“. Pastebėtina, jog iki teikiamo įstatymo projekto galimybė įrengti šilumos skaitiklius buvo tik pasirinktinė, o priėmus teikiamą įstatymo projektą, šilumos skaitikliai tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, teikiamos įstatymo 11 straipsnio 4 dalies atveju, bus įrengiami privalomai. Šiame kontekste svarstytina, ar įstatymu neturėtų būti reguliuojama aptariamo mokesčio apskaičiavimo tvarka, kaip tai nustatyta galiojančios redakcijos įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje atsiskaitomųjų karšto vandens apskaitos prietaisų atveju, nes aptariamas klausimas yra tiesiogiai susijęs su asmenų teisėmis ir pareigomis.

 

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2016-09-13

6

 

 

2.    Atkreiptinas dėmesys, jog teikiamo įstatymo projekto nuostatos bus taikomos ir tiems pastatams, kurie šiuo metu yra statomi ir tebebus statomi įsigaliojus įstatymo projekto nuostatoms, pavyzdžiui, projekto 2 straipsnio 2 dalimi siūloma įstatymo 11 straipsnio 4 dalis. Todėl teigtina, jog įstatymo projektas turėtų būt papildytas įstatymo taikymo nuostatomis, reguliuojančiomis atvejus, kai įstatymo projekto nuostatos įsiterptų į jau prasidėjusius teisinius santykius.

 

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2016-09-13

 

 

 

3.    Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 11 punkte nustatyta, kad  teisės akto projekto rengėjas atlieka teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, jeigu rengiamame teisės akte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su „prekių ar paslaugų, teikiamų pagal viešąsias sutartis, teikimu“. Atsižvelgus į tai, reikėtų atlikti projekto antikorupcinį vertinimą.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:  -

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija,

2016-09-20

1

2

 

Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija (toliau – Asociacija) susipažinusi su LR Vyriausybės pritartu ir 2016 m. rugsėjo 7 d. nutarimu Nr. 905 LR Seimui pateiktu LR šilumos ūkio įstatymo Nr. IX-1565 2, 11, 12, 14 ir 16 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu (toliau – Projektas), atkreipia dėmesį, kad Projekte suformuluota 2 straipsnio 40 dalis nėra tinkamai reglamentuojanti „šilumos skaitiklio“ sąvoką.

            Projekte numatyta, kad „40. Šilumos skaitiklis – neatsiskaitomasis šilumos apskaitos prietaisas, įrengtas šilumos vartotojų butuose ar kitose patalpose ir matuojantis suvartotą šilumos kiekį. Šių apskaitos prietaisų rodmenys naudojami į pastatą patiektam šilumos kiekiui paskirstyti šilumos vartotojams.

            Projektu įvedama nauja sąvoka, tačiau jau galiojančiuose teisės aktuose savo esme šios sąvokos reikšmė jau yra vartojama. Pavyzdžiui, neatsiskaitomasis šilumos apskaitos prietaisas, įrengtas šilumos vartotojų butuose ar kitose patalpose yra įvardinamas kaip „šilumos apskaitos prietaisas“, „buitinis šilumos skaitiklis“, „individualus šilumos apskaitos prietaisas“ ir kt. (žr. Šilumos ūkio įstatymo projekto, susijusio su Energijos efektyvumo direktyvos nuostatų perkėlimu, sąvokos analizė).

            Atsižvelgus į galiojančių teisės aktų reglamentavimą, o ypatingai atkreiptinas dėmesys į LR ūkio ministro 2015 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. 4-699 patvirtiną Matavimo priemonių techninį reglamentą (TAR, 2015-10-30, Nr. 17168), kuris apibrėžia „šilumos skaitiklį“ dviejų rūšių (paskirčių) buitinį ir komercinį, Projekte Asociacija siūlo taikyti „šilumos skaitiklio“ apibrėžimą neapsiribojant tik neatsiskaitomojo šilumos apskaitos prietaiso reikšme.

            Siūlome Projekto 2 straipsnio 40 dalį išdėstyti taip:

„40. Buitinis Šilumos šilumos skaitiklis neatsiskaitomasis šilumos apskaitos prietaisas, įrengtas šilumos vartotojų butuose ar kitose patalpose pastato bendrojo naudojimo patalpose ant šildymo sistemos atsišakojimo į butą ar kitą patalpą ir matuojantis bute ar kitoje patalpoje suvartotą šilumos kiekį. Šių apskaitos prietaisų rodmenys gali būti naudojami į pastatą patiektam ir atsiskaitomųjų šilumos apskaitos prietaisų išmatuotam šilumos kiekiui paskirstyti šilumos vartotojams.“

Pritarti

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: -

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: -

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: -

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): grąžinti iniciatoriams  įstatymo projektą tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos pateiktas pastabas.

7.2. Pasiūlymai:-

8. Balsavimo rezultatai: už –5, prieš –2.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Kęstutis Daukšys.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: -

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Remigijus Žemaitaitis

                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja (ES) Rasa Ona Duburaitė

Komiteto biuro patarėja Rima Petkūnienė