LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS ĮSTATYMO Nr. I-1240 2 STRAIPSNIO 9 DALIES PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

      2022-03-01 Nr. XIVP-1344

                      Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Projekto 1 straipsniu siūloma papildyti Statybos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 9 dalyje pateiktą sąvokos ,,ekspertizės rangovas” apibrėžtį, nustatant, kad ekspertizės rangovu gali būti ne tik Lietuvos Respublikoje įsteigtas ar užsienio valstybės juridinis asmuo, kita užsienio organizacija ar jų padalinys, bet ir fiziniai asmenys, turintys šio įstatymo nustatytą teisę atlikti statinio projekto ar statinio ekspertizę. Pagal keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nustatytą teisinį reguliavimą būti statinio projekto (jo dalies) ekspertizės rangovu ir statinio (jo dalies) ekspertizės rangovu (subrangovu) turi teisę Lietuvos Respublikoje įsteigtas ar užsienio valstybės juridinis asmuo, kita užsienio organizacija ar jų padalinys, turintys teisę užsiimti šia veikla, taip pat Europos Sąjungos valstybės narės, Šveicarijos Konfederacijos arba valstybės, pasirašiusios Europos ekonominės erdvės sutartį, juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai, pripažinus jų kilmės valstybėje turimą teisę užsiimti atitinkama veikla. Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys, kitos užsienio organizacijos ir jų padaliniai, pageidaujantys būti statinio projekto (dalies) ekspertizės rangovais ir statinio (dalies) ekspertizės rangovais, turi atitikti minimalius kvalifikacinius reikalavimus, nustatytus keičiamo įstatymo 17 straipsnio 3 dalyje. Atkreipiame dėmesį, kad fiziniams asmenims, kuriems projektu siūlomu teisiniu reguliavimu siekiama įtvirtinti teisę būti ekspertizės rangovais, jokių reikalavimų kvalifikacijai teikiamu projektu nėra siūloma nustatyti. Siekiant užtikrinti, kad statinio projekto ar statinio ekspertizę atliktų kvalifikuoti fiziniai asmenys, manytina, kad keičiamame įstatyme turėtų būti nustatyti minimalūs kvalifikaciniai reikalavimai ir fiziniams asmenims, siekiantiems būti ekspertizės rangovais.

Kartu atkreipiame dėmesį, kad keičiamo įstatymo 54 straipsnyje nustatyta juridinių asmenų atsakomybė už statinio projekto ar statinio ekspertizės atlikimą, neturint teisės verstis šia veikla. Suteikus teisę statinio projekto ar statinio ekspertizę atlikti fiziniams asmenims, svarstytina, ar atitinkamai nereikėtų papildyti Administracinių nusižengimų kodeksą, nustatant statinio projekto ar statinio ekspertizę atliekantiems fiziniams asmenims atsakomybę už statinio projekto ar statinio ekspertizės atlikimą, neturint teisės užsiimti tokia veikla.

2.    Atsižvelgiant į teisės technikos taisykles, projekto įstatymo ir 1 straipsnio pavadinimuose brauktinas skaičius ir žodis „9 dalies“.

3.    Atsižvelgiant į keičiamame įstatyme įtvirtintą Vyriausybės kompetenciją statybų valstybinės priežiūros srityje, svarstytina, ar dėl teikiamo įstatymo projekto nereikėtų gauti Vyriausybės išvados.

4.    Projektu siūloma išplėsti subjektų, kurie turėtų teisę būti statinio projekto (jo dalies) ekspertizės rangovu ir statinio (jo dalies) ekspertizės rangovu, ratą. Atsižvelgiant į Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 12 punkto bei 5 dalies nuostatas, svarstytina, ar Specialiųjų tyrimų tarnybos nereikėtų prašyti atlikti teikiamo įstatymo projekto antikorupcinio vertinimo.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                                 Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]