AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL Lietuvos Respublikos SAVIVALDYBIŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS ĮSTATYMO NR. XIII-2895 14 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

 

Infrastruktūros plėtros įmoka renkama, siekiant kompensuoti dalį patirtų inžinerinės infrastruktūros plėtros išlaidų ir tenkinti naujus socialinės ir inžinerinės infrastruktūros plėtros poreikius.

Lietuvos Respublikos Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 14 str. 2 d. numato, kad savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos dalis, skirta savivaldybės infrastruktūros projektavimui, statybai ir (ar) įrengimui finansuoti, apskaičiuojama pastato bendrąjį plotą (kvadratiniais metrais) padauginant iš savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinto savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifo. Pastato rekonstravimo atveju savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos dalis apskaičiuojama rekonstruojamo pastato padidėjusią bendrojo ploto dalį (kvadratiniais metrais) padauginant iš savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifo. Taigi, rekonstruojamo pastato atveju, kai infrastruktūra jau yra įrengta ir jos plėtros poreikis priklauso nuo padidėjusio pastato ploto,  infrastruktūros įmoka irgi skaičiuojama tik nuo padidėjusio ploto. Tuo tarpu pastato nugriovimo atveju, kai infrastruktūra taip pat jau irgi yra įrengta, bei statant naują pastatą, infrastruktūros mokestis skaičiuojamas nuo viso naujo pastato bendrojo ploto, nors infrasruktūros plėtros poreikis de facto priklauso nuo padidėjusio užstatymo ploto.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

 

.Įstatymo projekto iniciatorius ir rengėjas - Seimo narys Andrius Kupčinskas.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

 

Šiuo metu pastato nugriovimo atveju bei vietoj jo statant naują pastatą savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka apskaičiuojama naujo pastato bendrąjį plotą dauginant iš savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifo, nors pastato rekonstrukcijos atveju savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka apskaičiuojama padidėjusį pastato plotą dauginant iš savivaldybės infrastruktūrosplėtros mokesčio tarifo.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

 

Siūloma nustatyti, kad atvejais, kai griaunamas pastatas ir vietoj jo statomas naujas, taip pat kaip ir pastato rekonstrukcijos atveju, infrastruktūros plėtros įmoka būtų apskaičiuojama tik padidėjusį plotą dauginant iš savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifo.

Tikimasi, kad įstatymo priėmimas užtikrins teisingesnį savivaldybių infrastruktūros plėtros įmokos skaičiavimą, kas paskatins naujų statinių, kai nugriaunami seni, statybą, užkirs kelią  piktnaudžiauvimui rekonstrukcijos sąvoka, kai visiškai nugriauto statinio vietoje yra statomas naujas pastatas, paskatins naujos, kokybiškesnės architektūros ir statybos vystymąsį.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

 

Neigiamų įstatymo projekto priėmimo pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

 

Neigiamos įtakos priimtas įstatymas korupcijai neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

 

Verslo sąlygoms ir jo plėtrai įstatymo įgyvendinimas  turės teigiamą poveikį.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

 

Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

 

Priėmus teikiamą projektą kitų galiojančių teisės aktų keisti ar panaikinti nereikės.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

 

Taip.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

 

Taip.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

 

Nereikia.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

 

Papildomų valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšų įstatymo įgyvendinimas nepareikalaus.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

 

Nėra. 

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

 

 

"savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka"

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

 

Nėra.

 

 

 

 

 

Teikia                                 

Pareigos                                                   Parašas                                Andrius Kupčinskas