Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
STATUTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 11, 45, 53, 71, 74, 77, 140 STRAIPSNIŲ IR III DALIES PAVADINIMO PAKEITIMO
2023 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„11 straipsnis. Seimo narių dalyvavimas posėdžiuose ir užsienio komandiruotės
1. Laikoma, kad Seimo narys dalyvavo Seimo posėdyje, jeigu jis užsiregistravo daugiau kaip pusėje iš anksto numatytų ir numatytu laiku įvykusių balsavimų dėl teisės akto priėmimo ir užsiregistravo visuose tos dienos Seimo posėdžiuose. Laikoma, kad Seimo narys dalyvavo Seimo komiteto ar komisijos posėdyje, jeigu jis užsiregistravo posėdžio protokolo priede pasirašytinai, išskyrus šio statuto 53 straipsnio 8 ir 11 dalyse ir 18613 straipsnio 1 dalyje nustatytus atvejus.
2. Jeigu Seimo narys negali dalyvauti Seimo posėdyje, Seimo komiteto ar komisijos posėdyje, apie tai iš anksto, o jeigu negali iš anksto, – ne vėliau kaip per savaitę nuo atitinkamo posėdžio dienos privalo raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis pranešti atitinkamai Seimo posėdžių sekretoriatui, komiteto ar komisijos pirmininkui, nurodydamas nedalyvavimo priežastis.
3. Seimo komiteto ar nuolatinės komisijos narys, negalintis dalyvauti komiteto ar nuolatinės komisijos posėdyje, šio statuto 45 straipsnyje nustatyta tvarka praneša komiteto ar komisijos pirmininkui apie posėdyje dalyvausiantį savo pavaduotoją.
43. Nedalyvavimo
Seimo posėdyje, taip pat nedalyvavimo Seimo komiteto ar komisijos posėdyje
svarbiomis pateisinamomis priežastimis laikomas Seimo nario laikinasis
nedarbingumas, komandiruotė, atostogos vaikui prižiūrėti ar kitos svarbios
aplinkybės, taip pat nedalyvavimas posėdžiuose Seimo valdybos pritarimu. Jei
Seimo narys nepraneša, kad posėdyje nedalyvaus, arba nenurodo nedalyvavimo
priežasčių, laikoma, kad posėdis praleistas be svarbios pateisinamos
priežasties.
54. Seimo posėdžių
sekretoriatas fiksuoja Seimo narių pranešimus apie nedalyvavimą Seimo
posėdžiuose, o Seimo komitetų biurai bei komisijų
sekretoriatai – apie Seimo narių nedalyvavimą komitetų ir komisijų posėdžiuose.
Ši informacija kartu su nedalyvavimoą posėdyje pateisinamaisiais dokumentais
ir komitetų bei komisijų pirmininkų išvadomis turi būti pateikta Etikos ir
procedūrų komisijai iki kito mėnesio 10 dienos.
65. Etikos ir
procedūrų komisija sprendžia, ar nedalyvavimo Seimo posėdyje priežastys
svarbios ir pateisinamos, Seimo komitetų ir komisijų pirmininkai sprendžia, ar
nedalyvavimo Seimo komiteto ar komisijos posėdyje priežastys svarbios ir
pateisinamos. Ginčus, ar nedalyvavimo komiteto ar komisijos posėdyje priežastys
svarbios ir pateisinamos, sprendžia Etikos ir procedūrų komisija, atsižvelgusi
į atitinkamų komitetų ir komisijų pirmininkų išvadas ir Seimo nario
paaiškinimus.
76. Etikos ir
procedūrų komisijos pirmininkas iki kiekvieno mėnesio 20 dienos apibendrintus
praėjusio mėnesio duomenis apie Seimo narių nedalyvavimą Seimo, Seimo komitetų
ir komisijų posėdžiuose praneša Seimo valdybai ir skelbia Seimo tinklalapyje interneto
svetainėje.
87. Jei Seimo
valdyba komandiruoja į tą patį renginį ne mažiau kaip du Seimo narius, šie
Seimo nariai sudaro grupę ir Seimo valdyba turi paskirti grupės vadovą.
98. Seimo narys,
komandiruotas vienas ar vienas išvykęs į užsienio kelionę, kuriai buvo
pritarusi Seimo valdyba, arba Seimo narių grupės vadovas, grįžęs iš užsienio
komandiruotės ar kelionės, kuriai buvo pritarusi Seimo valdyba, ne vėliau kaip
per 10 dienų turi pateikti užduočių atlikimo ataskaitą Seimo valdybos nustatyta
tvarka.
109. JeiKai Seimo
valdyba komandiruoja Seimo narį vykti į komandiruotę Lietuvos Respublikos
Prezidentą lydinčioje delegacijoje arba Lietuvos Respublikos Ministro
Pirmininko vadovaujamoje delegacijoje, tai tokiais atvejais Seimo nariui
nereikia rašyti užduočių atlikimo ataskaitos. Delegacijos, kurioje dalyvavo
Seimo narys, veiklos ataskaitos kopiją Seimui pateikia delegaciją sudariusi
institucija.
1110. Šio straipsnio
2 ir 5 4 dalių nuostatos netaikomos Seimo valdybos
nariams, taip pat Seimo nariams, einantiems Ministro Pirmininko ar ministro
pareigas.“
2 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 45 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„45 straipsnis. Seimo
komiteto nario pavaduotojo ir nuolatinės komisijos
narių pavaduotojų įgaliojimai
1. Kai Seimo komiteto ar
nuolatinės komisijos narys nedalyvauja komiteto ar nuolatinės
komisijos posėdyje, visas jo teises įgyja tame posėdyje dalyvaujantis
tos pačios frakcijos Seimo narys, kurį posėdyje nedalyvaujantis komiteto ar
nuolatinės komisijos narys nurodo kaip savo pavaduotoją iš Seimo
patvirtinto komitetųo ar nuolatinių komisijų narių
pavaduotojų sąrašo, ir apie tai raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis iki
posėdžio pradžios praneša komiteto ar nuolatinės
komisijos pirmininkui.
2. Seimo narys, pavaduodamas savo frakcijos narį Seimo komitete ar nuolatinėje komisijoje, negali dirbti kaip to komiteto ar nuolatinės komisijos pirmininkas ar jo pavaduotojas.“
3 straipsnis. III dalies pavadinimo pakeitimas
Pakeisti III dalies pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„III DALIS
SEIMO KOMITETAI IR KOMISIJOS, SEIMO DELEGACIJOS, TARPPARLAMENTINIŲ RYŠIŲ GRUPĖS, SEIMO KANCELIARIJA“.
4 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 53 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.Seimo Ssesijos
metu eiliniai komitetų posėdžiai paprastai rengiami ne rečiau
kaip kartą per savaitę. Seimo posėdžio metu komitetų posėdžiai rengiami tik
Seimui sutikus. Tarp eilinių Seimo sesijų komitetų posėdžiai rengiami
pagal poreikį paprastai daroma komitetų darbo 1 mėnesio pertrauka.“
5 straipsnis. 71 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 71 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Kiekvienas iš
pateiktų kandidatų turi duoti žodinį, o jeigu pats posėdyje nedalyvauja,
raštišką sutikimą dirbti komisijoje. Seimas balsuoja už visą taip suformuotą
komisijos narių sąrašą. Nuolatinių komisijų sudėtį ir komisijų narių pavaduotojus Seimas tvirtina,
balsuodamas už visą komisijos narių ir jų pavaduotojų sąrašą. Jeigu jis atitinkamas sąrašas nepatvirtinamas,
procedūra kartojama.|“
2. Papildyti 71 straipsnį nauja 8 dalimi:
„8. Nuolatinės komisijos narių pavaduotojų skaičius neribojamas. Jų kandidatūras kiekviena frakcija turi pateikti sunumeravusi iš eilės.“
3. Buvusią 71 straipsnio 8 dalį laikyti 9 dalimi.
6 straipsnis. 74 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 74 straipsnio 1 dali ir ją išdėstyti taip:
„1. Nuolat veikiančios komisijos pirmininkas ir jo
pavaduotojas renkami ir tvirtinami komitetams nustatyta tvarka. Tokios
komisijos pirmininku ir jo pavaduotoju negali būti Seimo valdybos ar
Vyriausybės narys bei kitos komisijos ar komiteto pirmininkas ar jo
pavaduotojas. Laikinosios komisijos pirmininką skiria Seimas šio statuto 71
straipsnio 8 9 dalyje nustatyta tvarka.“
7 straipsnis. 77 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 77 straipsnio 1 dalį:
„1. Seime sudaroma nuolatinėveikianti Etikos
ir procedūrų komisija. Ši komisija sudaroma laikantis Seimo frakcijų
proporcinio atstovavimo principo iš vienuolikos Seimo narių. Seimo daugumai
priklausantys Seimo nariai pasiūlo iš Seimo daugumai nepriklausančių
Seimo narių į Etikos ir procedūrų komisiją penkis kandidatus į
Etikos ir procedūrų komisijos narius iš Seimo daugumai
nepriklausančių Seimo nariųir tiek pat kandidatų į šios komisijos narių
pavaduotojus. Kitus šešis kandidatus į Etikos ir procedūrų
komisijos narius ir tiek pat kandidatų į šios komisijos narių pavaduotojus iš
Seimo daugumai priklausančių Seimo narių Seimo narius į
Etikos ir procedūrų komisiją pasiūlo Seimo mažumai priklausantys Seimo
nariai iš Seimo daugumai priklausančių Seimo narių.“
8 straipsnis.140 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 140 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„140 straipsnis. Iniciatorių teisė atsiimti įstatymo projektą
1. Įstatymo
projekto iniciatoriai iki šio projekto svarstymo pateikimo Seimo
posėdyje turi teisę įstatymo projektą atsiimti. Apie sprendimą atsiimti įstatymo
projektą iniciatoriai nedelsdami raštu praneša Seimo posėdžių sekretoriatui.
2. Jeigu iniciatorių
atsiimtą įstatymo projektą ne vėliau kaip kitą dieną oficialiai paremia ir
pateikia kitas įstatymų leidybos iniciatyvos teisę turintis subjektas, tokio
projekto svarstymo procedūra tęsiama. Ši nuostata netaikoma įstatymų
projektams, kuriuos teikia Respublikos Prezidentas arba Vyriausybė.“
Seimo Pirmininkas
Teikia
Seimo nariai:
Jurgis Razma
Irena Haase
Andrius Vyšniauskas