Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
STATUTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 11, 45, 53, 77, 78, 140 STRAIPSNIŲ IR III DALIES PAVADINIMO PAKEITIMO
2023 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„11 straipsnis. Seimo narių dalyvavimas posėdžiuose ir užsienio komandiruotės
1. Laikoma, kad Seimo narys dalyvavo Seimo posėdyje, jeigu jis užsiregistravo daugiau kaip pusėje iš anksto numatytų ir numatytu laiku įvykusių balsavimų dėl teisės akto priėmimo ir užsiregistravo visuose tos dienos Seimo posėdžiuose. Laikoma, kad Seimo narys dalyvavo Seimo komiteto ar komisijos posėdyje, jeigu jis užsiregistravo posėdžio protokolo priede pasirašytinai, išskyrus šio statuto 53 straipsnio 8 ir 11 dalyse ir 18613 straipsnio 1 dalyje nustatytus atvejus.
2. Jeigu Seimo narys negali dalyvauti Seimo posėdyje, Seimo komiteto ar komisijos posėdyje, apie tai iš anksto, o jeigu negali iš anksto, – ne vėliau kaip per savaitę privalo raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis pranešti atitinkamai Seimo posėdžių sekretoriatui, komiteto ar komisijos pirmininkui, nurodydamas nedalyvavimo priežastis.
3. Seimo komiteto ar nuolatinės komisijos narys, negalintis dalyvauti komiteto ar nuolatinės komisijos posėdyje, šio statuto 45 straipsnyje nustatyta tvarka praneša komiteto ar komisijos pirmininkui apie posėdyje dalyvausiantį savo pavaduotoją.
43.
Nedalyvavimo Seimo posėdyje, taip pat nedalyvavimo Seimo komiteto ar komisijos
posėdyje svarbiomis pateisinamomis priežastimis laikomas Seimo nario laikinasis
nedarbingumas, komandiruotė, atostogos vaikui prižiūrėti ar kitos svarbios
aplinkybės, taip pat nedalyvavimas posėdžiuose Seimo valdybos pritarimu. Jei
Seimo narys nepraneša, kad posėdyje nedalyvaus, arba nenurodo nedalyvavimo
priežasčių, laikoma, kad posėdis praleistas be svarbios pateisinamos
priežasties.
54.
Seimo posėdžių sekretoriatas fiksuoja Seimo narių pranešimus apie nedalyvavimą
Seimo posėdžiuose, o Seimo komitetų biurai bei komisijų sekretoriatai –
apie Seimo narių nedalyvavimą komitetų ir komisijų posėdžiuose. Ši informacija
kartu su nedalyvavimoą posėdyje pateisinamaisiais dokumentais ir komitetų bei komisijų
pirmininkų išvadomis turi būti pateikta Etikos ir procedūrų komisijai iki kito
mėnesio 10 dienos.
65.
Etikos ir procedūrų komisija sprendžia, ar nedalyvavimo Seimo posėdyje
priežastys svarbios ir pateisinamos, Seimo komitetų ir komisijų pirmininkai
sprendžia, ar nedalyvavimo Seimo komiteto ar komisijos posėdyje priežastys
svarbios ir pateisinamos. Ginčus, ar nedalyvavimo komiteto ar komisijos
posėdyje priežastys svarbios ir pateisinamos, sprendžia Etikos ir procedūrų
komisija, atsižvelgusi į atitinkamų komitetų ir komisijų pirmininkų išvadas ir
Seimo nario paaiškinimus.
76.
Etikos ir procedūrų komisijos pirmininkas iki kiekvieno mėnesio 20 dienos
apibendrintus praėjusio mėnesio duomenis apie Seimo narių nedalyvavimą Seimo,
Seimo komitetų ir komisijų posėdžiuose praneša Seimo valdybai ir skelbia Seimo tinklalapyje
interneto svetainėje.
87.
Jei Seimo valdyba komandiruoja į tą patį renginį ne mažiau kaip du Seimo
narius, šie Seimo nariai sudaro grupę ir Seimo valdyba turi paskirti grupės
vadovą.
98.
Seimo narys, komandiruotas vienas ar vienas išvykęs į užsienio kelionę, kuriai
buvo pritarusi Seimo valdyba, arba Seimo narių grupės vadovas, grįžęs iš
užsienio komandiruotės ar kelionės, kuriai buvo pritarusi Seimo valdyba, ne
vėliau kaip per 10 dienų turi pateikti užduočių atlikimo ataskaitą Seimo
valdybos nustatyta tvarka.
109. JeiKai Seimo valdyba komandiruoja Seimo narį vykti į komandiruotę Lietuvos
Respublikos Prezidentą lydinčioje delegacijoje arba Lietuvos Respublikos
Ministro Pirmininko vadovaujamoje delegacijoje, tai tokiais atvejais Seimo
nariui nereikia rašyti užduočių atlikimo ataskaitos. Delegacijos, kurioje
dalyvavo Seimo narys, veiklos ataskaitos kopiją Seimui pateikia delegaciją
sudariusi institucija.
1110.
Šio straipsnio 2 ir 5 4 dalių nuostatos netaikomos Seimo valdybos
nariams, taip pat Seimo nariams, einantiems Ministro Pirmininko ar ministro
pareigas.“
2 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 45 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„45 straipsnis. Seimo
komiteto nario pavaduotojo ir nuolatinės komisijos narių pavaduotojų įgaliojimai
1. Kai Seimo komiteto
ar nuolatinės komisijos narys nedalyvauja komiteto ar nuolatinės
komisijos posėdyje, visas jo teises įgyja tame posėdyje dalyvaujantis tos
pačios frakcijos Seimo narys, kurį posėdyje nedalyvaujantis komiteto ar
nuolatinės komisijos narys nurodo kaip savo pavaduotoją iš Seimo
patvirtinto komitetųo ar nuolatinių komisijų narių pavaduotojų
sąrašo, ir apie tai raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis iki posėdžio
pradžios praneša komiteto ar nuolatinės komisijos
pirmininkui.
2. Seimo narys, pavaduodamas savo frakcijos narį Seimo komitete ar nuolatinėje komisijoje, negali dirbti kaip to komiteto ar nuolatinės komisijos pirmininkas ar jo pavaduotojas.“
3 straipsnis. III dalies pavadinimo pakeitimas
Pakeisti III dalies pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„III DALIS
SEIMO KOMITETAI IR KOMISIJOS, SEIMO DELEGACIJOS, TARPPARLAMENTINIŲ RYŠIŲ GRUPĖS, SEIMO KANCELIARIJA“.
4 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 53 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.Seimo Ssesijos metu
eiliniai komitetų posėdžiai paprastai rengiami ne rečiau kaip kartą per
savaitę. Seimo posėdžio metu komitetų posėdžiai rengiami tik Seimui sutikus.
Tarp eilinių Seimo sesijų komitetų posėdžiai rengiami pagal poreikį paprastai
daroma komitetų darbo 1 mėnesio pertrauka.“
5 straipsnis. 77 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 77 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Seime sudaroma nuolatinėveikianti
Etikos ir procedūrų komisija. Ši komisija sudaroma
laikantis Seimo frakcijų proporcinio atstovavimo principo iš vienuolikos Seimo
narių. Seimo daugumai priklausantys Seimo nariai pasiūlo iš Seimo daugumai nepriklausančių Seimo narių į Etikos ir procedūrų komisiją penkis kandidatus į
Etikos ir procedūrų komisijos narius iš
Seimo daugumai nepriklausančių Seimo nariųir tiek pat kandidatų į šios
komisijos narių pavaduotojus. Kitus šešis kandidatus į Etikos ir procedūrų komisijos narius ir tiek pat kandidatų
į šios komisijos narių pavaduotojus iš Seimo daugumai priklausančių Seimo narių
Seimo narius į Etikos ir procedūrų komisiją pasiūlo Seimo
mažumai priklausantys Seimo nariai iš Seimo daugumai priklausančių Seimo
narių.“
6 straipsnis. 78 straipsnio pakeitimas
Papildyti 78 straipsnį 6 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„6. Seimo Pirmininko, Seimo posėdžio primininko, Seimo valdybos, komiteto ar nuolatinės komisijos pirmininko prašymu dėl Etikos ir procedūrų komisijos sprendimų dėl Seimo statuto pažeidimų ar procedūrinių ginčų gali būti balsuojama Seime. Etikos ir procedūrų komisijos sprendimui nepritariama, jeigu prieš balsuoja daugiau nei pusė visų Seimo narių.“
7 straipsnis.140 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 140 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„140 straipsnis. Iniciatorių teisė atsiimti įstatymo projektą
1. Įstatymo
projekto iniciatoriai iki šio projekto svarstymo pateikimo Seimo posėdyje turi teisę įstatymo projektą atsiimti.
Apie sprendimą atsiimti įstatymo projektą iniciatoriai nedelsdami raštu praneša
Seimo posėdžių sekretoriatui.
2. Jeigu iniciatorių atsiimtą įstatymo projektą ne
vėliau kaip kitą dieną oficialiai paremia ir pateikia kitas įstatymų leidybos
iniciatyvos teisę turintis subjektas, tokio projekto svarstymo procedūra
tęsiama. Ši nuostata netaikoma įstatymų projektams, kuriuos teikia Respublikos
Prezidentas arba Vyriausybė.“
Seimo Pirmininkas
Teikia
Seimo nariai:
Stasys Šedbaras
Jurgis Razma
Irena Haase
Andrius Vyšniauskas