1.
|
Seimo
narys Rimantas Jonas Dagys,
2019-08-16
|
2
|
|
|
N
|
Argumentai:
Atvejo
vadybininkas turi padėti šeimai rasti geriausią šeimos problemos sprendimo
būdą ir teikti šeimai tokią pagalbą, kuri ne tik padėtų išspręsti vaiko ir
šeimos problemas, bet ir sudarytų sąlygas šeimai pačiai siekti reikiamų
pokyčių, užtikrinančių vaiko fizinį ar psichinį saugumą ir jo interesus.
Todėl atvejo vadybininkas turi turėti tinkamą išsilavinimą, leidžiantį jam
visapusiškai įvertinti vaiko ir šeimos poreikius, juos suprasti ir parinkti
tinkamus socialinio darbo metodus bei instrumentus, numatyti paslaugas,
kurios leistų šiuos poreikius tinkamai tenkinti. Taip pat, atvejo
vadybininkas turi išmanyti ir kitus socialinio darbo aspektus, pvz., tokius
kaip šeimos motyvavimas priimti pagalbą, šeimai teikiamų paslaugų ir pagalbos
poveikio vaiko ir (ar) šeimos situacijos vertinimas, ir pan. Atsižvelgiant į
tai, atvejo vadybininkui privaloma turėti socialinio darbo kvalifikacinį
laipsnį. Dabartinis teisinis reguliavimas numato, kad asmenys, iki 2014 m. gruodžio
31 d. įgiję kitą kvalifikacinį laipsnį (profesinio bakalauro, bakalauro,
magistro) taip pat gali dirbti atvejo vadybininku. Tai sudaro galimybes į
atvejo vadybininko pareigas priimti asmenis, turinčius bet kurios srities
išsilavinimą, net ir nesusijusį su darbu su vaikais ir šeimomis. Tai savo
ruožtu, turės neigiamą poveikį atvejo vadybos kokybei ir darbo su vaiku ir
šeimai kokybei bei rezultatams. Taip pat, siūlomu keitimu siūlome
suvienodinti Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą su
Socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nustatytus socialinių
darbuotojų išsilavinimo reikalavimus.
Pasiūlymas:
Papildyti Įstatymo projektą nauju 2
straipsniu ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis.
23 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 23 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„2. Pakeisti 41 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
41 straipsnis. Atvejo
vadybininkas ir jo sudaromas pagalbos planas
1. Atvejo vadybininku skiriamas fizinis asmuo, įgijęs aukštąjį
socialinio darbo (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) kvalifikacinį
laipsnį ar iki 2014 m. gruodžio 31 d. įgijęs kitą kvalifikacinį laipsnį
(profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) ir socialinio darbuotojo
kvalifikaciją, ar iki 2014 m. gruodžio 31 d. įgijęs kitą kvalifikacinį
laipsnį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) ir baigęs socialinio
darbo studijų programą, ar įgijęs socialinės pedagogikos (bakalauro,
magistro) kvalifikacinį laipsnį ir turintis ne mažesnę kaip vienų metų
darbo su šeima ar vaikais ar savanorystės patirtį ir atitinkantis kituose
teisės aktuose jam nustatytus reikalavimus.
2. Atvejo vadybininkas įvertina vaiko ir šeimos
poreikius bei jos aplinką, telkia bendruomenės narius ir specialistus
reikalingai pagalbai teikti bei koordinuoja pagalbos vaikui ir šeimai
procesą. Atvejo vadybininkas padeda rasti šeimai geriausią problemų sprendimo
būdą, sudaro sąlygas šeimai spręsti problemas, nuolat stebi ir koreguoja intensyvaus
prevencinio ir socialinio darbo procesus.
3. Kai yra tarnybinis
būtinumas, atvejo vadybininkas turi teisę neatlygintinai gauti išvadas iš
sveikatos priežiūros įstaigos, kurioje yra priregistruotas vaikas, dėl vaikui
suteiktų ir reikalingų suteikti sveikatos priežiūros paslaugų ir (ar) išvadas
dėl vaiko atstovų pagal įstatymą sveikatos būklės iš sveikatos priežiūros
įstaigos, kurioje jie yra priregistruoti, asmens sveikatos priežiūros
įstaigos darbuotojams nurodant, ar jų sveikatos būklė leidžia pasirūpinti
vaiku. Taip pat atvejo vadybininkas turi teisę neatlygintinai gauti
informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų, nevyriausybinių
organizacijų ar kitų juridinių asmenų apie vaikui ar šeimai jų teikiamas
socialines paslaugas arba švietimą. Kai atvejo vadybininkas renka bet kokius
su vaiku ar jo šeima susijusius duomenis, vaiko tėvai ar kiti atstovai pagal
įstatymą informuojami apie asmens duomenų rinkimą, išskyrus atvejus, kai toks
informacijos pateikimas prieštarauja vaiko interesams arba nėra įmanomas dėl
kitų objektyvių priežasčių.
4. Pagalbos planą,
pasitelkiant vaiko tėvus ar kitus jo atstovus pagal įstatymą, sudaro atvejo
vadybos procese dalyvaujantys specialistai ne ilgesniam kaip 12 mėnesių
laikotarpiui. Atvejo vadybininkas koordinuoja ir užtikrina pagalbos plano
įgyvendinimą. Pagalbos plane nustatytų institucijų specialistai privalo
dalyvauti įgyvendinant pagalbos plane nurodytus veiksmus ir priemones.
5. Teikiamų paslaugų trukmę
nustato atvejo vadybininkas, atsižvelgdamas į atvejo vadybos procese
dalyvaujančių specialistų rekomendacijas.
6. Vaiko tėvai
ar kiti jo atstovai pagal įstatymą turi teisę kreiptis į savo gyvenamosios
vietos savivaldybės administracijos direktorių dėl pagalbos plano sudarymo
pagrįstumo.“
|
Pritarti
iš dalies.
|
Argumentai.
Iš esmės
pritarti Seimo nario pasiūlymui dėl Įstatymo projekto papildymo nauju
2 straipsniu, kartu siūlome atitinkamai papildyti Įstatymo projekto
pavadinimą.
Pasiūlymas.
Pakeisti Įstatymo
projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VAIKO
TEISIŲ APSAUGOS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. I-1234 2, 3, 4, 9, 12, 14, 29, 30, 31,
32, 33, 34, 35, 36, 37, 41, 42, 43, 49, 50 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO
PAPILDYMO 361, 362, 363, 364, 365
STRAIPSNIAIS IR 38, 39, 40 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS ĮSTATYMO Nr. XIII-2035 14 STRAIPSNIO IR 23
STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS“.
|