Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-06-23
|
1
|
1
|
3
|
|
Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams,
teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo Tabako, tabako gaminių ir su
jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo (toliau – keičiamo įstatymo) 19
straipsnio 1 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad Lietuvos Respublikoje
rūkyti (vartoti tabaką, tabako gaminius, su tabako gaminiais susijusius
gaminius) draudžiama bendrosios dalinės
nuosavybės teise priklausančiose gyvenamosiose patalpose, kituose bendrosios
dalinės nuosavybės teisės objektuose. Iš projekto nuostatų nėra aišku,
kokiais argumentais remiantis draudimas rūkyti nustatomas tik gyvenamosiose
patalpose, priklausančiose asmenims bendrosios dalinės nuosavybės teise.
Pažymėtina, kad, pavyzdžiui, butai daugiabučiuose namuose taip pat yra
priskirti gyvenamųjų patalpų kategorijai, bet jie asmenims gali priklausyti
tiek bendrosios dalinės nuosavybės teise, tiek asmeninės nuosavybės teise.
Civilinio kodekso 4.82 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad butų ir kitų
patalpų savininkams bendrosios dalinės nuosavybės teise priklauso namo bendro
naudojimo patalpos. Jeigu turimas tikslas nustatyti, kad rūkyti draudžiama
daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams bendrosios dalinės
nuosavybės teise priklausančiose bendrojo naudojimo patalpose, tai projekto
nuostatą reikėtų patikslinti.
Apibendrinant tai, kas aukščiau išdėstyta bei siekiant išvengti galimo
nevienodo įstatymo nuostatų aiškinimo taikant įstatymą, svarstytina, ar
vertinamojoje projekto nuostatoje neturėtų būti įtvirtintas draudimas rūkyti
pastato bendrojo naudojimo patalpose ir kitose pastato dalyse, kaip jos
apibrėžtos Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų
bendrijų įstatymo 2 straipsnio 15 dalies 3 punkte. Tokiu atveju draudimas
rūkyti būtų taikomas pastato laiptinėse, holuose, koridoriuose, galerijose,
palėpėse, sandėliuose, rūsiuose, pusrūsiuose, taip pat bendrojo naudojimo
balkonuose, lodžijose, terasose, jeigu jie nuosavybės teise nepriklauso
atskiriems savininkams.
|
Pritarti
|
Komiteto pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį
išdėstyti taip:
„3) bendrosios dalinės nuosavybės teise priklausančiose
gyvenamosiose patalpose, kituose bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektuose
patalpose ir kitose pastato dalyse;”.
|
2.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-06-23
|
1
|
1
|
9
|
|
2. Jeigu būtų pritarta šios išvados
1 punkte nurodytai pastabai ir draudimas rūkyti būtų nustatytas bendrojo
naudojimo balkonuose, lodžijose ir terasose, tai projekto 1 straipsnio 1
dalyje dėstomą keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 9 punktą
reikėtų patikslinti nurodant, kad draudimas rūkyti daugiabučių namų
balkonuose, terasose, lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose
atskiriems savininkams, taikomas, kai bent vienas namo gyventojas
prieštarauja rūkymui.
|
Pritarti
|
Komiteto pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalies 9 punktą ir jį
išdėstyti taip:
„9) daugiabučių namų balkonuose, terasose, lodžijose, nuosavybės
teise priklausančiuose atskiriems savininkams, kai bent vienas namo
gyventojas prieštarauja rūkymui. Prieštaravimo dėl tabako, tabako
gaminių ir su jais susijusių gaminių vartojimo daugiabučių namų
balkonuose, terasose ir lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose
atskiriems savininkams, pareiškimo savivaldybei, šio prieštaravimo
atšaukimo ir informacijos apie daugiabučius namus, kuriuose draudžiama
rūkyti, paskelbimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos
įgaliota institucija. Už informacinių ženklų apie draudimą rūkyti daugiabučio
namo balkonuose, terasose ir lodžijose, nuosavybės teise priklausančiuose
atskiriems savininkams, įrengimą Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos
įgaliotos institucijos nustatyta tvarka atsakingas to pastato bendrojo
naudojimo objektų administratorius, to (tų) daugiabučio (daugiabučių)
gyvenamojo (gyvenamųjų) namo (namų) ar kitos paskirties pastatų savininkų
bendrija arba savivaldybės vykdomoji institucija.“
|
3.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-06-23
|
1
|
3
|
|
|
3. Svarstytina, ar siekiant
aiškumo, projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 19 straipsnio 7
dalyje vietoj žodžių ,,į to paties buto patalpas“ nereikėtų įrašytini žodžius
,,į to paties buto kitus kambarius ir pagalbines patalpas“ arba ,,į to paties
buto kitas patalpas“.
|
Nepritarti
|
Butą gali sudaryti ir viena patalpa, todėl Įstatymo projekto
formuluotė yra platesnė už siūlomą formuluotę ir sudaranti galimybes
apsaugoti rūkančiojo asmens šeimos narius ir kaimynus nuo pasyvaus rūkymo.
|
4.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-06-23
|
|
|
|
|
4. Projekto 1 straipsnio 4
dalimi keičiamo įstatymo 19 straipsnio 8 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,buto
ar patalpos savininkas arba kitų daiktinių teisių turėtojas, nenurodęs
asmens, kuris rūkė buto ar patalpos balkone, terasoje, lodžijoje, duomenų,
atsako Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta
tvarka“. Atsižvelgus į tai, kad tai
nauja nuostata, kurios prieš tai teikiamuose šio projekto redakcijose nebuvo,
svarstytina, ar kartu su teikiamu įstatymo projektu neturėtų būti teikiamas
Administracinių nusižengimų kodekso papildymo įstatymo projektas, kuriame
būtų nustatyta atsakomybė už aukščiau minėtą duomenų nenurodymą.
|
Pritarti
|
Seime yra įregistruotas ir nustatyta tvarka svarstomas
Administracinių nusižengimų kodekso 492 ir 590 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektas Nr. XIIIP-4037, kuriame yra nustatyta atsakomybė už aukščiau minėtą
duomenų nenurodymą.
|
5.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-06-23
|
2
|
|
|
|
5. Projekto 2
straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad įstatymas įsigalioja 2020 m.
liepos 1 d. Svarstytina, ar atsižvelgiant į įstatymo projekto priėmimo,
pasirašymo, paskelbimo procedūrų trukmę nereikėtų nustatyti vėlesnės įstatymo
įsigaliojimo datos. Be to, projekto 2 straipsnio 1 dalyje po žodžio ,,įstatymas“
įrašytini žodžiai ,,išskyrus šio straipsnio 2 dalį“.
Jeigu būtų pritarta aukščiau nurodytai
pastabai ir nustatyta vėlesnė įstatymo įsigaliojimo data, projekto 2
straipsnio 2 dalyje atitinkamai reikėtų nustatyti vėlesnę įstatymo
įgyvendinamųjų teisės aktų priėmimo datą.
|
Pritarti
|
Komiteto pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis.
Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1.
Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 2021
m. liepos sausio 1 d.
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2020 m.
birželio 30 gruodžio 31 d. priima šio įstatymo
įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|
6.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-06-23
|
|
|
|
|
6.
Po įstatymo projekto pavadinimu dėstomoje įstatymo projekto datoje,
vietoje 2019 metų reikia nurodyti 2020 metus.
|
Pritarti
|
Redakcinio pobūdžio pastaba.
|