2019-12-19

PASIŪLYMAI


LIETUVOS RESPUBLIKOS

SPECIALIŲJŲ ŽEMĖS NAUDOJIMO SĄLYGŲ ĮSTATYMO NR. XIII-2166

53 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTUI

NR. XIIIP-3682

 

 

Siūloma keisti

 

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1

 

 

Argumentai:

Netoli Lietuvos Respublikos pradėjus veikti Astravo atominei elektrinei būtina išlaikyti savarankišką išskirtinai radiacinės saugos srityje veiklą vykdančią įstaigą. Toks siūlymas grindžiamas tuo, kad galimų branduolinių ar radiologinių avarijų atvejais būtinas išankstinis ir specialus pasiruošimas tokių atvejų galimai grėsmei, prevencinių priemonių taikymas, o įvykus branduoliniam įvykiui, greitas sprendimų priėmimas likviduojant galimų branduolinių ar radiologinių avarijų atvejus. Būtina išlaikyti Radiacinės saugos centre turimus resursus radiacinės saugos srityje nesusiejant šios specifinės funkcijos su bendra visuomenės sveikatos saugos funkcija. Minėtas siūlymas taip pat neatitiktų nei Europos Sąjungos, nei pasaulinės radiacinės saugos reguliavimo praktikos.

Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, siūloma nepritarti radiacinės saugos funkcijų perdavimui Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos, atitinkamai tikslinant Įstatymo projekto nuostatas.

 

Pasiūlymas:

Panaikinti projekto 1 straipsnį:

1 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 53 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Branduolinės energetikos objektų sanitarinės apsaugos zonoje galima kita įstatymų leidžiama veikla, nesusijusi su branduolinės energetikos objektų statyba, eksploatavimu, eksploatavimo nutraukimu ar uždarytų radioaktyviųjų atliekų atliekynų priežiūra, tik gavus energetikos ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos nustatyta tvarka visų branduolinės energetikos objekto sanitarinės apsaugos zonoje veiklą vykdančių licencijų turėtojų (kaip apibrėžta Branduolinės energijos įstatyme) ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Nacionalinis visuomenės sveikatos centras) pritarimus numatomai veiklai.“

2. Pakeisti 53 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Nacionalinis visuomenės sveikatos centras nepritaria šio straipsnio 3 dalyje nurodytai numatomai veiklai, jeigu, pateikus sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka atliktą šio straipsnio 3 dalyje nurodytoje veikloje dalyvaujančių gyventojų apšvitos dozių vertinimą, nustatoma, kad jų gaunamos apšvitos dozės gali viršyti sveikatos apsaugos ministro gyventojams nustatytas apribotąsias dozes; licencijos turėtojas – jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodyta veikla sutrikdys branduolinės energetikos objektų veiklą, trukdys užtikrinti branduolinės, radiacinės, fizinės saugos ir avarinės parengties reikalavimus ir (ar) vykdyti branduolinės energetikos objektų statybos ir griovimo, radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro tvarkymo darbus. Licencijos turėtojas pritaria šio straipsnio 3 dalyje nurodytai numatomai veiklai tik gavęs Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos sutikimą. Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija sutinka dėl licencijos turėtojo pritarimo tik įsitikinusi, kad bus užtikrintas branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties reikalavimų įgyvendinimas, o tais atvejais, kai šiems reikalavimams įgyvendinti būtinos kompensavimo priemonės, – kad šios priemonės įdiegtos.“

 

 

 

Teikia            Seimo nariai                                                                           Antanas Vinkus

 

                                                                                                                      Rimantas Sinkevičius