1
|
|
|
Argumentai:
Netoli Lietuvos Respublikos pradėjus veikti Astravo atominei
elektrinei būtina išlaikyti savarankišką išskirtinai radiacinės saugos
srityje veiklą vykdančią įstaigą. Toks siūlymas grindžiamas tuo, kad galimų
branduolinių ar radiologinių avarijų atvejais būtinas išankstinis ir
specialus pasiruošimas tokių atvejų galimai grėsmei, prevencinių priemonių
taikymas, o įvykus branduoliniam įvykiui, greitas sprendimų priėmimas
likviduojant galimų branduolinių ar radiologinių avarijų atvejus. Būtina
išlaikyti Radiacinės saugos centre turimus resursus radiacinės saugos srityje
nesusiejant šios specifinės funkcijos su bendra visuomenės sveikatos saugos
funkcija. Minėtas siūlymas taip pat neatitiktų nei Europos Sąjungos, nei
pasaulinės radiacinės saugos reguliavimo praktikos.
Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, siūloma nepritarti radiacinės
saugos funkcijų perdavimui Nacionaliniam
visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos, atitinkamai tikslinant Įstatymo projekto nuostatas.
Pasiūlymas:
Panaikinti
projekto 1 straipsnį:
1 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 53 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Branduolinės energetikos objektų sanitarinės apsaugos
zonoje galima kita įstatymų leidžiama veikla, nesusijusi su branduolinės
energetikos objektų statyba, eksploatavimu, eksploatavimo nutraukimu ar
uždarytų radioaktyviųjų atliekų atliekynų priežiūra, tik gavus energetikos
ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Valstybinės
atominės energetikos saugos inspekcijos nustatyta tvarka visų branduolinės
energetikos objekto sanitarinės apsaugos zonoje veiklą vykdančių licencijų
turėtojų (kaip apibrėžta Branduolinės energijos įstatyme)
ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos
ministerijos (toliau – Nacionalinis visuomenės sveikatos centras) pritarimus
numatomai veiklai.“
2. Pakeisti 53 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Nacionalinis visuomenės
sveikatos centras nepritaria šio straipsnio 3 dalyje nurodytai
numatomai veiklai, jeigu, pateikus sveikatos apsaugos ministro nustatyta
tvarka atliktą šio straipsnio 3 dalyje nurodytoje veikloje dalyvaujančių
gyventojų apšvitos dozių vertinimą, nustatoma, kad jų gaunamos apšvitos dozės
gali viršyti sveikatos apsaugos ministro gyventojams nustatytas apribotąsias
dozes; licencijos turėtojas – jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodyta veikla
sutrikdys branduolinės energetikos objektų veiklą, trukdys užtikrinti
branduolinės, radiacinės, fizinės saugos ir avarinės parengties reikalavimus
ir (ar) vykdyti branduolinės energetikos objektų statybos ir griovimo,
radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro tvarkymo darbus.
Licencijos turėtojas pritaria šio straipsnio 3 dalyje nurodytai numatomai
veiklai tik gavęs Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos
sutikimą. Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija sutinka dėl
licencijos turėtojo pritarimo tik įsitikinusi, kad bus užtikrintas
branduolinės, radiacinės ir fizinės saugos bei avarinės parengties
reikalavimų įgyvendinimas, o tais atvejais, kai šiems reikalavimams
įgyvendinti būtinos kompensavimo priemonės, – kad šios priemonės įdiegtos.“
|