LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ KOMITETAS

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 3 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektO NR. XIVP-3584

 

2024-10-02  Nr. 110-P-30

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Jonas Gudauskas, Sergejus  Jovaiša, Kęstutis Mažeika.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

1(2)

(121)

 

1. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnį siūloma papildyti 121 dalimi, kurioje apibrėžiama „pluoštinių kanapių produktų, tarpinių pluoštinių kanapių produktų ir gaminių eksporto“ sąvoka. Siūlomas reguliavimas diskutuotinas keliais aspektais.

Pirma, projekto 2 straipsniu keičiamoje įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad pluoštines kanapes leidžiama auginti pluoštinių kanapių produktų, tarpinių pluoštinių kanapių produktų ir pluoštinių kanapių gaminių gamybai. Atitinkamai siūloma keisti ir kitas keičiamo įstatymo nuostatas, numatančias tarpinių pluoštinių kanapių produktų tiekimą į rinką. Vertinant šių nuostatų turinį, atkreiptinas dėmesys, kad tarpiniai pluoštinių kanapių produktai neturėtų būti laikomi atskira pluoštinių kanapių gaminių kategorija, kuriai taikomos analogiškos kaip ir pluoštinių kanapių produktams bei pluoštinių kanapių gaminiams taikomos normos. Tarpiniai pluoštinių kanapių produktai negali būti laikomi savarankiškais ir savitiksliais pluoštinių kanapių gaminiais, jos yra tik medžiagos, susidarančios perdirbant pluoštinių kanapių produktus, kol pagaminamas pluoštinių kanapių gaminys (keičiamo įstatymo 2 straipsnio 15 dalis). Kitaip sakant, tarpiniai pluoštinių kanapių produktai specialiai negaminami su tikslu juos tiekti į rinką, jie yra natūraliai ir neišvengiamai pluoštinių kanapių gaminių gamybos metu susidarantys produktai, kurie arba sunaudojami gaminant reglamentuojamus pluoštinių kanapių gaminius, arba tvarkomi kaip atliekos, įskaitant šalinimą, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlytina projekte atsisakyti nepagrįstų ir nederančių su esamu pluoštinių kanapių produktų ir gaminių reguliavimu nuostatų, numatančių tarpinių pluoštinių kanapių produktų eksportą ir gamybą kaip savarankišką ūkinės veiklos sritį.

Antra, teikiamoje nuostatoje yra vartojama sąvoka „tarpiniai pluoštinių kanapių produktai ir gaminiai“, kas suponuoja, kad turimi omenyje tarpiniai pluoštinių kanapių gaminiai. Atkreiptinas dėmesys, kad galiojančio įstatymo nuostatos tik apibrėžia kas yra pluoštinių kanapių gaminiai, tačiau nereglamentuoja kas yra laikomi tarpiniais pluoštinių kanapių gaminiais. Pastebėtina, kad kitose tiek projekto, tiek galiojančio įstatymo nuostatose yra vartojamos formuluotės „pluoštinių kanapių produktai ir jų gaminiai“, todėl jei turimi omenyje būtent pluoštinių kanapių produktai ir jų gaminiai, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 121 dalis turėtų būti atitinkamai patikslinta, priešingu atveju įstatyme turėtų būti apibrėžta kas yra laikomi tarpiniais pluoštinių kanapių gaminiais.

Pritarti

Žr. šios Išvados 5 lentelėje, išdėstytą  LRV Nutarimo (Išvados) 1.5. dalyje pateiktą pasiūlymą, kuriam KRK pritarė. (LRV: „<...> projekto 1 straipsnyje siūlomas PKĮ 2 straipsnio papildymas 121 dalimi yra perteklinis, todėl siūlome jo atsisakyti.<...>)

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

1(2)

 

(121)

 

 

2. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnyje apibrėžiamos sąvokos dėstomos abėcėline tvarka, projekto 1 straipsniu apibrėžiama „pluoštinių kanapių produktų, tarpinių pluoštinių kanapių produktų ir gaminių eksporto“ sąvoka turėtų būti dėstoma 2 straipsnio 141 dalyje. Jeigu vis dėlto, atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą pastabą, būtų nuspręsta apibrėžti „pluoštinių kanapių produktų ir gaminių eksporto“ sąvoką, ji turėtų būti dėstoma 2 straipsnio 111 dalyje.

Nepritarti

Atsižvelgta į TD 1 pastabą bei LRV išvados 1.5 pastabą, siūlymo Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnį  papildyti 121 dalimi – atsisakyta kaip perteklinio. T. p. žr. LRV išvados 1.5. pastabą.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

1(2)

(121)

 

3. Derinant projekto 1 straipsniu apibrėžiamą „pluoštinių kanapių produktų, tarpinių pluoštinių kanapių produktų ir gaminių eksporto“ sąvoką su keičiamo įstatymo 2 straipsnio 12 dalyje apibrėžtos sąvokos „pluoštinių kanapių produktų ir gaminių importas“ formuluote, šios sąvokos apibrėžime vietoj žodžio „tiekimas“ įrašytinas žodis „išvežimas“.

Nepritarti

Argumentai išdėstyti aukščiau prie TD 2 pastabos

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

2(3)

(3)

(1,2)

4. Nėra aiškus projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktų santykis. Keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 1 punkte siūlome nustatyti, kad mokslo ir studijų institucijos gali auginti pluoštines kanapes uždaruose gruntuose ar laboratorijose moksliniais eksperimentiniais tikslais, o kiti pluoštinių kanapių augintojai – kai taikomi inovatyvūs pluoštinių kanapių auginimo metodai bei našumą didinančios technologijos (pvz., mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros technologijos). Tuo tarpu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punkte nustatoma, kad bendroji šio punkto nuostata netaikoma mokslo ir studijų institucijoms bei pluoštinių kanapių augintojams, auginantiems pluoštines kanapes mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais. Taigi, nėra aišku, ar, pirma, nuostata būtų netaikoma visoms mokslo ir studijų institucijoms, ar tik toms mokslo ir studijų institucijoms, kurios pluoštines kanapes augina moksliniais eksperimentiniais tikslais. Jeigu nuostata netaikoma tik toms mokslo ir studijų  institucijoms, kurios jas augina moksliniais eksperimentiniais tikslais, terminija turėtų būti suderinta tarpusavyje. Antra, nėra atskleista kokie dar pluoštinių kanapių augintojai (be mokslo ir studijų institucijų) pluoštines kanapes gali auginti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, ir kaip toks privačių ūkio subjektų – pluoštinių kanapių augintojų - deklaruojamas tikslas būtų konstatuojamas.

Pritarti

Patikslinta pagal LRV išvados 1.3. dalyje pateiktus pasiūlymus. 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

2(3)

(5)

 

5. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad mėginius THC kiekiui pluoštinėse kanapėse nustatyti galės tirti ne tik Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto laboratorija, tačiau ir kitos akredituotos Lietuvos Respublikos arba Europos Sąjungos valstybės narės laboratorijos. Atsižvelgiant į tai, kad laboratorijos akreditavimas turėtų būti laikomas kaip tiesiogiai susijęs su asmens teisės užsiimti atitinkama ūkine veikla įgyvendinimu, visos su ūkio subjekto akreditavimu susijusios nuostatos (reikalavimai ūkio subjektams, pagrindai, kuriems esant prašymai akredituoti netenkinami, prašymų nagrinėjimo terminai, akredituotų laboratorijų teisės ir pareigos) ) taip pat turėtų būti įtvirtintos įstatyminiu lygmeniu.

Pritarti iš dalies

Pritarta LRV siūlomai formuluotei, žr. LRV išvados 1.5. dalį.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

3(4)

3(4)

1(11)

(41)

 

6. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 11 dalyje siūloma nustatyti, kad tiekiant pluoštinių kanapių produktus, tarpinius pluoštinių kanapių produktus ir pluoštinių kanapių gaminius į kitas Europos Sąjungos valstybės nares, šių produktų ir gaminių ženklinimas turi atitikti konkrečios Europos Sąjungos valstybės narės nacionalinius reikalavimus ir maksimali leistina THC kiekio koncentracija neturi viršyti šioje Europos Sąjungos valstybėje narėje nustatytą maksimalų leistiną THC kiekį. Vertinat šią nuostatą pažymėtina, kad į Lietuvos Respublikos jurisdikciją nepatenka reikalavimų, taikomų kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, nustatymas ir šių reikalavimų laikymosi kontrolė. Kitaip sakant, reikalavimus iš Lietuvos Respublikos į kitas Europos Sąjungos valstybes nares tiekiamiems pluoštinių kanapių produktams ir gaminiams nustato bei jų laikymosi priežiūrą užtikrina pačios Europos Sąjungos valstybės narės savo nacionaliniuose teisės aktuose. Atsižvelgiant į tai, kaip teisiškai ydingos reikėtų atsisakyti siūlomos keičiamo įstatymo 4 straipsnio 11 dalies nuostatos, nustatančios reikalavimus Lietuvos ūkio subjektams atitikti Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinius teisės aktus. Dėl analogiškos priežasties, siūlome atsisakyti ir projekto 3 straipsniu pildomos keičiamo įstatymo 4 straipsnio 41 dalies.

Pritarti

Pritarta LRV išvados 1.5. dalyje pateiktam pasiūlymui tikslinti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 11 dalį bei atsižvelgta į LRV siūlymą atsisakyti iniciatorių siūlymo papildyti keičiamą įstatymą 41 dalimi.

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

3(4)

1(11)

 

7. Jeigu nebūtų atsižvelgta į aukščiau išdėstytą pastabą, keičiamo įstatymo 4 straipsnio 11 dalyje po žodžių „kitas Europos Sąjungos valstybės nares“ įrašytini žodžiai „ar Europos ekonominės erdvės valstybes“.

Pritarti

Argumentai išdėstyti aukščiau prie TD 6 pastabos.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

4

 

 

8. Projekto 4 straipsnyje turėtų būti patikslintos įstatymo įsigaliojimo bei įgyvendinimo datos.

Pritarti

Žr. KRK patobulinto projekto Nr. XIVP-3584(2) 12 str.

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

4

1

 

9. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, nustatytais teisės technikos reikalavimais:

9.1. Projekto 3 straipsnio 5 dalies pakeitimų esmė dėstytina taip: „Papildyti 4 straipsnį 41 dalimi“;

9.2. Projekto 4 straipsnio 1 dalyje po žodžio „įstatymas“ įrašytina formuluotė „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“.

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

Dėl TD 9.1 pastabos – argumentai išdėstyti prie TD 6 pastabos (atsižvelgiant į LRV išvados 1.5 d. - šios dalies atsisakyta);

Dėl TD 9.2. pastabos - žr. KRK patobulinto projekto Nr. XIVP-3584(2) 12 str.

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3584

 

 

 

10. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo reguliavimo dalykas priskirtinas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos kompetencijai, dėl projekto siūlytina gauti Vyriausybės išvadą.

Pritarti

LRV išvada gauta: 2024-08-12 Reg. Nr. 2024-14406

11.

Teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė, 2024-04-15

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 3 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3584 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Žemės ūkio rūmai (ŽŪR)

2024-05-16

Nr. 1.02-0217

(24-05-16 Nr. g-2024-4589)

 

 

*

ŽŪR teikia apibendrintas įžvalgas (pritarimo argumentus) LRV nutarimui „Dėl Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 3 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3584“ projekto Nr. 24-7975 (toliau – Projektas). <...> Rūmai palankiai vertina Projektą ir pritaria jame apibrėžtiems pakeitimams.<....>

 

Pritarti

Teikia pritarimo argumentus, pasiūlymų neteikia. Prašo pritarti Projektui.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

1(2)

1(7)

 

 

Argumentai:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 3 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3584 (toliau – projektas Nr. 1) ir Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo Nr. VIII-602 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3585 (toliau – projektas Nr. 2) (toliau kartu – projektai), tačiau siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui projektus tobulinti, atsižvelgiant į šias pastabas ir pasiūlymus:

1.Siūlome patikslinti ir papildyti projektą Nr. 1:

1.1. Tarpiniai pluoštinių kanapių produktai neturėtų būti laikomi savarankiškais ir savitiksliais pluoštinių kanapių gaminiais, nes pagal Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo (toliau – PKĮ) 2 straipsnio 15 dalį tai yra tik medžiagos, susidarančios perdirbant pluoštinių kanapių produktus, kol pagaminamas pluoštinių kanapių gaminys.

Siekdami teisinio aiškumo ir aiškios atskirties tarp tarpinių pluoštinių kanapių produktų, kurie pagal PKĮ 4 straipsnio 6 dalies nuostatas turi būti sunaudoti gaminant reglamentuojamus pluoštinių kanapių gaminius arba tvarkomi kaip atliekos, įskaitant šalinimą, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka, pluoštinių kanapių produktų (žaliavų, kurios nėra skirtos galutiniam vartojimui) bei pluoštinių kanapių gaminių (maisto, pašarų, kosmetikos ir kitų gaminių, skirtų galutiniam vartojimui), atsižvelgdami į tai, kad galutiniam vartojimui skirtų gaminių sudėtinė dalis gali būti ne tik neperdirbtos žaliavinės pluoštinių kanapių dalys ir pluoštinių kanapių sėklos, tačiau ir pluoštinių kanapių dalių ir sėklų perdirbimo metu susidarančios medžiagos (ekstraktai, kristalai, biomasė, pluoštinių kanapių granulės ir t. t.), be to, tarpiniai pluoštinių kanapių produktai gali susidaryti ne tik perdirbant pluoštinių kanapių produktus, kol pagaminamas galutiniam vartojimui skirtas gaminys, tačiau ir perdirbimo proceso metu, kai siekiama pagaminti kitą pluoštinių kanapių produktą, taip pat į tai, kad kituose PKĮ straipsniuose, apibrėžiančiuose tarpinių pluoštinių kanapių produktų kontrolę, vartojama ne tarpinio pluoštinių kanapių produkto sąvoka, o pluoštinių kanapių tarpinio produkto sąvoka,

Pasiūlymas (1.1.):

siūlome projekte Nr. 1 patikslinti pluoštinių kanapių gaminių (PKĮ 2 straipsnio 7 dalis) sąvoką ir ją išdėstyti taip:

„7. Pluoštinių kanapių gaminiai – galutiniam vartojimui skirtas maistas, pašarai, kosmetikos gaminiai ir kiti gaminiai, pagaminti  naudojant  pluoštinių kanapių produktus ir (arba) pluoštinių kanapių tarpinius produktus.“

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Žr. Komiteto patobulintą Projektą Nr. XIVP-3584(2).

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

1(2)

2(9)

 

 

Pasiūlymas (1.1.):

Siūlome patikslinti pluoštinių kanapių produktų (PKĮ 2 straipsnio 9 dalis) sąvoką ir ją išdėstyti taip:

„9. Pluoštinių kanapių produktai – perdirbti skirtos žaliavinės pluoštinių kanapių dalys ir pluoštinių kanapių sėklos arba pluoštinių kanapių gaminių gamybai skirtos medžiagos, susidarančios perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas, kurios nėra skirtos galutiniam vartojimui ar mažmeninei prekybai.“

Pritarti

Žr. Komiteto patobulintą Projektą Nr. XIVP-3584(2).

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

1(2)

(121)

 

 

Pasiūlymas (1.5.):

Pažymime, kad pluoštinių kanapių produktų, tarpinių pluoštinių kanapių produktų ir gaminių eksporto sąvoka nevartojama tolimesniame projekto Nr. 1 tekste, taigi projekto Nr. 1 1 straipsnyje siūlomas PKĮ 2 straipsnio papildymas 121 dalimi yra perteklinis, todėl siūlome jo atsisakyti.

Pritarti

Pasiūlymas:

Išbraukti Projekto 1 straipsnį, kuriuo siūloma papildyti keičiamo įstatymo 2 straipsnį nauja 21 dalimi:

Papildyti 2 straipsnį 121 dalimi:

121. Pluoštinių kanapių produktų, tarpinių pluoštinių kanapių produktų ir gaminių eksportas (toliau – eksportas) – pluoštinių kanapių produktų, tarpinių pluoštinių kanapių produktų ir gaminių tiekimas iš Lietuvos Respublikos į trečiąsias šalis.

T. p.  žr. Komiteto patobulintą Projektą Nr. XIVP-3584(2).

4.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

1(2)

3(15)

 

 

Pasiūlymas (1.1.):

Siūlome patikslinti tarpinių  pluoštinių kanapių produktų (PKĮ 2 straipsnio 15 dalis) sąvoką ir ją išdėstyti taip:

„15. Pluoštinių kanapių tarpiniai produktai – medžiagos, susidarančios perdirbant pluoštinių kanapių produktus, kol pagaminamas pluoštinių kanapių gaminys ar kitas pluoštinių kanapių produktas.“

Pritarti

Žr. Komiteto patobulintą Projektą Nr. XIVP-3584(2).

5.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

2(3)

 

1(1)

 

 

 

Pasiūlymas (1.1.):

Taip pat siūlome atsisakyti projekto Nr. 1 2 straipsnio 1 dalyje siūlomo PKĮ 3 straipsnio 1 dalies pakeitimo ir 3 straipsnio 1 ir 3 dalyse siūlomo PKĮ 4 straipsnio 1 ir 3 dalių pakeitimo.

Pritarti

Pasiūlymas:

Išbraukti Projekto Nr. XIVP-3584 2 straipsnio 1 dalį, kuria siūloma keisti keičiamo įstatymo 3 straipsnio 1 dalį:

1. Pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Pluoštines kanapes leidžiama auginti pluoštinių kanapių produktų, tarpinių pluoštinių kanapių produktų ir pluoštinių kanapių gaminių gamybai, sodininkystei, kaip tarpinius pasėlius arba moksliniais eksperimentiniais tikslais, taip pat selekcijos tikslais, kai siekiama jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, bei naujai sukurtų veislių ūkinio vertingumo tyrimo tikslais, šiame straipsnyje bei žemės ūkio ministro nustatyta tvarka.“

6.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

2(3)

1(1)

 

 

Argumentai:

1.3. Pažymime, kad auginant pluoštines kanapes uždarame grunte galima sumodeliuoti tokias sąlygas, kaip šviesos režimas, temperatūrinis režimas, atitinkamas ir (ar) tikslingas maitinimas išnaudojant hidroponikos galimybes, kurios skatina kanapes kaupti daugiau THC ir (ar) kitų kanabinoidų. Atsižvelgiant į tai, pluoštinių kanapių auginimas uždarame grunte turėtų būti leidžiamas tik išskirtiniais atvejais, vykdant mokslinį tyrimą ir eksperimentinę plėtrą, tačiau neapsiribojant mokslo ir studijų institucijomis, kadangi mokslinį tyrimą vykdyti bei finansavimą jam gauti gali ir kiti subjektai, todėl nėra pagrindo riboti jų galimybės, gavus Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo nustatyta tvarka išduotą specialųjį leidimą, vykdyti mokslinį tyrimą uždarame grunte. Atkreipiame dėmesį, kad Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo 218 straipsnyje nustatyti griežti reikalavimai norint gauti minėtą leidimą (kiekvienoje veiklos vietoje paskirti asmenį, atsakingą už narkotinių ir psichotropinių medžiagų įsigijimą, laikymą ir apskaitą, turėti sveikatos apsaugos ministro nustatytus reikalavimus atitinkančias patalpas, turėti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos atlikti mokslinio tyrimo vertinimą institucijos išduotą patvirtinimą, kad numatomas vykdyti tyrimas yra mokslinis tyrimas, būti nepriekaištingos reputacijos ir kt.). Siekdami teisinio aiškumo, PKĮ 3 straipsnio nuostatų ir Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo ir terminų derėjimo tarpusavyje ir esant būtinybei griežtai kontroliuoti pluoštinių kanapių auginimą uždarame grunte,

Pasiūlymas (1.3.):

siūlome tikslinti PKĮ 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Pluoštines kanapes leidžiama auginti pluoštinių kanapių produktų ir pluoštinių kanapių gaminių gamybai, sodininkystei, kaip tarpinius pasėlius arba mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, taip pat selekcijos tikslais, kai siekiama jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, bei naujai sukurtų veislių ūkinio vertingumo tyrimo tikslais, šiame straipsnyje bei žemės ūkio ministro nustatyta tvarka.“

Pritarti

Pasiūlymas:

1. Pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Pluoštines kanapes leidžiama auginti pluoštinių kanapių produktų ir pluoštinių kanapių gaminių gamybai, sodininkystei, kaip tarpinius pasėlius arba moksliniais mokslinių tyrimų ir eksperimentiniais eksperimentinės plėtros tikslais, taip pat selekcijos tikslais, kai siekiama jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, bei naujai sukurtų veislių ūkinio vertingumo tyrimo tikslais, šiame straipsnyje bei žemės ūkio ministro nustatyta tvarka.“

 

7.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

2(3)

2(3)

(1)

 

Pasiūlymas (1.3.):

Siūlome tikslinti PKĮ 3 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktus ir juos išdėstyti taip:

3. Pluoštinių kanapių augintojai privalo:

1) auginti pluoštines kanapes tik atvirame grunte. Mokslo ir studijų institucijos ir pluoštinių kanapių augintojai pluoštines kanapes, auginamas mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir (arba) selekcijos tikslais, siekiant jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, gali auginti uždaruose gruntuose ar laboratorijose, turėdami Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatyme nustatyta tvarka išduotą leidimą;“<...>

Pritarti

Pasiūlymas:

„2. Pakeisti 3 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) auginti pluoštines kanapes tik atvirame grunte. Mokslo ir studijų institucijos ir pluoštinių kanapių augintojai pluoštines kanapes, auginamas moksliniais eksperimentiniais, selekcijos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir (arba) selekcijos tikslais, siekiant jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, gali auginti uždaruose gruntuose ar laboratorijose turėdami Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatyme nustatyta tvarka išduotą leidimą;“.

8.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

2(3)

2(3)

(2)

 

Pasiūlymas (1.3.):

<...> Siūlome tikslinti PKĮ 3 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktus ir juos išdėstyti taip:

„2) auginti tik įtrauktų į Bendrąjį žemės ūkio augalų rūšių veislių katalogą, paskelbtą pagal Direktyvos 2002/53/EB 17 straipsnį, veislių augalus, sėjai naudodami tik žemės ūkio ministro patvirtintus aliejinių ir pluoštinių augalų sėklos privalomuosius kokybės reikalavimus atitinkančią pluoštinių kanapių sėklą. Ši nuostata netaikoma mokslo ir studijų institucijoms, auginančioms pluoštines kanapes mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, ir pluoštinių kanapių augintojams, auginantiems pluoštines kanapes selekcijos tikslais ir Tarnybos atliekamo naujai sukurtų veislių ūkinio vertingumo tyrimo, siekiant jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, bei EBPO sėklos sertifikato išdavimo tikslais;“.

Pritarti

Pasiūlymas:

„3. Pakeisti 3 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) auginti tik įtrauktų į Bendrąjį žemės ūkio augalų rūšių veislių katalogą, paskelbtą pagal Direktyvos 2002/53/EB 17 straipsnį, veislių augalus, sėjai naudodami tik žemės ūkio ministro patvirtintus aliejinių ir pluoštinių augalų sėklos privalomuosius kokybės reikalavimus atitinkančią pluoštinių kanapių sėklą. Ši nuostata netaikoma mokslo ir studijų institucijoms, auginančioms pluoštines kanapes moksliniais eksperimentiniais mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, ir pluoštinių kanapių augintojams, auginantiems pluoštines kanapes selekcijos tikslais ir Tarnybos atliekamo naujai sukurtų veislių ūkinio vertingumo tyrimo, siekiant jas įrašyti į Nacionalinį augalų veislių sąrašą, bei EBPO sėklos sertifikato išdavimo tikslais;“.

9.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

2(3)

4(3)

(5)

 

Argumentai:

1.2. Pluoštinių kanapių produktai pagal siūlomą sąvoką yra ne tik žaliavinės pluoštinių kanapių dalys ir jų sėklos, tačiau ir kitos perdirbimo metu susidarančios medžiagos, kurios paprastai yra laikomos ne deklaruotuose sandėliuose, o gamybinėse patalpose. Išsamūs gamybinių patalpų ir apskaitos reikalavimai (tokiu atveju, jei tetrahidrokanabinolio (toliau – THC) kiekis viršija PKĮ nustatytas ribas pagal šio nutarimo 1.6 papunktyje teikiamą pasiūlymą) bus nustatyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamose Pluoštinių kanapių gaminių gamybos veiklos taisyklėse. Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta, ir siekdami nesukurti perteklinės reguliavimo naštos ir išlaikyti PKĮ sistemiškumą,

Pasiūlymas (1.2.):

siūlome atsisakyti perteklinio reikalavimo visus pluoštinių kanapių produktus laikyti tik deklaruotuose sandėliuose, laikymo ar klojėjimo vietose ir pakeisti PKĮ 3 straipsnio 3 dalies 5 punktą taip:

„5) vadovaudamiesi Auginimo priežiūros tvarkos aprašu, pluoštinių kanapių produktus, išskyrus medžiagas, susidarančias perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas, laikyti tik deklaruotuose sandėliuose, laikymo ar klojėjimo vietose arba, pluoštinių kanapių pasėlius palikę žiemoti laukuose nenupjautus, informuoti apie tai Tarnybą;“.

Pritarti

Pasiūlymas:

‚4. Pakeisti 3 straipsnio 3 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

„5) vadovaudamiesi Auginimo priežiūros tvarkos aprašu, pluoštinių kanapių produktus, išskyrus perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas susidarančias medžiagas, laikyti tik deklaruotuose sandėliuose, laikymo arba klojėjimo vietose arba, pluoštinių kanapių pasėlius palikę žiemoti laukuose nenupjautus, informuoti apie tai Tarnybą;“.

 

10.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

2(3)

5(5)

 

 

Argumentai:

1.4. Projekto Nr. 1 2 straipsnio 4 dalyje (PKĮ 3 straipsnio 5 dalyje) siūloma nustatyti, kad mėginius THC kiekiui pluoštinėse kanapėse nustatyti galės tirti ne tik Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto laboratorija, tačiau ir kitos akredituotos Lietuvos Respublikos arba Europos Sąjungos valstybės narės laboratorijos. Siekdami aiškumo ir atsižvelgdami į tai, kad visos laboratorijos turėtų naudoti tyrimų metodus, akredituotus standarto LST EN ISO/IEC 17025 „Tyrimų, bandymų ir kalibravimo laboratorijų kompetencijai keliami bendrieji reikalavimai“, atitikčiai, o akreditavimą turėtų atlikti nacionalinės akreditavimo įstaigos, veikiančios pagal 2008 m. liepos 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 765/2008, nustatantį su gaminių prekyba susijusius akreditavimo ir rinkos priežiūros reikalavimus ir panaikinantį Reglamentą (EEB) Nr. 339/93,

Pasiūlymas (1.4.):

siūlome tikslinti PKĮ 3 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Mėginius THC kiekiui pluoštinėse kanapėse nustatyti, vadovaudamasi THC kiekio nustatymo tyrimo metodu, išdėstytu Deleguotojo reglamento (ES) 2022/126 I priede, tiria Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto laboratorija ar kita Lietuvos Respublikos laboratorija,  veikianti pagal standartą LST EN ISO/IEC 17025 „Tyrimų, bandymų ir kalibravimo laboratorijų kompetencijai keliami bendrieji reikalavimai“ ir pagal šį standartą akredituota nacionalinės akreditavimo įstaigos, veikiančios pagal 2008 m. liepos 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 765/2008, nustatantį su gaminių prekyba susijusius akreditavimo ir rinkos priežiūros reikalavimus ir panaikinantį Reglamentą (EEB) Nr. 339/93, arba Europos Sąjungos valstybės narės laboratorija, veikianti pagal standartą EN ISO/IEC 17025 „Tyrimų, bandymų ir kalibravimo laboratorijų kompetencijai keliami bendrieji reikalavimai“ ir pagal šį standartą akredituota nacionalinės akreditavimo įstaigos, veikiančios pagal Reglamentą (EB) Nr. 765/2008 (toliau – kita akredituota laboratorija).“

Pritarti

Pasiūlymas:

5. Pakeisti 3 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Mėginius THC kiekiui pluoštinėse kanapėse nustatyti, vadovaudamasi THC kiekio nustatymo tyrimo metodu, išdėstytu Deleguotojo reglamento (ES) 2022/126 I priede, tiria Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto laboratorija. ar kita Lietuvos Respublikos laboratorija,  veikianti pagal standartą LST EN ISO/IEC 17025 „Tyrimų, bandymų ir kalibravimo laboratorijų kompetencijai keliami bendrieji reikalavimai“ ir pagal šį standartą akredituota nacionalinės akreditacijos įstaigos, veikiančios pagal 2008 m. liepos 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 765/2008, nustatantį su gaminių prekyba susijusius akreditavimo ir rinkos priežiūros reikalavimus ir panaikinantį Reglamentą (EEB) Nr. 339/93, ar Europos Sąjungos valstybės narės laboratorija, veikianti pagal standartą EN ISO/IEC 17025 „Tyrimų, bandymų ir kalibravimo laboratorijų kompetencijai keliami bendrieji reikalavimai“ ir pagal šį standartą akredituota nacionalinės akreditacijos įstaigos, veikiančios pagal Reglamentą (EB) Nr. 765/2008 (toliau – kita akredituota laboratorija).

11.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

3(4)

(1)

 

 

Pasiūlymas (1.1.):

Taip pat siūlome atsisakyti projekto Nr. 1 2 straipsnio 1 dalyje siūlomo PKĮ 3 straipsnio 1 dalies pakeitimo ir 3 straipsnio 1 ir 3 dalyse siūlomo PKĮ 4 straipsnio 1 ir 3 dalių pakeitimo.

Pritarti

Pasiūlymas:

Išbraukti Projekto Nr. XIVP-3584 3 straipsnio 1 dalį, kuria siūloma keisti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalį:

1. Pakeisti 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Gaminti ir tiekti rinkai galima tik iš šio įstatymo reglamentuojamų pluoštinių kanapių gautus ir pagamintus šio įstatymo reglamentuojamus pluoštinių kanapių produktus, tarpinius pluoštinių kanapių produktus ir pluoštinių kanapių gaminius.”

12.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

3(4)

1(11)

 

 

Argumentai:

1.5. Projekto Nr. 1 3 straipsnio 2 dalyje (PKĮ 4 straipsnio 11 dalyje) siūloma nustatyti, kad tiekiant pluoštinių kanapių produktus, tarpinius pluoštinių kanapių produktus ir pluoštinių kanapių gaminius į kitas Europos Sąjungos valstybės nares, šių produktų ir gaminių ženklinimas turi atitikti konkrečios Europos Sąjungos valstybės narės nacionalinius reikalavimus, o maksimali leistina THC kiekio koncentracija neturi viršyti šioje Europos Sąjungos valstybėje narėje nustatyto maksimalaus leistino THC kiekio. Toks reguliavimas ydingas, nes į Lietuvos Respublikos jurisdikciją nepatenka reikalavimų, taikomų kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, nustatymas ir šių reikalavimų laikymosi kontrolė. Siekdami skatinti Lietuvos Respublikos gamintojų konkurencingumą, sudaryti prielaidas „verslas verslui“ tipo sandorių rinkos vystymui, neapriboti produkcijos eksporto galimybių bei užtikrinti tinkamą Lietuvos rinkai skirtų pluoštinių kanapių produktų ir gaminių ženklinimą ir minėtų gaminių saugumą,

Pasiūlymas (1.5.):

siūlome tikslinti PKĮ 4 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

„11. Ant tiekiamų Lietuvos Respublikos rinkai pluoštinių kanapių gaminių pakuotės turi būti aiškiai nurodyta galutinė gaminio vartojimo paskirtis ir vartojimo būdas.“

Pritarti

Pasiūlymas:

3 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

   1. Pakeisti 4 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

„11. Ant tiekiamų Lietuvos Respublikos  rinkai pluoštinių kanapių gaminių pakuotės turi būti aiškiai nurodyta galutinė gaminio vartojimo paskirtis ir vartojimo būdas.“

 

13.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

3(4),

 

2(41)

 

 

 

Pasiūlymas (1.5.):

<...> Dėl tokios pačios priežasties siūlome atsisakyti ir projekto Nr. 1 3 straipsnio 5 dalyje siūlomo PKĮ 4 straipsnio papildymo 41 dalimi. <...>

 

Pritarti

Pasiūlymas:

Išbraukti Projekto Nr. XIVP-3584 3 straipsnio 5 dalį, kuria siūloma keičiamo įstatymo 4 straipsnį papildyti nauja 41 dalimi:

5. Papildyti nauja 41 dalimi ir ją išdėstyti taip:

41. Pluoštinių kanapių produktuose, tarpiniuose pluoštinių kanapių produktuose ir pluoštinių kanapių gaminiuose, kurie skirti eksportui, THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) neturi viršyti importuojančios šalies nustatyto maksimalaus leistino THC kiekio.

14.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

3(4)

3(3)

 

 

Pasiūlymas (1.1.):

Taip pat siūlome atsisakyti projekto Nr. 1 2 straipsnio 1 dalyje siūlomo PKĮ 3 straipsnio 1 dalies pakeitimo ir 3 straipsnio 1 ir 3 dalyse siūlomo PKĮ 4 straipsnio 1 ir 3 dalių pakeitimo.

Pritarti

Pasiūlymas:

Išbraukti Projekto Nr. XIVP-3584 3 straipsnio 3 dalį, kuria siūloma keisti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalį:

„3. Pakeisti 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Lietuvos Respublikoje ir (arba) kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse gaunami, pagaminti ir tiekiami rinkai pluoštinių kanapių produktai, ir jų gaminiai ir tarpiniai pluoštinių kanapių produktai turi būti gauti ar pagaminti iš pluoštinių kanapių, kuriose THC kiekis neviršija leidžiamos 0,3 procento ribos, ir turi turėti tai patvirtinančią pažymą, kurią išduoda Tarnyba žemės ūkio ministro nustatyta tvarka arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės atsakinga institucija.

15.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

3(4)

2(4)

 

 

Argumentai:

1.6. Pakeitus pluoštinių kanapių produktų sąvoką ir nustačius, kad į šių produktų apimtį patenka ne tik žaliavinės pluoštinių kanapių dalys ir sėklos, tačiau ir kitos medžiagos, susidarančios perdirbant žaliavinės pluoštinių kanapių dalis ir sėklas, ir sudarius galimybę šiuos produktus tiekti į rinką, siekiant užtikrinti produktų ir gaminių saugumą ir užkirsti kelią narkotinių ir psichotropinių bei kitų draudžiamų medžiagų patekimui į rinką, būtina nustatyti maksimalias leidžiamas THC ribas ne tik pluoštinių kanapių gaminiams, tačiau ir pluoštinių kanapių produktams. Atsižvelgdami į tai, kad į pluoštinių kanapių produktų apibrėžtį patenka ir žaliavinės pluoštinių kanapių dalys (t. y. ir išdžiovinta pluoštinių kanapių medžiaga), kuriose, vadovaujantis PKĮ 2 straipsnio 4 dalimi, leidžiama THC koncentracija yra ne daugiau kaip 0,3 procento, be to, pluoštinių kanapių gaminių gamybai skirtos medžiagos, susidarančios perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas negali būti skirtos galutiniam vartojimui (t. y. negali patekti į mažmeninę prekybą), siūlome nustatyti, kad maksimali leidžiama THC koncentracija į Lietuvos Respublikos rinką tiekiamuose pluoštinių kanapių produktuose yra 0,3 procento, ir atitinkamai tikslinti projekto Nr. 1 3 straipsnio 4 dalyje siūlomą PKĮ 4 straipsnio 4 dalies pakeitimą ir jį išdėstyti taip:

Pasiūlymas (1.6.):

4. Tiekiamuose Lietuvos Respublikos rinkai pluoštinių kanapių gaminiuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) neturi viršyti leidžiamos 0,2 procento ribos, o tiekiamuose Lietuvos Respublikos rinkai tolimesnei pluoštinių kanapių gaminių gamybai skirtuose pluoštinių kanapių produktuose – 0,3 procento ribos. Į sveikatos apsaugos ministro ir žemės ūkio ministro tvirtinamą sąrašą įrašytų konkrečių galutiniam vartojimui skirtų pluoštinių kanapių gaminiuose ar jų kategorijose gali būti nustatytas mažesnis didžiausias leidžiamas THC kiekis (toliau – Sąrašas). Į Sąrašą įrašytuose galutiniam vartojimui skirtuose pluoštinių kanapių gaminiuose didžiausias leidžiamas THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) nustatomas atsižvelgiant į keliamą riziką ir galimą kenksmingą poveikį žmogaus ar gyvūno sveikatai, neviršijant Europos maisto saugos tarnybos rekomenduojamo didžiausio leidžiamo THC kiekio. Kiekviena Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje pagaminta ir Lietuvos Respublikos rinkai tiekiama pluoštinių kanapių gaminių ir pluoštinių kanapių produktų partija turi turėti Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto arba kitos akredituotos laboratorijos išduotą laboratorinių tyrimų protokolą su tyrimų rezultatų vertinimo išvada; laboratorinių tyrimų protokolu patvirtinama, kad pluoštinių kanapių gaminiuose ir pluoštinių kanapių produktuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) neviršija didžiausio leidžiamo THC kiekio. Laboratorinių tyrimų protokolo su tyrimų rezultatų vertinimo išvada dėl gaminių ir produktų, pagamintų iš pluoštinių kanapių sėklų ar pluošto, nereikalaujama.“

Pritarti

Pasiūlymas:

„2. Pakeisti 4 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Tiekiamuose Lietuvos Respublikos rinkai Ppluoštinių kanapių gaminiuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) neturi viršyti leidžiamos 0,2 procento ribos, o tiekiamuose Lietuvos Respublikos rinkai tolimesnei pluoštinių kanapių gaminių gamybai skirtuose pluoštinių kanapių produktuose – 0,3 procento ribos. Į sveikatos apsaugos ministro ir žemės ūkio ministro patvirtintą tvirtinamą sąrašą įrašytų konkrečių galutiniam vartojimui skirtų pluoštinių kanapių gaminiuose ar jų kategorijose gali būti nustatyti mažesni didžiausi leidžiami nustatytas mažesnis didžiausias leidžiamas THC kiekiai kiekis (toliau – Sąrašas). Į Sąrašą įrašytuose galutiniam vartojimui skirtuose pluoštinių kanapių gaminiuose didžiausias leidžiamas THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) nustatomas atsižvelgiant į keliamą riziką ir galimą kenksmingą poveikį žmogaus ar gyvūno sveikatai, neviršijant Europos maisto saugos tarnybos rekomenduojamo didžiausių leidžiamų didžiausio leidžiamo THC kiekių kiekio. Kiekviena Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje pagaminta ir Lietuvos Respublikos rinkai tiekiama pluoštinių kanapių gaminių ir pluoštinių kanapių produktų partija turi turėti Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto arba Europos Sąjungos valstybių narių kitos akredituotos laboratorijos išduotą laboratorinių tyrimų protokolą su tyrimų rezultatų vertinimo išvada; laboratorinių tyrimų protokolu patvirtinama, kad pluoštinių kanapių gaminiuose ir pluoštinių kanapių produktuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) neviršija didžiausio leidžiamo THC kiekio. Laboratorinių tyrimų protokolo su tyrimų rezultatų vertinimo išvada dėl gaminių ir produktų, pagamintų iš pluoštinių kanapių sėklų ar pluošto, nereikalaujama.”

16.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

3(4)

3(6)

 

 

Argumentai:

1.7. Pažymime, kad THC kiekis, viršijantis leidžiamą 0,2 procento ribą, gali susidaryti ne tik tarpiniuose pluoštinių kanapių produktuose, tačiau kitose medžiagose, susidarančiose perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas. Siekdami apsaugoti visuomenę nuo psichiką veikiančių medžiagų neteisėtos apyvartos, užtikrinti tinkamą tokių medžiagų kontrolę ir apskaitą, siūlome tikslinti PKĮ 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

Pasiūlymas (1.7.):

6. Jeigu pluoštinių kanapių produktų ir (arba) gaminių gamybos proceso metu susidaro pluoštinių kanapių tarpiniai produktai ir (arba) naudojamos medžiagos, susidarančios perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas, kuriuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio atitinkamos rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) viršija leidžiamą 0,2 procento ribą, tokią gamybą vykdyti turi teisę tik Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys ir užsienio valstybių juridinių asmenų ir kitų organizacijų padaliniai, įsteigti Lietuvoje, gavę leidimą vykdyti pluoštinių kanapių produktų ir (arba) gaminių gamybos, kurios metu susidaro pluoštinių kanapių tarpiniai produktai ir (arba) naudojamos medžiagos, susidarančios perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas, kuriuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio atitinkamos rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) viršija leidžiamą 0,2 procento ribą, veiklą (toliau – leidimas). Leidimą išduoda, atsisako išduoti, sustabdo ar panaikina jo galiojimą, panaikina galiojimo sustabdymą Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Pluoštinių kanapių produktų ir (arba) gaminių gamybos veiklos taisyklėmis (toliau – Pluoštinių kanapių gaminių gamybos veiklos taisyklės). Už leidimų išdavimą ir šių leidimų tikslinimą imama valstybės rinkliava. Pluoštinių kanapių tarpiniai produktai ir (arba) medžiagos, susidarančios perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas, kuriuose THC kiekis
(delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio atitinkamos rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) viršija leidžiamą 0,2 procento ribą, turi būti įtraukiami į apskaitą ir naudojami pluoštinių kanapių produktui ir (arba) gaminiui, atitinkančiam šio įstatymo reikalavimus, gaminti arba tvarkomi kaip atliekos, įskaitant šalinimą, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka. Leidimo turėtojai Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka turi teikti informaciją Vyriausybės įgaliotai institucijai apie medžiagų, susidarančių perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas, kuriuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio atitinkamos rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) viršija leidžiamą 0,2 procento ribą, apyvartą.“

Pritarti

Pasiūlymas:

„3. Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Jeigu pluoštinių kanapių produktų ir (arba) gaminių gamybos proceso metu susidaro pluoštinių kanapių tarpiniai produktai, ir (arba) naudojamos perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas susidarančios medžiagos, kuriuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio atitinkamos rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) viršija leidžiamą 0,2 procento ribą, tokią gamybą vykdyti turi teisę tik Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys ir užsienio valstybių juridinių asmenų ir kitų organizacijų padaliniai, įsteigti Lietuvoje, gavę leidimą vykdyti pluoštinių kanapių produktų ir (arba) gaminių gamybos, kurios metu susidaro pluoštinių kanapių tarpiniai produktai, ir (arba) naudojamos perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas susidarančios medžiagos, kuriuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio atitinkamos rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) viršija leidžiamą 0,2 procento ribą (toliau – pluoštinių kanapių gaminių gamyba), veiklą (toliau – leidimas). Leidimą išduoda, atsisako išduoti, sustabdo ar panaikina jo galiojimą, panaikina galiojimo sustabdymą Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, vadovaudamasi Vyriausybės patvirtintomis Pluoštinių kanapių produktų ir (arba) gaminių gamybos veiklos taisyklėmis (toliau – Pluoštinių kanapių gaminių gamybos veiklos taisyklės). Už leidimų išdavimą ir šių leidimų tikslinimą imama valstybės rinkliava. Pluoštinių kanapių tarpiniai produktai, ir (arba) perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas susidarančios medžiagos, kuriuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9 THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio atitinkamos rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) viršija leidžiamą 0,2 procento ribą, turi būti įtraukiami į apskaitą ir sunaudojami naudojami pluoštinių kanapių produktui ir (arba) gaminiui, atitinkančiam šio įstatymo reikalavimus, gaminti arba tvarkomi kaip atliekos, įskaitant šalinimą, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka. Leidimo turėtojai Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka turi teikti informaciją Vyriausybės įgaliotai institucijai apie perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas susidarančių medžiagų, kuriuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio atitinkamos rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) viršija leidžiamą 0,2 procento ribą, apyvartą.“

17.

Seimo nariai: Antanas Matulas, Linas Slušnys

2024-09-26

3(4)

4(21)

 

N

Argumentai:

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. rugpjūčio 7 d.  nutarimo, kuriame teikiama išvada įstatymo projektui, 1.7 papunktyje  (siūloma Pluoštinių kanapių 4 str. 6 dalis) yra nurodyta, kad ,,Leidimo  turėtojai Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka turi teikti informaciją Vyriausybės įgaliotai institucijai apie medžiagų, susidarančių perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas, kuriuose THC kiekis (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio atitinkamos rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) viršija leidžiamą 0,2 procento ribą, apyvartą.“ Taigi, ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai pluoštinių kanapių produktų ir (arba) gaminių gamybos proceso metu susidaro pluoštinių kanapių tarpiniai produktai ir (arba) naudojamos medžiagos, susidarančios perdirbant žaliavines pluoštinių kanapių dalis ir pluoštinių kanapių sėklas, kuriuose THC kiekis viršija leidžiamą 0,2 procento ribą, tačiau ši nuostata nėra taikoma, kai gamybos metu susidaro medžiagos, kuriose yra mažesnis nei 0,2 procentai THC kiekis. Įstatymo projekto  reglamentavimas nepanaikina rizikos ir palieka galimybę tarpiniams produktams ir produktams su aukšta THC koncentracija ,,nutekėti“ į rinką tiek į legalią, tiek ir į nelegalią. Dabartiniu metu trūksta informacijos ir  nėra žinoma Lietuvos pluoštinių kanapių gaminių/produktų rinkos dydis, nėra žinoma gaminių gamybos ir jų tiekimo į rinką mastas, o tai trukdo priimti duomenimis grįstus strateginius sprendimus šios rinkos reglamentavimo bei subjektų veiklos priežiūros kontekste.  Dabartiniu metu trūksta duomenų  kiek ūkio subjektų Lietuvoje gamina pluoštinių kanapių gaminius ir jų produktus,  kiek juos įsiveža arba importuoja bei platina tiek Lietuvoje, tiek ir už jos ribų. THC gaminiuose koncentracija priklauso ne tik nuo sukauptos augale THC koncentracijos, bet ir nuo gaminio gamybos proceso ar gamybai naudojamo būdo, kadangi chemiškai aktyvią medžiagą galima koncentruoti gamybos proceso eigoje. Egzistuoja galimybė, kad kokia nors gaminių partija gali būti pagaminta iš tarpinių produktų, kuriuose THC koncentracija didesnė nei 0,2. Šiuo metu yra tik penki licencijuoti subjektai.

 

Pasiūlymas:

papildyti įstatymo projekto 3 straipsnį 6 dalimi (keičiamo įstatymo 4 straipsnį 21 dalimi) ir ją išdėstyti taip:

„6. Papildyti 4 straipsnį 21 dalimi:

“21.Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys ir užsienio valstybių juridinių asmenų ir kitų organizacijų padaliniai, įsteigti Lietuvoje, gaminantys pluoštinių kanapių gaminius arba produktus, įvežantys arba importuojantys, išvežantys arba eksportuojantys pluoštinių kanapių gaminius, tarpinius produktus arba produktus, turi teikti informaciją apie pluoštinių kanapių gaminių, produktų bei tarpinių pluoštinių kanapių produktų apyvartą Vyriausybės įgaliotai institucijai jos nustatyta tvarka“.   

Pritarti iš dalies

 

 

Argumentai:

Neproporcinga reikalauti teikti informaciją  visiems ūkio subjektams apie visus pluoštinių kanapių gaminius ar produktus, kadangi pluoštinės kanapės, naudojamos įvairiuose pramonės šakose pvz. tekstilės pramonėje (drabužiai, audiniai), statybos pramonė (izoliacinės plokštės, betonas ir pan.), maisto pramonė (aliejus, arbata), popieriaus gamybai, automobilių dalių gamyboje, kosmetikoje ir kt.

Pažymėtina, kad kanapių pluoštas ir sėklos beveik nekaupia THC, šiems gaminiams jau ir pagal dabar galiojantį reguliavimą nereikia turėti THC pažymos, todėl rinkti informaciją apie šių gaminių apyvartą būtų perteklinė administracinė naštą tiek ūkio subjektams, tiek Vyriausybės įgaliotai institucijai.

Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus argumentus bei į tai, kad pritarus LRV išvadai nebelieka 3 straipsnio 1 ir 3 dalyje numatytų pakeitimų, siūloma patikslinti SN Pasiūlymą ir jį išdėstyti  projekto 3 straipsnio naujoje 4 dalyje (keičiamo įstatymo 4 straipsnio naujoje 21 dalyje).

Pasiūlymas:

Projekto 3  straipsnio  4 dalimi papildyti keičiamo įstatymo 4 straipsnį nauja 21 dalimi ir ją išdėstyti taip:

4. Papildyti 4 straipsnį 21 dalimi:

21. Lietuvos Respublikoje įsteigti juridiniai asmenys ir užsienio valstybių juridinių asmenų ir kitų organizacijų padaliniai, įsteigti Lietuvoje, gaminantys pluoštinių kanapių gaminius arba produktus, įvežantys arba importuojantys, išvežantys arba eksportuojantys pluoštinių kanapių gaminius arba produktus, Vyriausybės įgaliotai institucijai jos nustatyta tvarka teikia informaciją apie pluoštinių kanapių gaminių ir produktų, išskyrus gaminius ir produktus pagamintus iš pluoštinių kanapių sėklų ar pluošto, apyvartą.

18.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

4(12)

 

 

 

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: 12 straipsnio 1–8 dalis, <...> į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

4 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas

Pakeisti  12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

12 straipsnis. Pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir jų tiekimo rinkai reikalavimų laikymosi priežiūra ir atsakomybė už šių reikalavimų pažeidimus

1. Pluoštinių kanapių produktų ir (ar)  gaminių gamybos ir pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimus nagrinėti ir skirti poveikio priemones juridiniams asmenims pagal savo kompetenciją turi teisę Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

2.  Šio straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos, vykdydamos pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių tiekimo rinkai priežiūrą, gali patikrinimų metu savo nustatyta tvarka imti ėminius, atlikti tyrimus ir matavimus, fiksuoti patikrinimą garso ir (ar) vaizdo fiksavimo priemonėmis, neatlygintinai gauti pluoštinių kanapių tarpinių produktų ir rinkai tiekiamų pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių pavyzdžius tyrimams, jų sudėčiai ir savybėms tirti.

3.  Šio straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos, nustačiusios, kad juridiniai asmenys vykdo pluoštinių kanapių produktų ir (ar)  gaminių gamybą neturėdami šio įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje nurodyto leidimo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po šios veikos nustatymo dienos apie tai informuoja Policijos departamentą.

4. Už šio įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje nurodytų Pluoštinių kanapių gaminių gamybos veiklos taisyklių reikalavimų pažeidimus juridiniam asmeniui skiriama nuo 500 iki 1 000 eurų bauda. Už šių reikalavimų pažeidimą, padarytą pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, juridiniai asmenys baudžiami nuo 1 000 iki 2 000 eurų bauda.

5.  Už šio įstatymo 4 straipsnio 11, 3 ir 4 dalyse, 5 straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatytų pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių tiekimo rinkai ir importo reikalavimų pažeidimus juridiniam asmeniui skiriama nuo 500 iki 1 000 eurų bauda. Už šių reikalavimų pažeidimą, padarytą pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, juridiniam asmeniui skiriama nuo 1 000 iki 2 000 eurų bauda.

6. Konkretus skiriamos baudos dydis nustatomas atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, mastą ir šio straipsnio 7 ir 8 dalyse nurodytas atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes. Jeigu yra atsakomybę lengvinančių aplinkybių ir nėra ją sunkinančių aplinkybių, baudos dydis mažinamas nuo jos vidurkio iki minimalaus dydžio, o jeigu yra atsakomybę sunkinančių aplinkybių ir nėra ją lengvinančių aplinkybių, baudos dydis didinamas nuo jos vidurkio iki maksimalaus dydžio. Jeigu yra atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, bauda skiriama atsižvelgiant į jų skaičių ir reikšmingumą. Baudos dydžio mažinimas ar didinimas motyvuojamas institucijos, skiriančios baudą už pluoštinių kanapių produktų ir (ar)  gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimą, nutarime.

7. Atsakomybę lengvinančiomis aplinkybėmis laikomos aplinkybės, kai padarę pažeidimą juridiniai asmenys:

1) savo noru užkirto kelią žalingoms pažeidimo pasekmėms;

2) bendradarbiavo su šio straipsnio 1 dalyje nurodytomis institucijomis pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo tyrimo metu;

3) savo noru atlygino nuostolius ar pašalino padarytą žalą.

8. Atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis laikomos aplinkybės, kai padarę pažeidimą juridiniai asmenys:

1) kliudė vykdyti pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo tyrimą;

2) slėpė padarytą pažeidimą;

3) toliau pažeidinėjo pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimus, nepaisydami šio straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos nurodymo nutraukti neteisėtus veiksmus.“

19.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

5(13)

 

 

 

 

 

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: 12 straipsnio 1–8 dalis, 13 straipsnio 1 ir 2 dalis, <...> į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

5 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 13 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

13 straipsnis. Pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo protokolas ir bylų nagrinėjimo terminai

1. Šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nurodytų institucijų įgalioti darbuotojai (pareigūnai), nustatę pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimą, surašo protokolą, kuriame nurodoma:

1) jo surašymo data ir vieta;

2) pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo tyrimą atlikusio ir protokolą surašiusio asmens pareigos;

3) duomenys apie asmenį, įtariamą pažeidusį pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimus (įtariamo pažeidėjo pavadinimas, kodas, buveinė, telefono ryšio numeris, leidimo numeris ir jo išdavimo data);

4) pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo padarymo vieta, laikas ir esmė;

5) šio įstatymo straipsnis, straipsnio dalis, nustatantys atsakomybę už pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimą;

6) pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimą pagrindžiantys dokumentai ir kiti įrodymai, kuriais remiantis yra nustatytas pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimas;

7) asmens, įtariamo pažeidusio pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimus (įtariamo pažeidėjo), paaiškinimas dėl pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo, jo aplinkybių;

8) bylos nagrinėjimo data, laikas ir vieta, jeigu tai žinoma protokolo surašymo metu;

9) kiti bylai išnagrinėti būtini duomenys.

2. Šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos bylas išnagrinėja ir baudas paskiria ne vėliau kaip per du 2 mėnesius nuo šio straipsnio 1 dalyje nurodyto protokolo surašymo dienos. Baudos už pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimus gali būti skiriamos ne vėliau kaip per trejus metus nuo pažeidimo padarymo dienos, o trunkamojo pažeidimo atveju – per trejus metus nuo jo paaiškėjimo dienos.

20.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

6(14)

 

(1)

 

 

(1)

 

 

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: <...>  14 straipsnio 1 dalies 1 punktą, <...>   į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

6 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 14 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1) asmuo, įtariamas pažeidęs pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimus (įtariamas pažeidėjas);“

21.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

7(15)

 

 

 

 

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: <...>, 15 straipsnį, <...> į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

7 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 15 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

15 straipsnis. Pranešimas apie pluoštinių kanapių produktų ir (ar)  gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo bylos nagrinėjimą

Apie pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo bylos nagrinėjimo vietą ir laiką proceso šalims turi būti pranešta raštu ir šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nurodyto protokolo kopija joms turi būti pateikta ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki posėdžio pradžios. Kartu pranešama, kokia tvarka proceso šalys gali susipažinti su bylos medžiaga, teikti rašytinius ir žodinius paaiškinimus.“

22.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

8(16)

 

1

 

 

 

 

 

 

T

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: <...> 16 straipsnio 1 ir 2 dalis, <...> į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

8 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 16 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

16 straipsnis. Proceso šalių ir kitų bylos nagrinėjimo proceso dalyvių teisės pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo tyrimo ir bylos nagrinėjimo metu“.

23.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

8(16)

2(1)

 

 

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: <...> 16 straipsnio 1 ir 2 dalis, <...> į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

„2. Pakeisti 16 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nurodytoms institucijoms baigus pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo tyrimą ir bylos nagrinėjimo metu proceso šalys turi teisę susipažinti su bylos medžiaga, duoti rašytinius ir žodinius paaiškinimus, pateikti įrodymus, prašymus.“

24.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

8(16)

3(2)

 

 

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: <...> 16 straipsnio 1 ir 2 dalis, <...> į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

„3.  Pakeisti 16 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Proceso šalys iki bylos nagrinėjimo paaiškinimus gali teikti per šio įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nurodytų institucijų nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis negu 14 darbo dienų nuo dienos, kurią asmuo, įtariamas pažeidęs pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimus (įtariamas pažeidėjas), gauna pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo protokolą.“

25.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

9(17)

(4)

 

 

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: <...> 17 straipsnio 4 dalį, <...> į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

9 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 17 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Tinkamu pranešimu apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką laikytinas pranešimas, išsiųstas registruotu laišku Juridinių asmenų registre nurodytu proceso šalies buveinės adresu, išskyrus atvejus, kai proceso šalis nurodė kitą korespondencijos įteikimo adresą, arba pranešimas, išsiųstas Juridinių asmenų registre nurodytu proceso šalies elektroninių siuntų pristatymo adresu, arba pranešimas, pasirašytinai įteiktas proceso šaliai pluoštinių kanapių produktų ir (ar)  gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo nustatymo metu.“

26.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

10(18)

(1)

(3)

 

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: <...> 18 straipsnio 1 dalies 3 punktą <...> į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

10 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3) nutraukti bylą, kai nepadarytas pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimas;“

27.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

11(19)

(1)

 

 

Pasiūlymas (1.6.):

Atitinkamai, t. y. nurodant ne tik pluoštinių kanapių gaminius, bet ir pluoštinių kanapių produktus, siūlome patikslinti PKĮ: <...> 19 straipsnio 1 dalį į jų apimtį įtraukiant ir pluoštinių kanapių produktų gamybą.  

Pritarti

Pasiūlymas:

11 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 19 straipsnio 1 dalį ir  ją išdėstyti taip:

„1. Paskirta bauda ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo dienos, kurią pluoštinių kanapių produktų ir (ar) gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidėjams įteiktas nutarimas paskirti baudą, turi būti sumokėta į valstybės biudžetą. Apskundus tokį nutarimą, bauda turi būti sumokėta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo teismo sprendimo, kuriuo skundas atmestas ar tenkintas iš dalies ir nustatytas kitas baudos dydis, negu savo nutarimu buvo nustačiusi bylą išnagrinėjusi institucija, įsiteisėjimo dienos.“

28.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2024-08-07 d. Nr. 663

12

 

 

 

Argumentai:

1.8. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalimi, teisės aktai, keičiantys ar nustatantys naują ūkio subjektų veiklos ar jos priežiūros teisinį reguliavimą, paprastai įsigalioja gegužės 1 dieną arba lapkričio 1 dieną, tačiau visais atvejais ne anksčiau kaip po trijų mėnesių nuo jų oficialaus paskelbimo dienos. Papildomai pažymime, kad projektu Nr. 1 siūloma iš esmės keisti kai kurias Europos Komisijai 2020 m. notifikuotas nuostatas, susijusias su pluoštinių kanapių auginimo būdais ar jų produktų gamyba, charakteristikomis, atitikties vertinimu ir tiekimu rinkai, kurios gali būti laikomos techniniu reglamentu, kaip tai suprantama pagal 2015 m. rugsėjo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2015/1535, kuria nustatoma informacijos apie techninius reglamentus ir informacinės visuomenės paslaugų taisykles teikimo tvarka. Atsižvelgiant į tai, projektas Nr. 1 ir su juo susijęs projektas Nr. 2 notifikuotini Europos Komisijai, atidedant šių projektų priėmimą trims mėnesiams pagal Direktyvą (ES) 2015/1535 ir Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“.

Be to, projektų nuostatoms įgyvendinti bus reikalingi papildomi priežiūros institucijų ištekliai rinkos priežiūrai, gaminių kokybei ir saugumui užtikrinti, kurie nėra numatyti 2024 m. valstybės biudžete. Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta,

Pasiūlymas (1.8.):

siūlome nustatyti, kad PKĮ pakeitimas įsigalioja 2025 m. lapkričio 1 d.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto buvusį 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

4 12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,  įsigalioja 2024 m. sausio 1 d 2025 m. lapkričio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir jos įgaliotos institucijos pagal kompetenciją iki 2023 m. gruodžio 31 d. 2025 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Sveikatos reikalų komitetas

2024-09-25

 

 

 

 

Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-3584 ir siūlyti pagrindiniam Seimo Kaimo reikalų komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadą ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas bei pasiūlymus, kuriems pritarė Komitetas.

Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 1, susilaikė – 0.

Pritarti

Žr. Komiteto patobulintą Projektą Nr. XIVP-3584(2).

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti Komiteto patobulintam Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 3, 4, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3584(2) ir Komiteto išvadoms bei pasiūlymui.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo Kaimo reikalų komitetas

2024-10-02

 

 

 

I

Argumentai:

Atsižvelgiant į pastabas ir pasiūlymus, Komiteto patobulintame Įstatymo projekte Nr. XIVP-3584(2) keičiama daugiau straipsnių, todėl siūlytina tikslinti Įstatymo projekto pavadinimą.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

 „LIETUVOS RESPUBLIKOS

PLUOŠTINIŲ KANAPIŲ ĮSTATYMO NR. XII-336 2, 3, 4, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Viktoras Pranckietis.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Pluoštinių kanapių įstatymo Nr. XII-336 2, 3, 4, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ir  19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3584(2), jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Viktoras Pranckietis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Simantė Kairienė