aiškinamasis raštas

DĖL lietuvos respublikos SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO nR. viii-2043 2, 22, 24 ir 27 straipsnių pakeitimo ĮSTATYMO NR. xiii-1539 1 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

1.         Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.

Teisės ir teisėtvarkos komitetas apsvarstė Baudžiamojo kodekso, Baudžiamojo proceso kodekso ir Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) projektus Nr. XIIIP-2515-XIIIP-2517.

ANK pakeitimo projekte Nr. XIIIP-2517(2) įvertinus tai, kad ANK 422 straipsnio 2 ir 4 dalyse lengvas neblaivumas apibrėžiamas kaip neblaivumas nuo 0 iki 0,4 promilių, o ANK 420 straipsnio 3 ir 4 dalyse, 422 straipsnio 3 ir 5 dalyse, 423 straipsnio 3 dalyje, 424 straipsnio  4 dalyje ir 427 straipsnio 1 dalyje – kaip neblaivumas nuo 0,4 iki 1,5 promilių, atsižvelgus į tai, jog Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme (toliau –SEAKĮ) nėra neblaivumo laipsnį apibrėžiančios formuluotės, siekiant teisėkūros aiškumo, ANK projektu siūloma ANK 420, 422, 423, 424 ir 427 straipsniuose atsisakyti žodžių „nustatytas lengvas neblaivumas“ atitinkamų straipsnių dispozicijose nurodant tik konkrečias promiles. Todėl iškilo būtinybė keisti Seimo jau priimtą, bet dar neįsigaliojusį SEAKĮ Nr. XIII-1539, kuriame apibrėžiant reikalavimus pradedantiesiems vairuotojams, yra likusi „lengvo neblaivumo laipsnio“ sąvoka.

 

2.             Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto nariai.

 

3.             Dabartinis Įstatymo projekte aptartų teisinių santykių reguliavimas.

2018 m. balandžio 1 d. įsigaliosiančiame SEAKĮ įstatyme Nr. XIII-1539 yra vartojama sąvoka „lengvas neblaivumo laipsnis“. Kituose šio įstatymo straipsniuose bei ANK tokių sąvokų nebelieka.

 

4.             Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami teigiami rezultatai.

Siekiant suderinti SEAKĮ, kuris įsigalios 2018 m. balandžio 1 d. nuostatas su Seime svarstomų Baudžiamojo kodekso, Baudžiamojo proceso kodekso ir Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) projektų Nr. XIIIP-2515-XIIIP-2517 nuostatomis, būtina keisti SEAKĮ Nr. XIII-1539 1 straipsnio nuostatas vietoj žodžių „lengvas neblaivumo laipsnis“ įvardijant tiesiog „daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilių neblaivumas“.

 

5.         Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Neigiamų pasekmių priėmus įstatymų projektą nenumatoma.

 

6.             Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Įstatymo projektas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.

 

7.             Galima priimto įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Įstatymo projekto įgyvendinimas niekaip neįtakos verslo sąlygų ir jo plėtros.

 

8.             Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

Pritarus įstatymo projektui priimti naujų įstatymų, pakeisti ar pripažinti netekusiais galios esamus nereikės.

 

9.             Įstatymo projekto atitiktis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, įstatymo projekto sąvokų ir jas įvardijančių terminų įvertinimas Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų.

 

10.         Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.

Įstatymo projekto nuostatos neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms.

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams.

 

11.         Įgyvendinamuosius teisės aktus priimančios institucijos ir terminai.

Pritarus įstatymo projektui, įgyvendinamųjų teisės aktų rengti nereikės.

 

12.         Valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų poreikis įstatymui įgyvendinti, lėšų sutaupymas.

Valstybės lėšų įstatymo įgyvendinimui neprireiks.

 

13.         Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

14.         Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.

Reikšminiai Įstatymo projekto žodžiai: "neblaivumas".

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.

 

 

Teikia

 

Teisės ir teisėtvarkos komiteto nariai