PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO „DĖL UŽSIENIEČIŲ TEISINĖS PADĖTIES“ NR. IX-2206 2, 3, 5, 26, 32, 40, 50, 67, 71, 76, 77, 79, 113, 125, 126, 1301, 136, 138, 139, 140 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, 69 STRAIPSNIO IR IX1 SKYRIAUS PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS IR ĮSTATYMO PAPILDYMO X2 SKYRIUMI ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-1018

 

2021-12-02

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

14022

 

 

Argumentai:

Pasiūlymo tikslas yra numatyti galimybes Lietuvos nevyriausybinėms organizacijoms, veikiančioms žmogaus teisių srityje, bei tarptautinėms organizacijoms teikti užsieniečiams skubią ir ilgalaikę humanitarinę pagalbą laikotarpiu, kai yra įvesta karo padėtis, nepaprastoji padėtis, taip pat paskelbta ekstremalioji situacija dėl masinio užsieniečių antplūdžio.

Esamas teisinis reglamentavimas laikotarpiu, kai yra įvesta karo padėtis, nepaprastoji padėtis, taip pat paskelbta ekstremalioji situacija dėl masinio užsieniečių antplūdžio, užkerta galimybę Lietuvos nevyriausybinėms organizacijoms, veikiančioms žmogaus teisių srityje, bei tarptautinėms organizacijoms teikti skubią humanitarinę pagalbą užsieniečiams Lietuvos Respublikos teritorijoje, kurioje galioja pasienio teisinis režimas, teritorijose, kuriose įvesta nepaprastoji ar karo padėtis, o buvimas minėtose teritorijose gali sukelti ir neigiamas teisines pasekmes humanitarinę pagalbą teikti norintiems asmenims. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad 2018 m. liepos 5 d. Europos Parlamentas priėmė rezoliuciją dėl valstybėms narėms skirtų gairių, siekiant užkirsti kelią humanitarinės pagalbos kriminalizavimui (2018/2769(RSP)), kurioje apgailestavo dėl to, kad valstybės narės labai ribotai į savo nacionalinę teisę perkėlė 2002 m. lapkričio 28 d. Europos Sąjungos tarybos direktyvoje 2002/90/EB numatytą humanitarinės pagalbos išimtį ir pažymėjo, kad išimtis turėtų būti įgyvendinama kaip kliūtis persekiojimui, siekiant užtikrinti, kad nebūtų persekiojami pavieniai asmenys ir pilietinės organizacijos, kurios migrantams padeda dėl humanitarinių priežasčių. Atsižvelgiant į tai, tikslinga  reglamentuoti visuomeninius santykius, susijusius su valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu su Lietuvos nevyriausybinėmis organizacijomis, veikiančiomis žmogaus teisių srityje, bei tarptautinėmis organizacijomis, taip pat humanitarinės pagalbos teikimu minėtais laikotarpiais bei teritorijose.

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą naujuoju 14022str. ir išdėstyti jį taip:

14022 straipsnis. Humanitarinės pagalbos teikimas

„1. Kai yra įvesta karo padėtis, nepaprastoji padėtis, taip pat paskelbta ekstremalioji situacija dėl masinio užsieniečių antplūdžio, Lietuvos nevyriausybinėms organizacijoms, veikiančioms žmogaus teisių srityje, bei tarptautinėms organizacijoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos valstybės institucijomis ir įstaigomis, sudaromos galimybės Lietuvos Respublikos teritorijoje, kurioje galioja pasienio teisinis režimas, teritorijose, kuriose įvesta nepaprastoji ar karo padėtis, teikti užsieniečiams skubią ir ilgalaikę humanitarinę pagalbą.

2. Lietuvos nevyriausybinėms organizacijoms, veikiančioms žmogaus teisių srityje, bei tarptautinėms organizacijoms 1 punkte nurodytais atvejais sudaromos galimybės susitikti su prieglobsčio prašytojais ir užsieniečiais, esančiais sulaikymo vietose, pasienio kontrolės punktuose, tranzito zonose ar laikinose užsieniečių apgyvendinimo vietose, siekiant įsitikinti vaikų ir kitų pažeidžiamų migrantų grupių saugumo užtikrinimu ir poreikių įvertinimui bei teikti jiems humanitarinę pagalbą.“

Atitinkamai buvusius įstatymo projekto 14022, 14023, 14024 straipsnius laikyti  14023, 14024, 14025 straipsniais.


 

Teikia

 

Seimo nariai                                                                                                   

Vytautas Bakas

Tomas Tomilinas