PASIŪLYMAS
DĖL farmacijos įstatymo Nr. X-709 2, 8, 57 ir 59 straipsnių pakeitimo įstatymo projektO Nr. XIVP-1749
2022-11-22
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
3 |
|
|
Argumentai: Projekte siūloma nustatyti konkretų maksimalų priemokos už vaistą ir medicinos pagalbos priemonę dydį eurais, tačiau dėl didelės infliacijos artimiausiu metu gali susidaryti situacija, kai Farmacijos įstatyme nurodytas konkretus priemokos dydis eurais jau taps neaktualus. Dėl lėtos įstatymo keitimo procedūros reikalingų pakeitimų priėmimas gali užtrukti, o rinkoje jau nebus realios galimybės užtikrinti nurodyto fiksuoto dydžio priemokas (pažymėtina, kad vien Projekto svarstymo Seime metu Projekto nuostatos dėl priemokos dydžio eurais jau buvo kelis kartus redaguotos (maksimali priemoka didinta kelis kartus per pusmetį). Tokia situacija gali lemti, kad dalis itin reikalingų vaistų neatitiks kompensavimo kriterijų ir taps nekompensuojami bei nebeprieinami Lietuvos gyventojams. Taip pat pažymėtina, kad Projekte pateikti maksimalios priemokos nustatymo kriterijai (priemokos dydis susietas su bazine kaina bei vidutine kompensuojamo recepto kaina), todėl konkretaus priemokos dydžio eurais nurodymas įstatyme yra perteklinis ir žalingas, o konkretų maksimalios priemokos dydį eurais turėtų tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti Projekto 3 straipsnį ir Farmacijos įstatymo 57 straipsnio 8 dalies 1 ir 2 punktų redakciją išdėstyti taip:
„8. Į Kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainyną ar jo pakeitimus įrašomi vaistiniai preparatai, kurių priemokos atitinka vieną iš šių kriterijų: 1) paciento
priemoka neviršija 25 proc. vaistinio preparato bazinės kainos ir praėjusių metų 15 proc. vidutinės kompensuojamųjų vaistų
recepto kainos nei Vyriausybės,
atsižvelgiant į šiame įstatyme nurodytus kriterijus, nustatytą ir patvirtintą
paciento maksimalią priemoką (eurais). 2) paciento
priemoka už vieno tiekėjo sudėtinį vaistinį preparatą neviršija 25 proc. praėjusių metų vidutinių recepto kompensuojamųjų
kainų sumos nei Vyriausybės, atsižvelgiant į šiame
įstatyme nurodytus kriterijus, nustatytą ir patvirtintą paciento maksimalią
priemoką (eurais),
2. Pakeisti Projekto 3 straipsnį ir Farmacijos įstatymo 57 straipsnio 12 dalies 1 punkto redakciją išdėstyti taip:
„12. Į Kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių kainyną ar jo pakeitimus įrašomos kompensuojamosios medicinos pagalbos priemonės, kurių priemokos atitinka vieną iš šių kriterijų:
2. Pakeisti Projekto 3 straipsnį ir Farmacijos įstatymo 57 straipsnio 13 dalies redakciją išdėstyti taip:
„13. Kompensuojamųjų vaistinių preparatų ir kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių bazinių kainų ir paciento priemokų už juos apskaičiavimo tvarką nustato Vyriausybė, vadovaudamasi šiame straipsnyje nustatytais reikalavimais. Vyriausybė, atsižvelgdama į šiame įstatyme nurodytus kriterijus, nustato ir tvirtina paciento maksimalios priemokos už vaistinius preparatus ir medicinos pagalbos priemones dydį (eurais).“
|
Teikia
Seimo nariai Orinta Leiputė
Rimantė Šalaševičiūtė
Aurelius Veryga
Zenonas Streikus
Julius Sabatauskas