LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1120 6, 18, 20, 24 IR 27 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-04-14 Nr. XIVP-2611

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Teritorijų planavimo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 6 straipsnio 3 dalį ir joje kaip teritorijų planavimo organizatorių vietoj savivaldybės administracijos direktoriaus nurodyti „savivaldybės merą ar jo įgaliotą savivaldybės administracijos direktorių“. Pažymėtina, kad siūlomas teisinis reguliavimas nedera su Vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 6 dalies 5 punktu, kuriame nustatyta, kad savivaldybės administracijos direktorius įstatymų nustatytais atvejais organizuoja savivaldybės bendrojo plano arba savivaldybės dalių bendrųjų planų, detaliųjų planų ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimą. Kita vertus, projektu nėra siūloma nuosekliai visame keičiamame įstatyme (netgi ir pačioje keičiamoje 6 straipsnio 3 dalyje) pakeisti nurodytą teritorijų planavimo organizatorių, pavyzdžiui, keičiamo įstatymo 2 straipsnio 34 dalyje, 6 straipsnio 2, 4 ir 5 dalyse nurodytas tik savivaldybės administracijos direktorius.

2.    Projekto 2 straipsnyje siūloma keičiamo įstatymo 18 straipsnio 5 dalies nuostata, pagal kurią konkretūs žemės sklypo ar jo dalies žemės naudojimo būdai pagal detaliajame plane patvirtintą teritorijos naudojimo tipą nustatomi tvirtinant detalųjį planą, o kitais galimais žemės naudojimo būdais keičiami mero ar jo įgalioto savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, derintina su Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 3 dalies 8 punktu, kuriame nustatyta savivaldybės tarybos kompetencija priimti sprendimus dėl žemės sklypų pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) būdo keitimo.

3.    Svarstytina, ar darant projekto 5 straipsnio 2 dalyje siūlomą keičiamo įstatymo 27 straipsnio 4 dalies pakeitimą (nustatant, kad detaliuosius planus tvirtina meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius), kartu nereikėtų pakeisti ir šio straipsnio 7 dalies nuostatos, pagal kurią planavimo iniciatorius turi teisę kreiptis į teismą su prašymu įpareigoti merą priimti sprendimą tvirtinti arba motyvuotai atsisakyti tvirtinti detalųjį planą.

4.    Kadangi detaliojo plano patvirtinimo terminas yra nustatytas keičiamo įstatymo 27 straipsnio 4 dalyje, siūlytume patikslinti projekto 5 straipsnio 3 dalyje teikiamą keičiamo įstatymo 27 straipsnio 7 dalį ir vietoj žodžių ,,per šiame įstatyme nustatytus terminus“ įrašyti žodžius ,,per šio straipsnio 4 dalyje nustatytą terminą“.

5.    Atsižvelgdami į tai, kad projekto aiškinamajame rašte nurodyta, jog įstatymui įgyvendinti reikės pakeisti poįstatyminius teisės aktus, siūlytume projektą papildyti straipsniu, kuriame būtų reglamentuojamas įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas, numatant vėlesnę įstatymo įsigaliojimą datą ir pasiūlant atitinkamoms valstybės institucijoms iki įstatymo įsigaliojimo priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Staugaitytė, tel. (8 5) 239 6898, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]