Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo
teikėjas, data
|
Siūloma
keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto
nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys
nuomonę
|
str.
|
str.
d.
|
p.
|
1.
|
Konstitucinio
Teismo Pirmininkas
2020-03-10
|
1
|
1
|
|
Pagal kompetenciją susipažinome
su pateiktais Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo įstatymo Nr. I-67 42,
65, 66, 67 ir 671 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 411
straipsniu įstatymo projektu Nr. XIIIP-4077 (toliau – KTĮ pakeitimo
projektas) ir kitais įstatymų projektais Nr. XIIIP-4059–4076.
Iš esmės pritardami KTĮ
pakeitimo projektui, teikiame pastabas ir pasiūlymus dėl siūlomų nuostatų
tobulinimo.
1. KTĮ pakeitimo projektu
siūlomo įtvirtinti naujo Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio
1 dalis koreguotina šiais aspektais:
1.1. Siekiant aiškiai atskirti
Konstitucinio Teismo įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamų prašymų ir
paklausimų bei kitų su jais susijusių dokumentų pateikimo Konstituciniam
Teismui tvarką ir Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka
nagrinėjamų prašymų ir skundų pateikimo Konstituciniam Teismui tvarką,
siūlytina tikslinti Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio
1 dalyje vartojamą sąvoką ,,dokumentai“, vietoj jos įrašant
formuluotę ,,šio įstatymo nustatyta tvarka
nagrinėjami prašymai ir paklausimai ir kiti su jų nagrinėjimu susiję
dokumentai“.
1.2. Be to, įvertinus pateiktu
Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 8,
14, 18, 20, 27, 30, 31, 34, 35 ir 364 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektu Nr. XIIIP-4065 (toliau – Viešojo administravimo
įstatymo pakeitimo projektas) siūlomo keisti Viešojo administravimo įstatymo
18 straipsnio 3 dalies nuostatą, kad elektroninio
pristatymo paslaugų teikimo Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo,
naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos priemonėmis taisykles tvirtina
Vyriausybė arba jos įgaliota institucija, siūlytina
Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio 1 dalyje numatyti,
kad tik dokumentų
pateikimo kitomis elektroninių ryšių priemonėmis tvarka nustatoma
Konstitucinio Teismo reglamente.
1.3. Atsižvelgiant į 1.1 ir
1.2 papunkčiuose pateiktus pastebėjimus, siūlytina Konstitucinio Teismo įstatymo
411 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:
,,Asmenys
turi teisę pateikti dokumentus šio įstatymo nustatyta tvarka
nagrinėjamus prašymus ir paklausimus ir kitus su jų nagrinėjimu susijusius
dokumentus Konstituciniam Teismui per Nacionalinę elektroninių siuntų
pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių
ryšių priemonėmis, paštu arba tiesiogiai. Šių Ddokumentų
pateikimo per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto
tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis
tvarka nustatoma Konstitucinio Teismo reglamente.“
|
Pritarti
|
Argumentai:
Pastabai pritartina ir siūlytina tikslinti
Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio 1 dalį išdėstyti
taip:
Pasiūlymas:
Asmenys
turi teisę pateikti šio įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamus prašymus,
paklausimus ir kitus su jų nagrinėjimu susijusius dokumentus Konstituciniam
Teismui per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą
informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema), kitomis elektroninių
ryšių priemonėmis, paštu arba tiesiogiai. Šių dokumentų pateikimo kitomis
elektroninių ryšių priemonėmis tvarka nustatoma Konstitucinio Teismo
reglamente.
|
2.
|
Konstitucinio
Teismo Pirmininkas
2020-03-10
|
1
|
2
|
|
2. Pažymėtina, kad
Konstitucinio Teismo įstatymo nustatyta tvarka Konstitucinis Teismas
nagrinėja ne tik prašymus, bet ir paklausimus (minėto įstatymo V skyrius
,,Paklausimų dėl išvados nagrinėjimas“). Atsižvelgiant į tai bei siekiant
suvienodinti visame Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnyje
vartojamas formuluotes, siūlytina atitinkamai tikslinti Konstitucinio Teismo
įstatymo 411 straipsnio 2 dalį, ją išdėstant
taip:
,,Kai asmuo ar
institucija pateikia Konstituciniam Teismui pateikiamas prašymąas
ištirti teisės akto atitiktį Konstitucijai ir (ar) įstatymams ar
paklausimas per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant
pašto tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, kiti
su jų nagrinėjimu susiję dokumentai teikiami tuo pačiu būdu, kaip buvo
pateiktas prašymas ar paklausimas Konstituciniam Teismui.“
|
Pritarti
|
Argumentai:
Pastabai pritartina ir siūlytina tikslinti
Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio 2 dalį ir
ją išdėstyti taip:
Pasiūlymas:
Kai prašymas ar paklausimas
Konstituciniam Teismui pateikiamas per E. pristatymo sistemą, kitomis
elektroninių ryšių priemonėmis, kiti su jų nagrinėjimu susiję dokumentai Konstituciniam
Teismui teikiami tuo pačiu būdu, kaip buvo pateiktas prašymas ar paklausimas.
|
3.
|
Konstitucinio
Teismo Pirmininkas
2020-3-10
|
1
|
3, 4
|
|
3. Siekiant teisinio aiškumo ir
tikslumo, taip pat keistina Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio
3 dalyje vartojama formuluotė ,,Konstitucinio Teismo,
Konstitucinio Teismo pirmininko ar Konstitucinio Teismo teisėjų (kai jie
nagrinėja prašymus ir paklausimus šio įstatymo nustatyta tvarka) dokumentai,
dalyvaujančių byloje asmenų dokumentai, kita bylos medžiaga“ ir ši dalis
išdėstytina taip:
,,Konstitucinio Teismo, Konstitucinio Teismo pirmininko ar
Konstitucinio Teismo teisėjų (kai jie nagrinėja prašymus ir paklausimus šio
įstatymo nustatyta tvarka) dokumentai, dalyvaujančių byloje asmenų
dokumentai, kita bylos medžiaga Dokumentai,
susiję su šio įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamais
prašymais ir paklausimais, įteikiami per Nacionalinę elektroninių siuntų
pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (jeigu Nacionalinės
elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos
elektroninio pristatymo dėžutė (toliau – elektroninio pristatymo dėžutė) yra
neaktyvi, dokumentas siunčiamas per Nacionalinę elektroninių siuntų
pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, bet įteikiamas kaip
registruotoji pašto siunta), kitomis elektroninių ryšių priemonėmis,
registruotąja pašto siunta. Atsisakymas priimti dokumentą, įteikiamą
registruotąja pašto siunta, arba pasirašyti dėl jo gavimo laikomas tinkamu
dokumento įteikimu.“
|
Pritarti
|
Argumentai:
Pastabai pritartina, o tai pat, siekiant aiškumo ir
atsižvelgiant į juridinės technikos taisykles, siūlytina formuluotes išskirti
į atskirus punktus bei dalis ir siūlytina Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio
3 ir 4 dalis išdėstyti taip:
Pasiūlymas:
Dokumentai,
susiję su šio įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamais prašymais ir paklausimais,
įteikiami:
1) per E.
pristatymo sistemą. Jeigu E. pristatymo sistemos elektroninio pristatymo
dėžutė (toliau – elektroninio pristatymo dėžutė) yra neaktyvi, dokumentas
siunčiamas per E. pristatymo sistemą, bet įteikiamas kaip registruotoji
pašto siunta;
2) kitomis
elektroninių ryšių priemonėmis;
3) registruotąja
pašto siunta.
Atsisakymas
priimti registruotąja pašto siunta įteikiamą dokumentą arba pasirašyti dėl jo
gavimo laikomas tinkamu dokumento įteikimu.
|
4.
|
Konstitucinio
Teismo Pirmininkas
2020-03-10
|
1
|
4
|
|
4. Atkreiptinas
dėmesys į tai, kad Konstitucinio
Teismo įstatymo III skyrius, kuriame siūloma įtvirtinti 411 straipsnio
4 dalies nuostatas dėl Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka
nagrinėjamų prašymų ir skundų pateikimo Konstituciniam Teismui tvarkos, yra
skirtas reguliuoti pagrindines teisenos (proceso) taisykles, pagal kurias
Konstituciniame Teisme gauti prašymai ir paklausimai nagrinėjami Konstitucinio
Teismo įstatyme nustatyta tvarka. Vadinasi, šis skyrius nėra skirtas
reglamentuoti pagal Viešojo administravimo įstatymą nagrinėjamus
Konstituciniam Teismui pateiktus prašymus ir skundus.
Taigi, atsižvelgiant į Konstitucinio
Teismo įstatymo išdėstymą, siūlytina 411 straipsnio
4 dalyje atsisakyti nuostatų, susijusių su Viešojo administravimo
įstatymo nustatyta tvarka nagrinėjamų prašymų ir skundų pateikimo
Konstituciniam Teismui tvarka, o šias nuostatas įtvirtinti Konstitucinio
Teismo įstatymo VI skyriuje ,,Baigiamieji nuostatai“, pvz., atskirame,
t. y. 861 straipsnyje, ir šį naują straipsnį išdėstyti taip:
,,861 straipsnis. Informacinių ir
elektroninių ryšių technologijų naudojimas Konstituciniam Teismui atliekant
viešojo administravimo funkcijas
Konstitucinis Teismas,
atlikdamas įstatymų jam priskirtas viešojo administravimo funkcijas,
nesusijusias su prašymų ar paklausimų nagrinėjimu Konstitucinio Teismo
įstatymo nustatyta tvarka, rengia oficialius elektroninius dokumentus,
siunčia juos ir iš kitų asmenų dokumentus gauna per Nacionalinę elektroninių
siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (jeigu
elektroninio pristatymo dėžutė yra neaktyvi, dokumentas siunčiamas per
Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą,
informacinę sistemą, bet įteikiamas kaip pašto siunta), taip pat gali keistis
parengtais oficialiais elektroniniais dokumentais ir informacija su kitais
viešojo administravimo subjektais kitais būdais, jeigu tokią keitimosi
oficialiais elektroniniais dokumentais ir informacija tarp valstybės
informacinių sistemų ir (ar) registrų funkciją užtikrina jų sąveika. Asmenų prašymai ar
skundai Konstituciniam Teismui dėl įstatymų jam priskirtų viešojo
administravimo funkcijų, nesusijusių su Konstitucinio Teismo kaip teisminės
institucijos funkcijų vykdymu, Konstitucinio Teismo atsakymai į šiuos
prašymus ar skundus asmenims teikiami Lietuvos Respublikos viešojo
administravimo įstatymo nustatyta tvarka.“
Atitinkamai siūlytina
patikslinti Konstitucinio Teismo įstatymo 411 straipsnio pavadinimą tokiu būdu:
,,Informacinių
ir elektroninių ryšių technologijų naudojimas Konstitucinio Teismo teisminėje
veikloje”.
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Pritartina siūlymui atsisakyti projekto 411 straipsnio
4 dalyje esančių nuostatų, tačiau, atsižvelgiant į tai, kad šios nuostatos
bus reguliuojamos Viešojo administravimo įstatymo bei siekiant sisteminio
reguliavimo šiuo aspektu visuose pakete esančiuose projektuose, siūlytina
nuostatų nedėstyti ir atskirame straipsnyje. Dėl tos pačios priežasties
nebetikslinga ir pildyti Konstitucinio
Teismo įstatymo 411 straipsnio pavadinimo.
|
5.
|
Konstitucinio
Teismo Pirmininkas
2020-03-10
|
|
|
|
5. Sistemiškai įvertinus
siūlomus Konstitucinio Teismo įstatymo pakeitimus, siūlytina atitinkamai
koreguoti ir šio įstatymo V skyriuje „Paklausimų dėl išvados nagrinėjimas“
esančio 76 straipsnio 6 dalį, ją išdėstant taip:
,,Paklausimas ir būtini jo
priedai pateikiami Konstituciniam Teismui su nuorašais po
9 egzempliorius. Konstitucinio Teismo pirmininkas prireikus gali
pareikalauti ir kitų priedų nuorašų – iki 9 egzempliorių. Tais atvejais, kai
paklausimas ir būtini jo priedai pateikiami per Nacionalinę elektroninių
siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių
ryšių priemonėmis elektronine forma, reikalavimas pateikti 9 egzempliorius
netaikomas. Paklausimų ir jų priedų pateikimo elektroninių ryšių
priemonėmis tvarka nustatoma Konstitucinio Teismo reglamente Paklausimai
ir jų priedai pateikiami Konstituciniam Teismui šio įstatymo 411 straipsnyje
nustatyta tvarka.“
|
Pritarti
|
Argumentai:
Pastabai pritartina ir siūlytina atitinkamai
koreguoti Konstitucinio Teismo įstatymo 76 straipsnio 6 dalį ir naujame
straipsnyje ją išdėstyti taip:
Pasiūlymas:
7 straipsnis. 76 straipsnio pakeitimas
Pakeisti
76 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Paklausimas ir būtini jo priedai pateikiami
Konstituciniam Teismui su nuorašais po 9 egzempliorius. Konstitucinio
Teismo pirmininkas prireikus gali pareikalauti ir kitų priedų nuorašų – iki 9
egzempliorių. Tais atvejais, kai paklausimas ir būtini jo priedai pateikiami per
E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis elektronine
forma, reikalavimas pateikti 9 egzempliorius netaikomas. Paklausimų ir jų
priedų pateikimo elektroninių ryšių priemonėmis tvarka nustatoma
Konstitucinio Teismo reglamente Paklausimai ir jų priedai
Konstituciniam Teismui pateikiami šio įstatymo 411 straipsnyje
nustatyta tvarka.“
|
6.
|
Generalinė
Prokuratūra
2020-03-10
|
|
|
|
|
Atsižvelgti
|
|
7.
|
Valstybinė duomenų
apsaugos inspekcija
2020-03-10
|
|
|
|
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (toliau – Inspekcija),
įvertinusi pateiktus derinti Lietuvos Respublikos antstolių įstatymo Nr.
IX-876 431 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos
Respublikos pašto įstatymo Nr. VIII-1141 7 ir 10 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 1.73, 1.122, 2.44,
2.49, 2.54, 2.66, 6.166, 6.192, 6.2287, 6.22814, 6.901,
6.991 ir 6.993 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos
baudžiamojo proceso kodekso 81, 51, 101, 148, 179, 182, 214, 218,
220, 236, 286, 308, 310, 317, 319, 323, 324, 375, 385, 422, ir 4301
straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos
Respublikos civilinio proceso kodekso 111, 117, 121, 123, 124, 1751,
604, 605, 6241, 631, 640 644 646 648 657 ir
679 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos
Respublikos teismų įstatymo Nr. I-480 371 straipsnio pakeitimo
įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų
nagrinėjimo tvarkos įstatymo Nr. VIII-1031 7, 9, 11 ir 18 straipsnių
pakeitimo ir įstatymo papildymo 61 straipsniu įstatymo projektą,
Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso
573, 574, 577, 579, 585, 609, 616, 620, 622, 624, 637, 646
ir 647 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos vaiko
teisių apsaugos kontrolieriaus įstatymo Nr. VIII-1708 17 ir 22 straipsnių
pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš
valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo Nr. VIII-1524 12,
13, 14, 15 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos
Konstitucinio Teismo įstatymo Nr. I-67 42, 65, 66 67 ir 671
straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 411 straipsniu įstatymo
projektą, Lietuvos Respublikos notariato įstatymo Nr.
I-2882 papildymo 341 straipsniu įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos
prokuratūros įstatymo Nr. I-599 papildymo 41 straipsniu įstatymo
projektą, Lietuvos Respublikos gyventojų registro įstatymo Nr. I-2237 9
straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos administracinių
bylų teisenos įstatymo Nr. VIII-1029 23 24 25 33 52 67 70 72 74 75 76 95
99 109 112 123 124 126 1312
1314 1315 1316 133 134 135
139 141 150 158 160 ir 161 straipsnių pakeitimo įstatymo
projektą, Lietuvos Respublikos seimo kontrolierių įstatymo Nr. VIII-950 13,
17, 18 ir 21 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, Lietuvos Respublikos
lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 24, 27 ir 29 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektą pastabų ir pasiūlymų pagal
kompetenciją neturi.
|
Atsižvelgti
|
|
8.
|
Administracinių
ginčų komisija
2020-04-09
|
|
|
|
Lietuvos administracinių ginčų komisija pastabų ir pasiūlymų įstatymų
projektams Nr. XIIIP-4059-4077 neturi. Pritariame Lietuvos Respublikos Seimo
kanceliarijos Teisės departamento 2019-11-04 išvadai Nr. XIIIP-4062.
|
Atsižvelgti
|
|