Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
2
|
3
|
|
Argumentai:
Siekiant lanksčiai reaguoti į darbo rinkos ir regionų
plėtros poreikius, būtina planuoti profesinio mokymo vietas atsižvelgiant į
savivaldybės poreikius bei tinkamai parengti kvalifikuotus darbuotojus pagal profesinę
kvalifikaciją. To pasiekti būtų galima išnaudojant modulinio profesinio
mokymo privalumus.
Profesinis mokymas turi atitikti ne tik valstybės, bet ir
asmens poreikius, todėl svarbu užtikrinti, kad asmenys galėtų būti priimami
ir į valstybės nefinansuojamas vietas, jeigu profesinė mokykla garantuoja
kokybiškai suteikti kvalifikaciją ir turi laisvų profesinio mokymo vietų.
Siekiant
užtikrinti sklandų kvalifikuotų darbuotojų planavimą, nedarbo prevencijos
vykdymą, svarbu aiškiai įstatyme reglamentuoti profesinio mokymo formas. Siūlome
papildyti šį įstatymą dvejomis naujomis sąvokomis – „formalus profesinis
mokymas“ ir „neformalus profesinis mokymas“. Siūlytina nustatyti, kad formaliuoju
profesiniu mokymo būdu besimokantiems suteikiama kvalifikacija ar jos dalis,
o neformaliuoju –kompetencijos, kurios gali būti pripažintos kaip
kvalifikacija ar jos dalis. Taip pat būtina tikslinti tęstinio profesinio
mokymo reglamentavimą, siekiant aiškesnės takoskyros su Neformaliojo
suaugusiųjų švietimo įstatymo nuostatomis.
Pasiūlymas
Pakeisti 2 straipsnio 3 dalį ir išdėstyti ją taip:
„3. Modulinis profesinis mokymas – mokymas pagal savarankišką profesinio mokymo programos dalį
programą, sudaromą iš savarankiškų privalomųjų ir pasirenkamųjų
modulių atsižvelgiant į kvalifikacijos specifiką ir asmens bei darbo rinkos
poreikius.“
|
2
|
1 (N)
|
|
Pasiūlymas:
Papildyti 2 straipsnį nauja 1 dalimi:
„1. Formalus profesinis mokymas – profesinis mokymas, vykdomas pagal
formaliojo profesinio mokymo programas ir kuriuo suteikiama kvalifikacija ar
jos dalis.“
|
2
|
5 (N)
|
|
Pasiūlymas:
Papildyti 2 straipsnį nauja 5 dalimi
„5.
Neformalus profesinis mokymas – profesinis mokymas, vykdomas pagal
neformaliojo profesinio mokymo programas ir kuriuo suteikiama kompetencija (kompetencijos),
kuri (kurios) gali būti pripažįstamos kaip įgyta kvalifikacija ar jos dalis.“
|
6
|
1
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti
6 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Pirminis profesinis mokymas teikiamas ne
jaunesniems kaip 14 metų asmenims ir yra skirtas pirmajai kvalifikacijai
įgyti.“
|
7
|
1
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti
7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Tęstinis profesinis mokymas apima
asmenų formalųjį ir neformalųjį profesinį mokymą, yra skirtas
ne pirmajai kvalifikacijai įgyti.“
|
12
|
8
|
|
Pasiūlymas:
Papildyti
12 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Neformaliojo profesinio mokymo programa
yra skirta kompetencijoms įgyti ar joms tobulinti, kurios gali būti
pripažįstamos kaip įgyta kvalifikacija ar jos dalis.“
|
17
|
2
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti 17 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Valstybės finansuojamų profesinio mokymo vietų skaičius nustatomas švietimo
ir mokslo ministro tvarka pagal savivaldybes, Lietuvos švietimo
klasifikatoriuje apibrėžiamas švietimo sritis, ir profesinio mokymo
formas, profesinio mokymo įstaigas ir kvalifikacijas įvertinus
nacionalinės žmogiškųjų išteklių stebėsenos informaciją ir sektorinių
komitetų siūlymus.“
|
17
|
5
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti
17 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5.
Valstybės finansuojamų profesinio mokymo vietų skaičius nustatomas švietimo
ir mokslo ministro nustatyta tvarka pagal savivaldybes, Lietuvos
švietimo klasifikatoriuje apibrėžiamas švietimo, ir profesinio mokymo
formas, profesinio mokymo įstaigas ir kvalifikacijas įvertinus
nacionalinės žmogiškųjų išteklių stebėsenos informaciją ir sektorinių
komitetų siūlymus dėl galimybių vykdyti profesinį mokymą pameistrystės būdu.“
|
17
|
6 (N)
|
|
Pasiūlymas:
Papildyti
17 straipsnį nauja 6 dalimi:
„6. Valstybės finansuojamos vietos profesinio mokymo įstaigoms tenka
pagal stojančiųjų pasirinkimą, neviršijant švietimo ir mokslo ministro
nustatyto valstybinėms profesinio mokymo įstaigoms vietų bendro skaičiaus. Tvirtinant
galutinį valstybės finansuojamų vietų skaičių atsižvelgiama į profesinio
mokymo įstaigos galimybes kokybiškai suteikti kvalifikaciją.“
|
17
|
7 (N)
|
|
Pasiūlymas:
Papildyti
17 straipsnį nauja 7 dalimi:
„7. Galutinį valstybės finansuojamų formalaus profesinio mokymo vietų
skaičių ir jų pasiskirstymą pagal profesinio mokymo įstaigas bei kvalifikacijas
tvirtina švietimo ir mokslo ministras“
|
17
|
8 (N)
|
|
Pasiūlymas:
Papildyti 17 straipsnį nauja 8 dalimi:
„8. Priėmimą mokytis į valstybės finansuojamas neformaliojo
profesinio mokymo vietas, atsižvelgiant į profesinio mokymo teikėjo galimybes
kokybiškai suteikti kvalifikaciją, profesinio mokymo tiekėjas vykdo Vyriausybės
nustatyta tvarka.“
|
17
|
6–11
|
|
Pasiūlymas:
Buvusias
17 straipsnio 6–11 dalis atitinkamai laikyti 9–14 dalimis.
|
17
|
6
|
|
Pasiūlymas
Pakeisti 17 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6.9. Priėmimą mokytis į valstybės
nefinansuojamas formaliojo profesinio mokymo vietas valstybinėse
profesinio mokymo tiekėjas įstaigose vykdoma švietimo ir mokslo
ministro nustatyta tvarka, įvertinus profesinio mokymo įstaigos galimybes
kokybiškai suteikti kvalifikaciją.“
|
17
|
10
|
|
Argumentai
Siūloma pabaigtų profesinio mokymo programų modulių
skaičiaus neriboti ir palikti galimybę juos baigus persikvalifikuoti ir tokiu
būdu mažinti nedarbo lygį Lietuvoje, taip derinant nuostatas dėl valstybinio
finansavimo ir priėmimo į tęstinį profesinį mokymą.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 17 straipsnio 10
dalį ir ją išdėstyti taip:
„1013. Asmenys, įgiję daugiau kaip dvi
kvalifikaciją pabaigus pagal pirminio profesinio
mokymo programą, išskyrus tuos, kurie įgijo kvalifikaciją kartu su
pagrindiniu išsilavinimu ir nuosekliai mokydamiesi (arba nenutraukę mokymosi)
įgijo kvalifikaciją su viduriniu išsilavinimu arba jos modulį,
arba turintys aukštojo mokslo kvalifikaciją, siekiantys mokytis valstybės
finansuojamoje profesinio mokymo vietoje, priimami tik į tęstinį profesinį
mokymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.“
|
24
|
1
|
4
|
Pasiūlymas
Pakeisti
24 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) užskaityti įskaityti asmeniui
bendrojo ugdymo technologijų dalykų mokymąsi, asmens savišvietos ir
neformaliuoju būdu įgytas kompetencijas kaip dalį profesinio mokymo
programos modulius švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;“
|