LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 155 STRAIPSNIo PAKEITIMO“
PROJEKTO
2021-02-02 Nr. XIVP-182
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies pirmajame sakinyje tikslintina nuoroda – „Konstitucijos 63 straipsnio 1 punkte (o ne punkto) numatytu atveju“.
2. Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies pirmajame sakinyje turėtų būti nurodyta kokiomis dalimis (pavyzdžiui, lygiomis) kas mėnesį mokama nustatyta išmokos suma.
3. Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies pirmajame sakinyje nustatoma, kad išmoka buvusiam Seimo nariui išmokama “kas mėnesį“, nenurodant išmokos mokėjimo pradžios momento ir nesiejant išmokų su kalendoriniais mėnesiais. Tačiau šios dalies trečiajame sakinyje išmokos mokėjimas siejamas su kalendorinio mėnesio dienomis nuo pirmos mėnesio dienos. Šios nuostatos tarpusavyje turėtų būti suderintos aiškiai nurodant ar skaičiuojamas kalendorinis mėnuo, ar mėnuo po Seimo nario įgaliojimų nutrūkimo.
4. Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies antrajame sakinyje nurodoma, kad išeitinės išmokos „<...> mokėjimas nutraukiamas, jeigu buvęs Seimo narys <...> pradeda eiti valstybės tarnautojo pareigas ar priimamas į darbą valstybės ar savivaldybės įstaigoje, išlaikomoje iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų, valstybės ar savivaldybės įmonėje, viešojoje įstaigoje, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, ar Lietuvos banke“. Su šia nuostata suderintinas ir trečiasis Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies trečiasis sakinys, nurodant, kad „Jeigu buvęs Seimo narys pradeda eiti valstybės tarnautojo pareigas arba priimamas į darbą valstybės ar savivaldybės įstaigoje, išlaikomoje iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų, valstybės ar savivaldybės įmonėje, viešojoje įstaigoje, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, ar Lietuvos banke ne pirmą mėnesio dieną <...>“ (toliau – kaip projekto tekste).
5. Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies antrojo sakinio loginė struktūra suponuoja, kad „vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų įstatymo 97 straipsniu“ asmuo tampa ir Seimo nariu, ir pradeda eiti valstybės tarnautojo pareigas, ir priimamas į darbą atitinkamoje institucijoje. Projekto nuostata turėtų būti dėstoma „buvęs Seimo narys tampa Seimo nariu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo rinkimų įstatymo 97 straipsniu, pradeda eiti [ŽP1] valstybės tarnautojo pareigas ar priimamas į darbą <...>“.
6. Projektu keičiamo Seimo statuto 155 straipsnio 4 dalies paskutiniajame sakinyje nurodoma, kad „Buvusiam Seimo nariui mirus, išeitinės išmokos dalis, priklausanti buvusiam Seimo nariui už tą mėnesį, kurį jis mirė, neišmokėta iki buvusio Seimo nario mirties dienos, išmokama įpėdiniui, pateikusiam paveldėjimo dokumentus“. Ši nuostata papildytina taisykle, kaip turėtų būti paskirstoma neišmokėta išeitinės išmokos dalis, jei įpėdinių būtų daugiau nei vienas.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
J. Meškienė, tel. (8 5) 239 6089, el. p. [email protected]
P. Žukauskas, tel. (8 5) 239 6832, el. p. [email protected]
[ŽP1]Irgi pagal SRĮ 97?