LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PRODUKTŲ SAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-1206 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. xivp-4142

 

2024-10-23  Nr. 108-P-60

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Mindaugas Skritulskas, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas, Komiteto nariai Andrius Bagdonas, Viktoras Fiodorovas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Laima Vyskupaitytė – Mogenienė, Rasa Petrauskienė, Lukas Savickas, Kazys Starkevičius.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys (pasisakę nuotoliniame posėdyje): Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos viceministrė Jurga Greičienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(2)

 

(2)

 

(2)

Įvertinę atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

Teikiamo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo Produktų saugos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 2 dalies 2 punkte siūloma numatyti, kad „Šis įstatymas taikomas: <...> vartotojams teikiamoms paslaugoms“. Keičiamo įstatymo 3 straipsnio 7 dalyje nurodoma, kad „Šiame įstatyme vartojamos sąvokos „paslauga“ ir „paslaugų teikėjas“ suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme.“ Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 2 straipsnio 8 dalyje numatyta, kad paslauga – atlygintina veikla arba (ir) jos rezultatas, kuriais siūloma tenkinti ar yra tenkinamas konkretus vartotojo poreikis. Taigi, projekto 2 straipsnio 2 dalies 2 punkto nuostata, taikant įstatymą, galėtų būti aiškinama taip, kad keičiamas įstatymas taikomas bet kurioms vartotojams teikiamoms paslaugoms, t. y. ne tik susijusioms su produktų teikimu ar tiekimu rinkai. Šiame kontekste pažymėtina tai, kad 2023 m. gegužės 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2023/988 dėl bendros gaminių saugos, kuriuo iš dalies keičiami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1025/2012 bei Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2020/1828 ir panaikinamos Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2001/95/EB bei Tarybos direktyva 87/357/EEB preambulės 17 punkte nurodyta, kad šis reglamentas neturėtų būti taikomas paslaugoms. Tačiau siekiant apsaugoti vartotojų sveikatą ir saugą, gaminiai, kurie vartotojams tiekiami ar siūlomi teikiamų paslaugų srityje, įskaitant gaminius, su kuriais vartotojai susiduria tiesiogiai, kai jiems teikiamos paslaugos, turėtų būti įtraukti į šio reglamento taikymo sritį. Atsižvelgiant į tai, kas aukščiau nurodyta, svarstytina, ar siūloma įtvirtinti nacionaliniu reguliavimu, kai keičiamo įstatymo nuostatos būtų taikomos bet kurioms vartotojams teikiamoms paslaugoms, nėra išplečiama Reglamento (ES) 2023/988 taikymo sritis. Siūlytina keičiamo įstatymo nuostatą tikslinti.

Nepritarti

Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2023/988 2023 m. gegužės 10 d. dėl bendros gaminių saugos, kuriuo iš dalies keičiami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1025/2012 bei Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2020/1828 ir panaikinamos Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2001/95/EB bei Tarybos direktyva 87/357/EEB (toliau – Reglamentas (ES) 2023/988) nėra taikomas vartotojams teikiamoms paslaugoms. Todėl vartotojams teikiamų paslaugų saugos reguliavimas išlieka valstybių narių kompetencija. Pažymėtina, kad Reglamentas (ES) 2023/988 nedraudžia ir neriboja valstybių narių diskrecijos reglamentuoti paslaugų saugą.

Vartotojams teikiamų paslaugų išbraukimas iš keičiamo įstatymo taikymo srities (t. y. paslaugų saugos reguliavimo atsisakymas) reikštų reikšmingą vartotojų apsaugos lygio sumažinimą. Atsižvelgiant į tai, kad galiojantis Produktų saugos įstatymas jau reguliuoja paslaugų saugą, bei siekiant nesumažinti dabartinio vartotojų apsaugos lygio, ir įvertinus kai kurių kitų ES valstybių narių nacionalinę teisę (t. y. jose reglamentuojama ir paslaugų sauga) bei Europos Komisijos paaiškinimus, kad pradėjus taikyti Reglamentą (ES) 2023/988 paslaugų saugos reguliavimas ir toliau išlieka valstybių narių kompetencija, manytina, kad nėra tikslinga keičiamame įstatyme atsisakyti paslaugų saugos reguliavimo.

Taip pat atkreiptinas dėmesys į tai, kad ir šiuo metu galiojanti Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2001/95/EB 2001 m. gruodžio 3 d. dėl bendros gaminių saugos (vietoj kurios Reglamentas (ES) 20230988 bus taikomas) taip pat nėra taikoma paslaugoms, tačiau, kaip minėta, galiojantis Produktų saugos įstatymas reglamentuoja ir paslaugų saugą. Pavyzdžiui, pagal šiuo metu galiojantį įstatymą yra vertinama pramogų, laisvalaikio parkų teikiamų paslaugų sauga.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(11)

(12)

 

 

(14),

(18)

(19)

 

(1),

(1, 5, 6),

(2),

 

(1, 2),

 

 

Atsižvelgiant į teisės aktų hierarchiją, siūlytina keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies nuostatoje nuorodą į Reglamentą (ES) 2023/988 dėstyti prieš formuluotę „šio įstatymo“.

Ta pati pastaba taikytina ir keičiamo projekto 12 straipsnio 1 dalies 1, 5 ir 6 punktams, 14 straipsnio 2 daliai, 18 straipsniui ir 19 straipsnio pavadinimui.

2.1. Dėl analogiškos priežasties, kaip nurodyta aukščiau, siūlytina keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies nuostatoje nuorodą į Reglamentą (ES) 2023/988 dėstyti prieš formuluotę „kitų šiame įstatyme“, o keičiamo įstatymo 19 straipsnio 2 dalies nuostatoje minėtą nuorodą į šį reglamentą dėstyti prieš formuluotę „šį įstatymą“.

Pritarti

I. Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

„1. Šio įstatymo, Reglamento (ES) 2023/988, šio įstatymo ir kitų teisės aktų, reguliuojančių produktų saugą, nustatytų reikalavimų laikymąsi prižiūri šios rinkos priežiūros institucijos:“.

 

II. Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1, 5 ir 6 punktus išdėstyti taip:

„1) tikrinti, ar laikomasi šio įstatymo, Reglamento (ES) 2023/988, šio įstatymo ir kitų produktų saugą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų, organizuoti produkto saugos ekspertizę, įskaitant atvejus, kai produktas jau pateiktas rinkai ir laikomas saugiu iki pat jo sunaudojimo ar suteikimo, ir kaupti duomenis produktų saugos klausimais;

„5) gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų fizinių ir juridinių asmenų šio įstatymo, Reglamento (ES) 2023/988, šio įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių produktų saugos reikalavimus, pažeidimams tirti reikalingą informaciją ir dokumentus;“;

„6) gauti iš ekonominės veiklos vykdytojų, paslaugų teikėjų ir (ar) elektroninių prekyviečių paslaugų teikėjų šio įstatymo, Reglamento (ES) 2023/988, šio įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių produktų saugos reikalavimus, pažeidimams tirti reikalingą informaciją ir dokumentus, kitą Reglamente (ES) 2023/988 nurodytą informaciją ir dokumentus;“.

 

III. Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

„2. Rinkos priežiūros institucija imasi būtinų priemonių, kad jos pareigūnai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, būtų įpareigoti neatskleisti šio įstatymo ir Reglamento (ES) 2023/988 ir šio įstatymo įgyvendinimo tikslais gautos informacijos, kuri pagal ekonominės veiklos vykdytojo, paslaugų teikėjo ar elektroninės prekyvietės paslaugų teikėjo pateiktą prašymą rinkos priežiūros institucijai laikoma jų komercine paslaptimi arba kita konfidencialia informacija, išskyrus informaciją apie produktų saugą, kuri turi būti paskelbta, kad būtų galima apsaugoti vartotojų gyvybę ir sveikatą.“

 

IV. Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 18 straipsnį išdėstyti taip:

„Ekonominės veiklos vykdytojai, paslaugų teikėjai ir elektroninių prekyviečių paslaugų teikėjai, pažeidę šio įstatymo ir (ar) Reglamento (ES) 2023/988 ir (ar) šio įstatymo reikalavimus, atsako šio įstatymo nustatyta tvarka.“

 

V. Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 19 straipsnio pavadinimą išdėstyti taip:

„19 straipsnis. Baudos ir įspėjimas už šio įstatymo ir (ar) Reglamento (ES) 2023/988 ir (ar) šio įstatymo pažeidimus“.

 

VI. Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 ir 2 dalis išdėstyti taip:

„1. Jeigu ekonominės veiklos vykdytojas, pateikia arba tiekia rinkai pavojingą gaminį, paslaugų teikėjas teikia pavojingas paslaugas ar elektroninės prekyvietės paslaugos teikėjas pateikia informaciją, kurioje teikiamas  su pavojingo produkto pasiūlymuas, arba jeigu ekonominės veiklos vykdytojas ar elektroninės prekyvietės paslaugos teikėjas nevykdo kitų šiame įstatyme ar Reglamente (ES) 2023/988 ar šiame įstatyme nustatytų ekonominės veiklos vykdytojo ar elektroninės prekyvietės paslaugos teikėjo pareigų arba paslaugų teikėjas nevykdo kitų šiame įstatyme nustatytų paslaugų teikėjo pareigų, jam skiriama nuo 1 000 iki 5 000 eurų bauda.

2. Jeigu ekonominės veiklos vykdytojas, paslaugų teikėjas ar elektroninės prekyvietės paslaugos teikėjas nevykdo rinkos priežiūros institucijos sprendimo dėl rinkos ribojimo priemonės taikymo, šio įstatymo 13 straipsnyje nurodyto privalomo nurodymo ar kito pagal šį įstatymą ar Reglamentą (ES) 2023/988 ar šį įstatymą priimto rinkos priežiūros institucijos sprendimo, jam skiriama nuo 2 000 iki 10 000 eurų bauda.“

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(3)

 

(7)

 

Atsižvelgiant į Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktų teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo, patvirtinto teisingumo ministro 2020 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1R-72 „Dėl Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktų teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo patvirtinimo“, 21 punktą keičiamo įstatymo 3 straipsnio 7 dalyje 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2019/1020 dėl rinkos priežiūros ir gaminių atitikties, kuriuo iš dalies keičiama Direktyva 2004/42/EB ir reglamentai (EB) Nr. 765/2008 ir (ES) Nr. 305/2011 nurodytinas „su visais pakeitimais“.

Pritarti

Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 3 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip:

„7. Šiame įstatyme vartojamos sąvokos „paslauga“ ir „paslaugų teikėjas“ suprantamos taip, kaip jos apibrėžtosiamos Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme. Šiame įstatyme vartojama sąvoka „taisomasis veiksmas“ suprantama taip, kaip ji apibrėžtaiama 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2019/1020 dėl rinkos priežiūros ir gaminių atitikties, kuriuo iš dalies keičiama Direktyva 2004/42/EB ir reglamentai (EB)
Nr. 765/2008 ir (ES) Nr. 305/2011 su visais pakeitimais. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Reglamente (ES) 2023/988.”

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(11)

 

(1)

 

(1)

Keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 punkte siūlytina vietoj abstrakčios nuostatos, kad viena iš priežiūros institucijų yra „valstybės įstaiga, įgyvendinanti valstybės politiką vartotojų teisių apsaugos srityje ir užtikrinanti vartotojų teisių apsaugą“ įrašyti „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba“.

Pritarti

Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 11 straipsnio
1 dalies 1 punktą išdėstytini taip:

„1) valstybės įstaiga, įgyvendinanti valstybės politiką vartotojų teisių apsaugos srityje ir užtikrinanti vartotojų teisių apsaugą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba;“.

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(12)

 

(2)

 

(1)

Keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodoma – „Rinkos priežiūros institucijos, atlikdamos rinkos priežiūrą, privalo: 1) užtikrinti, kad visos priemonės, kurių jos imasi, ypač nurodytos šio įstatymo 16 straipsnio 1 dalyje, atitiktų pavojaus rimtumą ir būtų tinkamai įvertintos šių priemonių naudojimo pasekmės; <...>“. Pažymėtina, kad veiksmai, kurių imasi atitinkamos kompetentingos valstybės institucijos, visuomet turi būti tinkamai įvertinti, todėl tokia siūloma keičiamo įstatymo nuostatos formuluotė, kurioje prioretizuojami tam tikri veiksmai (priemonės), t. y. „ypač nurodytos šio įstatymo 16 straipsnio 1 dalyje“ laikytina ydinga ir netinkama. Keičiamo įstatymo nuostata tikslintina.

Pritarti

Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 1 punktą pakeisti ir  išdėstyti taip:

„1) užtikrinti, kad visos priemonės, kurių jos imasi, ypač nurodytos šio įstatymo 16 straipsnio 1 dalyje, atitiktų pavojaus rimtumą ir būtų tinkamai įvertintos šių priemonių naudojimo pasekmės;“.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(16)

 

(5)

 

Redakciniu aspektu tikslintinas keičiamo įstatymo 16 straipsnio 5 dalies paskutiniame sakinyje nurodytas rinkos priežiūros institucijos pavadinimas.

Pritarti

Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 16 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip:

„5. Rinkos priežiūros institucija, priėmusi šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą sprendimą ir (arba) šio straipsnio 3 dalies 1 ir (arba) 2 punktuose nurodytus sprendimus, įpareigoja ekonominės veiklos vykdytoją pavojingą gaminį saugiai sunaikinti, laikantis atliekų tvarkymą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų. Pavojingą gaminį ekonominės veiklos vykdytojas sunaikina savo lėšomis ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas rinkos nuo šių veiksmų atlikimo dienos rinkos priežiūros institucijai pateikia gaminio sunaikinimą patvirtinantį dokumentą.“

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(19)

 

(5)

 

Keičiamo įstatymo 19 straipsnio 5 dalyje vietoje nurodyto „atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes“ siūlytina keisti į „atsakomybę lengvinančias ir (ar) sunkinančias aplinkybes“, kadangi ir pačioje aptariamoje keičiamo įstatymo nuostatoje nurodoma, kad galimos situacijos, kai yra tiek atsakomybę lengvinančių, tiek atsakomybę sunkinančių aplinkybių“.

Pritarti

Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 19 straipsnio 5 dalį išdėstyti taip:

5. Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį. Skiriant konkrečią baudą, atsižvelgiama į šio įstatymo 20 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytas atsakomybę lengvinančias ir (ar) sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, pažeidimo trukmę ir mastą. <...>.“

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(22)

 

(4)

 

Tikslintina keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalis, vietoje nuostatos „pažeidimas gali būti geriau išnagrinėtas“ nurodant, kad komisija, atsižvelgdama į bylos aplinkybes, gali nuspręsti pažeidimą nagrinėti žodinės procedūros tvarka.

Pritarti

Projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip:

„4. <...> Pažeidimai komisijoje nagrinėjami rašytinės procedūros tvarka, išskyrus atvejus, kai komisija, gavusi atsakomybėn traukiamo ekonominės veiklos vykdytojo, paslaugų teikėjo ar elektroninės prekyvietės paslaugos teikėjo motyvuotą prašymą pažeidimą nagrinėti žodžiu, ar savo iniciatyva, atsižvelgdama į bylos aplinkybes nusprendžia pažeidimą nagrinėti žodinės procedūros tvarka, kad pažeidimas gali būti geriau išnagrinėtas žodinės procedūros tvarka. <...>.“

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(22)

 

(4)

 

Keičiamo įstatymo 22 straipsnio 8 dalies nuostata “Išnagrinėjusi pažeidimą, tarnyba priima vieną iš šių sprendimų:” tikslintina, nes pagal keičiamo įstatymo
22 straipsnio 4 dalies nuostatas pažeidimą nagrinėja ne Tarnyba, bet Tarnybos direktoriaus sudaryta komisija. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje.

Pritarti

Projekto 1 straipsnyje dėstomą keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalies pirmą sakinį išdėstyti taip:

„4. Pažeidimams nagrinėti Tarnybos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija Pažeidimus nagrinėja Tarnybos direktoriaus sudaryta komisija. <...>“

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(22)

 

(9)

 

Pažymėtina, kad keičiamo įstatymo 22 straipsnio
8 dalies 3 punkte nurodyta, kad „Išnagrinėjusi pažeidimą, Tarnyba priima vieną iš šių sprendimų: <...>
3) sprendimą atsisakyti skirti šiame įstatyme nustatytą baudą ar įspėjimą“, o keičiamo įstatymo 22 straipsnio
9 dalies nuostatoje nurodoma, kad „Tarnybos sprendimai įforminami nutarimais. Tarnybos nutarime nurodoma: Tarnybos pavadinimas, pažeidimo nagrinėjimo data ir vieta, duomenys apie pažeidėją, pažeidimo aplinkybės, įrodymai, kuriais grindžiamas nutarimas, pažeidėjo paaiškinimai ir jų vertinimas, šio įstatymo straipsnis, kuriame nustatyta atsakomybė už pažeidimą, priimtas sprendimas, jo įvykdymo tvarka, nutarimo apskundimo terminai ir tvarka.“. Vertinant pastarąją keičiamo įstatymo nuostatą, pažymėtina, kad tais atvejais, kai Tarnyba priima sprendimą atsisakyti skirti keičiamame įstatyme nustatytą baudą ar įspėjimą, asmuo dėl, kurio toks nutarimas priimtas, neturi būti laikomas pažeidėju, todėl keičiamo įstatymo 22 straipsnio 9 dalies nuostatoje žodžių junginiuose „duomenys apie pažeidėją“ ir „pažeidėjo paaiškinimai ir jų vertinimas“ naudojami žodžiai „pažeidėją“ ir „pažeidėjo“ turėtų būti koreguotini, kad lingvistinio turinio prasme sietųsi su Tarnybos priimto sprendimo esme.

Pritarti

Projekto 1 straipsnyje dėstomą keičiamo įstatymo 22 straipsnio 9 dalį pakeisti taip:

„9. Tarnybos sprendimai įforminami nutarimais. Tarnybos nutarime nurodoma: Tarnybos pavadinimas, pažeidimo nagrinėjimo data ir vieta, duomenys apie ekonominės veiklos vykdytoją, paslaugų teikėją ar elektroninės prekyvietės paslaugos teikėją pažeidėją, pažeidimo nustatytos faktinės aplinkybės, duomenys įrodymai, kuriais grindžiamas nutarimas, ekonominės veiklos vykdytojo, paslaugų teikėjo ar elektroninės prekyvietės paslaugos teikėjo pažeidėjo paaiškinimai ir jų įvertinimas vertinimas, šio įstatymo straipsnis, kuriame nustatyta atsakomybė už pažeidimą, priimtas sprendimas, jo įvykdymo tvarka, nutarimo apskundimo terminai ir tvarka.“

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(22)

 

(9)

 

Keičiamo įstatymo 22 straipsnio 9 dalyje siūloma nustatyti, kad Tarnybos sprendimai įforminami nutarimais. Iš projekto nuostatų nėra aišku, ar Tarnybos vardu nutarimą priima Tarnybos vadovas, ar Tarnybos vadovo sudaryta komisija, išnagrinėjusi pažeidimą. Projekto nuostatas reikėtų papildyti, pašalinant šį neaiškumą.

Nepritarti

Teisingumo ministerijos pozicija:

Vadovaujantis ilgamete praktika bei Tarnybos nuostatais svarbu pažymėti, kad įstatymų nustatytais atvejais Tarnybos funkcijoms įgyvendinti yra sudaromi kolegialūs organai – komisijos, kurios, spręsdamos savo kompetencijai priskirtus klausimus, priima nutarimus.

Taigi projekto 1 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 22 straipsnio 8 dalimi įtvirtinama, kad išnagrinėjusi pažeidimą, Tarnyba priima sprendimą. Taip pat 22 straipsnio 9 dalyje nurodoma, kad toks sprendimas yra Tarnybos sprendimas. Svarbu, kad projekto nuostatos nenumato galimybės tam, kad Tarnybos sprendimai, įforminami nutarimais, galėtų būti priimami vienasmeniškai Tarnybos vadovo.

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

1

(24)

 

(2)

 

Keičiamo įstatymo 24 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad Tarnybos nutarimas yra vykdomasis dokumentas, vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Svarstytina, ar siūlomas teisinis reguliavimas, siekiant aiškumo bei atsižvelgiant į siūlomas projekto 24 straipsnio 1 dalies nuostatas, neturėtų būti patikslintas, nustatant, kad Tarnybos nutarimas perduodamas vykdyti Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka įstatymo pažeidėjui per 24 straipsnio 1 dalyje nustatytą terminą nesumokėjus baudos.

Nepritarti

Vadovaujantis CPK 584 straipsnio 2 dalies 2 punktu, projekte aiškiai nurodoma, kad Tarnybos nutarimas yra vykdomasis dokumentas. Tarnybos nutarimų dėl paskirtos baudos pateikimo vykdyti sąlygas ir tvarką reglamentuoja CPK, todėl projekto nuostatų detaliau pildyti nėra tikslinga.

13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2024-09-24

2

3,

4

 

Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekto 2 straipsnio 3 dalyje vietoj nuostatos „ankstesnio teisinio reguliavimo nuostatas“ nereikėtų įrašyti nuostatą „iki įstatymo įsigaliojimo galiojusios teisinio reguliavimo nuostatos“, o projekto 2 straipsnio 4 dalyje nuostatą „ankstesnio teisinio reguliavimo nuostatomis“ keisti nuostata „iki įstatymo įsigaliojimo galiojusios teisinio reguliavimo nuostatomis“. Kitu atveju, liktų neaišku, kuriuo konkrečiai laikotarpiu galiojęs teisinis reguliavimas (ankstesnis teisinis reguliavimas) turimas omenyje.

Pritarti

Projekto 2 straipsnio 3 ir 4 dalis išdėstyti taip:

„3. Produktų, pateiktų rinkai iki 2024 m. gruodžio 12 d., saugai taikomos ankstesnio iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusios teisinio reguliavimo nuostatos.

4. Iki 2024 m. gruodžio 12 d. pradėtos atsakomybės už Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymo pažeidimus taikymo procedūros, įskaitant pažeidimų nagrinėjimo ir nuobaudų skyrimo procedūras, baigiamos vadovaujantis ankstesnio iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusiomis teisinio reguliavimo nuostatomis.“

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra paskirta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu (dalyvauja 10 Komiteto narių).

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Gintautas Paluckas, Ieva Pakarklytė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra pareikšta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Mindaugas Skritulskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Laura Jasiukėnienė