1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2024 m. lapkričio 7 d.
|
22
|
|
|
|
Įvertinę
projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės
technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Atsižvelgus į projekto 22 straipsnio 1 dalies turinį, siūlytina šios
dalies sakinius išdėstyti atskiromis dalimis.
|
Pritarti.
|
„22 straipsnis. Įstatymo
taikymas
1.
Įstatymuose ir kituose teisės aktuose pateiktos nuorodos į Lietuvos
Respublikos nacionalinės plėtros įstaigos įstatymą ar Lietuvos Respublikos
nacionalinių plėtros įstaigų įstatymą laikomos nuorodomis į Lietuvos
Respublikos nacionalinio plėtros banko įstatymą, vartojamos sąvokos
„nacionalinė plėtros įstaiga“ ar „nacionalinės plėtros įstaigos“ tolygios
sąvokai „nacionalinis plėtros bankas“.
2.
Pagal
ankstesnį teisinį reguliavimą nacionalinės
plėtros įstaigos pradėtą vykdyti skatinamojo finansavimo veiklą tęsia
nacionalinis plėtros bankas, o į nacionalinių plėtros įstaigų sąrašą įrašytos
įstaigos laikomos į nacionalinių plėtros bankų sąrašą įrašytomis įstaigomis.“
|
2.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2024 m. lapkričio 7 d.
|
22
|
|
|
|
2. Atsižvelgus į 2024 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusį
Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos
teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės
aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, pakeitimą, pagal kurį
formuluotė „iki šio įstatymo įsigaliojimo“ nebevartojama, projekto 22
straipsnio 1 dalies antro sakinio formuluotė „Iki šio įstatymo
įsigaliojimo dienos“ keistina formuluote „Pagal ankstesnį teisinį
reguliavimą“.
|
Pritarti.
|
|
3.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2024 m. lapkričio 7 d.
|
3
4
4
|
2
4
|
5
|
|
3. Projekto 22 straipsnio 2
dalyje siūloma nustatyti, kad „Nacionaliniam plėtros bankui netaikomas
Lietuvos Respublikos bankų įstatymas“. Pažymėtina, jog projekto 2 straipsnio pavadinimas
yra „Įstatymo taikymas“, t. y. šiuo straipsniu nustatoma teikiamo
įstatymo taikymas, o ne kitų įstatymų taikymo apimtis nacionalinio
plėtros banko atžvilgiu. Atsižvelgus į tai, šios nuostatos turinys dėstytinas
projekto I skyriaus „Bendrosios nuostatos“ 1 ar 3 straipsnyje atitinkamai
pakeičiant pasirinkto straipsnio pavadinimą, pavyzdžiui, kaip atitinkamos
nuostatos dėl kito įstatymo netaikymo išdėstytos Valstybės kontrolės įstatymo
4 straipsnio 4 dalyje.
|
Pritarti.
|
„3 straipsnis. NPB teisinė forma ir
veiklos teisiniai pagrindai
1. NPB teisinė forma gali būti tik
akcinė bendrovė arba uždaroji akcinė bendrovė, kurios buveinė yra Lietuvos
Respublikoje. Visos NPB akcijos nuosavybės teise priklauso Lietuvos valstybei.
2. Nacionaliniam plėtros bankui netaikomas
Lietuvos Respublikos bankų įstatymas.“
Atsižvelgiant į
tai, jog pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą projekto 3
straipsnis išsiskaidė į dvi dalis, siūloma:
1. Tikslinti projekto 4 straipsnio 2 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„2. Pavesti vykdyti NPB veiklą galima finansų
įstaigai, kuri atitinka šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje ir V
skyriuje nustatytus reikalavimus. NPB skatinamojo finansavimo veikla vykdoma
atlikus šio įstatymo 7 straipsnyje nurodytą vertinimą ir finansų įstaigos
veiklos srityse, nustatytose Vyriausybės sprendimu.“
2.
Tikslinti projekto 4
straipsnio 4 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) NPB neatitinka šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalies ir V
skyriaus reikalavimų;“
|