LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASIŪLYMŲ DĖLDĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINIO PLĖTROS BANKO ĮSTATYMO PROJEKTO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-4145 (2)

 

2024-11-12  Nr. 109-P-43

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mindaugas Lingė, Dalia Asanavičiūtė (pavaduojanti Agnę Bilotaitę), Simonas Gentvilas, Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Valius Ąžuolas, Matas Maldeikis, Andrius Palionis.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėja – Alina Brazdilienė, patarėjai – Agnė Narščiuvienė, Dalia Mudėnienė, Audronė Čekanavičienė, Mindaugas Pečiulis, padėjėja – Jolanta Matiliauskienė.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024 m. lapkričio 7 d.

22

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

 

1.  Atsižvelgus į projekto 22 straipsnio 1 dalies turinį, siūlytina šios dalies sakinius išdėstyti atskiromis dalimis.

Pritarti.

Siūlymas: tikslinti projekto 22 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

22 straipsnis. Įstatymo taikymas

1.          Įstatymuose ir kituose teisės aktuose pateiktos nuorodos į Lietuvos Respublikos nacionalinės plėtros įstaigos įstatymą ar Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymą laikomos nuorodomis į Lietuvos Respublikos nacionalinio plėtros banko įstatymą, vartojamos sąvokos „nacionalinė plėtros įstaiga“ ar „nacionalinės plėtros įstaigos“ tolygios sąvokai „nacionalinis plėtros bankas“.

2.          Pagal ankstesnį teisinį reguliavimą nacionalinės plėtros įstaigos pradėtą vykdyti skatinamojo finansavimo veiklą tęsia nacionalinis plėtros bankas, o į nacionalinių plėtros įstaigų sąrašą įrašytos įstaigos laikomos į nacionalinių plėtros bankų sąrašą įrašytomis įstaigomis.

Balsavimo rezultatai:

Pritarta bendru sutarimu.

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024 m. lapkričio 7 d.

22

 

 

 

2.    Atsižvelgus į 2024 m. lapkričio 1 d. įsigaliojusį Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, pakeitimą, pagal kurį formuluotė „iki šio įstatymo įsigaliojimo“ nebevartojama, projekto 22 straipsnio 1 dalies antro sakinio formuluotė „Iki šio įstatymo  įsigaliojimo dienos“ keistina formuluote „Pagal ankstesnį teisinį reguliavimą“.

Pritarti.

Siūlymas: Žr. Komiteto siūlymą prie pirmos Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabos.

 

Balsavimo rezultatai:

Pritarta bendru sutarimu.

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024 m. lapkričio 7 d.

3

4

4

 

2

4

 

 

5

 

3.     Projekto 22 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad „Nacionaliniam plėtros bankui netaikomas Lietuvos Respublikos bankų įstatymas“. Pažymėtina, jog projekto 2 straipsnio pavadinimas yra „Įstatymo taikymas“, t. y. šiuo straipsniu nustatoma teikiamo įstatymo taikymas, o ne kitų įstatymų taikymo apimtis nacionalinio plėtros banko atžvilgiu. Atsižvelgus į tai, šios nuostatos turinys dėstytinas projekto I skyriaus „Bendrosios nuostatos“ 1 ar 3 straipsnyje atitinkamai pakeičiant pasirinkto straipsnio pavadinimą, pavyzdžiui, kaip atitinkamos nuostatos dėl kito įstatymo netaikymo išdėstytos Valstybės kontrolės įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje.

Pritarti.

Siūlymas: tikslinti projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. NPB teisinė forma ir veiklos teisiniai pagrindai

1.    NPB teisinė forma gali būti tik akcinė bendrovė arba uždaroji akcinė bendrovė, kurios buveinė yra Lietuvos Respublikoje. Visos NPB akcijos nuosavybės teise priklauso Lietuvos valstybei.

2.    Nacionaliniam plėtros bankui netaikomas Lietuvos Respublikos bankų įstatymas.

 

Atsižvelgiant į tai, jog pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą projekto 3 straipsnis išsiskaidė į dvi dalis, siūloma:

1.    Tikslinti projekto 4 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Pavesti vykdyti NPB veiklą galima finansų įstaigai, kuri atitinka šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje ir V skyriuje nustatytus reikalavimus. NPB skatinamojo finansavimo veikla vykdoma atlikus šio įstatymo 7 straipsnyje nurodytą vertinimą ir finansų įstaigos veiklos srityse, nustatytose Vyriausybės sprendimu.

2.    Tikslinti projekto 4 straipsnio 4 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5) NPB neatitinka šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalies ir V skyriaus reikalavimų;

 

Balsavimo rezultatai:

Pritarta bendru sutarimu.

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: Negauta.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Mindaugas Lingė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja Agnė Narščiuvienė