Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių

priedas

 

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA

 

2024-10-     Nr. IVL-

 

Teisės akto projekto pavadinimas: Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus įsakymo „Dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos direktoriaus 2020 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. Nr. DIE-803 „Dėl ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas[1] (toliau - projektas),

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Priežiūros tarnybos Kontrolės skyriaus vedėja Ingrida Žaldarienė.

Teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas atliktas (pažymėti reikiamą atsakymą):

X suderinus teisės akto projektą viešojo administravimo subjekte ir su pavaldžiomis įstaigomis (įstaigomis prie ministerijos ir kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis ir įmonėmis);

suderinus teisės akto projektą su suinteresuotomis institucijomis, kai jis buvo papildytas arba pakeistas.

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodomas antikorupcinio vertinimo kriterijus (toliau – kriterijus), kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių. Pildoma, kai, vertintojo nuomone, teisės akto projekto tiesioginio rengėjo siūlomų pataisų nepakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti arba kai vertintojas nesutinka su teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentais, kodėl neatsižvelgta į vertintojo pateiktas pastabas): nėra.

Eil. Nr.

Kriterijus

Kriterijaus vertinimas (nurodant, kad „Kriterijų atitinka“ / „Kriterijaus neatitinka“ / „Kriterijus nėra teisės akto projekto reglamentavimo dalykas“) ir pagrindimas, jeigu teisės aktas neatitinka kriterijaus (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios neigiamą atsakymą, pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio asmens pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo)

(pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo)

 

Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą

(pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas)

Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą

(pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo)

1.

Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas

Projekte nustatytos sąlygos ir kriterijai yra aiškūs ir nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas.

 

□ tenkina

□ netenkina


 

2.

Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą

Iš esmės projekto nuostatos yra aiškios ir nesudaro galimybės dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą, tačiau siūlytina patikslinti žemiau nurodytus punktus:

 

1) Projekto 3 punkte siūlytina suvienodinti  Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklių (toliau – taisyklės) 49 punkte naudojamas sąvokas („pateikimo“ ir „gavimo“), kadangi tai gali klaidinti:

„49. [...] Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį specialųjį patikrinimą arba jo neatlikti priimamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tarnybinio pranešimo pateikimo surašant rezoliuciją valstybės tarnautojo tarnybiniame pranešime. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas pripažinti pažeidimą mažareikšmiu įforminamas įsakymu ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo tokio siūlymo gavimo. [...].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Projekto 5 punkte siūlytina patikslinti taisyklių 52.3.4.  papunktį:

„52.3.4.  įvykęs praeityje, tačiau lošėjas ar žaidėjas žalos nepatyrė“, patikslinant, pvz., kad žaidėjas nurodo žalos nepatyręs / nepateikia informacijos, įrodymų apie patirtą žalą, ar pan.

 

3) Projekto 5 punkte siūlytina patikslinti taisyklių 52.4.1.  papunktį:

52.4.1.  pasikartojantis, kai per ne ilgesnį nei 1 mėnesio laikotarpį gaunamas ne vieno asmens pranešimas dėl to paties ūkio subjekto galimo pažeidimo objekto (10 balų);“ – „ne vieno asmens“ pakeisti į „daugiau nei vieno asmens“ (suvienodinti su taisyklių 52.5.2 papunkčiu).

 

4) Projekto 5 punkte siūlytina patikslinti taisyklių 52.7.3.  papunktį:

„52.7.3 kiti teisės aktų pažeidimai (5 balai).“ – patikslinti apibendrintai, kokių teisės aktų pažeidimai turimi omenyje.

 

 

 

 

 

 

1) „49. Tarnybinis pranešimas su vienu iš šių taisyklių 48.1- 48.4 papunkčiuose nurodytų siūlymų pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Tarnybiniame pranešime turi būti nurodytos visos žinomos aplinkybės, kurios pagrįstų siūlymą. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį specialųjį patikrinimą arba jo neatlikti priimamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tarnybinio pranešimo pateikimo surašant rezoliuciją valstybės tarnautojo tarnybiniame pranešime. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas pripažinti pažeidimą mažareikšmiu įforminamas įsakymu ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo tarnybinio pranešimo su siūlymu pripažinti pažeidimą mažareikšmiu  patvirtinimo tokio siūlymo gavimo. Apie Priežiūros tarnybos priimtą sprendimą ūkio subjektas ir pranešimą pateikęs asmuo informuojami per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Šių taisyklių 48.4 papunktyje nurodytu atveju, konsultacija dėl teisės aktų taikymo bei rekomendacija pašalinti galimą pažeidimą ūkio subjektui pateikiama ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimo priėmimo dienos.“

 

2) „52.3.4. įvykęs praeityje, ir tačiau lošėjas ar žaidėjas žalos nepatyrė nepateikia įrodymų apie patirtą žalą (0 balų);“ 

 

 

 

3) „52.4.1.  pasikartojantis, kai per ne ilgesnį nei 1 mėnesio laikotarpį gaunamas ne daugiau nei vieno asmens pranešimas dėl to paties ūkio subjekto galimo pažeidimo objekto (10 balų);“  

 

 

 

4) „52.7.3 kiti teisės aktų, reglamentuojančių azartinių lošimų, žaidimų žaidimo automatais ir loterijų organizavimo tvarką, pažeidimai (5 balai).“ 

 

 

 

 

 

X tenkina

□ netenkina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X tenkina

□ netenkina

 

 

 

 

 

X tenkina

□ netenkina

 

 

 

 

 

 

 

X tenkina

□ netenkina

 

 

3.

Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir pan. priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto

 

 

 

Neaktualu.

 

□ tenkina

□ netenkina

 

4.

Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas)

Neaktualu. Nustatyta Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme, Loterijų įstatyme

 

□ tenkina

□ netenkina

 

5.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimų priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimų priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas

 

□ tenkina

□ netenkina

 

6.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys, sąrašas

Neaktualu.

 

 

□ tenkina

□ netenkina

 

7.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo ir viešinimo tvarka

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka.

 

□ tenkina

□ netenkina

 

8.

Teisės akto projekte nustatyti sprendimų dėl mažareikšmiškumo kriterijai ir priėmimo tvarka

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

 

9.

Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto:

9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą

9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą

9.3. narių skyrimo mechanizmas

9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė

9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu

9.6. asmeninė narių atsakomybė

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

 

10.

Numatytos procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo (viešinimo) tvarka

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

 

11.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai nustatoma procedūra netaikoma, sąrašas

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

 

12.

Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų procedūrų ir sprendimų priėmimo konkrečius terminus

Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų procedūrų ir sprendimų priėmimo konkrečius terminus

 

□ tenkina

□ netenkina

 

13.

Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

 

14.

Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir pan.)

Neaktualu

 

□ tenkina

□ netenkina

 

15.

Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės (pvz., aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir pan.)

Skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemones reglamentuoja kiti teisės aktai taip pat vidaus kontrolės procedūros.

 

□ tenkina

□ netenkina

 

16.

Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė

Subjektų, su kuriais susiję teisės aktų projektų nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė ir atsakomybės rūšis, atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, nustatytos kituose teisės aktuose.

 

□ tenkina

□ netenkina

 

17.

Teisės aktų projekte numatytas baigtinis kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, sąrašas ir nustatyta aiški nuobaudos (sankcijos) skyrimo procedūra

Numato kiti teisės aktai.

 

□ tenkina

□ netenkina

 

18.

Kartu su teisės akto projektu pateikta pakankamai jį pagrindžiančių lydimųjų dokumentų ir informacijos,  siekiant antikorupciniu aspektu įvertinti teisės akto projektą

Informacijos pakanka

 

□ tenkina

□ netenkina

 

19.

Kiti svarbūs kriterijai

Patikrinimo metu gaunami asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą, užtikrinant reikiamas technines ir organizacines asmens duomenų apsaugos priemones.

 

□ tenkina

□ netenkina

 

 

 

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas:

 

Kontrolės skyriaus vedėja

Ingrida Žaldarienė

 

Teisės akto projekto  vertintojas:

 

Lošimo įrenginių tipų tvirtinimo ir registro skyriaus vyriausioji specialistė Skirmantė Paukštienė

 

 

 

 

 

 

 

(parašas)               2024-10-

 

 

 

(parašas)                                    2024-10-

 

___________________________

 

 

 

 



[1] Įsakymas dėl Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansųministerijos direktoriau...