PASIŪLYMAI
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
RIBOJAMŲJŲ PRIEMONIŲ DĖL KARINĖS AGRESIJOS PRIEŠ UKRAINĄ NUSTATYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2496(2) 3 IR 4 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
2023-03-28
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
3 |
3 |
|
Argumentai Verslas planuoja žmogiškųjų išteklių bei įsipareigojimų klientams valdymą, todėl planavimas vyksta bent pusmečiui į priekį. Nuostatos įsigaliojimo nukėlimas reikalingas tam, kad eilėje laukiantys, teorinius egzaminus besimokantys ir išsilaikę baltarusiai vairuotojai galėtų laiku susitvarkyti migracijos dokumentus ir atvykti dirbti į Lietuvos įmones. Vien transporto sektoriuje tokių asmenų yra iki kelių tūkstančių. Vairuotojai iš Baltarusijos Respublikos sudaro 52 proc. visų Lietuvoje dirbančių vairuotojų, todėl reikalingas pereinamasis laikotarpis įmonėms surasti alternatyvias darbuotojų rinkas užsienyje siekiant bent iš dalies kompensuoti būsimus vairuotojų netekimus. Transporto sektorius susiduria su milžinišku žmogiškųjų resursu trūkumu: Europoje trūksta iki 500 tūkst. vairuotojų, Lietuvoje 15–20 tūkst. Ukrainiečius įdarbinti šioje srityje iš esmės nėra galimybių, nes jie dalyvauja karo veiksmuose ir negali išvykti iš Ukrainos. Dėl ilgai trunkančių konsulinių procedūrų Lietuvos konsulinėse tarnybose kitų trečiųjų šalių darbuotojų įdarbinimo procesas trunka 2-4 mėnesius.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Sustabdomas
Rusijos Federacijos |
2. |
3 |
4 |
|
Argumentai Tokie patys.
Pasiūlymas Papildyti įstatymo projekto 3 straipsnį 4 dalimi ir ją išdėstyti taip: „4. Sustabdomas Baltarusijos Respublikos piliečių prašymų išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje priėmimas per išorės paslaugų teikėją užsienyje, išskyrus užsieniečius, dėl kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais tarpininkauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, ir Lietuvos Respublikoje, išskyrus Baltarusijos Respublikos piliečius, kurie turi galiojančią Lietuvos Respublikos vizų tarnybos užsienyje ar Lietuvos Respublikoje išduotą Šengeno ar nacionalinę vizą, arba leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės išduotą leidimą gyventi.“ Straipsnio 4–8 dalis laikyti atitinkamai 5–9 dalimis.
|
3. |
4 |
2 |
|
Argumentai Tokie patys.
Pasiūlymas Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Šio įstatymo 3 straipsnio 2
|
Teikia
Seimo narys Jonas Jarutis