1
|
1
|
1
|
|
Argumentai: įstatymo
projekto Nr. XIIIP-843 iniciatoriai
savo iniciatyva siekia keisti galiojančio įstatymo nuostatas, kad užkirstų
kėlią Tėvynės sąjungai-Lietuvos krikščionims demokratams į VRK sudėtį
deleguoti rimtą patirtį rinkimuose turintį Druskininkų savivaldybės tarybos
narį Vilių Semešką, kuris dalyvaudamas rinkimuose Druskininkų savivaldybėje
yra įgijęs patirties, kaip savivaldybės administracija savo administracinius
ir informacinius resursus naudoja tam, kad darytų įtaką rinkimų eigai ir
rinkimų komisijos darbui.
Mūsų nuomone projekto iniciatorių siūlomas reglamentavimas, kai
uždraudžiama savivaldybės tarybos nariams būti VRK nariais, yra netikslingas
ir perteklinis, nes susiaurina tinkamą patirtį ir kvalifikaciją turinčių
asmenų, kurie galėtų būti VRK nariais, ratą. Tokiu būdu bus bloginamos
galimybės į VRK pakviesti geriausius, unikalios praktinės patirties turinčius
asmenis. Iki šiol savivaldybių tarybų nariai, kuriuos deleguodavo politinės
partijos, be jokių kliūčių dirbdavo VRK nariais. Iki šiol nebuvo nei vieno
atvejo, kai tai būtų kliudę asmeniui tinkamai atlikti VRK nario pareigas.
Kaip tik praktinės dalyvavimo rinkimuose ir politikoje patirties turėjimas
visados įnešdavo reikiamos patirties ir nestandartinio požiūrio į VRK veiklą.
Pasiūlymas: pakeisti
1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 7 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„ 10. Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininko ir
narių pareigos nesuderinamos su pareigomis kitose rinkimų ar referendumo
komisijose, taip pat su kandidato į Seimo narius, kandidato į Respublikos
Prezidentus ir jo patikėtinio, kandidatų į savivaldybės tarybos narius ir jų
atstovų, rinkimų ar referendumo stebėtojų statusu, taip pat su Lietuvos
Respublikos piliečių iniciatyvinės grupės referendumui surengti, savivaldybės
tarybos nario statusu.“
|
2
|
1
|
2
|
|
Argumentai: norint tinkamai spręsti
susidariusią problemą, kurios aplinkybės yra išdėstytos pirmoje šio pasiūlymo
dalyje, siūlome papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį 2 dalimi ir
koreguojant VRK įstatymo 7 straipsnio 5 dalį tiesiog numatyti, jog asmuo,
kurį partija deleguoja į VRK, turi turėti ne „darbo rinkimų komisijose“, o
tiesiog „darbo rinkimuose“ patirties.
Dabartinis kandidato patirties apribojimas
neleidžia partijoms į VRK deleguoti asmenų, kurie turėtų kitokios, ypač
svarbios ir vertingos praktinės patirties dirbant rinkimų metu. Yra akivaizdu
ir logiška, kad asmuo, keletą kartų dalyvavęs rinkimuose kaip kandidatas
sukaupia vertingo bendravimo su VRK, apygardų ir apylinkių komisijomis patirties,
iš arti mato ir supranta rinkimų organizatoriaus darbą, praktiškai žino
įstatymų teisinio reglamentavimo bei taikymo stipriąsias ir silpnąsias puses.
Tad tokio asmens patirtis yra vertinga ir svarbi VRK darbe. Taip pat
pastebėtina, kad pagal dabartinį Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo
reglamentavimą VRK nariu gali tapti asmuo, kurio patirtis rinkimų komisijoje
yra visiškai minimali, pavyzdžiui, darbas paprastu rinkimų komisijos nariu
nedidelėje rinkiminėje apylinkėje vienuose rinkimuose, nors tokia minimali
patirtis, kuri leidžia tapti VRK nariu, lyginant su praktiniu dalyvavimu
rinkimuose yra itin menka ir mažai reikšminga. Mūsų teikiamas siūlymas padėtų
į VRK įtraukti daugiau patyrusių ir aukštą kompetenciją turinčių asmenų, o ne
apriboti tokių asmenų galimybes.
Pasiūlymas: papildyti
įstatymo 1 straipsnį 2 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„2. Pakeisti 7 straipsnio 5 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„5) partijų, gavusių
Seimo narių mandatų daugiamandatėje rinkimų apygardoje, pasiūlytų asmenų,
turinčių aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir darbo rinkimų komisijose
darbo rinkimuose patirties.“
|