PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VYRIAUSIOSIOS RINKIMŲ KOMISIJOS ĮSTATYMO NR. IX-985 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-843

 

 

2017-06-16

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

1

1

 

Argumentai: įstatymo projekto Nr. XIIIP-843 iniciatoriai savo iniciatyva siekia keisti galiojančio įstatymo nuostatas, kad užkirstų kėlią Tėvynės sąjungai-Lietuvos krikščionims demokratams į VRK sudėtį deleguoti rimtą patirtį rinkimuose turintį Druskininkų savivaldybės tarybos narį Vilių Semešką, kuris dalyvaudamas rinkimuose Druskininkų savivaldybėje yra įgijęs patirties, kaip savivaldybės administracija savo administracinius ir informacinius resursus naudoja tam, kad darytų įtaką rinkimų eigai ir rinkimų komisijos darbui.

 

Mūsų nuomone projekto iniciatorių siūlomas reglamentavimas, kai uždraudžiama savivaldybės tarybos nariams būti VRK nariais, yra netikslingas ir perteklinis, nes susiaurina tinkamą patirtį ir kvalifikaciją turinčių asmenų, kurie galėtų būti VRK nariais, ratą. Tokiu būdu bus bloginamos galimybės į VRK pakviesti geriausius, unikalios praktinės patirties turinčius asmenis. Iki šiol savivaldybių tarybų nariai, kuriuos deleguodavo politinės partijos, be jokių kliūčių dirbdavo VRK nariais. Iki šiol nebuvo nei vieno atvejo, kai tai būtų kliudę asmeniui tinkamai atlikti VRK nario pareigas. Kaip tik praktinės dalyvavimo rinkimuose ir politikoje patirties turėjimas visados įnešdavo reikiamos patirties ir nestandartinio požiūrio į VRK veiklą.

 

Pasiūlymas: pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

1.  Pakeisti 7 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:

„ 10. Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininko ir narių pareigos nesuderinamos su pareigomis kitose rinkimų ar referendumo komisijose, taip pat su kandidato į Seimo narius, kandidato į Respublikos Prezidentus ir jo patikėtinio, kandidatų į savivaldybės tarybos narius ir jų atstovų, rinkimų ar referendumo stebėtojų statusu, taip pat su Lietuvos Respublikos piliečių iniciatyvinės grupės referendumui surengti, savivaldybės tarybos nario statusu.“

 

2

1

2

 

Argumentai: norint tinkamai spręsti susidariusią problemą, kurios aplinkybės yra išdėstytos pirmoje šio pasiūlymo dalyje, siūlome papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį 2 dalimi ir koreguojant VRK įstatymo 7 straipsnio 5 dalį tiesiog numatyti, jog asmuo, kurį partija deleguoja į VRK, turi turėti ne „darbo rinkimų komisijose“, o tiesiog „darbo rinkimuose“ patirties.

 

Dabartinis kandidato patirties apribojimas neleidžia partijoms į VRK deleguoti asmenų, kurie turėtų kitokios, ypač svarbios ir vertingos praktinės patirties dirbant rinkimų metu. Yra akivaizdu ir logiška, kad asmuo, keletą kartų dalyvavęs rinkimuose kaip kandidatas sukaupia vertingo bendravimo su VRK, apygardų ir apylinkių komisijomis patirties, iš arti mato ir supranta rinkimų organizatoriaus darbą, praktiškai žino įstatymų teisinio reglamentavimo bei taikymo stipriąsias ir silpnąsias puses. Tad tokio asmens patirtis yra vertinga ir svarbi VRK darbe. Taip pat pastebėtina, kad pagal dabartinį Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo reglamentavimą VRK nariu gali tapti asmuo, kurio patirtis rinkimų komisijoje yra visiškai minimali, pavyzdžiui, darbas paprastu rinkimų komisijos nariu nedidelėje rinkiminėje apylinkėje vienuose rinkimuose, nors tokia minimali patirtis, kuri leidžia tapti VRK nariu, lyginant su praktiniu dalyvavimu rinkimuose yra itin menka ir mažai reikšminga. Mūsų teikiamas siūlymas padėtų į VRK įtraukti daugiau patyrusių ir aukštą kompetenciją turinčių asmenų, o ne apriboti tokių asmenų galimybes.

 

Pasiūlymas: papildyti įstatymo 1 straipsnį 2 dalimi ir ją išdėstyti taip:

 

„2. Pakeisti 7 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5) partijų, gavusių Seimo narių mandatų daugiamandatėje rinkimų apygardoje, pasiūlytų asmenų, turinčių aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir darbo rinkimų komisijose darbo rinkimuose patirties.“

 

 


 

 

Teikia Seimo narys Andrius Kubilius