PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS
AKCIZŲ ĮSTATYMO NR. IX-569 30, 31, 37, 581, 59 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 53 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
ĮSTATYMO PROJEKTUI
NR. XIIIP-1236(3)
2017-11-30
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
3 |
1 |
|
Argumentai: Šį pasiūlymą teikiu atsižvelgdamas į Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacijos „LINAVA“ rašte išdėstytus argumentus, kodėl dyzelino akcizo didinimas bus žalingas šalies biudžetui:
• Esant vienodai degalų kainai, vežėjai renkasi Lenkijos degalų tiekėjus, nes šioje šalyje grąžinamas PVM yra 23 proc., o Lietuvoje 21. • Padidinus akcizą Lietuvos vežėjai ir transportas važiuojantis tranzitu, pradės pirkti degalus Lenkijoje. Šiuo metu vežėjai pildami pilną baką dyzelino Lietuvoje į biudžetą akcizų pavidalu sumoka 468,6 eurų už vieną baką. Tikėtina, kad pakėlus akcizą šie pinigai papildys Lenkijos biudžetą. • Viešojo transporto įmonės patirs papildomų išlaidų, savivaldybės bus priverstos padidinti keleivių vežimo tarifus vietinio (miesto ir priemiesčio) susisiekimo maršrutuose. Pabrangus bilietams, padidės kompensacijų už keleivių lengvatas poreikis. Kompensacijas už keleivių lengvatas miesto ir priemiesčio maršrutuose moka savivaldybės. • Galimas šešėlinės degalų rinkos padidėjimas, tokia patirtis fiksuota 2009 m. prieš tai padidinus akcizą. • Pastaruoju metu dyzelino pardavimai Lietuvoje auga, didžiąja dalimi, dėl tranzitinio krovininio transporto vartojimo apimčių augimo, o ne dėl vidaus vartojimo. Šis segmentas pasitrauks į pigesnių degalų kainų šalis. Pasikeitus pervežimų maršrutams, iškils problemų derantis dėl tarptautinių krovinių gabenimų leidimų su Rusijos, Ukrainos, Kazachstano, Baltarusijos vežėjais. • Priėmus analogišką sprendimą Estijoje, Lietuvoje stipriai išaugo degalų pardavimas Estijos vežėjams.
Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamą 37 straipsnio 1 dalį:
|
Teikia
Seimo narys Jurgis Razma