1.
|
3,4
|
|
|
Argumentai:
Aplinkos apsaugos
įstatymo pakeitimo projektu tikslinama, kada priimamas sprendimas nepriimti
paraiškos TIPK ir taršos leidimui (toliau – leidimas). Atsižvelgiant į tai,
kad projekte buvo tikslinamos nuostatos, kurios reglamentuoja ūkinės veiklos,
kuriai vykdyti reikalingas leidimas, pradžios sąlygas, reikalinga patikslinti
keičiamo projekto nuostatas, numatančias paraiškų leidimui gauti nepriėmimo
atvejus.
Pasiūlymo tikslas
– užtikrinti, kad paraiškoje leidimui gauti būtų numatytos visos reikiamos
priemonės poveikio aplinkai
vertinimo sprendimo įgyvendinimui, tačiau nebūtų
reikalaujama jų faktinio įgyvendinimo paraiškos priėmimo stadijoje.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio aštuntosios dalies 7 punktą ir jį išdėstyti
taip:
„7) neįgyvendintos paraiškoje nenumatytos
priemonės sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai
nustatytosų sąlygosų ir priemonėsių reikšmingam
neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi
būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios, ar atrankos dėl poveikio
aplinkai vertinimo išvadoje, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas,
nustatytosų priemonėsių reikšmingam neigiamam poveikiui
aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki
ūkinės veiklos pradžios įgyvendinimui;“
2. Pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio penktosios dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) neįgyvendintos paraiškoje
nenumatytos priemonės sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio
aplinkai nustatytosų sąlygosų ir priemonėsių reikšmingam
neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi
būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios, ar atrankos dėl poveikio aplinkai
vertinimo išvadoje, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, nustatytosų
priemonėsių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar)
jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios įgyvendinimui;“
|
2
|
3,4
|
|
|
Argumentai:
Aplinkos apsaugos
įstatymo pakeitimo projektu tikslinami leidimų naikinimo pagrindai. Keičiamame
įstatyme vienas iš leidimo naikinimo pagrindų – jei ūkio
subjektas nevykdo Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės įstatymo nustatyta tvarka priimto nutarimo sustabdyti
aplinkai kenksmingą veiklą. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo
pakeitimo projektu sąvoka „aplinkai kenksminga veikla“ naikinama, o veikla
stabdoma Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pakeitimo projekte
numatytais atvejais duodant privalomąjį nurodymą. Atsižvelgiant į tai, Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimo projekte turėtų būti numatytas
pagrindas naikinti leidimą, jei nevykdomas privalomasis nurodymas sustabdyti
veiklą.
Pasiūlymo tikslas
– nustatyti papildomą leidimo naikinimo pagrindą, jei neįvykdomas
privalomasis nurodymas sustabdyti veiklą ar įrenginio ar jo dalies
eksploatavimą.
Pasiūlymas:
1. Papildyti projekto 3
straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio
keturioliktąją dalį nauju punktu ir jį išdėstyti taip:
„10) neįvykdytas Lietuvos Respublikos aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka duotas privalomasis
nurodymas sustabdyti įrenginio ar jo dalies eksploatavimą arba sustabdyti
veiklą.
2. Pakeisti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio penkioliktąją dalį ir ją išdėstyti taip:
„Nustačius šio
straipsnio keturioliktosios dalies 2, 3, 4, 6, 7, ir 8 ir 10
punktuose nurodytas aplinkybes, fizinis ar juridinis asmuo prieš
sprendimo panaikinti TIPK leidimo galiojimą priėmimą per 3 darbo dienas
nuo atitinkamos aplinkybės nustatymo dienos įspėjamas apie galimą TIPK
leidimo galiojimo panaikinimą. Šio straipsnio keturioliktosios dalies
2, 3, 4, ir 7 ir 10 punktuose nurodytais atvejais
nustatomas 20 darbo dienų terminas, o šio straipsnio keturioliktosios dalies
8 punkte nurodytu atveju – 6 mėnesių terminas, per kurį asmuo turi
pašalinti trūkumus. Jeigu fizinis ar juridinis asmuo per šį laiką trūkumus
pašalina, TIPK leidimo galiojimas nepanaikinamas. Nustačius šio straipsnio
keturioliktosios dalies 1, 5 ir 9 punktuose nurodytas aplinkybes, TIPK
leidimo galiojimas panaikinamas neteikiant šioje dalyje numatyto įspėjimo.
Fizinis ar juridinis asmuo apie priimtą sprendimą panaikinti TIPK leidimo
galiojimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojamas
raštu, išskyrus atvejus, kai TIPK leidimo galiojimas panaikintas nustačius
šio straipsnio keturioliktosios dalies 6 punkte nurodytas aplinkybes ir
nurodomos TIPK leidimo galiojimo panaikinimo priežastys. Panaikinus TIPK
leidimą, fizinis ar juridinis asmuo (ūkinės veiklos vykdytojas) privalo
saugiai nutraukti įrenginio veiklą ir įgyvendinti būtinas priemones, reikalingas
siekiant užtikrinti, kad nebus padarytas neigiamas poveikis aplinkai ir
nekils žalos aplinkai grėsmė.“
3. Papildyti projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192
straipsnio vienuoliktąją dalį nauju punktu ir jį išdėstyti taip:
„10)
neįvykdytas Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
įstatyme nustatyta tvarka duotas privalomasis nurodymas sustabdyti įrenginio
ar jo dalies eksploatavimą arba sustabdyti veiklą.“
4. Pakeisti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191
straipsnio dvyliktąją dalį ir ją išdėstyti taip:
„Nustačius šio
straipsnio vienuoliktosios dalies 2, 3, 4, 6, 7, ir 8 ir 10
punktuose nurodytas aplinkybes, fizinis ar juridinis asmuo prieš sprendimo
panaikinti taršos leidimo galiojimą priėmimą per 3 darbo dienas nuo
atitinkamos aplinkybės nustatymo dienos įspėjamas apie galimą taršos leidimo
galiojimo panaikinimą. Šio straipsnio vienuoliktosios dalies 2, 3, 4, ir
7 ir 10 punktuose nurodytais atvejais nustatomas 20 darbo dienų
terminas, o šio straipsnio vienuoliktosios dalies 8 punkte nurodytu atveju –
6 mėnesių terminas, per kurį asmuo turi pašalinti trūkumus. Jeigu fizinis ar
juridinis asmuo per šį laiką trūkumus pašalina, taršos leidimo galiojimas
nepanaikinamas. Nustačius šio straipsnio vienuoliktosios dalies 1, 5 ir 9
punktuose nurodytas aplinkybes, taršos leidimo galiojimas panaikinamas
neteikiant šioje dalyje numatyto įspėjimo. Fizinis ar juridinis asmuo apie
priimtą sprendimą panaikinti taršos leidimo galiojimą per 3 darbo dienas nuo
sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, išskyrus atvejus, kai taršos
leidimo galiojimas panaikintas nustačius šio straipsnio vienuoliktosios
dalies6 punkte nurodytas aplinkybes, ir nurodomos taršos leidimo galiojimo
panaikinimo priežastys. Panaikinus taršos leidimą, fizinis ar juridinis asmuo
(ūkinės veiklos vykdytojas) privalo saugiai nutraukti įrenginio veiklą ir
įgyvendinti būtinas priemones, reikalingas siekiant užtikrinti, kad nebus
padarytas neigiamas poveikis aplinkai ir nekils žalos aplinkai grėsmė.“
|