PASIŪLYMAI

DĖL Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo nr. i-2223 15, 19, 191, 192, 47, 55 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 551 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIIIP-3708(2)

 

2020-01-21

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

3,4

 

 

Argumentai:

Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimo projektu tikslinama, kada priimamas sprendimas nepriimti paraiškos TIPK ir taršos leidimui (toliau – leidimas). Atsižvelgiant į tai, kad projekte buvo tikslinamos nuostatos, kurios reglamentuoja ūkinės veiklos, kuriai vykdyti reikalingas leidimas, pradžios sąlygas, reikalinga patikslinti keičiamo projekto nuostatas, numatančias paraiškų leidimui gauti nepriėmimo atvejus.

 

Pasiūlymo tikslas – užtikrinti, kad paraiškoje leidimui gauti būtų numatytos visos reikiamos priemonės poveikio aplinkai vertinimo sprendimo įgyvendinimui, tačiau nebūtų reikalaujama jų faktinio įgyvendinimo  paraiškos priėmimo stadijoje.

 

Pasiūlymas:

 

1. Pakeisti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio aštuntosios dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7) neįgyvendintos paraiškoje nenumatytos priemonės sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytosų sąlygosų ir priemonėsių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios, ar atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvadoje, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, nustatytosų priemonėsių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios įgyvendinimui;

2. Pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio penktosios dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7) neįgyvendintos paraiškoje nenumatytos priemonės sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytosų sąlygosų ir priemonėsių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios, ar atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvadoje, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas, nustatytosų priemonėsių reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti, kurios turi būti įgyvendintos iki ūkinės veiklos pradžios įgyvendinimui;

2

3,4

 

 

Argumentai:

Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimo projektu tikslinami leidimų  naikinimo pagrindai. Keičiamame įstatyme vienas iš leidimo naikinimo pagrindų – jei ūkio subjektas nevykdo Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo nustatyta tvarka priimto nutarimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pakeitimo projektu sąvoka „aplinkai kenksminga veikla“ naikinama, o veikla stabdoma Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pakeitimo projekte numatytais atvejais duodant privalomąjį nurodymą. Atsižvelgiant į tai, Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimo projekte turėtų būti numatytas pagrindas naikinti leidimą, jei nevykdomas privalomasis nurodymas sustabdyti veiklą.

 

Pasiūlymo tikslas – nustatyti papildomą leidimo naikinimo pagrindą, jei neįvykdomas privalomasis nurodymas sustabdyti veiklą ar įrenginio ar jo dalies eksploatavimą.

 

Pasiūlymas:

1. Papildyti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio keturioliktąją dalį nauju punktu ir jį išdėstyti taip:

„10) neįvykdytas Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka duotas privalomasis nurodymas sustabdyti įrenginio ar jo dalies eksploatavimą arba sustabdyti veiklą.

 

2. Pakeisti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio penkioliktąją dalį ir ją išdėstyti taip:

„Nustačius šio straipsnio keturioliktosios dalies 2, 3, 4, 6, 7, ir 8 ir 10 punktuose nurodytas aplinkybes, fizinis ar juridinis asmuo prieš sprendimo panaikinti TIPK leidimo galiojimą priėmimą per 3 darbo dienas nuo atitinkamos aplinkybės nustatymo dienos įspėjamas apie galimą TIPK leidimo galiojimo panaikinimą.  Šio straipsnio keturioliktosios dalies 2, 3, 4, ir 7 ir 10 punktuose nurodytais atvejais nustatomas 20 darbo dienų terminas, o šio straipsnio keturioliktosios dalies 8 punkte nurodytu atveju – 6 mėnesių terminas, per kurį asmuo turi pašalinti trūkumus. Jeigu fizinis ar juridinis asmuo per šį laiką trūkumus pašalina, TIPK leidimo galiojimas nepanaikinamas. Nustačius šio straipsnio keturioliktosios dalies 1, 5 ir 9 punktuose nurodytas aplinkybes, TIPK leidimo galiojimas panaikinamas neteikiant šioje dalyje numatyto įspėjimo. Fizinis ar juridinis asmuo apie priimtą sprendimą panaikinti TIPK leidimo galiojimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, išskyrus atvejus, kai TIPK leidimo galiojimas panaikintas nustačius šio straipsnio keturioliktosios dalies  6 punkte nurodytas aplinkybes ir nurodomos TIPK leidimo galiojimo panaikinimo priežastys. Panaikinus TIPK leidimą, fizinis ar juridinis asmuo (ūkinės veiklos vykdytojas) privalo saugiai nutraukti įrenginio veiklą ir įgyvendinti būtinas priemones, reikalingas siekiant užtikrinti, kad nebus padarytas neigiamas poveikis aplinkai ir nekils žalos aplinkai grėsmė.“

3. Papildyti projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 192 straipsnio vienuoliktąją dalį nauju punktu ir jį išdėstyti taip:

„10) neįvykdytas Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme nustatyta tvarka duotas privalomasis nurodymas sustabdyti įrenginio ar jo dalies eksploatavimą arba sustabdyti veiklą.“

4. Pakeisti projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 191 straipsnio dvyliktąją dalį ir ją išdėstyti taip:

„Nustačius šio straipsnio vienuoliktosios dalies 2, 3, 4, 6, 7, ir 8 ir 10 punktuose nurodytas aplinkybes, fizinis ar juridinis asmuo prieš sprendimo panaikinti taršos leidimo galiojimą priėmimą per 3 darbo dienas nuo atitinkamos aplinkybės nustatymo dienos įspėjamas apie galimą taršos leidimo galiojimo panaikinimą. Šio straipsnio vienuoliktosios dalies 2, 3, 4, ir 7 ir 10 punktuose nurodytais atvejais nustatomas 20 darbo dienų terminas, o šio straipsnio vienuoliktosios dalies 8 punkte nurodytu atveju – 6 mėnesių terminas, per kurį asmuo turi pašalinti trūkumus. Jeigu fizinis ar juridinis asmuo per šį laiką trūkumus pašalina, taršos leidimo galiojimas nepanaikinamas. Nustačius šio straipsnio vienuoliktosios dalies 1, 5 ir 9 punktuose nurodytas aplinkybes, taršos leidimo galiojimas panaikinamas neteikiant šioje dalyje numatyto įspėjimo. Fizinis ar juridinis asmuo apie priimtą sprendimą panaikinti taršos leidimo galiojimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, išskyrus atvejus, kai taršos leidimo galiojimas panaikintas nustačius šio straipsnio vienuoliktosios dalies6 punkte nurodytas aplinkybes, ir nurodomos taršos leidimo galiojimo panaikinimo priežastys. Panaikinus taršos leidimą, fizinis ar juridinis asmuo (ūkinės veiklos vykdytojas) privalo saugiai nutraukti įrenginio veiklą ir įgyvendinti būtinas priemones, reikalingas siekiant užtikrinti, kad nebus padarytas neigiamas poveikis aplinkai ir nekils žalos aplinkai grėsmė.“

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                              Kęstutis Mažeika