LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Socialinių reikalų ir darbo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISĖKŪROS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. XI-2220 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
(NR. XIIIP-2495)
2018-10-30 Nr. 103-P-51
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: R. Šalaševičiūtė – Komiteto pirmininkė, R. Baškienė, R. J. Dagys, A. Dumbrava, V. Rastenis, T. Tomilinas, J.Varkalys; Komiteto biuras: vedėja E. Bulotaitė, patarėjos: D. Aleksejūnienė, A. Dolmantienė, D. Jonėnienė, I. Kuodienė, padėjėja R. Liekienė; Kviestieji asmenys: J. Andriuškevičiūtė – Seimo kanceliarijos Teisės departamento vyr. patarėja, J. Raškauskaitė – Seimo kanceliarijos Teisės departamento Privatinės teisės skyriaus patarėja, E. Radišauskienė – socialinės apsaugos ir darbo viceministrė, V. Baliukevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo teisės skyriaus vedėja, J. Meiduvienė – Kultūros ministerijos Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos skyriaus vedėja, E. Neniškienė – Žemės ūkio ministerijos Mokslo ir inovacijų skyriaus vyr. specialistė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2018-09-11) |
|
|
|
Įstatymo projektas atitinka Konstitucijos, įstatymų ir teisės technikos taisyklių reikalavimus. |
Pritarti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Edas Kizelevičius (2018-10-10) |
|
|
|
Siekiant apmokėjimo už darbą Seimo, Seimo struktūrinių padalinių arba Seimo pareigūnų, Respublikos Prezidento, Vyriausybės, Ministro Pirmininko, iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomų įstaigų, savivaldybių tarybų, savivaldybių merų (merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų direktorių, kitų iš savivaldybių biudžetų išlaikomų įstaigų vadovų, taip pat Lietuvos banko valdybos ar valdybos pirmininko sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti teisinį reguliavimą sujungti ir šį teisinį reguliavimą nustatyti tos pačios teisinės galios viename (bendrame) teisės akte – įstatyme, taip pat siekiant, kad ateityje už darbą komisijose teisės aktų projektams rengti nebūtų mokama, siūlau Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-2495 tikslą praplėsti ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą išdėstyti taip: LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISĖKŪROS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. XI-2220 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
1 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas Pakeisti 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „10 straipsnis.
Darbo grupės 1. Teisės akto projektui rengti gali būti sudaryta darbo grupė 2. Darbo grupė 3. Informacija apie sudarytas darbo grupes 4. Darbo grupės 5. Teisės aktų projektams rengti negali būti sudaromos komisijos.
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 3, 4, 5 ir 6 straipsnius, įsigalioja 2019 m. liepos 1 d.
3 straipsnis. Įstatymo įgyvendinimas 1. Lietuvos Respublikos ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija ir kitos iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomos įstaigos, Lietuvos savivaldybių asociacija, savivaldybių administracijos ir kitos iš savivaldybių biudžetų išlaikomos įstaigos, taip pat Lietuvos bankas pagal teisės aktuose nustatytą kompetenciją privalo išsiaiškinti, ar nuostatos, pagal kurias teisės aktų projektams rengti sudaromos komisijos, įstatymuose, Seimo statute, dekretuose, nutarimuose, sprendimuose, įsakymuose, potvarkiuose ir kituose norminiuose bei teisės taikymo teisės aktuose yra nurodytos, ir parengti norminių teisės aktų pakeitimus, eliminuojančius nuostatas, pagal kurias teisės aktų projektams rengti sudaromos komisijos, iš nustatytojo teisinio reguliavimo. 2. Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija ir kitos iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomos įstaigos, išskyrus Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliariją, Lietuvos savivaldybių asociacija ir Lietuvos bankas pagal teisės aktuose nustatytą kompetenciją parengtus įstatymų projektus, įstatymų projektų lyginamuosius variantus, įstatymų projektų aiškinamuosius raštus ir kitus įstatymų projektų lydimuosius dokumentus iki 2019 m. vasario 1 d. pateikia atitinkamoms Lietuvos Respublikos ministerijoms pagal teisės aktuose nustatytą jų kompetenciją. 3. Lietuvos Respublikos ministerijos pagal teisės aktuose nustatytą kompetenciją parengtus įstatymų projektus, įstatymų projektų lyginamuosius variantus, įstatymų projektų aiškinamuosius raštus ir kitus įstatymų projektų lydimuosius dokumentus, taip pat Vyriausybės nutarimų projektus, Vyriausybės nutarimų projektų lyginamuosius variantus ir kitus Vyriausybės nutarimų projektų lydimuosius dokumentus iki 2019 m. kovo 1 d. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai. 4. Ministras Pirmininkas įstatymų ir Vyriausybės nutarimų projektus iki 2019 m. balandžio 1 d. pateikia Vyriausybei. 4 straipsnis. Teisės aktų pripažinimas netekusiais galios arba pakeitimas 1. Seimo statute nurodyta institucija iki 2019 m. birželio 15 d. priima teisės aktą, kuriuo pripažįstamas netekusiu galios Seimo statute nurodytos institucijos teisės aktas, nustatantis apmokėjimo už darbą Seimo, Seimo struktūrinių padalinių arba Seimo pareigūnų sudarytose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, arba kuriuo eliminuojamos iš Seimo statute nurodytos institucijos teisės akto, nustatančio ir apmokėjimo už darbą Seimo, Seimo struktūrinių padalinių arba Seimo pareigūnų sudarytose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, nuostatos, nustatančios šią tvarką. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2019 m. birželio 15 d. priima Vyriausybės nutarimą, kuriuo pripažįstamas netekusiu galios Vyriausybės nutarimas, nustatantis apmokėjimo už darbą Respublikos Prezidento, Vyriausybės, Ministro Pirmininko, iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomų įstaigų sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką. 3. Savivaldybių tarybos iki 2019 m. birželio 15 d. priima savivaldybių tarybų sprendimus, kuriais pripažįstami netekusiais galios savivaldybių tarybų sprendimai, nustatantys apmokėjimo už darbą savivaldybių tarybų, savivaldybių merų (merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų direktorių, kitų iš savivaldybių biudžetų išlaikomų įstaigų vadovų sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, arba kuriais eliminuojamos iš savivaldybių tarybų sprendimų, nustatančių ir apmokėjimo už darbą savivaldybių tarybų, savivaldybių merų (merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų direktorių, kitų iš savivaldybių biudžetų išlaikomų įstaigų vadovų sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, nuostatos, nustatančios šią tvarką. 4. Lietuvos banko valdyba iki 2019 m. birželio 15 d. priima
Lietuvos banko valdybos nutarimą, kuriuo pripažįstamas netekusiu galios
Lietuvos banko valdybos nutarimas, nustatantis apmokėjimo už darbą Lietuvos
banko valdybos ar valdybos pirmininko sudaromose darbo grupėse (komisijose)
teisės aktų projektams rengti tvarką, arba kuriuo eliminuojamos iš Lietuvos
banko valdybos nutarimo, nustatančio ir apmokėjimo už darbą Lietuvos banko
valdybos ar valdybos pirmininko sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės
aktų projektams rengti tvarką, nuostatos, nustatančios šią tvarką. Vyriausybė iki 2019 m. gegužės 1 d. pateikia Seimui įstatymų, eliminuojančių iš nustatytojo teisinio reguliavimo nuostatas, pagal kurias teisės aktų projektams rengti sudaromos komisijos, projektus.
6 straipsnis. Pasiūlymai kitiems teisėkūros subjektams Pasiūlyti teisėkūros subjektams, išskyrus Seimą, norminius teisės aktus, kuriais iš nustatytojo teisinio reguliavimo eliminuojamos nuostatos, pagal kurias teisės aktų projektams rengti sudaromos komisijos, pagal teisės aktuose nustatytą kompetenciją priimti iki 2019 m. birželio 15 d.
|
Nepritarti.
|
Pasiūlymai neatitinka įstatymo projektu siekiamų tikslų. Teisėkūros pagrindų įstatymo projektas Nr. XIIIP-2495 yra lydintysis Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 pavadinimo, 1 straipsnio, 1,2,3,4 ir 5 priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo III skyriumi įstatymo projekto Nr. XIIP-2491 (toliau – pagrindinis įstatymas) projektas. Pagrindinio įstatymo projekto tikslas – į įstatymo lygmenį perkelti nuostatas, susijusias su įstatymų pagrindu sudarytų komisijų pirmininkų, pavaduotojų ir narių atlygiu už darbą, šiuo metu reglamentuojamą Vyriausybės nutarimais ir atitinkamais ministrų raštais.
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų Komitetų išvados ir pasiūlymai: nepaskirta.
7. Komiteto sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2495.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Rimantė Šalaševičiūtė.
PRIDEDAMA. Komiteto suredaguotas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Rimantė Šalaševičiūtė
SRDK biuro patarėja Ieva Kuodienė