LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISĖKŪROS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. XI-2220 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 (NR. XIIIP-2495)

 

2018-10-30  Nr. 103-P-51

Vilnius

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo: R. Šalaševičiūtė – Komiteto pirmininkė, R. Baškienė, R. J. Dagys, A. Dumbrava, V. Rastenis, T. Tomilinas, J.Varkalys; Komiteto biuras: vedėja E. Bulotaitė, patarėjos: D. Aleksejūnienė, A. Dolmantienė, D. Jonėnienė, I. Kuodienė, padėjėja R. Liekienė; Kviestieji asmenys: J. Andriuškevičiūtė – Seimo kanceliarijos Teisės departamento vyr. patarėja, J. Raškauskaitė – Seimo kanceliarijos Teisės departamento Privatinės teisės skyriaus patarėja, E. Radišauskienė – socialinės apsaugos ir darbo viceministrė, V. Baliukevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo teisės skyriaus vedėja, J. Meiduvienė – Kultūros ministerijos Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos skyriaus vedėja, E. Neniškienė – Žemės ūkio ministerijos Mokslo ir inovacijų skyriaus vyr. specialistė.  

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

(2018-09-11)

 

 

 

Įstatymo projektas atitinka Konstitucijos, įstatymų ir teisės technikos taisyklių reikalavimus.

Pritarti.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Edas Kizelevičius

(2018-10-10)

 

 

 

Siekiant apmokėjimo už darbą Seimo, Seimo struktūrinių padalinių arba Seimo pareigūnų, Respublikos Prezidento, Vyriausybės, Ministro Pirmininko, iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomų įstaigų, savivaldybių tarybų, savivaldybių merų (merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų direktorių, kitų iš savivaldybių biudžetų išlaikomų įstaigų vadovų, taip pat  Lietuvos banko valdybos ar valdybos pirmininko sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti teisinį reguliavimą  sujungti ir šį teisinį reguliavimą nustatyti tos pačios teisinės galios viename (bendrame) teisės akte – įstatyme, taip pat siekiant, kad ateityje už darbą komisijose teisės aktų projektams rengti nebūtų mokama,  siūlau Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-2495 tikslą praplėsti ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą išdėstyti taip:

LIETUVOS RESPUBLIKOS

TEISĖKŪROS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. XI-2220 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

1        straipsnis. 10  straipsnio pakeitimas

                         Pakeisti 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„10 straipsnis. Darbo grupės (komisijos) teisės aktų projektams rengti

1. Teisės akto projektui rengti gali būti sudaryta darbo grupė (komisija). Darbo grupės (komisijos) nariais gali būti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, nevyriausybinių organizacijų, mokslo ir studijų institucijų atstovai, atitinkamų sričių specialistai, kiti asmenys. Darbo grupės (komisijos) nariu negali būti lobistas.

2. Darbo grupė (komisija), kurios visiems nariams ar jų daliai būtų atlyginama už darbą darbo grupėje (komisijoje), gali būti sudaroma tik tais atvejais, kai teisės akto projektui parengti reikalingos specialios ir (ar) mokslinės žinios, išsami esamos padėties ir (ar) užsienio šalių praktikos analizė ir šių žinių ir (ar) gebėjimų neturi ir (ar) reikiamos analizės atlikti negali teisės akto projekto rengimą inicijuojantis subjektas.

3. Informacija apie sudarytas darbo grupes (komisijas) teisės aktų projektams rengti, jų sudėtį, pavestą parengti teisės akto projektą skelbiama Teisės aktų informacinėje sistemoje ir darbo grupę (komisiją) sudariusio subjekto interneto svetainėje.

4. Darbo grupės (komisijos) teisės akto projektui parengti sudėtis ir veiklos laikotarpis turi būti nurodomi teisės akto projekto lydimuosiuose dokumentuose.

5. Teisės aktų projektams rengti negali būti sudaromos komisijos.

5 6. Apmokėjimo už darbą Seimo, Seimo struktūrinių padalinių arba Seimo pareigūnų sudarytose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką nustato Seimo statute nurodyta institucija Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, komisijų narių, taip pat darbo grupių teisės aktų projektams rengti narių darbo apmokėjimo įstatymas.

6 7. Apmokėjimo už darbą Respublikos Prezidento, Vyriausybės, Ministro Pirmininko, iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomų įstaigų sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką nustato Vyriausybė Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, komisijų narių, taip pat darbo grupių teisės aktų projektams rengti narių darbo apmokėjimo įstatymas.

7 8. Apmokėjimo už darbą savivaldybių tarybų, savivaldybių merų (merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų direktorių, kitų iš savivaldybių biudžetų išlaikomų įstaigų vadovų sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką nustato savivaldybių tarybos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, komisijų narių, taip pat darbo grupių teisės aktų projektams rengti narių darbo apmokėjimo įstatymas.

8 9. Apmokėjimo už darbą Lietuvos banko valdybos ar valdybos pirmininko sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką nustato Lietuvos banko valdyba Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, komisijų narių, taip pat darbo grupių teisės aktų projektams rengti narių darbo apmokėjimo įstatymas.“

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

     Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 3, 4, 5 ir 6 straipsnius,  įsigalioja  2019 m. liepos 1 d.

 

 3 straipsnis. Įstatymo įgyvendinimas   

1. Lietuvos Respublikos ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija ir kitos iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomos įstaigos, Lietuvos savivaldybių asociacija, savivaldybių administracijos ir kitos iš savivaldybių biudžetų išlaikomos įstaigos, taip pat  Lietuvos bankas pagal teisės aktuose nustatytą kompetenciją privalo  išsiaiškinti, ar nuostatos, pagal kurias teisės aktų projektams rengti sudaromos komisijos, įstatymuose, Seimo statute, dekretuose, nutarimuose, sprendimuose, įsakymuose, potvarkiuose ir kituose norminiuose bei teisės taikymo teisės aktuose yra nurodytos, ir parengti norminių teisės aktų pakeitimus, eliminuojančius nuostatas, pagal kurias teisės aktų projektams rengti sudaromos komisijos, iš nustatytojo teisinio reguliavimo.

 2. Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija ir kitos iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomos įstaigos, išskyrus Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliariją, Lietuvos savivaldybių asociacija ir  Lietuvos bankas pagal teisės aktuose nustatytą kompetenciją parengtus įstatymų  projektus, įstatymų projektų lyginamuosius variantus, įstatymų projektų aiškinamuosius raštus  ir kitus  įstatymų projektų  lydimuosius dokumentus  iki 2019 m. vasario 1 d. pateikia atitinkamoms Lietuvos Respublikos  ministerijoms   pagal teisės aktuose nustatytą  jų  kompetenciją.

3. Lietuvos Respublikos ministerijos pagal teisės aktuose nustatytą kompetenciją parengtus įstatymų  projektus, įstatymų projektų lyginamuosius variantus, įstatymų projektų aiškinamuosius raštus  ir kitus įstatymų projektų lydimuosius dokumentus, taip pat  Vyriausybės nutarimų projektus, Vyriausybės nutarimų projektų lyginamuosius variantus ir kitus Vyriausybės nutarimų projektų lydimuosius dokumentus  iki  2019 m. kovo 1 d.  pateikia  Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai.

4. Ministras Pirmininkas įstatymų ir Vyriausybės nutarimų projektus iki 2019 m.  balandžio 1 d. pateikia Vyriausybei.

      4 straipsnis. Teisės aktų pripažinimas netekusiais galios arba pakeitimas

1. Seimo statute nurodyta institucija iki 2019 m. birželio 15 d.  priima teisės aktą, kuriuo pripažįstamas netekusiu galios Seimo statute nurodytos institucijos teisės aktas, nustatantis apmokėjimo už darbą Seimo, Seimo struktūrinių padalinių arba Seimo pareigūnų sudarytose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, arba kuriuo eliminuojamos iš Seimo statute nurodytos institucijos teisės akto, nustatančio ir apmokėjimo už darbą Seimo, Seimo struktūrinių padalinių arba Seimo pareigūnų sudarytose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, nuostatos, nustatančios šią tvarką.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė  iki 2019 m. birželio 15 d.  priima Vyriausybės nutarimą, kuriuo pripažįstamas netekusiu galios Vyriausybės nutarimas, nustatantis apmokėjimo už darbą Respublikos Prezidento, Vyriausybės, Ministro Pirmininko, iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomų įstaigų sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką.

3. Savivaldybių tarybos iki 2019 m. birželio 15 d.  priima savivaldybių tarybų sprendimus, kuriais pripažįstami netekusiais galios savivaldybių tarybų sprendimai, nustatantys apmokėjimo už darbą savivaldybių tarybų, savivaldybių merų (merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų direktorių, kitų iš savivaldybių biudžetų išlaikomų įstaigų vadovų sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, arba kuriais eliminuojamos iš savivaldybių tarybų sprendimų, nustatančių ir apmokėjimo už darbą savivaldybių tarybų, savivaldybių merų (merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų direktorių, kitų iš savivaldybių biudžetų išlaikomų įstaigų vadovų sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, nuostatos, nustatančios šią tvarką.

4. Lietuvos banko valdyba iki 2019 m. birželio 15 d.  priima Lietuvos banko valdybos nutarimą, kuriuo pripažįstamas netekusiu galios Lietuvos banko valdybos nutarimas, nustatantis apmokėjimo už darbą Lietuvos banko valdybos ar valdybos pirmininko sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, arba kuriuo eliminuojamos iš Lietuvos banko valdybos nutarimo, nustatančio ir apmokėjimo už darbą Lietuvos banko valdybos ar valdybos pirmininko sudaromose darbo grupėse (komisijose) teisės aktų projektams rengti tvarką, nuostatos, nustatančios šią tvarką.

   5 straipsnis. Pavedimas Vyriausybei

            Vyriausybė iki 2019 m. gegužės 1 d. pateikia Seimui įstatymų, eliminuojančių  iš nustatytojo teisinio reguliavimo nuostatas, pagal kurias teisės aktų projektams rengti sudaromos komisijos, projektus.

                   

6 straipsnis. Pasiūlymai kitiems teisėkūros subjektams

                      Pasiūlyti teisėkūros subjektams, išskyrus Seimą, norminius teisės aktus, kuriais iš nustatytojo teisinio reguliavimo eliminuojamos nuostatos, pagal kurias teisės aktų projektams rengti sudaromos komisijos, pagal teisės aktuose nustatytą kompetenciją priimti iki 2019 m. birželio 15 d.

 

 

Nepritarti.

 

 

Pasiūlymai  neatitinka įstatymo projektu siekiamų tikslų. Teisėkūros pagrindų įstatymo projektas Nr. XIIIP-2495 yra lydintysis Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 pavadinimo, 1 straipsnio, 1,2,3,4 ir 5 priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo III skyriumi įstatymo projekto Nr. XIIP-2491 (toliau – pagrindinis įstatymas) projektas.

Pagrindinio įstatymo projekto tikslas – į įstatymo lygmenį perkelti nuostatas, susijusias su įstatymų pagrindu sudarytų komisijų pirmininkų, pavaduotojų ir narių atlygiu už darbą, šiuo metu reglamentuojamą Vyriausybės nutarimais ir atitinkamais ministrų raštais.

 

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų Komitetų išvados ir pasiūlymai: nepaskirta.

7. Komiteto sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2495.

            8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Rimantė Šalaševičiūtė.

                                                                                               

PRIDEDAMA. Komiteto suredaguotas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                                  Rimantė Šalaševičiūtė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SRDK biuro patarėja Ieva Kuodienė