PASIŪLYMAS

L LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS GYNYBOS FONDO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-3876 (2)

 

2024-06-18

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

4

1

9

Argumentai:

Projekto 4 str. 1 d. 8 punkte numatyta kasmet paimti iš savivaldybių biudžetų 25 mln. eurų civilinės saugos funkcijai finansuoti, nors tai yra valstybės deleguota funkcija, kuri turėtų būti finansuojama valstybės biudžeto lėšomis. Be to, savivaldybių biudžetai neteks pajamų iš verslo liudijimų dėl Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo Nr. IX-1007 2, 6, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-3878 numatytų nuostatų.

Todėl projekto 4 str. 1 d. 9 punkte siūlomas papildomas 60 mln. eurų paėmimas iš savivaldybių biudžetų 2025 metais lemtų neproporcingai dideles pajamų netektis, kurios pernelyg apkarpytų prognozuojamą savivaldybių pajamų didėjimą dėl ekonominio augimo.

Atkreiptinas dėmesys, kad sparčiai augant darbo užmokesčiui savivaldybių išlaidų poreikis objektyviai turi didėti sparčiau nei valstybės biudžeto išlaidos, nes savivaldybių biudžetų struktūroje išlaidos darbo užmokesčiui sudaro apie pusę visų išlaidų, o valstybės biudžete tik keliolika procentų. Todėl savivaldybėms reikalingas santykinai didesnis pajamų augimas. Paėmus iš savivaldybių biudžetų didelę pajamų dalį ir tokiu būdu ženkliai sumažinus savivaldybių pajamų augimą, neišvengiamai nukentės švietimo, socialinių, komunalinių, viešojo transporto ir kitų viešųjų paslaugų kokybiškas teikimas gyventojams. Atsižvelgiant į tai, būtina išbraukti projekto 4 straipsnio 1 dalies 9 punktą ir atitinkamai koreguoti kitas susijusias projekto nuostatas, kuriose yra minimas šis punktas.

 

Pasiūlymas:

1.       Pripažinti netekusiu galios projekto 4 straipsnio 1 dalies 9 punktą:

„9) 60 milijonų eurų iš valstybės biudžeto pajamų, gautų iš gyventojų pajamų mokesčio, ta pačia suma sumažinus savivaldybių biudžetams tenkančią pastoviąją gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais) vadovaujantis Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo nuostatomis. Šios dalies sumažinimas apskaičiuojamas rengiant Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų biudžeto patvirtinimo įstatymo projektą.

2.

4

3

 

Argumentai: išdėstyti prie pirmo pasiūlymo.

 

Pasiūlymas:

2.       Pakeisti projekto 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Šio straipsnio 1 dalies 1, 3–6, ir 8 ir 9 punktuose nurodytas lėšas į Valstybės gynybos fondo sąskaitą perveda Lietuvos Respublikos finansų ministerija finansų ministro nustatyta tvarka.

 

 

 

 

Argumentai: išdėstyti prie pirmo pasiūlymo.

 

Pasiūlymas:

3.       Pripažinti netekusia galios projekto 4 straipsnio 9 dalį.

9. Šio straipsnio 1 dalies 9 punkte nurodytas lėšų dydis skiriamas tik 2025 metais

4.

8

7

 

Argumentai: išdėstyti prie pirmo pasiūlymo.

 

Pasiūlymas:

4.       Pakeisti projekto 8 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 8 punkte ir 9 punktuose nurodytos nurodyta Valstybės gynybos fondo pajamų suma sumos neįskaičiuojama neįskaičiuojamos atliekant pastoviosios gyventojų pajamų mokesčio dalies (procentais) koregavimą dėl Seimo ir (ar) Vyriausybės sprendimų nulemtų savivaldybių pajamų iš gyventojų pajamų mokesčio pokyčių, vadovaujantis Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo nuostatomis

 

 

 

Teikia

Seimo nariai

 

Edita Rudelienė

Eugenijus Gentvilas

Romualdas Vaitkus

Viktoras Pranckietis

Andrius Bagdonas

Simonas Gentvilas

Virgilijus Alekna

Arminas Lydeka

Raimundas Lopata

Ričardas Juška

Jonas Varkalys

Juozas Baublys