LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ĮSTATYMO NR. I-446 40 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-3747(2)

 

2024-07-10 Nr.108-P-44

 

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo (nuotoliniu būdu): Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto nariai: Andrius Bagdonas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Laima Mogenienė, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Lukas Savickas, Mindaugas Skritulskas.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė.

Kviestieji asmenys: Susisiekimo ministerijos Infrastruktūros plėtros grupės patarėja Jurgita Jakavičiūtė; RB Rail AS Lietuvos filialo vadovaujančioji teisininkė Dovilė Tamulevičienė.


 

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-13

1

3

 

 

1..Projekto 1 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 40 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad teisę inicijuoti žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimą turi „ypatingos valstybinės svarbos projektą įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytas subjektas Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 4 straipsnio 21 dalyje nustatytu atveju”. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu teikiamo Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo Nr. XI-1307 4 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-3746 (2) (toliau – projektas reg. Nr. XIVP-3746 (2)) 1 straipsnio 2 dalyje dėstomoje Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 4 straipsnio 21 dalyje nėra siūloma reglamentuoti žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo atvejų, taip pat žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo inicijavimo, bet reglamentuojamas privačių žemės sklypų įsigijimas valstybės nuosavybėn įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus. Pažymėtina, kad žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo inicijavimą siūloma reglamentuoti projekto reg. Nr. XIVP-3746(2) 1 straipsnio 3 dalyje dėstomo Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 4 straipsnio 22 dalyje. Atsižvelgiant į tai, abiejų projektų nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje, teikiamame projekte vietoj nuorodos į Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 4 straipsnio 21 dalį pateikti nuorodą į Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 4 straipsnio 22 dalį arba tokį atvejį nurodyti projekto reg. Nr. XIVP-3746(2) 1 straipsnio 2 dalyje dėstomoje Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 4 straipsnio 2dalyje.

Pritarti

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

„3. Teisę inicijuoti žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimą turi valstybinės žemės patikėtiniai, Nacionalinė žemės tarnyba šio įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 8 punkte nustatytu atveju, ypatingos valstybinės svarbos projektą įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodytas subjektas Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymo 4 straipsnio 21 22 dalyje nustatytu atveju, statinių, prie kurių formuojami žemės sklypai, savininkai, pastatų bendrojo naudojimo objektų valdytojai, privačios žemės savininkai arba valstybinės žemės naudotojai, valstybės ar savivaldybių institucijos ir kiti asmenys, pageidaujantys ir turintys teisę įsigyti nuosavybėn ar nuomoti valstybinės žemės sklypus be aukciono arba juos valdyti patikėjimo teise.“

 

Balsavimo rezultatai:

pritarta bendru sutarimu

 (dalyvavo 9 Komiteto nariai).

2.

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-13

2

 

 

 

2. Projekto 2 straipsnio 1 dalyje nuostatą „išskyrus šio įstatymo 2 straipsnio 2 dalį” reikėtų pakeisti nuostata „išskyrus šio straipsnio 2 dalį”.

Pritarti

Žr. Pasiūlymas prie 3 TD pastabos

 

Balsavimo rezultatai:

pritarta bendru sutarimu

 (dalyvavo 9 Komiteto nariai).

3.

LR Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-13

2

 

 

 

3. Projekto aiškinamojo rašto 12 punkte nurodyta, kad, priėmus įstatymą, reikės pakeisti Žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo taisykles. Atsižvelgiant į tai, kad pagal keičiamo įstatymo 37 straipsnio 10 dalį minėtas taisykles tvirtina aplinkos ministras, projekto 2 straipsnio 2 dalyje po žodžio „Vyriausybė“ įrašytini žodžiai „ir aplinkos ministras“.

Pritarti

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 2 straipsnį išdėstyti taip:

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 2 straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. liepos rugpjūčio 1 d.

2. Vyriausybė ir aplinkos ministras iki 2024 m. birželio 30 liepos 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

Balsavimo rezultatai:

pritarta bendru sutarimu

 (dalyvavo 9 Komiteto nariai).

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Kazys Starkevičius

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėjas Irina Jurkšuvienė