AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

LAUKINĖS GYVŪNIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-498 14 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO,

LIETUVOS RESPUBLIKOS
SAUGOMŲ GYVŪNŲ, AUGALŲ IR GRYBŲ RŪŠIŲ
ĮSTATYMO
NR. VIII-499 15 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO

 PROJEKTŲ

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

            Seimas svarsto Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 15(1), 15(2) straipsniais ir priedu įstatymo projektą Nr. XIVP-1457(2), kuriuo numatoma medžioklėje draudžiamų ir leidžiamų įrankių bei priemonių sąrašą iš LR medžioklės taisyklių perkelti į LR medžioklės įstatymą.

            Atsižvelgiant į Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 7 punkte įtvirtintą teisėkūros sistemiškumo principą, reiškiantį, kad teisės normos turi derėti tarpusavyje, bei į tai, kad pagal projekto 2 ir 3 straipsnius draudžiami medžioklėje naudoti įrankiai ir priemonės bei leidžiami medžioklėje naudoti įrankiai ir priemonės būtų reglamentuojami projektu keičiamame įstatyme, o ne Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklėse, atitinkamai turėtų būti keičiamas Laukinės gyvūnijos įstatymo 14 straipsnis ir Saugomų gyvūnų, augalų ir grybų įstatymo 15 straipsnis. Šie įstatymo projektai teikiami kaip lydintieji Medžioklės įstatymo projektą.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

Seimo narys Arvydas Pocius.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

Šiuo metu Medžioklės įstatyme nėra nurodyti draudžiami ir leidžiami medžioklėje naudoti įrankiai ir priemonės. Jie numatyti tik Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklėse.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Siūloma Medžioklės įstatymo 5 straipsnio pataisomis numatyti, kad Aplinkos ministerija nėra atsakinga už draudžiamų ir leidžiamų medžioklės priemonių ir įrankių tvirtinimą, o minėto įstatymo papildymu 15¹ ir 152 straipsniais siūloma iš Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklių į Medžioklės įstatymą perkelti medžioklėje draudžiamus ir leidžiamus naudoti įrankius ir priemones. Atitinkamai keičiami Laukinės gyvūnijos įstatymo 14 straipsnis ir Saugomų gyvūnų, augalų ir grybų įstatymo 15 straipsnis.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu) , galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Priėmus įstatymą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Priimtas įstatymo projektas, neturės įtakos kriminogeninei situacijai.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Įstatymų projektų priėmimas verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Priėmus įstatymo projektus, reikės keisti Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisykles.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Įstatymų projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

Priėmus įstatymo projektą Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2023 m. gruodžio 31 d. turėtų priimti įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Įstatymui įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Negauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

 „Medžioklės priemonės“, „Medžioklės įrankiai“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

 

Teikia

Seimo nariai

Arvydas Pocius,

Justinas Urbanavičius,

Audrius Petrošius,

Kęstutis Mažeika,

Romualdas Vaitkus,

Zigmantas Balčytis,

Laurynas Kasčiūnas,

Sergejus Jovaiša,

Kazys Starkevičius,

Paulius Saudargas,

Viktoras Pranskietis,

Algirdas Stončaitis,

Jonas Pinskus,

Artūras Skardžius,

Zenonas Streikus,

Aidas Gedvilas,

Kęstutis Vilkauskas,

Rita Tamašiūnienė,

Jonas Gudauskas,

Valdas Rakutis,

Edmundas Pupinis,

Andrius Palionis,

Vytautas Gapšys,

Antanas Čepononis,

Andrius Kupčinskas,

Mindaugas Skritulskas,

Irena Hasse,

Rasa Petrauskienė,

Antanas Matulas,

Juozas Baublys,

Vigilijus Jukna,

Virgilijus Alekna,

Angelė Jakavonytė,

Laima Nagienė,

Eugenijus Sabutis,

Giedrius Surplys,

Guoda Burokienė,

Algirdas Butkevičius,

Andrius Mazuronis,

Viktoras Fiodorovas,

Dainius Gaižauskas,

Liudas Jonaitis,

Laima Mogenienė,

Remigijus Žemaitaitis,

Česlav Olševski,

Stasys Tumėnas,

Antanas Vinkus,

Raimundas Lopata,

Arminas Lydeka,

Dalia Asanavičiūtė