|
|
|
|
Argumentai:
Įvertinus
tai, kad
Konstitucinis Teismas yra pasisakęs apie tai , kad „jei prašyme aiškiai ir
nedviprasmiškai nenurodžius pozicijos dėl ginčijamo teisės akto atitikties
Konstitucijai, t. y. pareiškėjui aiškiai neišdėsčius teisinių motyvų,
pagrindžiančių jo abejonę dėl kiekvienos nurodytos konkrečios ginčijamos
teisės akto nuostatos (straipsnio, jo dalies, punkto ar jų nuostatos)
atitikties konkrečiai nurodytoms Konstitucijos nuostatoms (normoms ir (ar)
principams), toks prašymas laikytinas neatitinkančiu Konstitucinio Teismo
įstatymo 66 straipsnio 1 dalies 8 punkte įtvirtintų reikalavimų“, bei Konstitucinio
Teismo įstatymo 69 straipsnyje yra įtvirtinta nuostata, kad kreipiantis į
Konstitucinį Teismą prašymas turi būti grindžiamas teisiniais argumentais,
teikia savo siūlymą
Pasiūlymas:
Pakeisti
preambulės antrą pastraipą ir ją išdėstyti taip:
- buvęs
Konstitucinio Teismo teisėjas Vytautas Sinkevičius yra išreiškęs abejones,
jog Nutarimo 2 straipsnyje įtvirtinta nuostata, kuri leistų referendumą
vykdyti 2019 m. gegužės 12 d. ir 2019 m. gegužės 26 d., galimai prieštarauja
Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir konstituciniam referendumo
nepertraukiamumo principui, o taip pat galimai pažeidžia konstitucinį asmenų
lygiateisiškumo principą, nes asmenys, kurie balsuos antrąją referendumo
dieną, turės daugiau informacijos apie vykdomą referendumą;
- opozicinės
partijos taip pat yra išsakiusios pritarimą aukščiau nurodytai buvusio
Konstitucinio Teismo teisėjo
nuomonei;
-
Kelia
abejonių Seimo nutarimo 2 straipsnyje įtvirtinta nuostata, kad referendumas
dėl Konstitucijos 12 straipsnio pakeitimo vyks 2019 m. gegužės 12 d. ir
gegužės 26 d. kartu su Respublikos Prezidento rinkimais. Referendumas vyks
dviem turais, ir tarp balsavimų bus dviejų savaičių pertrauka. Seimas,
nustatydamas referendumo tvarką, pagal Konstituciją turi tam tikrą
diskreciją, bet tai darydamas jis negali paneigti referendumo esmės,
konstitucinių referendumo organizavimo principų, tai - referendumo ir
balsavimo nepertraukiamumas. Tai reiškia, kad referendumas vyksta vieną ar
kelias dienas iš eilės, bet ne su dviejų savaičių pertrauka. Seimo nutarimo
projektas paneigia dar vieną labai svarbų principą: referendumo rezultatai
turi būti suskaičiuoti per protingą ir įmanomai trumpiausią laiką. Vadinasi referendumo
rezultatai turi būti pradėti skaičiuoti iš karto, nedelsiant, kai tik
pasibaigia balsavimas. Taip užtikrinamas sąžiningas referendumo rezultatų
nustatymas, referendumas įgyja ne tik legalumą, bet ir legitimumą.
|
|
1
|
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti
taip:
„1 straipsnis.
Kreiptis į Lietuvos Respublikos
Konstitucinį Teismą su prašymu ištirti, ar Lietuvos Respublikos
Seimo nutarimo Nr. …. Dėl privalomojo referendumo dėl Lietuvos
Respublikos Konstitucijos 12 straipsnio pakeitimo paskelbimo 2 straipsnyje
suformuluota norma „Nustatyti, kad privalomasis referendumas vykdomas 2019 m.
gegužės 12 d. ir 2019 m. gegužės 26 d.“, neprieštarauja Lietuvos
Respublikos Konstitucijai Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtintam konstituciniam asmenų lygiateisiškumo
principui bei balsavimo nepertraukiamumo principui.“
|