Projektas Nr. XIIIP-5174(2)
LIETUVOS RESPUBLIKOS
GYVŪNŲ GEROVĖS IR APSAUGOS ĮSTATYMo NR. VIII-500 2, 4, 7 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
· Seimo narė Ieva Pakarklytė 2021-02-02:
Pakeisti Įstatymo projekto pavadinimą ir išdėstyti jį taip:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVŪNŲ GEROVĖS IR APSAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-500 2, 4, 7, 10 IR 12 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Komitetui nepritarus 12 str. keitimui, šis pasiūlymas tampa nebeaktualus.
· Seimo narys A. Vyšniauskas 2020-12-30:
koreguoti įstatymo projektą jį išdėstant taip:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVŪNŲ GEROVĖS IR APSAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-500 2, 4, 7, 9 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS“
Komiteto nuomonė - Pritarti.
2020 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 2 straipsnį 121 dalimi:
„121. Gyvūno suluošinimas – veiksmai ar neveikimas, dėl kurių atsiranda gyvūno kūno dalių ir (ar) organų sužalojimas, sukeliantis žalingus gyvūno fizinei ir (ar) psichinei sveikatai liekamuosius reiškinius.“
· Seimo narys A. Vyšniauskas 2020-12-30:
pakeisti įstatymo projekto Nr. XIIIP-5174(2) 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. papildyti 2 straipsnį 121 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„121.Gyvūno suluošinimas - veiksmai ar neveikimas,
dėl kurių atsiranda gyvūno kūno dalių ir (ar) organų sužalojimas,
sukeliantis žalingus gyvūno fizinės ar psichinės sveikatos liekamuosius
reiškinius. sužalojamos gyvūno kūno dalys ir (ar) organai ir (arba)
atsiranda žalingų liekamųjų reiškinių jo fizinei ir (ar) psichikos sveikatai.”
Komiteto nuomonė - Pritarti.
2. Pakeisti 2 straipsnio 28 dalį ir ją išdėstyti taip:
„28. Verslinis gyvūnų augintinių veisimas – teisės aktų nustatyta tvarka vykdomas gyvūnų augintinių dauginimas verslo tikslais, įskaitant ir patinų naudojimą patelėms apvaisinti.“
· Seimo narys A. Vyšniauskas 2020-12-30:
pakeisti įstatymo projekto Nr. XIIIP-5174(2) 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
2. Pakeisti 2 straipsnio 28 dalį ir jį išdėstyti taip:
„28.
Verslinis gyvūnų augintinių veisimas - teisės aktų nustatyta tvarka vykdomas
gyvūnų augintinių dauginimas verslo tikslais, įskaitant ir patinų naudojimą
patelių apvaisinimui veisimas siekiant pelno,
įskaitant kergimą.”
Komiteto nuomonė - Pritarti.
2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 4 straipsnio 2 dalies 14 punktą ir jį išdėstyti taip:
„14) gyvūnų veisimas nesilaikant teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir (ar) sukeliantis žalingas pasekmes gyvūnų sveikatai ir gerovei;“.
2. Papildyti 4 straipsnio 2 dalį nauju 24 punktu:
„24) gyvūno augintinio savininko nesutikimas bendradarbiauti su šio įstatymo vykdymą kontroliuojančių institucijų pareigūnais, informacijos apie jo laikomų gyvūnų gerovę, sveikatos būklę, buvimo vietą ar kitas svarbias aplinkybes nesuteikimas;“.
3. Buvusį 4 straipsnio 2 dalies 24 punktą laikyti 25 punktu.
4. Pakeisti 4 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Kol bus priimtas ir įsiteisės teismo sprendimas arba bylą ne teismo tvarka nagrinėjančios institucijos (pareigūno) sprendimas dėl gyvūno konfiskavimo, savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, dalyvaujant Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos veterinarijos gydytojui ir policijos pareigūnui, jeigu būtina užtikrinti viešąją tvarką, turi paimti tokį gyvūną ir perduoti jį gyvūnų globėjui ar kitam paimtą gyvūną galinčiam laikinai laikyti gyvūnų laikytojui arba kitokiu būdu užtikrinti tinkamą gyvūno laikymą. Siekiant nutraukti gyvūno kančias, iš gyvūno savininko ar laikytojo paimtas suluošintas ar sunkiai sergantis gyvūnas, neprašant gyvūno savininko ar laikytojo sutikimo, veterinarijos gydytojo sprendimu gali būti nugaišinamas. Gyvūno gydymo, laikino laikymo, nugaišinimo ar gaišenos tvarkymo išlaidas atlygina gyvūno laikytojas arba savininkas, kuris kankino ar žiauriai elgėsi su gyvūnu. Kilęs ginčas dėl šių išlaidų atlyginimo ar jų dydžio nustatymo, taip pat gyvūno nuosavybės teisės nustatymo ar laikymo fakto pripažinimo sprendžiamas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.“
· Seimo nariai: O. Leiputė, K. Vilkauskas, E. Sabutis, L. Jonauskas 2021-03-02:
papildyti įstatymo 4 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Kol bus priimtas ir įsiteisės teismo sprendimas arba bylą ne teismo tvarka nagrinėjančios institucijos (pareigūno) sprendimas dėl gyvūno konfiskavimo, savivaldybės
administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, dalyvaujant Valstybinės maisto
ir veterinarijos tarnybos veterinarijos gydytojui ir policijos pareigūnui,
jeigu būtina užtikrinti viešąją tvarką, turi paimti tokį gyvūną ir perduoti jį
gyvūnų globėjui ar kitam paimtą gyvūną galinčiam laikinai laikyti
gyvūnų laikytojui arba kitokiu būdu užtikrinti tinkamą gyvūno laikymą.
Siekiant nutraukti gyvūnų kančias, iš gyvūno savininko ar laikytojo paimtas
suluošintas ar sunkiai sergantis gyvūnas, neprašant gyvūno savininko ar
laikytojo sutikimo, veterinarijos gydytojo sprendimu gali būti nugaišinamas Kol nėra baigtas tyrimas ar nėra įsiteisėjęs galutinis teismo
sprendimas dėl gyvūnų konfiskavimo ar kol gyvūnas bus grąžintas savininkui arba
perduotas naujam gyvūno savininkui, gyvūno gydymo, išlaikymo ir kitas
susijusias išlaidas apmoka savivaldybė, kurios teritorijoje buvo paimtas
gyvūnas. Gyvūno gydymo, laikino
laikymo, nugaišinimo ar gaišenos tvarkymo išlaidas savivaldybei regreso tvarka
atlygina gyvūno laikytojas arba savininkas, kuris kankino ar žiauriai elgėsi su
gyvūnu.. Kilęs ginčas dėl šių
išlaidų atlyginimo ar jų dydžio nustatymo, taip pat gyvūno nuosavybės teisės
nustatymo ar laikymo fakto pripažinimo sprendžiamas Lietuvos Respublikos
civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Šiuo pasiūlymu teikiama prievolė savivaldybėms, tačiau biudžete tam lėšos nenumatytos. Atkreiptinas dėmesys į Seimo Statuto 145 straipsnį.
Jeigu įstatymais savivaldybėms perduodamos funkcijos, taip pat jeigu joms įstatymais ar kitais teisės aktais sukuriamos pareigos, turi būti numatomos ir šioms funkcijoms (pareigoms) reikalingos lėšos.
Pažymėtina, kad 2020-12-23 d. Seimas jau pritarė Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-5174(2) ir Komiteto siūlomai projekto 2 str. 4 dalies keičiamo įstatymo 4 straipsnio 5 d. formuluotei.
· Seimo narė I. Pakarklytė 2021-03-08:
1. Pakeisti Įstatymo projekto XIIIP-5174(2) 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Pakeisti 4 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Kol bus priimtas ir įsiteisės teismo sprendimas arba bylą ne teismo tvarka nagrinėjančios institucijos (pareigūno) sprendimas dėl gyvūno konfiskavimo, savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, dalyvaujant Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos veterinarijos gydytojui ir policijos pareigūnui, jeigu būtina užtikrinti viešąją tvarką, turi paimti tokį gyvūną ir perduoti jį gyvūnų globėjui ar kitam paimtą gyvūną galinčiam laikinai laikyti gyvūnų laikytojui arba kitokiu būdu užtikrinti tinkamą gyvūno laikymą. Siekiant nutraukti gyvūno kančias, iš gyvūno savininko ar laikytojo paimtas suluošintas ar sunkiai sergantis gyvūnas, neprašant gyvūno savininko ar laikytojo sutikimo, veterinarijos gydytojo sprendimu gali būti nugaišinamas. Gyvūno gydymo, laikino laikymo, nugaišinimo ar gaišenos tvarkymo išlaidas atlygina gyvūno laikytojas arba savininkas, kuris kankino ar žiauriai elgėsi su gyvūnu. Kilęs ginčas dėl šių išlaidų atlyginimo ar jų dydžio nustatymo, taip pat gyvūno nuosavybės teisės nustatymo ar laikymo fakto pripažinimo sprendžiamas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso ir baudžiamojo proceso kodekso nustatyta tvarka.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Pasiūlymas perteklinis. LR baudžiamojo proceso kodekse Pasiūlymo autorės minimas klausimas yra pilnai išspręstas, t. y. bendrosios normos ir taikomos, jeigu vyksta ikiteisminis tyrimas ar sprendžiama baudžiamoji byla ir jos metu sprendžiamas žalos atlyginimas, todėl šiame įstatyme to kartoti nereikia. Be to, pagal turinį ne visai dera su tekstu. Baudžiamojo procesu metu būtina sąlyga, kad asmuo būtų pripažintas baudžiamojoje byloje civiliniu ieškovu ir pareikštų civilinį ieškinį baudžiamojo proceso metu iki įrodymų tyrimo teisme pradžios. Tuomet bus atleistas nuo žyminio mokesčio.
Pasiūlymo argumentacijoje kalbama apie žalos atlyginimą, tačiau įstatymo projekte - apie „gyvūno gydymo, laikino laikymo, nugaišinimo ar gaišenos tvarkymo išlaidas“, kurias turi atlyginti gyvūno laikytojas arba savininkas, kuris kankino ar žiauriai elgėsi su gyvūnu ir tai nėra žala. Šiuo atveju nėra žalos teisinių santykių. Žala yra padaroma asmeniui dėl neteisėto kito asmens veikimo/neveikimo, žalos padarymo faktas konstatuojamas pvz., nagrinėjant baudžiamąją bylą, ir būtent dėl šios patirtos žalos, kurią konstatavo teismas, asmuo turi teisę gauti kompensaciją (žalos atlyginimą), pateikdamas ieškinį ir įrodęs patirtos žalos dydį.
Šiuo atveju įstatymo projekte kalbama apie tokias situacijas, kai yra „Kilęs ginčas dėl šių išlaidų atlyginimo ar jų dydžio nustatymo“ ir/ar kilęs ginčas dėl „gyvūno nuosavybės teisės nustatymo ar laikymo fakto pripažinimo“ ir šie klausimai yra sprendžiami civilinio proceso tvarka, nes tai yra įrodinėjimo dalykas.
Pažymėtina, kad Žemės ūkio ministerijoje sudaryta tarp institucinė darbo grupė, kuri vertina diskusinius pasiūlymus ir įsipareigojusi iki 2021-06-01 Seimui pateikti patobulintą GGĮSTP-ą.
3 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 7 straipsnį nauja 2 dalimi:
„2. Katės, šunys ir šeškai privalo būti ženklinami mikroschemomis ir registruojami Gyvūnų augintinių registre. Už katės, šuns ir šeško paženklinimą mikroschema ir įregistravimą Gyvūnų augintinių registre atsako jų laikytojas ar savininkas.“
· Seimo narys R. Žemaitaitis 2021-03-17:
3 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
1. Išbraukti 7 straipsnio 2 dalį:
„2. Katės, šunys ir šeškai privalo būti ženklinami
mikroschemomis ir registruojami Gyvūnų augintinių registre. Už katės,
šuns ir šeško paženklinimą mikroschema ir įregistravimą į Gyvūnų
augintinių registrą atsako jų laikytojas ar savininkas.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Pažymėtina, kad 2020-12-23 d. Seimas jau pritarė Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-5174(2) ir Komiteto siūlomai projekto 3 str. 1 dalies keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 d. formuluotei.
Pasiūlymui nepritarta, nes juo siūloma atsisakyti vieno iš pagrindinio projekto tikslų - Gyvūnų augintinių (kačių, šunų šeškų) privalomo ženklinimo.
2. Papildyti 7 straipsnį nauja 3 dalimi:
„3. Katės, šunys ir šeškai, atvesti nuo šio straipsnio įsigaliojimo dienos, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre per 4 mėnesius nuo jų atvedimo, bet ne vėliau kaip iki šių gyvūnų perdavimo kitam savininkui ar laikytojui. Iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos atvesti katės, šunys ir šeškai, kurie nėra paženklinti mikroschemomis, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre iki 2022 m. gegužės 1 d., bet ne vėliau kaip iki perdavimo kitam savininkui ar laikytojui.“
· Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-01-04 Nr. XIIIP-5174(2):
1. Projekto 3 straipsnio 2 dalyje dėstoma nuostata nustato projektu keičiamo įstatymo taikymo taisykles, todėl turi būti išdėstyta ne kaip projekto 3 straipsnio, o kaip projekto 5 straipsnio struktūrinė dalis, atitinkamai patikslinant šio projekto straipsnio pavadinimą.
Komiteto nuomonė - Pritarti.
1. Projekto 3 straipsnį išdėstyti taip:
,,3 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 7 straipsnį nauja 2 dalimi:
„2. Katės, šunys ir šeškai privalo būti ženklinami mikroschemomis ir registruojami Gyvūnų augintinių registre. Už katės, šuns ir šeško paženklinimą mikroschema ir įregistravimą į Gyvūnų augintinių registrą atsako jų laikytojas ar savininkas.“
2. Buvusias projekto 3 straipsnio 2 dalies nuostatas nukelti į projekto 5 straipsnį, o Įstatymo 7 straipsnio 2, 3, 4, dalis laikyti atitinkamai 3, 4, 5, dalimis.
· Seimo narys J. Razma 2021-03-16:
(Pasiūlymas teikiamas Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 7 str. 3 d.)
„3. Katės, šunys ir šeškai, atvesti nuo šio straipsnio įsigaliojimo dienos, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre per 4 mėnesius nuo jų atvedimo, bet ne vėliau kaip iki šių gyvūnų perdavimo kitam savininkui ar laikytojui. Iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos atvesti katės, šunys ir šeškai, kurie nėra paženklinti mikroschemomis, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre apmokant už tai valstybės biudžeto lėšomis iki 2022 m. gegužės 1 d., bet ne vėliau kaip iki perdavimo kitam savininkui ar laikytojui.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Pasiūlymo formuluotė neatitinka juridinės technikos ir teisėkūros principų. Šiuo pasiūlymu numatoma, kad gyvūnų paženklinimas ir jų registravimas Gyvūnų augintinių registre bus apmokamas valstybės biudžeto lėšomis, tačiau nėra pasiūlymo argumentų, neaišku kam bus apmokama biudžetinėmis lėšomis, nepateiktas lėšų poreikio apskaičiavimas, nežinomos finansinės pasekmės ir galimybės ir t. t.
Biudžete tam lėšos nenumatytos.
Atkreiptinas dėmesys į Seimo Statuto 145 straipsnį: „<...> 1.Jeigu įstatymui įgyvendinti reikės lėšų, susijusių su valstybės biudžeto koregavimu, toliau svarstant įstatymo projektą turi būti pateikti projekto iniciatorių pasiūlymai bei Biudžeto ir finansų komiteto ir Vyriausybės išvados dėl galimų šių lėšų šaltinių, taip pat turi būti pateiktas ir svarstomas valstybės biudžeto įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Vyriausybės išvados turi būti pateikiamos ir dėl mokesčių įstatymų, kuriuose nustatomi nauji mokesčiai, nauji mokesčio tarifai, mokesčio lengvatos, sankcijos už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiama apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarka ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principai, projektų.<...>“
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad šis pasiūlymas diskutuotinas ir išsamiau galėtų būti nagrinėjamas ir įvertintos jo įgyvendinimo pasekmės Žemės ūkio ministerijos sudarytoje tarp institucinėje darbo grupėje, kuri vertina diskusinius pasiūlymus ir įsipareigojusi iki 2021-06-01 Seimui pateikti patobulintą GGĮSTP-ą.
· Seimo narys Remigijus Žemaitaitis 2021-03-26 (11:20):
„3. Katės, šunys ir šeškai, atvesti nuo šio straipsnio įsigaliojimo dienos, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre per 4 mėnesius nuo jų atvedimo, bet ne vėliau kaip iki šių gyvūnų perdavimo kitam savininkui ar laikytojui. Iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos atvesti katės, šunys ir šeškai, kurie nėra paženklinti mikroschemomis, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre apmokant už tai valstybės biudžeto lėšomis iki 2022 m. gegužės 1 d., bet ne vėliau kaip iki perdavimo kitam savininkui ar laikytojui.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Pasiūlymo formuluotė neatitinka juridinės technikos ir teisėkūros principų (nėra argumentų, nenurodytas keičiamo įstatymo str. ir t. t.). Pažymėtina, Komitetas pritarė Seimo Teisės departamento pateiktos išvados (2021-01-04) pirmai pastabai, todėl buvusios Projekto 3 str. 2 d. keičiamo įstatymo 7 str. 3 d. nuostatos perkeltos į paskutinį projekto 5 straipsnį: „5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas“.
Be to, Komitetas „Pritarė iš dalies“ Seimo nario K. Mažeikos pasiūlymui ir pateikė savo formuluotę (dėl ženklinimo ir registravimo išlaidų kompensavimo iš valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų socialiai remtiniems asmenims, už šių asmenų laikomus šunis, kates, šeškus, atvestus iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos).
· Seimo narys Kęstutis Mažeika 2021-01-06 bei analogiškas2021-03-03 :
papildyti įstatymo projekto Nr. XIIIP-5174(2) 3 straipsnį jį papildant 4 dalimi ją išdėstant taip:
„4. Papildyti 7 straipsnį 7 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„7. Gyvūnų augintinių ženklinimą atlieka veterinarijos gydytojai, veterinarijos felčeriai ir gyvūnų globėjų atstovai baigę gyvūnų augintinių ženklinimo mokymus ir turintys tai patvirtinantį kvalifikacijos pažymėjimą.““
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Suteikiant papildomai teisę tik gyvūnų globėjams ženklinti gyvūnus augintinius yra diskriminuojami kiti potencialūs, neturintys specialiųjų žinių ir kompetencijos, rinkos dalyviai. Jeigu siūlomais pakeitimais siekiama šią gyvūnų augintinių ženklinimo paslaugą padaryti konkurencingą, tokiu atveju turi būti suteikiama vienoda teisė dalyvauti rinkoje visiems potencialiai tą galintiems daryti subjektams, numatant ir aiškius reikalavimus tokiai veiklai vykdyti.
Minėtu siūlymu ne tik nesureguliuojama konkurencija ir nepasiekiama numatomų tikslų, bet dar labiau ir nepagrįstai diskriminuojami kiti rinkos dalyviai.
Esamas reglamentavimas numato, kad gyvūnų augintinių ženklinimo poodinėmis mikroschemomis paslaugas gali teikti tik veterinarijos gydytojai. Toks reglamentavimas nustatytas dėl daugelio priežasčių, tokių kaip kokybiškos paslaugos užtikrinimas, gyvūno augintinio sužalojimo ir augintinį ženklinančio asmens susižalojimo rizikos sumažinimas dėl sudėtingo suaugusių, agresyvių, instinktyviai besiginančių augintinių fiksavimo, kuris būtinas, siekiant apsisaugoti nuo augintinio gynybinės reakcijos. Tam tikrais atvejais yra būtinos specialios gyvūnus augintinius raminančios veterinarinės priemonės, kurias turi ir gali naudoti tik veterinarijos gydytojai, turintys veterinarinės praktikos licenciją.
Pažymėtina, kad visus diskutuotinus pasiūlymus šiuo metu svarsto Žemės ūkio ministerijoje sudaryta tarpinstitucinė darbo grupė, kuri įsipareigojo iki 2021-06-01 Seimui pateikti patobulintą GGĮSTP-ą.
· Seimo narys K. Mažeika 2021-03-03:
papildyti įstatymo projekto Nr. XIIIP-5174(2) 3 straipsnį jį papildant 5 dalimi ją išdėstant taip:
„5. Papildyti 7 straipsnį 8 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„8. Savivaldybės administracijos vykdydamos gyvūnų augintinių populiacijos reguliavimo priemonėms organizuoja socialiai remtinų Asmenų gyvūnų augintinių, kurie atvesti iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos ir beglobių gyvūnų augintinių ženklinimą.“
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Analogiškas pasiūlymas jau svarstytas 2021-02-24 d. KRK posėdyje ir jam nepritarta.
Pažymėtina, kad šis pasiūlymas nagrinėjamas ir vertinamos jo įgyvendinimo pasekmės Žemės ūkio ministerijos sudarytoje tarp institucinėje darbo grupėje, kuri įsipareigojusi iki 2021-06-01 Seimui pateikti patobulintą GGĮSTP-ą. Rengiama kitokia schema dėl išlaidų kompensavimo socialiai remtiniems asmenims, įvedus privalomą gyvūnų augintinių ženklinimą.
· Seimo nariai: Kęstutis Mažeika, Linas Kukuraitis, Ligita Girskienė, Tomas Tomilinas 2021-03-24 (8:40):
papildyti įstatymo projekto Nr. XIIIP-5174(2) 3 straipsnį jį papildant 4 dalimi ją išdėstant taip:
„4. Papildyti 7 straipsnį 7 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„7. Gyvūnų augintinių ženklinimą atlieka veterinarijos gydytojai, veterinarijos felčeriai ir asmenys baigę gyvūnų augintinių ženklinimo mokymus ir turintys tai patvirtinantį Lietuvos sveikatos mokslų universiteto išduotą kvalifikacijos pažymėjimą.““
Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.
Komiteto pasiūlymas:
„4. Papildyti 7 straipsnį 7 ir 8 dalimis ir jas išdėstyti taip:
„7. Gyvūnus augintinius ženklina ir jų duomenis Gyvūnų augintinių registrui teikia veterinarijos gydytojai, turintys veterinarijos praktikos licenciją. Šunis, kates ir šeškus taip pat ženklina ir jų duomenis Gyvūnų augintinių registrui teikia asmenys, baigę šunų, kačių ir šeškų ženklinimo ir jų duomenų teikimo Gyvūnų augintinių registrui mokymus ir turintys mokymų baigimą patvirtinantį dokumentą.
8. Šunų, kačių, šeškų ženklinimo ir duomenų teikimo Gyvūnų augintinių registrui mokymus turi teisę organizuoti mokslo ir studijų institucijos, vykdančios aukštojo mokslo studijas ar su studijomis susijusią veiklą ir mokslinius tyrimus bei eksperimentinę veiklą žemės ūkio mokslų srityse veterinarijos ir (arba) gyvūnų mokslų kryptyse. Šios institucijos privalo paruoštą ne mažiau kaip 8 akad. val. mokymų programą suderinti su Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba.“
· Seimo nariai: Seimo nariai: Kęstutis Mažeika, Linas Kukuraitis, Ligita Girskienė, Tomas Tomilinas 2021-03-24 (8:40):
papildyti įstatymo projekto Nr. XIIIP-5174(2) 3 straipsnį jį papildant 5 dalimi ją išdėstant taip::
„5. Papildyti 7 straipsnį 8 ir 9 dalimis ir jas išdėstyti taip:
„8. Namų ūkiams, kuriuose yra bent vienas asmuo gaunantis paramą pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, arba šalpos pensiją, arba papildomą vaiko išmoką, arba pensijų priemoką pagal Šalpos pensijų įstatymą, arba asmuo, priklausantis kitai socialiai remtinų asmenų grupei, priklausančių kačių, šunų ir šeškų, kurie atvesti iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos ir beglobių kačių, šunų ir šeškų ženklinimo kaštai kompensuojami iš valstybės biudžeto lėšų.
9. 8 punkte išvardintų namų ūkiams priklausančių kačių, šunų ir šeškų bei beglobių kačių, šunų ir šeškų ženklinimo kaštų kompensavimo tvarką ir 8 punkte įvardintas kitas socialiai remtinų asmenų grupes, gaunančias kompensacijas išimties tvarka, nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.“
Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.
Komiteto pasiūlymas:
Pakeisti Projekto 3 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Papildyti 7 straipsnį 9 ir 10 dalimis ir jas išdėstyti taip:
„9. Socialiai remtinų asmenų laikomų šunų, kačių, šeškų, atvestų iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos, ženklinimo ir registravimo išlaidos kompensuojamos iš valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų. Iš valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų taip pat kompensuojamos gyvūnų globėjų laikomų šunų, kačių ir šeškų ženklinimo ir registravimo išlaidos. Išlaidos kompensuojamos iki 2022 m. gruodžio 31 d.“
10. 9 punkte nurodytų socialiai remtinų asmenų grupes ir jų laikomų šunų, kačių ir šeškų ženklinimo ir registravimo išlaidų kompensavimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.“
· Seimo narys A. Vyšniauskas 2020-12-30:
1. Įstatymo projektą Nr. XIIIP-5174(2) papildyti nauju 4 straipsniu ir jį išdėstyti taip:
„4 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
Papildyti 9 straipsnį nauja 4 dalimi:
„4. Veterinarijos gydytojai, nustatę, kad gydomų gyvūnų sveikatos sutrikimai ar kūno sužalojimai galimai kilo ar buvo sąlygoti šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje nurodytų veiksmų, apie tokius atvejus nedelsdami turi informuoti kompetentingas institucijas.“
2. Buvusį projekto 4 straipsnį laikyti atitinkamai 5 straipsniu.
Komiteto nuomonė - Pritarti.
4 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas
· Seimo nariai: O. Leiputė, K. Vilkauskas, E. Sabutis, L. Jonauskas 2021-03-02:
papildyti 10 str. 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
4 straipsnis. 10 straipsnio 3 dalies papildymas
„3. Gyvūnų augintinių savininkai, išskyrus asmenis,
užsiimančius versliniu gyvūnų augintinių veisimu, privalo užtikrinti, kad jų
laikomi gyvūnai augintiniai nesidaugintų. , išskyrus atvejus, kai jie
užtikrina gyvūnų augintinių jauniklių perdavimą naujiems savininkams
(neįskaitant jų perdavimo gyvūnų globėjui) arba rūpinasi jais patys.
Visi laikantys gyvūnų augintinių pateles turi nuspręsti po pirmos rujos, bet ne
vėliau kaip iki metų amžiaus, ar patelė bus naudojama veisimui ar
sterilizuojama. Nusprendus veisti, būtina registruoti veislyną teisės aktų
nustatyta tvarka. Nusprendus neveisti atliekama veterinarinė procedūra –
sterilizacija.
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Pasiūlymas perteklinis.
Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo (toliau - GGA ĮST) 10 str. 1 d. jau nustatyta pareiga gyvūnų augintinių laikytojams / savininkams, kad „Gyvūnų augintinių veisimas turi būti tikslinis, planuojamas ir neatsitiktinis“. Be to, pasiūlyme nėra numatytas versliniam veisimui nenaudojamų gyvūnų augintinių kastravimo kontrolės mechanizmas.
Pažymėtina ir tai, kad GGA ĮST 2 str. 4 d. sąvoka „gyvūnai“ apima visus gyvūnus, ne tik šunis ir kates: “4. Gyvūnas – bet kokios rūšies ūkinis ar laukinis gyvūnas arba gyvūnas augintinis.“ GGA ĮST 2 str. 5 d. nustatyta, kad: „Gyvūnas augintinis – gyvūnas, laikomas estetiniams ir bendravimo poreikiams tenkinti“. Gyvūnams augintiniams priskiriami ne tik šunys, katės, bet ir kitų rūšių gyvūnai (Pvz., graužikai (triušiai, jūrų kiaulytės), ropliai, paukščiai ir t.t.) kurių kastracija būtų itin sudėtinga.
Pasiūlyme vartojama sąvoka „veislynas“, tačiau GGA ĮST ir kituose gyvūnų augintinių veisimą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamos sąvokos atitinkamai „Gyvūnų augintinių veisėjas“, „Verslinis gyvūnų augintinių veisimas“.
Pažymėtina ir tai, kad gyvūnų augintinių dauginimąsi jų laikytojai gali kontroliuoti ne tik juos kastruojant, tačiau ir kitomis priemonėmis, kaip pvz., šios paskirties veterinariniais vaistais, rujos metu pateles laikant atskirai nuo patinų ir kt.
1. Pripažinti netekusia galios 10 straipsnio 4 dalį.
2. Papildyti 10 straipsnį 8 dalimi:
„8. Gyvūnų augintinių veisėjai teisės aktų nustatyta tvarka registruoja savo veiklą Gyvūnų augintinių registro duomenų bazėje.“
· Seimo narė Ieva Pakarklytė 2021-02-02:
1. Įstatymo projektą XIIIP-5174(2) papildyti nauju 5 straipsniu ir jį išdėstyti taip:
„5 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas
Papildyti 12 straipsnį nauja 5 dalimi:
5. Draudžiama prekiauti gyvūnais augintiniais lauko sąlygomis ir turgavietėse.“
2. Buvusį projekto 5 straipsnį laikyti atitinkamai 6 straipsniu.
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Dėl šios nuostatos komitetas priėmė sprendimą 2020-12-09 d. KRK posėdyje. Komitetas pritarė LRV 2020-11-18 d. išvadai, (LRV nutarimas Nr. 1305), kurioje siūloma nepritarti gyvūnų augintinių lauko prekybos draudimui prekiauti gyvūnais ir prekybai turgavietėse.
Pažymėtina, kad Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-5174(2), kuriame atsisakoma šios nuostatos, pritarė ir Seimas 2020-12-23 d.
5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šis įstatymas įsigalioja 2021 m. gegužės 1 d.
· Seimo narys R. Žemaitaitis 2021-03-17:
5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šiso įstatymaso 1,
2 straipsniai, 3 straipsnio 2 dalis ir 4 straipsnis įsigalioja 2021
m. gegužės liepos 1 d.
Šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalis įsigalioja 2022 m. gegužės 1 d.
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
· Seimo narys A. Vyšniauskas 2020-12-30:
pakeisti Įstatymo projekto buvusį 5 straipsnį ir šį straipsnį išdėstyti taip:
„5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas įsigalioja 2021 m. gegužės 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2021 m. balandžio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
Komiteto nuomonė - Pritarti.
· Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-01-04 Nr. XIIIP-5174(2):
2. Projekto įgyvendinimas pareikalaus poįstatyminių teisės aktų pakeitimų (žr. projekto 4 straipsnio 2 dalį), todėl projekto 5 straipsnis papildytinas atitinkamo turinio nuostata (atitinkamai tikslinant ir šio straipsnio pavadinimą), atitinkamai apibrėžiant įsigaliojimo terminus.
Komiteto nuomonė - Pritarti.
· Seimo narė I. Pakarklytė 2021-03-08:
1. Pakeisti Įstatymo projekto XIIIP-5174(2) 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Papildyti 7 straipsnį nauja 3 dalimi:
„3. Katės, šunys ir šeškai, atvesti nuo šio straipsnio įsigaliojimo dienos, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre per 4 mėnesius nuo jų atvedimo, bet ne vėliau kaip iki šių gyvūnų perdavimo kitam savininkui ar laikytojui. Iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos atvesti katės, šunys ir šeškai, kurie nėra paženklinti mikroschemomis, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre iki 2022 m. gegužės 1 d., bet ne vėliau kaip iki perdavimo kitam savininkui ar laikytojui. Jei katės, šunys ar šeškai yra naudojami versliniam veisimui ir yra atvesti iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos, jie privalo būti paženklinti mikroschemomis ir registruoti Gyvūnų augintinių registre iki 2021 m. rugsėjo 1 d..“
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Komiteto pasiūlymas:
„5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
1. Šis įstatymas įsigalioja 2021 m. gegužės 1 d., išskyrus šio straipsnio 2 dalį.
2. Katės, šunys ir šeškai, atvesti nuo šio straipsnio įsigaliojimo datos, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre per 4 mėnesius nuo jų atvedimo, bet ne vėliau kaip iki katės, šuns ar šeško perdavimo kitam savininkui ar laikytojui. Iki šio straipsnio įsigaliojimo datos atvesti katės, šunys ir šeškai, kurie nėra paženklinti mikroschemomis, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre iki 2022 m. gegužės 1 d., bet ne vėliau kaip iki perdavimo kitam savininkui ar laikytojui. Jei katės, šunys ar šeškai yra naudojami versliniam veisimui ir yra atvesti iki šio straipsnio įsigaliojimo dienos, jie privalo būti paženklinti mikroschemomis ir registruoti Gyvūnų augintinių registre iki 2021 m. rugsėjo 1 d..
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2021 m. balandžio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
· Seimo narys V. Pranckietis (kartu J. Baublys, V. Kanopa, V. Jukna, K. Mažeika, G. Surplys, K. Starkevičius, A. Bagdonas) 2021-03-23:
„5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
1. Šis įstatymas įsigalioja 2021 m. gegužės 1 d., išskyrus šio straipsnio 2 dalį.
2. Katės, šunys ir šeškai, atvesti nuo šio straipsnio
įsigaliojimo datos, turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių
registre per 4 mėnesius nuo jų atvedimo, bet ne vėliau kaip iki katės, šuns ar
šeško perdavimo kitam savininkui ar laikytojui. Iki šio straipsnio įsigaliojimo
datos atvesti katės, šunys ir šeškai, kurie nėra paženklinti mikroschemomis,
turi būti paženklinti ir registruoti Gyvūnų augintinių registre iki 2022 2025 m.
gegužės 1 d., bet ne vėliau kaip iki perdavimo kitam savininkui ar laikytojui.
Jei katės, šunys ar šeškai yra naudojami versliniam veisimui ir yra atvesti iki
šio straipsnio įsigaliojimo dienos, jie privalo būti paženklinti mikroschemomis
ir registruoti Gyvūnų augintinių registre iki 2021 m. rugsėjo 1 d..
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2021 m. balandžio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas