1.
|
1
|
|
|
Argumentai:
Valstybės tarnybos įstatymo projekto
pakeitimo 1 straipsniu išdėstomos naujos redakcijos (toliau tekste – ir
Projektas) 10 straipsnyje neliko šiuo metu galiojančios Įstatymo 10
straipsnio nuostatos, pagal kurią Vyriausybės
atstovą į pareigas Europos Žmogaus Teisių Teisme (toliau tekste – EŽTT) priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
Atsižvelgiant į tai, kad šis atstovas užima itin
atsakingas pareigas –jo paskirtis pirmiausia atstovauti valstybei ir Lietuvos
Respublikos Vyriausybei EŽTT (atskirais atvejais, kai to epizodiškai
prireikia, užtikrinti veiksmingą atstovavimą valstybei kitose tarptautinėse
ginčų sprendimo institucijose). Atstovavimas nepertraukiamai
vyksta EŽTT, kur nagrinėjamos bylos, kai
piliečių manymu, Lietuvos valstybė pažeidžia jų teises numatytas Europos
žmogaus teisių konvencijoje. Iš EŽTT nagrinėtų bylų prieš Lietuvą matyti, kad
šios teisės apima daugybę Lietuvos valstybės valdymo sričių (pavyzdžiui, teisingumo,
migrantų, aplinkos apsaugos, statybos, alternatyvios krašto apsaugos, karių
ir socialinių pensijų, kitos valstybės paramos, mokesčių, nuosavybės
apsaugos, valstybės tarnybos, žvalgybos, saugumo, sveikatos apsaugos). Vyriausybės
atstovas privalo ginti valstybės poziciją ir jo tinkamas pasirengimas
laiduoja mažesnes baudas, kurias valstybė moka pralaimėtose bylose. Be to,
jis turi turėti pripažinimą ir gebėjimą perteikti EŽTT teismo tendencijas ir
signalizuoti laiku valstybės institucijoms, kad laiku pašalintų priežastis,
kurios lemia bylų, iškeltų prieš Lietuvos valstybę, pralaimėjimą, idant būtų
taupomas Lietuvos valstybės biudžeto lėšos. Pagal šiuo metu galiojančius Vyriausybės
atstovo Europos Žmogaus Teisių Teisme nuostatus jis koordinuoja ir priimtų EŽTT
sprendimų vykdymą bei Jungtinių Tautų Žmogaus teisių, Moterų diskriminacijos
panaikinimo, Neįgaliųjų teisių bei Priverstinio dingimo komitetų išvadų ir
rekomendacijų, pateiktų bylose prieš Lietuvą, įgyvendinimą.
Atsižvelgiant
į plačią Vyriausybės atstovo EŽTT kompetenciją ir daugybę įvairių valstybės
valdymo sričių, įskaitant valstybės saugumo aspektus, už kurias yra atsakingi
skirtingų valdymo sričių ministrai, siūlau palikti galiojančią praktiką, kad
asmuo, atstovaujantis Lietuvos valstybei būtų skiriamas Vyriausybės in
corpore. Todėl Projekto 10 straipsnio 1 dalį siūlau papildyti antru
punktu jame numatant, kad Vyriausybės atstovą į pareigas
Europos Žmogaus Teisių Teisme priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
Pasiūlymas:
Papildyti Projekto
10 straipsnio 1 dalį nauju 2 punktu ir visą 1 dalį išdėstyti taip:
„10 straipsnis. Priėmimas
į valstybės tarnautojų pareigas
Į karjeros valstybės tarnautojo pareigas priima:
1) valstybės ir
savivaldybių institucijose ir įstaigose – tų institucijų ir įstaigų vadovai;
2) Vyriausybės atstovą
Europos Žmogaus Teisių Teisme – Vyriausybė;
3) teismuose – atitinkamo teismo kancleris, o
teismo kanclerį – teismo pirmininkas.“
|