PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2066(5) (NAUJA REDAKCIJA)

 

2023-05-22

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

 

 

Argumentai:

 Valstybės tarnybos įstatymo projekto pakeitimo 1 straipsniu išdėstomos naujos redakcijos  (toliau tekste – ir Projektas) 10 straipsnyje neliko šiuo metu galiojančios  Įstatymo 10 straipsnio nuostatos, pagal kurią Vyriausybės atstovą  į pareigas  Europos Žmogaus Teisių Teisme (toliau tekste   EŽTT) priima  Lietuvos Respublikos  Vyriausybė.

 Atsižvelgiant į tai, kad šis atstovas užima itin atsakingas pareigas –jo paskirtis pirmiausia atstovauti  valstybei ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei EŽTT  (atskirais atvejais, kai to epizodiškai prireikia, užtikrinti veiksmingą atstovavimą valstybei kitose tarptautinėse ginčų sprendimo institucijose).  Atstovavimas nepertraukiamai vyksta  EŽTT, kur nagrinėjamos  bylos, kai  piliečių manymu, Lietuvos valstybė pažeidžia jų teises numatytas Europos žmogaus teisių konvencijoje. Iš EŽTT nagrinėtų bylų prieš Lietuvą matyti, kad šios teisės apima daugybę  Lietuvos valstybės valdymo sričių (pavyzdžiui, teisingumo, migrantų, aplinkos apsaugos, statybos, alternatyvios krašto apsaugos, karių ir socialinių pensijų, kitos valstybės paramos, mokesčių, nuosavybės apsaugos, valstybės tarnybos, žvalgybos, saugumo, sveikatos apsaugos). Vyriausybės atstovas  privalo ginti valstybės poziciją ir jo tinkamas pasirengimas laiduoja mažesnes baudas, kurias valstybė moka pralaimėtose bylose. Be to, jis turi turėti pripažinimą ir gebėjimą perteikti EŽTT teismo tendencijas ir signalizuoti laiku valstybės institucijoms, kad laiku pašalintų priežastis, kurios lemia bylų, iškeltų prieš Lietuvos valstybę, pralaimėjimą, idant būtų taupomas Lietuvos valstybės biudžeto lėšos. Pagal šiuo metu galiojančius Vyriausybės atstovo Europos Žmogaus Teisių Teisme nuostatus jis koordinuoja ir priimtų EŽTT sprendimų vykdymą bei Jungtinių Tautų Žmogaus teisių, Moterų diskriminacijos panaikinimo, Neįgaliųjų teisių bei Priverstinio dingimo komitetų išvadų ir rekomendacijų, pateiktų bylose prieš Lietuvą, įgyvendinimą.

Atsižvelgiant į plačią  Vyriausybės atstovo EŽTT kompetenciją ir daugybę įvairių valstybės valdymo sričių, įskaitant valstybės saugumo aspektus, už kurias yra atsakingi skirtingų valdymo sričių ministrai, siūlau palikti galiojančią praktiką, kad asmuo, atstovaujantis Lietuvos valstybei būtų skiriamas Vyriausybės in corpore. Todėl Projekto 10 straipsnio 1 dalį siūlau papildyti antru punktu jame numatant, kad Vyriausybės atstovą  į pareigas  Europos Žmogaus Teisių Teisme  priima  Lietuvos Respublikos  Vyriausybė.

 

 Pasiūlymas:

Papildyti Projekto 10 straipsnio 1 dalį nauju 2 punktu ir visą 1 dalį išdėstyti taip:

10 straipsnis. Priėmimas į valstybės tarnautojų pareigas

Į karjeros valstybės tarnautojo pareigas priima:

1) valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose – tų institucijų ir įstaigų vadovai;

2) Vyriausybės atstovą Europos Žmogaus Teisių Teisme – Vyriausybė;

3) teismuose – atitinkamo teismo kancleris, o teismo kanclerį – teismo pirmininkas.“

 

 

 

 

 

Teikia                                                             

Seimo narys                                                              Jurgis Razma