LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
BIUDŽETO IR FINANSŲ komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO
ĮSTATYMO NR. VIII-2032 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO (NR. XIIP-2754 )
2015 m. rugsėjo 23 d. Nr. 109-P-29
Vilnius
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2015-02-26 Nr. XIIP-2754 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Įstatymo projektu siūloma kompensuoti Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų ir jų transporto priemonių perkėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos bilieto kainą. Atsižvelgiant į tai, jog įstatymo projekto aiškinamajame rašte numatyta, kad įstatymo įgyvendinimas pareikalaus papildomų biudžeto lėšų, o 2015 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu valstybės biudžeto asignavimai jau yra patvirtinti, todėl dėl siūlomo teisinio reguliavimo turėtų būti gauta Vyriausybės kaip biudžeto vykdytojos nuomonė.
|
Atsižvelgti |
1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015-06-26 nutarimas Nr. 645 ,,Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-2754“. 2. Komitetas siūlo papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2016 m. sausio 1 d.“.
|
2 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2015-02-26 Nr. XIIP-2754 |
|
|
|
2. Įstatymo projekto nuostatos įsigaliotų nuo jų oficialaus paskelbimo, tačiau tai prieštarautų Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 daliai bei Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 daliai, pagal kurią Lietuvos Respublikos Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys naują mokestį, naują mokesčio tarifą, mokesčio lengvatą, sankcijas už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principus, turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos. Taip pat atkreiptinas dėmesys į Biudžeto sandaros įstatymo 12 straipsnį, kuris numato, kad įstatymai, darantys įtaką atitinkamų metų biudžeto asignavimams, įsigalioja įstatymų nustatyta tvarka, bet priimami ne vėliau kaip tų biudžetinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas. Atsižvelgiant į tai, koreguotina įstatymo įsigaliojimo data. Be to, pažymėtina, jog Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje numatyta, jog Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal Vyriausybės patvirtintą metinę lėšų naudojimo sąmatą, kuri jau yra patvirtinta ir vykdoma. Dėl šios priežasties svarstytina, ar įstatymo projekte neturėtų būti numatyti pasiūlymai Vyriausybei dėl įstatymo projekto poįstatyminių teisės aktų įgyvendinimo bei terminas iki kada tai turėtų būti atlikta.
|
|
Komitetas siūlo papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2016 m. sausio 1 d.“.
|
3 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2015-02-26 Nr. XIIP-2754 |
|
|
|
3. Įstatymo projektas ir jo lyginamasis projektas koreguotini atsižvelgiant į teisės technikos taisykles: 3.1. įstatymo projekto pavadinime žodis „ĮSTATYMAS“ rašytinas naujoje eilutėje;
|
Pritarti |
|
4 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2015-02-26 Nr. XIIP-2754
|
|
|
|
3.2. įstatymo projekto 1 straipsnio pavadinime brauktinas po skaičiaus „1“ esantis simbolis „)“, žodis „Straipsnis“ rašytinas iš mažosios raidės, o frazė „5 dalies 7 punkto“ brauktina kaip perteklinė;
|
Pritarti |
|
5 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2015-02-26 Nr. XIIP-2754
|
|
|
|
3.3. įstatymo projekto 1 straipsniu keičiant 9 straipsnio 5 dalies 7 punktą keičiamo įstatymo tekstas rašytinas kabutėse, o prieš dėstomą tekstą skaičius „1.)“ keistinas į skaičiumi „7)“;
|
Pritarti |
|
6 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2015-02-26 Nr. XIIP-2754
|
|
|
|
3.4. įstatymą pasirašančio subjekto pareigos rašytinos mažosiomis raidėmis;
|
Pritarti |
|
7 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2015-02-26 Nr. XIIP-2754
|
|
|
|
3.5. projekto lyginamajame variante žodžiai „Projekto lyginamasis variantas“ turi būti rašomi kampiniu vėliaviniu būdu per dvi eilutes.
|
Pritarti |
|
8 |
Europos Teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerijos, 2015-03
|
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-2754, pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų projektui dėl atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.
|
|
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: Negauta
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: Negauta
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: Negauta
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1 |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2015-06-26 nutarimas Nr. 645 |
|
|
|
|
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2015 m. balandžio 10 d. sprendimo Nr. SV-S-994 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 9 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria: Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-2754 (toliau – Įstatymo projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti Įstatymo projektą atsižvelgiant į šį pasiūlymą: Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo (toliau – Konstitucinis Teismas) doktrinoje nustatytas bendras principas, kad pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją įstatymų leidėjas negali sukurti tokios teisinės situacijos, kai išleidžiamas įstatymas arba kitas teisės aktas, kuriam įgyvendinti reikia lėšų, bet tokių lėšų neskiriama arba jų skiriama nepakankamai (Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d. nutarimas). Teisės norma, kuria valstybė prisiima atitinkamą įsipareigojimą, turi būti paremta materialiniais ir finansiniais ištekliais. Priešingu atveju teisės norma tampa neveiksminga, ja negalima pasinaudoti (Konstitucinio Teismo 1996 m. lapkričio 12 d. nutarimas). Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projektui įgyvendinti prireiktų papildomų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, o Lietuvos Respublikos 2015 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu valstybės biudžeto asignavimai jau yra patvirtinti, siūloma papildyti Įstatymo projektą 2 straipsniu ir Įstatymo projekte nustatyti, kad įstatymas įsigalioja 2016 m. sausio 1 dieną. |
Pritarti |
Komitetas siūlo papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2016 m. sausio 1 d.“.
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: Negauta
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.
7.1. Sprendimas:
Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIP-2754(2) ir Komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
||||||
1 |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2015-09-23 |
2 |
|
|
|
Komitetas siūlo papildyti Įstatymo projektą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2016 m. sausio 1 d.“. |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už - 8; prieš - 0; susilaikė - 1.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Petras Narkevičius, Kęstutis Glaveckas
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra
PRIDEDAMA:
Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIIP-2754(2), įstatymo projekto lyginamasis variantas Nr. XIIP-2754(2).
Komiteto pirmininkas Petras Narkevičius