LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Švietimo ir mokslo komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO NR. XIII-198 5 PRIEDO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-3030

2018-12-12  Nr. 106-P-61

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša, Komiteto nariai: Vytautas Juozapaitis, Arūnas Gumuliauskas, Aušra Papirtienė, Edmundas Pupinis, Levutė Staniuvienė, Dovilė Šakalienė; Švietimo ir mokslo komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas, patarėjos Rūta Norkienė, Lina Giriūnienė, Justina Paukštė, padėjėja Janina Antanavičienė.

Kiti posėdžio dalyviai: Lietuvos Respublikos Prezidentės patarėja Saulė Mačiukaitė-Žvinienė, Ministro Pirmininko patarėja Unė Kaunaitė,  Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius Aidas Aldakauskas, Teisės skyriaus patarėja Jurgita Šerpetauskienė, Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas Audrius Jurgelevičius, pavaduotoja Eglė Žukauskaitė, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas, pavaduotojai Vytautas Silvanavičius, Erika Leiputė-Stundžienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas Jonas Mickus.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.  Projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 5 priedo I  skyriaus (toliau – keičiamas skyrius) 6 punkte siūloma nustatyti, kad veiklas su mokyklos bendruomene tvirtina švietimo ir mokslo ministras, suderinęs su Švietimo taryba. Manome, kad siūlomas reguliavimas svarstytinas, nes Švietimo taryba yra valstybės švietimo savivaldos institucija, kuri tik atlieka ekspertinį vertinimą ir konsultuoja strateginiais Lietuvos švietimo plėtros klausimais, teikia siūlymus dėl formaliojo ir neformaliojo švietimo ir kitų su švietimu susijusių klausimų. Tokio statuso institucijai neturėtų būti priskirta jokia viešojo administravimo funkcija, savo turiniu būdinga valdžią įgyvendinančiai valstybės institucijai. Kitaip sakant, Švietimo tarybai, kaip visuomeninio pobūdžio organizacijai, neturi būti suteikti tokie įgaliojimai, kuriais ji galėtų riboti savo konstitucinius įgalinimus įgyvendinančio švietimo ir mokslo ministro kompetenciją. Be to, toks reguliavimas įgalintų ir tokią situaciją, kada atitinkamas švietimo ir mokslo ministro kompetencijai priklausantis priimti norminis teisės aktas apskritai nebūtų priimtas, nes Švietimo taryba, su jokia valstybės institucija nesusijusi pavaldumo ar atsakomybės santykiais, atsisakytų derinti norminį teisės aktą. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlome atsisakyti imperatyvo, kad švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas norminis teisės aktas, privalo būti suderintas, t.y. aprobuotas, su Švietimo taryba. Galbūt tikslinga numatyti, kad švietimo ir mokslo ministras turi įvertinti bei atsižvelgti į Švietimo tarybos rekomendacijas.

Iš dalies pritarti

Pasiūlymas:

Atsižvelgus į TD pastabas bei suinteresuotų šalių įvairovę švietimo srityje, siūloma

Šį punktą išdėstyti taip:

„6. Veiklas, susijusias su profesiniu tobulėjimu, Veiklų, susijusių su profesiniu tobulėjimu, aprašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras, atsižvelgdamas į socialinių partnerių ir pedagogų rengimo centrų pasiūlymus. Veiklas su mokyklos bendruomene Veiklų mokyklos bendruomenei aprašą tvirtina švietimo, ir mokslo ir sporto ministras, suderinęs su Švietimo taryba atsižvelgdamas į socialinių partnerių pasiūlymus.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

2. Įstatymo projektu keičiamo skyriaus 6 punkte tikslintinas Švietimo tarybos pavadinimas – turėtų būti vartojamas Lietuvos švietimo tarybos pavadinimas. Šiame punkte, atsižvelgiant  į keičiamame skyriuje vartojamas sąvokas ir į bendrinės kalbos reikalavimus, taip pat reikėtų tikslinti dokumentų, kuriuos pavedama tvirtinti švietimo ir mokslo ministrui pavadinimus – siūlytina formuluoti, kad švietimo ir mokslo ministras tvirtina Veiklų, susijusių su profesiniu tobulėjimu, sąrašą arba aprašą (priklausomai nuo to, ar šiuo teisiniu reguliavimu siekiama nustatyti, kad tam tikros veiklos būtų tik išvardijamos ar ir būtų atskleistas jų turinys), taip pat Veiklų mokyklos bendruomenei sąrašą arba aprašą.

Iš dalies pritarti

Komitetas siūlo Šį punktą išdėstyti taip:

„6. Veiklas, susijusias su profesiniu tobulėjimu, Veiklų, susijusių su profesiniu tobulėjimu, aprašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras, atsižvelgdamas į socialinių partnerių ir pedagogų rengimo centrų pasiūlymus. Veiklas su mokyklos bendruomene Veiklų mokyklos bendruomenei aprašą tvirtina švietimo, ir mokslo ir sporto ministras, suderinęs su Švietimo taryba atsižvelgdamas į socialinių partnerių pasiūlymus.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

3. Keičiamo skyriaus 7 punkte siūloma nustatyti, kad 5.1 punkte nurodytų valandų svertinius koeficientus nustato Vyriausybė pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas). Iš siūlomo teisinio reguliavimo neaišku, kas yra valandų svertiniai koeficientai, jų nustatymo tikslas bei santykis su keičiamame skyriuje įtvirtintais kontaktinių ir kitų valandų intervalų dydžių reikšmėmis. Kadangi įstatymo nuostatos nenustato valandų svertinio koeficiento turinio, Vyriausybė netiesiogiai yra įgaliojama poįstatyminiame teisės akte pati nustatyti jų turinį ir reikšmę mokytojų darbo apmokėjimui. Vertinat tai, atkreiptinas dėmesys, kad sąlygos, kurios gali turėti įtakos asmenų darbo užmokesčiui, jų teisėms ir pareigoms, turėtų būti nustatomos įstatymuose, o ne įgyvendinamuosiuose teisės aktuose. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, reiktų pačiame įstatyme atskleisti „valandų svertinio koeficiento“ turinį.

Pritarti

Pasiūlymas:

1) Siūloma papildyti įstatymo įgyvendinimo nuostatas, numatant, kad mokytojams nemažėtų darbo užmokestis: „4. Jeigu mokytojų, kurių darbo užmokestis, įsigaliojus šiam įstatymui, yra didesnis už buvusį iki šio įstatymo įsigaliojimo darbo užmokestį, paliekamas iki šio įstatymo įsigaliojimo nustatytas darbo užmokestis tol, kol asmuo eina tas pačias pareigas arba kol įstatymų nustatyta tvarka darbo užmokestis bus pakeistas.

2) Siekiant aiškumo dėl svertinio koeficiento Jovaišos pasiūlymą, projektu keičiamo 5 priedo 61 punktą ir projekto 2 straipsnio (Komiteto redakcija – 3 straipsnio) 2 dalį išbraukti.

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

4. Keičiamo skyriaus 7 punkte vietoj žodžio „punkte“ rašyti žodį „papunktyje“.

Pritarti

Punktas išbrauktas Komiteto sprendimu. Pastaba neaktuali.

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

5. Keičiamo skyriaus 8 punkte pateikiamoje lentelėje yra suvienodinamos valandų, tenkančių skirtingoms mokytojų pareigybėms, ribos, todėl mokytojų pareigybių dėstymas atskirose lentelės skiltyse netenka prasmės ir jos visos turėtų būti išvardijamos toje pačioje skiltyje. Analogiška pastaba taikytina ir keičiamo skyriaus 13 punktui.

Pritarti

Atsižvelgti į Seimo nario E. Jovaišos pasiūlymą ir į Teisės departamento pastabą keisti punktų numeraciją.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

6. Nėra aiškus keičiamo skyriaus 4, 9, 11 ir 15 punktų tarpusavio santykis. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo skyriaus 4 punkte įtvirtintas imperatyvas dėl mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo programas darbo laikas per savaitę – 36 valandos, o 9 ir 11 punktuose nurodytas galimas šių valandų santykinis pasiskirstymas, t.y. 9 punkte nurodytas maksimalus kontaktinių valandų ir minimalus valandų ugdomajai veiklai skaičius, o 11 punkte – minimalus valandų profesiniam tobulėjimui skaičius. Atsižvelgiant į šiuose punktuose išdėstytą reguliavimą, lieka  neaiškus 15 punkto, pakartojančio maksimalų mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo programą, darbo valandų skaičių, bei įtvirtinančio konkretų kontaktinių valandų ir konkretų valandų profesiniam tobulėjimui skaičių, paskirtis ir jo santykis su minėtaisiais punktais. Kitaip sakant, keičiamo skyriaus 15 punkto nuostatos nedera su keičiamo skyriaus 9 ir 11 punktų, reguliuojančių mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo programas,  darbo laiko galimą paskirstymą valandomis, nuostatomis.

Pritarti

Atsižvelgti į Seimo nario E. Jovaišos pasiūlymą ir į Teisės departamento pastabą keisti punktų numeraciją.

Komiteto sprendimu projekto 9, 11 ir 15 punktai išbraukiami.

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

7. Keičiamo skyriaus 12 punkte siūloma nustatyti, kad mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), darbo grafiko sudarymo taisykles tvirtina švietimo ir mokslo ministras. Pažymėtina, kad darbo grafikų sudarymas yra darbo santykių reguliavimo dalykas, o pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso 3 straipsnio 5 dalį, kitų valstybės institucijų norminiai teisės aktai darbo santykius gali reglamentuoti tik tiek, kiek nustato šis kodeksas. Todėl atsižvelgiant į tai, kad Darbo kodekse nėra nuostatų, kurios leistų kitais teisės aktais nustatyti darbo grafikų sudarymo taisykles, siūlytina atsisakyti šių nuostatų.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Nuostata neprieštarauja DK 113 str.

Švietimas yra valstybinės reikšmės funkcija, todėl siūlytina, kad už šią sritį atsakingas ministras nustatytų darbo grafiko sudarymo principus 9 punktą  išdėstyti taip:

„Mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), darbo laiko grafiko sudarymo bendrąsias nuostatas tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras, suderinęs su socialinės apsaugos ir darbo ministru.“

Atitinkamai tikslinti  Seimo nario E. Jovaišos pasiūlymą.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

8. Keičiamo skyriaus 14 punkte siūloma nustatyti, kad mokytojo, dirbančio pagal profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) darbo krūvio sandarą nustato biudžetinės įstaigos vadovas pagal šio priedo 8 ir 13 punktuose nustatytas valandas. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo skyriaus 8 punkte nustatomas tik mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo programas, valandų skaičius per mokslo metus.

Pritarti

Tikslinti pagal Seimo nario E. Jovaišos pasiūlymą.

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

9. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalyje nustatytos įstatymo taikymo taisyklės, tikslintinas šio straipsnio pavadinimas. Be to, šio straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „dalies“ reiktų įrašyti žodį „punkto“.

Pritarti

 

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

10. Atkreiptinas dėmesys, kad projektu keičiamo 5 priedo visų skyrių punktų numeracija yra ištisinė, todėl tam, kad nereikėtų pernumeruoti toliau einančių kitų skyrių punktų, siūlytina pildyti 5 priedo I skyrių punktais su novelomis, pvz., pildyti ne 7 punktu, bet 61 punktu.

Pritarti

Pastaba: Komiteto sprendimu projekto 7 punktas išbraukiamas.

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-12-10

 

 

 

11. Atkreiptinas dėmesys, kad Seime yra įregistruotas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 pavadinimo, 1 straipsnio, 1, 2, 3, 4, 5 priedų pakeitimo ir Įstatymo papildymo III1 skyriumi įstatymo projektas (Reg. Nr. XIIIP-2491(2), kuriuo yra keičiamas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo pavadinimas, todėl, jeigu minėtasis įstatymas būtų priimtas, įstatymo projektas turėtų būti atitinkamai patikslintas.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str.d.

p.

 

D. Dambrauskienė,

2018-12-11

1

 

 

 

89. Mokytojui, dirbančiam pagal bendrojo ugdymo programas, profesijos teorinių pagrindų mokytojui, per savaitę skiriama ne daugiau kaip 24 kontaktinės valandos privalomiems dalykams pagal bendruosius ugdymo planus, kuriuos tvirtina švietimo ir mokslo ministras, mokyti ir ne mažiau kaip 6 valandos ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti, vadovauti klasei (grupei).

Nepritarti

Argumentai

Šiems pedagogams galioja tos pačios mokytojams taikomos normos.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys

E. Jovaiša

2018-12-10

1

2

1.1

 

Argumentai:

Siekiant suvienodinti darbo laiko apskaičiavimą, tikslinamos valandos atsižvelgiant į ugdymo planus, suvienodinamas skaičiavimo principas, išlaikant 36 valandų savaitinį valandų krūvį ir 1512 metinį valandų krūvį.

1. Pasiūlymas

Įstatymo projekto Nr. XIIIP-3030 1 straipsniu keičiamo 5 priedo 1 dalies papunktį 2.1. iš dėstyti taip:

„2.1.1. dirbantiems bendrojo ugdymo mokyklose, išskyrus šio priedo 2.1.2 ir 2.1.3 papunkčiuose nurodytas mokyklas, įstaigose, vykdančiose profesinio mokymo, neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), kurių klasėje (grupėje) ugdomi 2 vienas ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių vidutinius specialiuosius ugdymosi poreikius, ir (arba) 1 ir daugiau mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;“

Iš dalies pritarti

Argumentai;

Šios nuostatas Seimo narių iniciatyva teikiamos atskiru Įstatymo projektu.

2.

Seimo narys

E. Jovaiša

2018-12-10

1

8

 

 

2. Pasiūlymas

8 punktą išdėstyti taip:

8. Mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformalaus švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), valandų skaičius per mokslo metus:

Pareigybė

Kontaktinės valandos ir

valandos ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti, vadovauti klasei (grupei)

Valandos, susijusios su veikla mokyklos bendruomenei ir profesiniu tobulėjimu

Iš viso

Mokytojas (pedagoginis darbo stažas iki 2 metų)

504–1260

252

1512

Mokytojas (pedagoginis darbo stažas iki 2 metų)

Mokytojas

Vyresnysis mokytojas

Mokytojas metodininkas

Mokytojas ekspertas

(pedagoginis darbo stažas nuo daugiau kaip 2 metų)

504–1260

1010-1410

252

102-502

Pritarti

Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą keisti punktų numeraciją.

Pastaba:

Atskirai įstatymo projekte reglamentuojami mokytojo, turinčio darbo stažą iki 2 metų , darbo krūvio sandaros principai.

2. Įstatymo projekte yra apibrėžta, kad  darbo krūvio sandarą nustato švietimo, mokslo ir sporto  ministras.

3. Apskaičiuotas valandų intervalas aptartas su profsąjungų atstovais  ir mokyklų vadovais, skaičiavimus pateikė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

3.

Seimo narys

E. Jovaiša

2018-12-10

 

 

 

 

3. Pasiūlymas

9 punktą išdėstyti taip:

9. Mokytojui, dirbančiam pagal bendrojo ugdymo programas, per savaitę metus skiriama ne daugiau kaip 24 888 kontaktinės valandos privalomiems dalykams pagal bendruosius ugdymo planus, kuriuos tvirtina švietimo ir mokslo ministras, mokyti ir ne mažiau kaip 6  355 valandos ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti, ir ne mažiau kaip 152 valandos vadovauti klasei (grupei).

Pritarti iš dalies

Argumentai

 Įstatymo projekte yra pasiūlyti savaitės ir metinių valandų apskaičiavimo principai, siekiant aiškumo planuojant darbo krūvį būtina suvienodinti apskaičiavimo principą pagal metinių valandas. Ne visi mokytojai vadovauja klasei, o 888 valandos sudaro pilną etatą,

Apskaičiuotas valandų intervalas aptartas su profsąjungų atstovais  ir mokyklų vadovais, skaičiavimus pateikė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Pasiūlymas

„8. Mokytojui, dirbančiam pagal bendrojo ugdymo programas, per savaitę metus skiriama ne daugiau kaip 24 888 kontaktinės valandos privalomiems dalykams pagal bendruosius ugdymo planus, kuriuos tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras, mokyti; tuo atveju  ne mažiau kaip 6  355 valandos skiriama ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti; ir ne mažiau kaip 152 valandos gali būti skiriamos vadovauti klasei (grupei).“

4.

Seimo narys

E. Jovaiša

2018-12-10

 

 

 

 

4. Pasiūlymas

Išbraukti  11 ir 13 punktus su lentele, o 12  punktą išdėstyti taip:

11. Mokytojui, dirbančiam pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), per savaitę skiriama ne mažiau kaip 6 valandos profesiniam tobulėjimui ir veikloms su mokyklos bendruomene.

12. Mokytojų, dirbančių pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), darbo grafiko sudarymo taisykles tvirtina švietimo ir mokslo ministras, suderinęs su socialinės apsaugos darbo ministru.

13. Mokytojo, dirbančio pagal profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), valandų skaičius per mokslo metus:

Pareigybė

Kontaktinės valandos ir

valandos ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti, vadovauti klasei (grupei)

Valandos, susijusios su veikla mokyklos bendruomenei ir profesiniu tobulėjimu

Iš viso

Mokytojas (pedagoginis darbo stažas iki 2 metų)

672–1344

168

1512

Mokytojas

Vyresnysis mokytojas

Mokytojas metodininkas

Mokytojas ekspertas

(pedagoginis darbo stažas nuo daugiau kaip 2 metų)

672–1344

168

 

Pritarti

Argumentai:

Atsižvelgiama į Teisės departamento pastabą keisti punktų numeraciją, 12 punktą laikyti 9 punktu.

Atsižvelgiant į tai, kad socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra atsakinga už užimtumo politiką bei koordinuoja darbo kodekso įgyvendinimą, derinimas darbo laiko grafiko bendrųjų nuostatų su atsakinga ministerija yra būtinas.

5.

Seimo narys

E. Jovaiša

2018-12-10

 

 

 

 

5 pasiūlymas

14 dalį išdėstyti taip: Seimo narys

„14. Mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), darbo krūvio sandarą pagal dalykus, ugdymo ar mokymo sritis nustato biudžetinės įstaigos vadovas pagal šio priedo 8 ir 13 9 punktuose nustatytas valandas vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.“

Iš dalies pritarti

Atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą keisti punktų numeraciją. Taip pat atsižvelgiant į tai, kad darbo krūvio sandara pagal dalykus, ugdymo ir mokymo sritis yra numatoma ir bendrojo ugdymo srityje bei švietimo ir mokslo ministerijos protokolinį susitarimo nuostatas dėl etatinio įgyvendinimo tobulinimo, siūloma šį punktą išdėstyti taip:

„10. Mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), darbo krūvio sandarą pagal dalykus, ugdymo ar mokymo sritis nustato biudžetinės įstaigos vadovas pagal šio priedo 7 punkte nustatytas valandas vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.“

6.

Seimo narys

E. Jovaiša

2018-12-10

 

 

 

 

6 pasiūlymas

15 dalį išbraukti:

15. Mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo programą, darbo laikas per savaitę yra 36 valandos. Iš jų 30 valandų sudaro kontaktinės valandos ir valandos ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti, vadovauti klasei (grupei) ir 6 valandos, susijusios su veikla mokyklos bendruomenei ir profesiniu tobulėjimu.“

Pritarti

Argumentai: siūloma suvienodinti valandų apskaičiavimo principus

7.

Seimo narys

E. Jovaiša

2018-12-10

 

 

 

 

7 pasiūlymas

Papildyti projektą XIIIP-3030 nauju straipsniu:

1 straipsnis. Įstatymo 4 straipsnio 2 d. 2 p. pakeitimas

Pakeisti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 4 str. 2 d. 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) vidutinį kontaktinių valandų, tenkančių per mokslo metus vienai pareigybei, skaičių, kuris nustatomas:

a) kai mokiniai ugdomi pagal bendrojo ugdymo programas, – pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše nustatytas vidutinių kontaktinių valandų, tenkančių per mokslo metus vienai pareigybei, normas pagal sąlyginį klasės (grupės) dydį;

b) kai mokiniai ugdomi pagal profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), – pagal šio įstatymo 5 priedo 9 punkte nustatyto mokytojo, turinčio kvalifikacinę kategoriją, mažiausio ir didžiausio galimo kontaktinių valandų skaičiaus per mokslo metus aritmetinį vidurkį“.

Iš dalies pritarti

Argumentai:

Atskiru punktu nustatomas didžiausias galimas valandų skaičius, todėl keičiasi pareigybių nustatymo būdas.

Pasiūlymas:

Šio punkto b) papunktį išdėstyti taip:

„b) kai mokiniai ugdomi pagal profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), – ne daugiau kaip 888 kontaktines valandas turinčio kvalifikacinę kategoriją, mažiausio ir didžiausio galimo kontaktinių valandų skaičiaus per mokslo metus aritmetinį vidurkį“

8.

Seimo narys

E. Jovaiša

2018-12-10

 

 

 

 

8 pasiūlymas

1 straipsnį laikyti 2 straipsniu, o 2 straipsnį laikyti 3 straipsniu.

Pritarti

 

9.

Seimo narys

E. Jovaiša

2018-12-10

 

 

 

 

9 pasiūlymas

Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO NR. XIII-198 4 STRAIPSNIO ir 5 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTAS “

Pritarti iš dalies

Atsižvelgiant į tai, kad Seimas 2018-12-11 priėmė Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 pavadinimo, 1 straipsnio, 1, 2, 3, 4, 5 priedų pakeitimo ir Įstatymo papildymo III(1) skyriumi įstatymą, pavadinimą išdėstyti tai:

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ IR KOMISIJŲ NARIŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO NR. XIII-198 4 STRAIPSNIO ir 5 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTAS

10.

Seimo narys

A. Dambrava

2018-12-11

 

 

 

 

Argumentai: Už tą patį atlyginimą profesijos mokytojai turės dirbti daugiau, nei bendrojo ugdymo mokytojai. Profesijos mokytojui numatoma 1344 val.  tiesioginio darbo su mokiniais (kontaktinių valandų ir valandų ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti vadovauti klasei/grupei), tuo tarpu bendrojo ugdymo mokytojui – tik 1260 valandų. Skirtumas – 84 val.

Nors bendras valandų skaičius per metus ir bendrojo ugdymo ir profesijos mokytojams yra toks pats – 1512 val., tačiau mokytojo etatas iki šio skaičiaus yra užpildomas valandomis susijusiomis su veikla mokyklos bendruomenei ir profesiniu tobulėjimu (pvz., savišvietai, formaliosioms ar neformaliosioms studijoms, dalyvavimas mokyklos savivaldoje, metodinė pagalba mokytojams, mentorystė ir t.t. ir pan.) kas akivaizdžiai negali prilygti tiesioginiam darbui su mokiniais nei darbo sąnaudomis, nei trukme, nei jo pobūdžiu. Šiuo atveju bendrojo ugdymo mokytojams numatoma 252 val. šioms veikloms, o profesijos mokytojams – tik 168.

Pasiūlymas: pakeisti 1 straipsnio 5 priedą ir jį išdėstyti taip:

13. Mokytojo, dirbančio pagal profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas), valandų skaičius per mokslo metus:

Pareigybė

Kontaktinės valandos ir

valandos ugdomajai veiklai planuoti, pasiruošti pamokoms, mokinių mokymosi pasiekimams vertinti, vadovauti klasei (grupei)

Valandos, susijusios su veikla mokyklos bendruomenei ir profesiniu tobulėjimu

Iš viso

 

Mokytojas (pedagoginis darbo stažas iki 2 metų)

672–1344 504-1260

168 252

 

 

Mokytojas

Vyresnysis mokytojas

Mokytojas metodininkas

Mokytojas ekspertas

(pedagoginis darbo stažas nuo daugiau kaip 2 metų)

672–1344 504-1260

 

168 252

 

1512

Pritarti Iš dalies

Argumentai

Komitetas siūlo pritarti Seimo nario E. Jovaišos pasiūlymui šio projekto abi lenteles sujungti.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

7. Komiteto sprendimas

Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai):  Pritarti Komiteto patobulintam Įstatymo projektui.XIIIP-3030 ir teikti jį Seimui svarstyti.

8. Balsavimo rezultatai: už – bendru sutarimu

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Eugenijus Jovaiša.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo / kito Seimo teisės akto projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                          Eugenijus Jovaiša

 

 

 

Komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas