LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 38 / Vasario 16-osios g. 2, LT-01104 Vilnius, tel. (8 5) 262 5515 / 262 6584,
faks. (8 5) 262 3974, el. p. [email protected], http://www.ukmin.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188621919

 

Institucijoms pagal sąrašą

 

2011-07-

Nr. (28.2-83)-3-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dėl Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 1, 2, 3, 6, 8, 10, 11, 12, 14, 17 ir 26 straipsnių pakeitimo ir III skyriaus pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto

 

Vykdydami Ministro Pirmininko pavedimą (Ministro Pirmininko kanclerio 2011 m. gegužės 30 d. raštas Nr. 8-2420), parengėme ir teikiame išvadoms gauti Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 1, 2, 3, 6, 8, 10, 11, 12, 14, 17 ir 26 straipsnių pakeitimo ir III skyriaus pavadinimo pakeitimo įstatymo projektą (toliau – įstatymo projektas).

Įstatymo projektas parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. gegužės 24 d. posėdžio protokolą Nr. SPP-328, kuriuo Seimas grąžino Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo 1, 2, 3, 6, 8, 10, 11, 12, 14, 17 ir 26 straipsnių pakeitimo ir III skyriaus pavadinimo pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-1498 (toliau – įstatymo projektas Nr. XIP-1498)  iniciatoriams tobulinti, 2006 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/123/EB dėl paslaugų vidaus rinkoje (OL 2006 L 376, p. 36) (toliau – Paslaugų direktyva) nuostatas, 2007 m. rugsėjo 11 d. Europos Komisijos praktinį vadovą „Kenksmingų medžiagų kiekio cigaretėse nustatymas ir kai kurie pagrindiniai kriterijai laboratorijoms patvirtinti“, Europos Sąjungos teisės aktus dėl bendro žemės ūkio rinkų organizavimo, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos, kitų institucijų bei verslo asociacijų pastabas ir pasiūlymus.

Įstatymo projekto tikslas – suderinti Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (Žin., 1996, Nr. 11-281; 2003, Nr. 117-5317) (toliau – Tabako kontrolės įstatymas) ir Paslaugų direktyvos bei kitų Europos Sąjungos teisės aktų nuostatas, susijusias su ūkio subjektų teisės teikti paslaugas ir verstis veikla įgijimu (veiklos licencijavimu), reguliuojančias ant tabako gaminių pakuočių nurodomų kenksmingų medžiagų kiekio patikros metodus ir kt.; patikslinti Tabako kontrolės įstatyme nustatytas ekonomines sankcijas už kai kurių šio įstatymo nuostatų pažeidimus ir priežiūros institucijų kompetenciją skirti už juos baudas; pagal lietuvių kalbos reikalavimus patikslinti įstatyme vartojamas sąvokas ir kt.

Įstatymo projekte, palyginti su Lietuvos Respublikos Seime svarstytu įstatymo projektu Nr. XIP-1498, padaryti šie patikslinimai:

– atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir siekiant išvengti teisinio reguliavimo neaiškumų, patikslintos 11 straipsnio 1 dalies ir 14 straipsnio 1 dalies nuostatos, tiksliau įvardinant asmenis, kuriems šių straipsnių nuostatos yra taikomos. Taip pat atsižvelgta į kitas redakcinio pobūdžio pastabas – įstatymo projekto 13 straipsnyje įrašyti žodžiai „parengia ir“, o 14 straipsnyje patikslinta įstatymo įsigaliojimo data. Siūloma nustatyti, kad šis įstatymas įsigalioja 2012 m. sausio 1 dieną.

– atsižvelgiant į 2011 m. balandžio mėn. Ministro Pirmininko Tarnyboje bei Ūkio ministerijoje vykusiuose pasitarimuose priimtus sprendimus dėl Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos pastabų, kad Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnio 5 dalyje nustatytos ekonominės sankcijos (bauda nuo dešimties tūkstančių iki trisdešimties tūkstančių litų ir licencijos galiojimo panaikinimas visam laikui) už tabako gaminių pardavimą, laikymą ar gabenimą be tabako gaminių įsigijimą ar gabenimą patvirtinančių juridinę galią turinčių dokumentų, taikomos ir tais atvejais, kai įmonė šiuos dokumentus turėjo, tačiau jų nebuvo pardavimo ir (ar) laikymo vietoje, yra neproporcingos padarytam pažeidimui ir nepagrįstai žlugdo verslą, įstatymo projekte siūloma Tabako kontrolės įstatymo 26 straipsnį papildyti 51 dalimi ir joje nustatyti atskirą ekonominę sankciją (tik baudą, nenumatant licencijos galiojimo panaikinimo), taikytiną tais atvejais, kai minėtus dokumentus įmonė turėjo, bet jų nebuvo tabako gaminių pardavimo ir (ar) laikymo vietoje.

– atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą, Įstatymo projekte sąvokos „kontrolė“, „kontroliuojančios institucijos“ ir kt. pakeistos į „priežiūra“ „priežiūrą atliekančios institucijos“ ir kt.

Išsamūs įstatymo projekte siūlomų Tabako kontrolės įstatymo nuostatų pakeitimų paaiškinimai pateikti patikslintame įstatymo aiškinamajame rašte.

Įstatymo projektas Europos Sąjungos teisei, Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos nuostatoms ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programai neprieštarauja.

Atsižvelgiant į tai, kad Paslaugų direktyvos nuostatos turėjo būti perkeltos į nacionalinę teisę iki 2009 m. gruodžio 28 d. ir dėl šio vėlavimo Europos Bendrijų Komisija pradėjo iki pažeidiminę procedūrą (Europos komisijos Vidaus rinkos ir paslaugų generalinio direktorato raštas Nr. 2176/11/MARK), apie priimtą įstatymą turės būti pranešta Europos Komisijai.

Įstatymas verslo sąlygų ir kriminogeninės situacijos nepablogins, įtakos korupcijos mastui neturės.

Priėmus įstatymą papildomų lėšų iš valstybės biudžeto įstatymui įgyvendinti nereikės.

Priėmus įstatymą reikės atitinkamai pakeisti:

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. spalio 2 d. nutarimą Nr. 1180 „Dėl tabako gaminių gamybos licencijavimo“ (Žin., 1998, Nr.88-2439; 2004, Nr. 53-1813);

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 7 d. nutarimą Nr. 383 "Dėl Mažmeninės prekybos tabako gaminiais licencijavimo taisyklių ir Tabako gaminių pardavimo taisyklių patvirtinimo" (Žin., 2004, Nr. 53-1799);

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 7 d. nutarimą Nr. 384 "Dėl Didmeninės prekybos tabako gaminiais licencijavimo taisyklių patvirtinimo" (Žin., 2004, Nr. 53-1800);

4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 26 d. nutarimą Nr. 94 „Dėl Tabako auginimo licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 14-428).

Įstatymo projektas skelbiamas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos (TAIS) projektų registravimo posistemėje. Visuomenė pastabas ir pasiūlymus gali teikti 10 darbo dienų nuo įstatymo projekto paskelbimo.

Įstatymo projektą parengė Ūkio ministerijos Prekybos departamento (direktorius Kęstutis Straigis, tel. 262 5150) Vidaus prekybos skyrius (vedėja Birutė Janutėnienė, tel. 262 9302, tiesioginė rengėja – šios skyriaus vyriausioji specialistė Romalda Zutkienė, tel. 262 4607).

PRIDEDAMA:

1. Įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 15 lapų.

2. Aiškinamasis raštas, 4 lapai.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas, 1 lapas.

 

Ūkio viceministras                                                                                              Giedrius Kadziauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

Birutė Janutėnienė, 262 3902, el.p.: [email protected]

Romalda Zutkienė, 262 4607, el.p.: [email protected]